zbyszek400 Zgłoś #21 Napisano 25 Sierpnia 2013 Ostatnio zauważyłem szarpnięcia przy zmianie z 1 na 2 bieg i z 2 na 3. Do tej pory skrzynia chodziła bez zarzutów. Przejechane 161 tys. km. Może mi ktoś powie co może być grane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro_84 Zgłoś #22 Napisano 10 Września 2013 Witam, Nasuwają mi się pewne wnioski w związku ze skrzynią dsg, a jazdą na trybie D. Powszechnie mówi się,że tzw PSJ wpływa nie korzystnie na pewne elementy jak turbina,dwumasa itp. To jak ma się jazda na D skoro skrzynia przerzuca biegi w dolnych zakresach i to dość szybko. Jak tego nie uprawiać? Zauważyłem,że przy 70 km/h jedzie się już na szóstym biegu przy niskich obrotach. Inaczej jeśli jedziemy dobrą drogą to można pacnąć gaz, zredukować, przyspieszyć i skrzynia wrzuci wyższy bieg i jest ok. Gorzej jeżeli poruszam się gorszą jakościowo drogą i nie potrzebuje szybkości ani wysokiego biegu. Mam wrażenie, że obciąża to silnik. Tryb S jak wiadomo trzyma wyższe obroty na zimnym chyba nie warto tego używać. Trochę chaotyczna opisówka ale może ktoś coś doradzi. Jak jeździć aby nie męczyć w/w podzespołów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #23 Napisano 10 Września 2013 Normalnie, gdy musisz się toczyć to się tocz, jak przyspieszasz to wciskasz gaz np. do polowy i już biegi się wrzucają z 2,5k obr/min. Jak masz okazję to przyśpieszasz z gazem w podłodze i z wciśniętym przyciskiem pod pedałem obroty sięgają 4,5k. Ja tam nie mam z tym problemu, latam "ogniem" prawie cały czas. Jak trzeba to się toczę, skrzynia sama wie co ma robić. W ostateczności masz tryb "M" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #24 Napisano 10 Września 2013 Witam, Nasuwają mi się pewne wnioski w związku ze skrzynią dsg, a jazdą na trybie D. Powszechnie mówi się,że tzw PSJ wpływa nie korzystnie na pewne elementy jak turbina,dwumasa itp. To jak ma się jazda na D skoro skrzynia przerzuca biegi w dolnych zakresach i to dość szybko. Jak tego nie uprawiać? Zauważyłem,że przy 70 km/h jedzie się już na szóstym biegu przy niskich obrotach. Inaczej jeśli jedziemy dobrą drogą to można pacnąć gaz, zredukować, przyspieszyć i skrzynia wrzuci wyższy bieg i jest ok. Gorzej jeżeli poruszam się gorszą jakościowo drogą i nie potrzebuje szybkości ani wysokiego biegu. Mam wrażenie, że obciąża to silnik. Tryb S jak wiadomo trzyma wyższe obroty na zimnym chyba nie warto tego używać. Trochę chaotyczna opisówka ale może ktoś coś doradzi. Jak jeździć aby nie męczyć w/w podzespołów. Ogólnie trybu S nie tykam, czasami jak mam ochotę trochę przegonić , ogólnie daje rade i bez trybu S. Mam wrażenie że ta skrzynia lubi dynamiczną jazdę i przy 170 PS sprawia wiele przyjemności. Nie ma co się cackać, jak jest sprawna, to gaz w podłogę. Jeśli chodzi o dwumasę to DSG oszczędza mocno koło dwumasowe, komputer decyduje kiedy należy zmienić bieg na wyższy. Mój pasek przekroczył 290 tyś skrzynia działa poprawnie, dwumas nie ruszany od nowości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #25 Napisano 10 Września 2013 Tryb D jest trybem adaptacyjnym. Można go nauczyć, żeby dłużej ciągnął na każdym biegu. Wystarczy tydzień, dwa dynamicznej jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro_84 Zgłoś #26 Napisano 10 Września 2013 W opisanej sytuacji chyba eMka będzie dobrym kompromisem.Zauważyłem, że to auto lubi obroty i szybką jazdę. Nie przepadam za piłowaniem na zimnym silniku bo to też źle. Dziwny ten tryb d. Tak samo jakby w manulanej skrzyni wrzucić 6 bieg przy 70 i próbować przyspieszać. Nie wiem jak ja kobite nauczę tą rakietą jeździć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #27 Napisano 10 Września 2013 Manetki przy kierownicy załatwiają sprawę. Każda zmiana biegu manetką powoduje przejście w tryb manualny na kilkanaście sekund - do pół minuty zależnie od tego czy po zmianie biegu ciśniemy, czy wracamy do spokojnej jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro_84 Zgłoś #28 Napisano 10 Września 2013 Moje auto w łopatki niestety nie jest wyposażone więc pozostaje mi korzystanie z D lub S. Chciałbym jeździć na D, pośmigam jakiś czas i może skrzynia zaadoptuje się pod moją stopę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #29 Napisano 10 Września 2013 Ja mam i po mieście, wierz mi, są niezastąpione. Co do DSG to ważne, żeby go nie deptać od najniższych obrotów, tylko gazem delikatnie zniżyć bieg i dopiero deptać. W jeździe 70/6bieg/malutki gaz nie ma nic złego, ale trzymanie tego samego pod górkę z wciśniętym gazem to już morderstwo dla dwumasy. W każdym razie zachęcam do zmiany kiery na łopatkową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #30 Napisano 10 Września 2013 Zależy co kto lubi... Ja łopatek nie używam w ogóle. Jeżeli już mam zamiar bawić się biegami, to robię to lewarkiem - jakoś mi poręczniej... Są też tacy którym łopatki wręcz przeszkadzały i się ich pozbyli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszek400 Zgłoś #31 Napisano 10 Września 2013 Może mi ktoś powie co może być grane? Wymieniłem olej i wydaje mi się , że szarpanie zniknęło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #32 Napisano 11 Września 2013 Ja tam łopatek nie używam, zauważyłem w dodatku że auto na M (czy też na łopatkach) przy zmianie biegów trochę poszapuje (za 2k km zmieniam olej w DSG), na D lub S tego nie ma. D jest najlepsze, wystarczy wcisnąć mocniej gaz i auto wie co ma robić, nawet S jest nie potrzebny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawi1973 Zgłoś #33 Napisano 11 Września 2013 witam niedawno zakupilem paska 2008 2.0TDI CR DSG Highline i jest to moje pierwsze auto z automatem i niestety nikt ze znajomych nie potrafi mi powiedziec jak dobrze uzywac skrzyni DSG tzn wiem ze na swiatlach zostaje na D i autohold and np jesli otwieram brame i musze wyjsc z samochodu to powinienem zostawic na N i hamulcu recznym czy zmienic na P i wcisnac hamulec. Po co jest tryb N ? i drugie pytanie czy ma jakies znaczenie wyłaczanie hamulca postojowego przed uruchomieniem auta tzn czy robic to po uruchomieniu auta czy przed wcisnieciem zaplonu (moze to nie ma znaczenia) pozdro dawi1973 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #34 Napisano 11 Września 2013 (edytowane) np jesli otwieram brame i musze wyjsc z samochodu to powinienem zostawic na N i hamulcu recznym czy zmienic na P i wcisnac hamulec 1. Jeśli masz włączony AH to w momencie otwarcia drzwi automatycznie przełączy ci na hamulec ręczny 2. Jeśli auto stoi na płaskim to wystarczy zostawić auto z wajchą w pozycji P 3. Jeśli auto stoi pod górkę/z górki a nie masz włączonego autocholda to zanim wysiądziesz ustaw w pozycji P i włącz ręczny 4. Jeśli jesteś pewien ręcznego to możesz auto nawet zostawić na biegu Po co jest tryb N Do holowania. W codziennym użytkowaniu zapomnij w ogóle że jest taka pozycja wajchy - w pozycji N słabo (o ile w ogóle) działa smarowanie skrzyni. czy ma jakies znaczenie wyłaczanie hamulca postojowego przed uruchomieniem auta tzn czy robic to po uruchomieniu auta czy przed wcisnieciem zaplonu Pozycja stacyjki zapłon a uruchomienie auta to dwie różne sprawy. Generalnie jeśli stoisz na płaskim to nie ma to znaczenia, jeśli auto stoi po kątem to zostaw ręczny w spokoju. Jak odpalisz auto, ustawisz wajchę w pozycji R/D/S, zapniesz pas i dodasz gazu to komputer sam "spuści" ręczny. Edytowane 11 Września 2013 przez mkpol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawka Zgłoś #35 Napisano 11 Września 2013 (edytowane) Do holowania. W codziennym użytkowaniu zapomnij w ogóle że jest taka pozycja wajchy - w pozycji N słabo (o ile w ogóle) działa smarowanie skrzyni. Holować też nie należy. Przednia oś do góry albo laweta właśnie dlatego, że nie ma smarowania na N. To ustawienie ma zastosowanie tylko wtedy gdy nie chcemy aby przednie koła były zablokowane. Edytowane 11 Września 2013 przez pawka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #36 Napisano 11 Września 2013 np jesli otwieram brame i musze wyjsc z samochodu to powinienem zostawic na N i hamulcu recznym czy zmienic na P i wcisnac hamulec. Po co jest tryb N ? Jak otwierasz bramę z odpalonym silnikiem to tak jak napisał Ci Marek, ale jakbyś chciał jednak wyłączyć silnik to żeby wyjąć kluczyk skrzynia musi być w poz. P. ---------- Dodano o 12:57 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:57 ---------- Holować też nie należy. Przednia oś do góry albo laweta właśnie dlatego, że nie ma smarowania na N. No jak silnik nie działa to nie ma, ale instrukcja dopuszcza holowanie DSG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #37 Napisano 11 Września 2013 Jeżdżę na S. Na D głównie wozi się żona. Przy jeździe na S nie mam potrzeby przechodzenia w tryb manualny żeby ręcznie redukować przed/przy wyprzedzaniu. Dość żwawo się zbiera i fabryczne zestrojenie zmiany w zupełności mi tu (S) odpowiada. Natomiast przy zjeżdżaniu z górek (Kubalonka, Salmopol, Pętla Bieszcz, Alpy) zawsze przerzucam na manuala i ręcznie zmieniam mu biegi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #38 Napisano 11 Września 2013 Jak otwierasz bramę z odpalonym silnikiem to tak jak napisał Ci Marek, ale jakbyś chciał jednak wyłączyć silnik to żeby wyjąć kluczyk skrzynia musi być w poz. P. Przy białych zegarach już nie . Gasisz i wyjmujesz kiedy chcesz. Tylko odpalić możesz na P lub N ---------- Dodano o 13:50 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:44 ---------- Jeżdżę na S. I to jest słuszna koncepcja. Dla porządku tylko dodam, że przy trybie S obsługa manualna jest możliwa tylko łopatkami. Silnik pracuje w zakresie obrotów 2000-czerwone pole i jest pięknie. Na upartego można też cały czas jeździć w trybie manualnym. Komputer i tak będzie zmieniał biegi poniżej i powyżej obrotów granicznych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #39 Napisano 11 Września 2013 Jeżdżę na S. W silniku benzynowym jak najbardzie S się sprawdza, ale w dieslu już nie bardzo - bo jaki sens ma przeciągania diesla do czerwonego pola?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #40 Napisano 11 Września 2013 W silniku benzynowym jak najbardzie S się sprawdza, ale w dieslu już nie bardzo - bo jaki sens ma przeciągania diesla do czerwonego pola?? zgadzam się - żadnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach