bambusik Zgłoś #1 Napisano 8 Maja 2010 Stało się to dwa dni temu, jechałem przez miasto, było ciepło więc miałem otwartą szybę i usłyszałem jakieś dziwne dmuchanie, jakiś przedmuch gdy wciskam pedał gazu, tak jak by gdzieś wylatywało powietrze....Początkowo myślałem,że może z turbiną coś się stało, ale auto nie straciło w ogóle mocy, zaryzykowałbym stwierdzeniem, że idzie teraz nawet troszkę lepiej...Pytanie skąd się bierze ten odgłos?? Odgłos ten zbliżony jest do odgłosu jakiegoś porządnego, mocnego odkurzacza, nadmienię, że na biegu jałowym tego nie wyczuwam, aż tak... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oleksy Zgłoś #2 Napisano 8 Maja 2010 Sprawdz układ wydechowy [cały] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #3 Napisano 8 Maja 2010 Wygląda to na nieszczelny układ wydechowy. Towarzyszy temu specyficzny odgłos. Samochód do góry i sprawdź czy na całym odcinku układu wydechowego nie ma przedmuchów lub miejsc okopconych sadzą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sision Zgłoś #4 Napisano 8 Maja 2010 U mnie był świst przy dodawaniu gazu, ale auto miało muła. To była nieszczelność w układzie dolotowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #5 Napisano 8 Maja 2010 U mnie był świst przy dodawaniu gazu Szymon możesz powiedzieć w którym miejscu miałeś przedmuch w układzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sision Zgłoś #6 Napisano 8 Maja 2010 Przedmuch był na samej górze, jakby na tym łączniku nad zaworami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #7 Napisano 8 Maja 2010 Już wiem. Pewnie wszystko było ładnie okopcone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sision Zgłoś #8 Napisano 8 Maja 2010 Okopceni to byli Ci, co za mną jechali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #9 Napisano 8 Maja 2010 Wszyscy wiemy, że każdy dizelek lubi sobie puścić dymka z rury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sision Zgłoś #10 Napisano 8 Maja 2010 Marek - uwierz, to nie był normalny dymek było za mało powietrza, za dużo paliwa i dawałem czadu jak 30 letnie ikarusy przegubowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bambusik Zgłoś #11 Napisano 8 Maja 2010 Dziwna sprawa, nie widzę żadnych okopconych elementów, tłumik wygląda mi na cały, na biegu jałowym po dodaniu gazu ten ''gwizd,przedmuch'' jest ledwo słyszalny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oleksy Zgłoś #12 Napisano 8 Maja 2010 No to raczej może turbina ćiągnie gdzieś lewe powietsze [nieszczelność w dolocie.] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #13 Napisano 8 Maja 2010 Sprawdź połączenia rur dolotowych na odcinku turbina interculer. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bambusik Zgłoś #14 Napisano 8 Maja 2010 ...gdyby turbina ciągnęła gdzieś fałszywe powietrze, to auto by nie stało się słabsze? U mnie jest wręcz przeciwnie...;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aardvark Zgłoś #15 Napisano 8 Maja 2010 Ogólnie to koledzy weszli na dobry trop z tym wydechem. Tyle, że to nie musi być nieszczelność. Dwa razy spotkałem się z takimi przypadkami w autach z rodziny VW, oba na t.dieslu. Świst i poprawa osiągów były najprawdopodobniej spowodowane wypalonym wkładem katalizatora (jedno z tych aut faktycznie później "wypluło katalizator") Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bambusik Zgłoś #16 Napisano 8 Maja 2010 ...więc teraz proste żołnierskie pytanie, czy coś się stanie jak będę tak na razie jeździł??Podkreślę tylko, że spokojnie jeżdżę...obecnie jestem w Holandii, więc nawet nie myślę o jakiejkolwiek naprawie tutaj... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oleksy Zgłoś #17 Napisano 8 Maja 2010 Możesz spokojnie jezdzić. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB Zgłoś #18 Napisano 8 Maja 2010 ja mam taki sam świst w pon jade wywalic kata i zobaczymy co wyjdzie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aardvark Zgłoś #19 Napisano 8 Maja 2010 czy coś się stanie jak będę tak na razie jeździł?? Absolutnie nic. Co więcej niektórzy celowo wybijają wkłady - poprawa osiągów auta bez robienia wstawki w wydech, lub zakładania strumiennicy . Wprawdzie widziałem przypadek zatkania wydechu obróconym wkładem, ale to była zupełnie inna marka i inny kształt katalizatora, w twoim to raczej niemożliwe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #20 Napisano 8 Maja 2010 .gdyby turbina ciągnęła gdzieś fałszywe powietrze, to auto by nie stało się słabsze? U mnie jest wręcz przeciwnie...;/ Jak możesz tak pisać? nieszczelność na odcinku turbina- interculer ma wpływ na przyspieszenie a mianowicie moc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach