luccass Zgłoś #1 Napisano 10 Maja 2010 (edytowane) witam, mam pytanko czy ktoś z Was miał problem z hałasem (buczeniem) z okolic rozrządu po wymianie kompletu wraz z pompą? zrobiłem kilkaset km i zauważyłem ze na jałowym słyszę dość głośne buczenie, rolki INA, pasek Conti i pompa HEPU, czyżby pompa tak wyła? możliwe ze to przejdzie ? zrobiłem 300 km. wymieniłem przy okazji napinacz paska klinowego i pasek klinowy. ale ten dźwięk to przenosi się raczej z obudowy rozrządu i tam jest słyszalny, może to inny element rozrządu? co robić? Edytowane 10 Maja 2010 przez luccass Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #2 Napisano 11 Maja 2010 Pasek z Conti jest cichszy niż Dayco (biały od wewnątrz). Proponuję zluzować rolkę i ponownie napiąć. Bucznie w dużym stopniu zależy od naciągu. Pasek klinowy możesz na próbę ściągnąć i tak wyeliminujesz jego ewentualny wpływ na hałas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #3 Napisano 12 Maja 2010 z tego co mi mechanik mówił to tam regulacji napięcia paska nie ma i zbytnio możliwości też nie, rozrząd robiony na blokadach, niestety coś hałasuje, co mnie średnio cieszy, myślę o zmianie pompy wody na ori, z tego co wiem jak się swoją starą oddaje to nowa czy też chyba regenerowana kosztuje ok 200 zł. ten dźwięk jest tylko na jałowych i taki dziwny ciężki do opisania chyba nagra na coś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #4 Napisano 13 Maja 2010 No to słuchaj dalej mechanika... i kup mu okulary. Jest okienko i wskaźnik rolki. W ramach tego okienka możesz się śmiało wskaźnikiem poruszać. Nie wiem tylko po co wymieniałeś pompę wody... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oleksy Zgłoś #5 Napisano 13 Maja 2010 Masz zabardzo napięty pasek innej opcji nie ma jeżeli przed wymianą bylo ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #6 Napisano 13 Maja 2010 witam, mam pytanko czy ktoś z Was miał problem z hałasem (buczeniem) z okolic rozrządu po wymianie kompletu wraz z pompą? zrobiłem kilkaset km i zauważyłem ze na jałowym słyszę dość głośne buczenie, rolki INA, pasek Conti i pompa HEPU, czyżby pompa tak wyła? możliwe ze to przejdzie ? zrobiłem 300 km. wymieniłem przy okazji napinacz paska klinowego i pasek klinowy. ale ten dźwięk to przenosi się raczej z obudowy rozrządu i tam jest słyszalny, może to inny element rozrządu? co robić? Koledzy Ci dobrze mówią.Na 99% masz za mocno napięty pasek rozrządu. Zmień mechanika - ale najpierw niech ci poprawi ten rozrząd... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arcir2d2 Zgłoś #7 Napisano 13 Maja 2010 prawidlowo napiety napinacz sprawdzisz tak by wciecie na obudowie napinacza zgrywało sie ze wskaznikiem ktory obraca sie w momencie napinania moze masz zbyt mocno przekrecony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #8 Napisano 14 Maja 2010 Nie wiem ile zaoszczędziłeś na tych częsciach do rozrządu ale pompy Hepu to bym nie kupił. Można sobie zaoszczędzić na plastikach, osłonach itp. ale nie na kluczowych elementach, tym bardziej, że samochód masz młody i to trochę dziwi jak zakładasz taką taniochę. Oryginalny rozrząd z pompą bez upustu, po cenniku kosztuje 800 zł. Przynajmniej byś wiedział, że części są OK. Swoją drogą mechanika też możesz zmienić, bo jak twierdzi, że naciągu paska się nie reguluje to już widzę jak to wymieniał. Jaka to musiałaby być precyzja wykonania poszczególnych elementów rozrządu, żeby można było przyjąć tylko jedyne słuszne położenie rolki napinającej dla wszystkich silników BXE... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #9 Napisano 14 Maja 2010 (edytowane) za komplet z pompą zapłaciłem coś koło 500 zł wymieniłem pompę bo auto ma przekulane 200.000 km, więc chyba juz wypada wymienić? nie kupiłem HEPU żeby przyżydzić bo czytałem ze te pompy są bardzo dobre, a nawet na forum znajdą się pozytywne opinie o tej firmie. z tego co widziałem w oryginale jest INA a dokładniej widniał napis Litens. o ile dobrze pamietam. co do tej regulacji to źle zrozumiałem mechanika, ustawione wszystko było tak jak trzeba, muszka celownik i wio. można regulować ale ponoć było tak ustawione jak być powinno. Edytowane 14 Maja 2010 przez luccass Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #10 Napisano 15 Maja 2010 Przepraszam, pomyliłem się. Oryginalny rozrząd do Twojego samochodu kosztuje 458 zł, do tego pompa za 180 zł też oryginał w serwisie bez zniżek. Niewielka róznica w stosunku do podróby... Nie wiem czy warto było pakować zamiennik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #11 Napisano 15 Maja 2010 (edytowane) podróba to chyba nie bardzo stwierdzenie, bo raczej VW nie ma swojej fabryki części. HEPU to nie jest 4MAX czy tam jakiś MAXGEAR Czy jakiś Hans Priest. W ASO za 180 zł dostajesz pompę pod warunkiem oddania starej, tylko z tego co wiem to są pompy regenerowane. Edytowane 15 Maja 2010 przez luccass Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #12 Napisano 15 Maja 2010 podróba to chyba nie bardzo stwierdzenie,bo raczej VW nie ma swojej fabryki części. HEPU to nie jest 4MAX czy tam jakiś MAXGEAR Czy jakiś Hans Priest. W ASO za 180 zł dostajesz pompę pod warunkiem oddania starej, tylko z tego co wiem to są pompy regenerowane. Tak, pod warunkiem oddania starej ale na co mi stara pompa? Są regenerowane, to znaczy z pompy zostaje sam korpus, który się nie zużywa. Cała regeneracja jest w fabryce produkującej dla VW, wymieniają wszystkie wątpliwe elementy i taka pompa spełnia wszystkie warunki dla pompy nowej, świeżo złożonej. W końcu dają na to 2 lata gwarancji, a nie słyszałem, żeby jakakolwiek pompa do TDI nie dojeździła do następnej wymiany rozrządu. Jakoś nie wierzę w te super zamienniki. Dobra część ma swoją cenę. Owszem, nie ma co przesadzać jak ktoś jeździ 5 tys km rocznie (szybciej się sprzeda samochód niż to samo znowu padnie). Jeśli ktoś przejeżdża chociażby 30 tys km na rok to już można się pokusić o coś lepszego. Co do Twojego problemu z rozrządem - jedź do gościa który Ci składał i złóż reklamację. Niech zajrzy jeszcze raz, może wymontuje. A przede wszystkim niech zweryfikuje czy poprawnie dokonał napięcia paska. W końcu to on bierze za coś pieniądze. Powodzenia! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekb66 Zgłoś #13 Napisano 31 Sierpnia 2020 Może post stary, ale dzisiaj mam to samo. Hałas przypominający uszkodzone łożysko napinacza osprzętu z okolic napinacza paska rozrządu, no to wymiana rozrządu po raz drugi, mechanik wściekły jak osa, po wymianie to samo! Dźwięk generuje sam pasek pomimo poprawnego naciągu, i im lżej naciągnięty tym hałas głośniejszy! Wie ktoś może co z tym zrobić bo producent nie przewidział tłumika drgań paska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach