Skocz do zawartości
kameleon0781

Gwałtowne zapełnienie filtra DPF cząsteczek stałych

Rekomendowane odpowiedzi

Gość
Nigdy sie kontrolka nie zapaliła. Zrobilismy juz nim 40 tys km. Co wymiana oleju jest sprawdzane zapełnienie. O ile pamietam ostatnio było tylko kilka procent.

 

Ale sam sie w tym czasie oczyszczal ?

No tylko co oznacza 90% masy sadzy przy zapelnieniu DPF w 11%. Jakos tego nikt nie wie . Moze ty wiesz jak to interpretowac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tylko co oznacza 90% masy sadzy przy zapelnieniu DPF w 11%

 

Gdzieś wcześniej chyba było, że to nie % tylko gram - czyli 90g sadzy, ale nie jestem pewien.

U mnie ( mam prawie 50tys km) nigdy nie zaświeciła się kontrolka filtra ale czasem - dość rzadko - wzrastaja nagle obroty na biegu jałowym do ok 1000rpm i widać ok dwukrotnie większe zużycie paliwa - zamiast 0,5l/h jest ok 1,0l/h. Natomiast w czasie jazdy ze stałą prędkością na danym biegu pali tyle co zwykle - nie więcej. Dziwne jest to, że wzrost obrotów następuje zawsze po jeździe trasą 100 - 130km/h a nigdy w mieście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a u mnie inaczej: te 1000rpm to zawsze w mieście występuje, nigdy w trasie. 1000obr/s znika po lekkim podgonieniu auta.

Kontrolka też mi się nigdy jeszcze nie zapaliła. Mam 35000 przebiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Gdzieś wcześniej chyba było, że to nie % tylko gram - czyli 90g sadzy, ale nie jestem pewien.

U mnie ( mam prawie 50tys km) nigdy nie zaświeciła się kontrolka filtra ale czasem - dość rzadko - wzrastaja nagle obroty na biegu jałowym do ok 1000rpm i widać ok dwukrotnie większe zużycie paliwa - zamiast 0,5l/h jest ok 1,0l/h. Natomiast w czasie jazdy ze stałą prędkością na danym biegu pali tyle co zwykle - nie więcej. Dziwne jest to, że wzrost obrotów następuje zawsze po jeździe trasą 100 - 130km/h a nigdy w mieście.

 

Mozliwe ze tam byly gramy masy sadzy moja pomylka .Na wolnych obrotach u siebie nie widzialem zeby obroty i spalanie wzroslo , pewnie musze poobserwowac , ale raczej tylko w czasie jazdy obroty wzrastaja.Tyle co zaobserwowalem to wlasnie w miescie na 3,4 biegu podnosza sie obroty i filtr sie czysci . Na trasie jest wystarczajaca predkosc a raczej temp. spalin by sie czyscil bez wiekszych obrotow.Tak mi sie wydaje . Jak na razie tylko raz po trasie kolejnego dnia w miescie chcial sie czyscic. Moze wplyw na to ma rodzaj silnika .

 

Wiec znowu zapytam czy 90g masy sadzy przy zapelnieniu Dpf 11% to zle czy dobrze ?

Prosze o odpowiedz znawcy tematu .

Pzd.

 

 

Dobrze pisze czy zle ????

 

Wychodzi na to ze w filtrze zbiera sie sadza do jakichs granic , kiedy to sterownik ja usowa poprzez wypalanie , tworzy sie popiol. Wiec wychodzi na to ze sadza i popiol to nie to samo i nie o tym samych czynnikach informuja . Sadza jest czynnikiem do inicjacji wypalania aktywnego/pasywnego , a zapelnienie DPF to ilosc popiolu pozostajacego po wypaleniu sadzy w filtrze.

 

To moje 90% czy gram masy sadzy i zapelnienie DPF 11% swiadzczy o bliskim wypalaniu filtra aktywnie/pasywnie i o tym ze filtr zawiera 11% popiolu ewentualnie resztek oleju po ostatnim wypalaniu lub jezdzie. Bo z filtra oleju sie nie usunie nawet wypalaniem .

 

Moge sie mylic , ale tak mysle.

 

Mam pytanie ??????

Wartosci te moga sie roznic ze stanem faktycznym . Tylko dlaczego sterownik czeka do 90% czy gram masy sadzy w DPF ?

Powinien wczesniej zalaczyc aktywna regeneracje i co to powoduje . Bo zapelnienie DPF w 11% to OK.

 

Pzd.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podajcie maile to wam podeślę załącznik - ssp336 - wszystko o dpf - normy szkoleniowe vw po polsku w postaci pdf.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podajcie maile to wam podeślę załącznik - ssp336 - wszystko o dpf - normy szkoleniowe vw po polsku w postaci pdf.pozdrawiam

wklej kolego w ten temat na pewno sie przyda, tego jeszcze nie mam:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak DPF jest (nie jestem pewnien) to nigdy nie było z nim problemów, ale Pasek jest prowadzony ciężką nogą i w większość startów ze światałem wykorzystywnaa pełna moc (obroty do okolo 3,5-4k).więc DPF nie ma prawa sie zapychac :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podajcie maile to wam podeślę załącznik

[email protected]

Z góry dzięki, najlepiej wklej to na forum to będzie ogólno dostępne

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok rok od zakupu jeździłem z baaardzo lekką nogą i już parę razy wybierałem sie na serwis bo mi coś nie pasowało z pracą silnika - obroty ok1000, głeśniej jakoś, nie ta moc....

Jak się naczytałem tutaj o DPFie noga zrobiła się nieco cięższa i obroty nie spadają poniżej 2000. Jest super i zapomniałem o DPFie. Spalanie tylko troche wzroslo, ale co tam. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
większość startów ze światałem wykorzystywnaa pełna moc (obroty do okolo 3,5-4k).więc DPF nie ma prawa sie zapychac

 

Jak to znosi skrzynia i kolo ? Z tym zapychaniem to nie wiem ale jak tak butujesz to chyba wiecej sadzy leci w filtr,pozatym ostatnio kolejnego dnia po trasie (110-120km/h)

zachcialo mu sie czyscic .

 

---------- Post added at 07:17 ---------- Previous post was at 07:09 ----------

 

od zakupu jeździłem z baaardzo lekką nogą i już parę razy wybierałem sie na serwis bo mi coś nie pasowało z pracą silnika - obroty ok1000, głeśniej jakoś, nie ta moc....

Jak się naczytałem tutaj o DPFie noga zrobiła się nieco cięższa i obroty nie spadają poniżej 2000. Jest super i zapomniałem o DPFie. Spalanie tylko troche wzroslo, ale co tam.

 

No tak trasa 2000 obr/min to nic, ale w miescie tyle samo to pasek pali ze 12l/100 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak trasa 2000 obr/min to nic, ale w miescie tyle samo to pasek pali ze 12l/100 ?

 

nieeee, 12 to presada. tak średnia po pracy do domu (ok 15 km) wychodzi kolo 9-10.

Sam sie zdziwilem ze tyle. Myslalem ze bedzie wiecej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przyłącze się do tematu...

w moim pasku nie wiem jaki jest stan zapełnienia DPF-u ale zauważyłem że jakość paliwa ma związek z oczyszczaniem się filtra, lałem gdzie popadnie i oczyszczał się co pewien czas... jak zacząłem lać na statoil diesla bez siarki ( ale nie tego droższego ) to zapomniałem co to jest dym za autem...

sumując myślę że jakość paliwa ma duży wpływ na częstość samoczynnego oczyszczania się DPF-u

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak to znosi skrzynia i kolo ?

 

od 2 lat nic nie wymieniane i nic się nie dzieje :D więc dzielnie to znoszą :D

 

ale w miescie tyle samo to pasek pali ze 12l/100 ?

 

u mnie pali około 9-10 litrów przy 4motion więc nie jest źle :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja sie juz pogubilem?!

Jakie obroty trzymacie?

Ja mam 1.9 i staram sie tak 2200-3000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam 1.9 i staram sie tak 2200-3000

 

to dobrze robisz :) a w silnikach 1.9 też jest ten filtr? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a w silnikach 1.9 też jest ten filtr?

w 1.9 też montowali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt pali wiecej tak ok 8~8.5 miasto trasa wiadomo 5.5~6

Moj passat nie posiada filtra czastek stalych :-)

Kraj pochodzenia Francja - oni nie maja takiego jobla jak Niemcy odnosnie ochrony srodowiska...

Po Vinie mozna sprawdzic czy masz filtr.

Ja na przegladzie zapytalem pracownika ASO czy mam bo butowalem ;-)

auto raz w tyg na tempomacie zeby "przepalic" filtr,a okazalo sie ze go nie posiadam.

Ku mojej radosci!

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez dural

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a w silnikach 1.9 też jest ten filtr

Jeżeli chodzi o passata B6 to w 1.9TDI 105KM na polski rynek filtr nie był dostępny, ale w niemczech silnik 1.9TDI występuje z filtrem DPF. Silnik ten ma oznaczenie BLS.

 

---------- Post added at 22:19 ---------- Previous post was at 22:14 ----------

 

Jakie obroty trzymacie?

Ja jak jadę to mam obroty tak 1800-2500, codziennie odcinek ok. 20km do pracy i z powrotem drugie 20km, a gdy jadę w trasę to na jakiejś dobrej drodze tempomat i przez 8-10min utrzymuje obroty, 3000 aby samodzielnie przepalić DPF-a, passka już mam 2 lata (przebieg 159kkm) i z filtrem na razie problemów nie miałem i chcę, aby tak pozostało.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności