Skocz do zawartości
bambusik

Dziwny świst, przedmuch po dodaniu gazu

Rekomendowane odpowiedzi

Stało się to dwa dni temu, jechałem przez miasto, było ciepło więc miałem otwartą szybę i usłyszałem jakieś dziwne dmuchanie, jakiś przedmuch gdy wciskam pedał gazu, tak jak by gdzieś wylatywało powietrze....Początkowo myślałem,że może z turbiną coś się stało, ale auto nie straciło w ogóle mocy, zaryzykowałbym stwierdzeniem, że idzie teraz nawet troszkę lepiej...Pytanie skąd się bierze ten odgłos?? Odgłos ten zbliżony jest do odgłosu jakiegoś porządnego, mocnego odkurzacza, nadmienię, że na biegu jałowym tego nie wyczuwam, aż tak...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz układ wydechowy [cały]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to na nieszczelny układ wydechowy. Towarzyszy temu specyficzny odgłos. Samochód do góry i sprawdź czy na całym odcinku układu wydechowego nie ma przedmuchów lub miejsc okopconych sadzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie był świst przy dodawaniu gazu, ale auto miało muła. To była nieszczelność w układzie dolotowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie był świst przy dodawaniu gazu

Szymon możesz powiedzieć w którym miejscu miałeś przedmuch w układzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przedmuch był na samej górze, jakby na tym łączniku nad zaworami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wiem. Pewnie wszystko było ładnie okopcone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okopceni to byli Ci, co za mną jechali :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy wiemy, że każdy dizelek lubi sobie puścić dymka z rury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek - uwierz, to nie był normalny dymek :) było za mało powietrza, za dużo paliwa i dawałem czadu jak 30 letnie ikarusy przegubowe :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa, nie widzę żadnych okopconych elementów, tłumik wygląda mi na cały, na biegu jałowym po dodaniu gazu ten ''gwizd,przedmuch'' jest ledwo słyszalny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to raczej może turbina ćiągnie gdzieś lewe powietsze [nieszczelność w dolocie.]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź połączenia rur dolotowych na odcinku turbina interculer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...gdyby turbina ciągnęła gdzieś fałszywe powietrze, to auto by nie stało się słabsze? U mnie jest wręcz przeciwnie...;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to koledzy weszli na dobry trop z tym wydechem. Tyle, że to nie musi być nieszczelność. Dwa razy spotkałem się z takimi przypadkami w autach z rodziny VW, oba na t.dieslu. Świst i poprawa osiągów były najprawdopodobniej spowodowane wypalonym wkładem katalizatora (jedno z tych aut faktycznie później "wypluło katalizator")

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...więc teraz proste żołnierskie pytanie, czy coś się stanie jak będę tak na razie jeździł??Podkreślę tylko, że spokojnie jeżdżę...obecnie jestem w Holandii, więc nawet nie myślę o jakiejkolwiek naprawie tutaj...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz spokojnie jezdzić.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam taki sam świst w pon jade wywalic kata i zobaczymy co wyjdzie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy coś się stanie jak będę tak na razie jeździł??

Absolutnie nic. Co więcej niektórzy celowo wybijają wkłady - poprawa osiągów auta bez robienia wstawki w wydech, lub zakładania strumiennicy ;).

Wprawdzie widziałem przypadek zatkania wydechu obróconym wkładem, ale to była zupełnie inna marka i inny kształt katalizatora, w twoim to raczej niemożliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.gdyby turbina ciągnęła gdzieś fałszywe powietrze, to auto by nie stało się słabsze? U mnie jest wręcz przeciwnie...;/

Jak możesz tak pisać? nieszczelność na odcinku turbina- interculer ma wpływ na przyspieszenie a mianowicie moc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności