Skocz do zawartości
lp2408

Passa B5- nie mogę weść w MENU MFA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

 

Posiadam Passata B5, rok 2001, TDI 136KM. Sprzęt niedawno nabyty i właśnie zapoznaje się z jego wszelkimi możliwościami poprzez forum Passata. Rozgryzam tamat komputera pokładowego. Z przeczytanych prędzej postów wynika, iż autko posiada pełen komputer. Niestety, nie mogę wjść w MENU MFA przy pomocy manetki od wycieraczek, jak jest to opisywane na forum: przy zapalonym zapłonie wcisnąć na 2-3 sekundy manetkę zmiany wskazań MFA. Próbowałem kilka razy i bez rezultatu. Co może być tego przyczyną?

 

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Autko posiada bogate wyposażenie łącznie z oryginalnym radjem MCD. Z tego co zauważyłem, po załaczeniu radja, w górnwej części wyswietlacza LCD powinien pojawiać się komunikat sygnalizujący status radia (np. rodzaj odbieranej stacji). Niestety u mnie ten komunikat nie występuje.

 

Z góry dziękuje za pomoc

 

Pozdrawiam

Edytowane przez lp2408

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A napewno masz pełny FIS?Żeby przełączać menu nie trzeba trzymać tak długo przycisku-służy to po to żeby przechodzić pomiędzy MFA1 a MFA2.Sprawdź manetkę,lub połączenie w kostce.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Na 90% jestem przekonany, iż mam pełny FIS. Załączam dodatkowo zdjęcie zegarów. Uwidacznia ono pełną funkcjonaljność wyswietlacza, gdyż mam właśnie rezerwę i w górnej części wyświetlacza pojawia się dystrybutor na pomarańczowym tle.

Kolego Patryku, nie wiem czy do końca mnie zrozumiałeś, gdyż przycisk zmiany opcjii MFA1/MFA2 funkcjonuje poprawnie.

Komuter wyświetla m.in informacje dotyczące:

- średniego oraz chwilowego spalania;

- średniej prędkości jazdy;

- czasu przebytej drogi;

- ilości paliwa w zbiorniku;

- nie wiem czy czegoś nie pominąłem.

Dodam jeszcze, iż w mojej wersji zmiany MFA1 na MFA2 (i odwrotnie) dokonuje się przy pomocy przycisku RES.

Wyczytałem na forum, iż dodatkowo można wejść w MENU komputera pokładowego przytrzymując przez 2-3 sekundy przycisk zmiany opcji MFA1/MFA2 (góra lub dół- nie ma znaczenia). Aby bylo jasne, jest to przycisk znajdujący się na końcu manetki od zmiany kierunkowskazów. Niestety u mnie ta opcja nie działa. Być może w tym modelu jest ona nieaktywna lub jest możliwość jej uaktywnienia. Chcę się tego dowiedzieć.

 

Z góry dzikuję za pomoc

 

Pozdrawiam

Zegary Passat.jpg

Edytowane przez lp2408

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Na 90% jestem przekonany, iż mam pełny FIS. Załączam dodatkowo zdjęcie zegarów. Uwidacznia ono pełną funkcjonaljność wyswietlacza, gdyż mam właśnie rezerwę i w górnej części wyświetlacza pojawia się dystrybutor na pomarańczowym tle.

Kolego Patryku, nie wiem czy do końca mnie zrozumiałeś, gdyż przycisk zmiany opcjii MFA1/MFA2 funkcjonuje poprawnie.

Komuter wyświetla m.in informacje dotyczące:

- średniego oraz chwilowego spalania;

- średniej prędkości jazdy;

- czasu przebytej drogi;

- ilości paliwa w zbiorniku;

- nie wiem czy czegoś nie pominąłem.

Dodam jeszcze, iż w mojej wersji zmiany MFA1 na MFA2 (i odwrotnie) dokonuje się przy pomocy przycisku RES.

Wyczytałem na forum, iż dodatkowo można wejść w MENU komputera pokładowego przytrzymując przez 2-3 sekundy przycisk zmiany opcji MFA1/MFA2 (góra lub dół- nie ma znaczenia). Aby bylo jasne, jest to przycisk znajdujący się na końcu manetki od zmiany kierunkowskazów. Niestety u mnie ta opcja nie działa. Być może w tym modelu jest ona nieaktywna lub jest możliwość jej uaktywnienia. Chcę się tego dowiedzieć.

 

Z góry dzikuję za pomoc

 

Pozdrawiam

Witam

Nie jest to przycisk na manetce od kierunkowskazów ale na manetce od wycieraczek przycisk na manetce od kierunków jest do tempomatu

Przytrzymaj przycisk na manetce od wycieraczek (góra lub dół) i sie powinno wlaczyc drugie menu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie masz menu w liczniku z tego roku, dlatego nie wchodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przepraszam Bardzo. Zle napisłame miałem na mysli manetkę od wycieraczek, a piszę od kirunkowskazów. Mój błąd, kolego Jacku mówimy cały czas o manetce od wycieraczek. Jednak MENU się nie pojawia. Tak więc coś jest nie tak.

 

Pozdrawiam

 

Leszek Pisula

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czyli wygląda na to, iż Passaty z rocznika 2001 nie posiadały tej opcji. Jak pisze na stronie:

http://forum.vw-passat.pl/showpost.p...13&postcount=7

jest to kwestia pociągnięcia czterech kabli. Czy tylko te kable załatwią sprawę, czy jest to większa filozofia. Jeśli ktoś ma doswiadczenie w tej kwestii, bardzo proszę o większe szczegóły, jak tego dokonać.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli podstawowe menu masz :) W tym roku z tego co wiem nie było innej opcji,podobnież da się przerobić-ale to już pytanie do tego kto się w to bawił.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny takiego stanu rzeczy:

 

Zrobiłem od kupna B5 FL już prawie dwa tysiące kilometrów. Pierwsza trasa- 600km normalnie mogłem przełączać kompa między wyświetlanymi informacjami (tzn z tego co kojarzę przez chwilę też była 'zawiecha', ale generalnie działało). Teraz niestety mam problem.

Po odpaleniu auta mogę zmienić opcję tylko RAZ. Następne klikanie czy to w górny przycisk, czy w dolny nic nie daje. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu znowu mogę zmienić tylko RAZ. I tak w kółko....

Raczej można wykluczyć uszkodzenie manetki / przycisków, bo jednak raz zawsze można kliknąć.

 

Mam do wymiany FISa, bo wygląda w tej chwili tak:

 

022.jpg

 

Ale chyba raczej nie może być to powiązane ze sobą?

Czy ktoś może coś konkretnego w temacie napisać? Miał ktoś podobny problem?

 

ps: dodam, że chwilowo jestem uwiązany- nie mogę zejść do samochodu, bo mam nogę w gipsie ;) Ale możemy poteoretyzować.

 

Pozdrawiam,

Tomek

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z takim samym objawem w kolegi Seacie Alhambra 2001 przy liczniku 1/2 FIS. Przyczyna nie została ustalona, manetka była podmieniona ale bez efektu. Jeszcze zapytam ale prawdopodobnie go tak sprzedał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, w ostateczności da się z tym żyć (jak wymienię wyświetlacz, bo teraz strasznie wkurza), ale jednak wolałbym w pełni z tego korzystać :(

Jak nie zapomnisz to podpytaj kolegi pls :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, jeśli kupię licznik z dużym fis'em od Passata z automatyczną skrzynią biegów to czy będzie działał prawidłowo przy manualnej skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tAK TYLKO TRZEBA PRZEKODOWAC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć,

proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny takiego stanu rzeczy:

 

 

nikt nie ma pomysłu? :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak kodowałeś licznik, to wgrywałeś scalony wsad ? Może własnie wsad jest uwalony.

Spróbuj jeszcze odłączyć aku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, nie kodowałem licznika, nic z nim nie robiłem :)

 

Aku spróbuje odłączyć, na jak długo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę. Pamiętaj tylko o kodzie do radia, jeżeli masz oryginalne VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć,

proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny takiego stanu rzeczy:

 

Zrobiłem od kupna B5 FL już prawie dwa tysiące kilometrów. Pierwsza trasa- 600km normalnie mogłem przełączać kompa między wyświetlanymi informacjami (tzn z tego co kojarzę przez chwilę też była 'zawiecha', ale generalnie działało). Teraz niestety mam problem.

Po odpaleniu auta mogę zmienić opcję tylko RAZ. Następne klikanie czy to w górny przycisk, czy w dolny nic nie daje. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu znowu mogę zmienić tylko RAZ. I tak w kółko....

Raczej można wykluczyć uszkodzenie manetki / przycisków, bo jednak raz zawsze można kliknąć.

 

Mam do wymiany FISa, bo wygląda w tej chwili tak:

 

[ATTACH=CONFIG]109838[/ATTACH]

 

Ale chyba raczej nie może być to powiązane ze sobą?

Czy ktoś może coś konkretnego w temacie napisać? Miał ktoś podobny problem?

 

ps: dodam, że chwilowo jestem uwiązany- nie mogę zejść do samochodu, bo mam nogę w gipsie ;) Ale możemy poteoretyzować.

 

Pozdrawiam,

Tomek

 

Mam identyczny problem ,przełącza tylko jedną funkcję potem żeby działał trzeba wyłączyć zapłon-włączyć spowrotem i znowu można przełączyć tylko o jedną funkcję dalej. czy ktoś znalazł rozwiązanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności