mmikolajczyk24 Zgłoś #21 Napisano 21 Lutego 2011 Ja sie niezgodze ze ze ten typ tak ma , to musi mieć jakies uzasadnienie i prawdopodobnie jakąś usterkę. Jestem prawie przekonany że ten dźwięk to głośna praca tarczy sprzegła tylko niewiem jescze dlaczego. Też wstawiłem Sachsa - może cos z nimi nie tak. Moja stara tarcza wyglada całkiem nieźle ale widać na niej otarcia - nie wiem czy to norma , jak zrobie zdjęcia wrzuce na forum. Pozatym nie ma nas tak wielu z tą dolegliwością wiec ten typ nie może tak mieć. skrzypek 1975 czy ty wymieniałes również koło dwumasowe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #22 Napisano 22 Lutego 2011 Koło dwumasowe wymieniane było w 2008 roku lipiec.Tak wynika z książki serwisowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arson15 Zgłoś #23 Napisano 22 Lutego 2011 Też wstawiłem Sachsa - może cos z nimi nie tak. Było już pisane na forum o wadliwych zestawach sprzęgła firmy Sachs, może i w tym przypadku też jest ten problem, goście pisali że po zmianie Sachs na LUK było wszystko OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #24 Napisano 22 Lutego 2011 Wydaje mi się że nie można zamienić sprzęgła Sachs na Luk.To chyba wynika z budowy skrzyni biegów.Chyba że się mylę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #25 Napisano 22 Lutego 2011 Wydaje mi się że nie można zamienić sprzęgła Sachs na Luk.To chyba wynika z budowy skrzyni biegów.Chyba że się mylę? można zamieniać wystarczy że mają te same wymiary a budowa skrzyni nie ma tu nic do rzeczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #26 Napisano 22 Lutego 2011 Właśnie byłem w ASO.Jestem umówiony na piątek.Pracownik po krótkiej rundzie autem, sam przyznał że coś jest nie tak.A z ewentualną zamianą Sachs na Luk może da radę trzeba tylko sprawdzić vin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmikolajczyk24 Zgłoś #27 Napisano 22 Lutego 2011 Daj znać w piatek co Ci stwierdzili , mam nadzieje że cos sie w końcu wyjasni.:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dieselmonster Zgłoś #28 Napisano 24 Lutego 2011 miewam podobne objawy jak zalozyciel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #29 Napisano 25 Lutego 2011 Niestety musiałem przełożyć wizytę w ASO na poniedziałek.Będę musiał zostawić auto na parę dni (wyjęcie skrzyni i diagnoza) a na sobotę i niedziele mam zaplanowany wyjazd.W następnym tygodniu jak tylko się czegoś dowiem to napiszę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #30 Napisano 1 Marca 2011 Dziś odebrałem auto.Objawy które opisywałem są CECHĄ a nie WADĄ lub USTERKĄ.Tak zgodnie twierdzi serwis i na potwierdzenie tego objawu dostałem możliwość przeczytania pisma VW w którym w kilku zdaniach jest to opisane.Miałem również możliwość sprawdzenia pracy sprzęgła z takim samym silnikiem w w skodzie octavia o przebiegu 7000km i vw cady przebieg 2km(nówka) i wiecie co....... było tak samo jak u mnie.Będę musiał się do tego przyzwyczaić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike2 Zgłoś #31 Napisano 1 Marca 2011 Witajcie, Zaobserwowałem podobne zjawisko jak skrzypek1975 w moim egzemplarzu. Co dziwne, to samochód o przebiegu nieco pond 10.000 km z listopada 2010. Ale z tego co przeczytałem, to cecha a nie wada, tak więc trzeba z tym żyć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmikolajczyk24 Zgłoś #32 Napisano 2 Marca 2011 No tak u was to może cecha ,ale u mnie słychać jakby tarcie i czuć to również na pedale sprzęgła i to raczej jest jakaś usterka. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #33 Napisano 3 Marca 2011 Najlepiej by było jak byś udał się do ASO i zaprosił na jazdę próbną pracownika serwisu.Nich się przejedzie i wypowie.U mnie też słychać tarcie,na pedale sprzęgła (a nawet na drążku zmiany biegów) czuć wibracje.Na forum czytałem wiele na ten temat i doszedłem do wniosku że tak musi być.Trochę szkoda.Pozostaje nam tylko się do tego przyzwyczaić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrzemasVWB6 Zgłoś #34 Napisano 7 Marca 2011 Witam, u mnie objawy sa podobne, choc nieco inne. Mianowicie po delikatnym wciśnięciu sprzęgła czuć nogą jak lekko bije (odbija), przy szybkim wciskaniu czuję tylko lekki opór i jakby delikatne tarcie, takie: trrrrrrr. Poza tym wszystko działa bez zarzutu, nie ma szumów, gwizdów czy innych odgłosów. Co to może być ? Ktoś mi mówił, że to normalne, ale nie jestem przekonany........ pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #35 Napisano 7 Marca 2011 Witam,u mnie objawy sa podobne, choc nieco inne. Mianowicie po delikatnym wciśnięciu sprzęgła czuć nogą jak lekko bije (odbija), przy szybkim wciskaniu czuję tylko lekki opór i jakby delikatne tarcie, takie: trrrrrrr. Poza tym wszystko działa bez zarzutu, nie ma szumów, gwizdów czy innych odgłosów. Co to może być ? Ktoś mi mówił, że to normalne, ale nie jestem przekonany........ pzdr Nie przejmuj się w tym aucie to norma.Tak jak pisałem wyżej trzeba się do tego przyzwyczaić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #36 Napisano 7 Marca 2011 Odgłos szorowania - tarcia metalu o metal to objaw uszkodzenia łożyska oporowego i jeżdzić z tym nie bardzo można, prosta zasada - jeżeli będzie przykładowo łożysko oporowe nasmarowane to tarcia nie będzie słychać a jeżeli coś ociera to logiczne że coś wytrze i upierniczy w dobrym układzie docisk lub rozwali obudowę sprzęgła musisz udać się do jakiegoś warsztatu który fachowo zweryfikuje siłę tego tarcia bo na 100% jeżeli jest wszystko OK to nie powinno nic ocierać Amen !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrzemasVWB6 Zgłoś #37 Napisano 22 Marca 2011 Mechanik zdiagnozował - dwumasa do wymiany, poza tym w skrzyni na piątce słychać gruchot (stetoskopem) i trzeba dwa łożyska wymienić. brrrr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkosa81 Zgłoś #38 Napisano 9 Kwietnia 2011 Panowie ja mam podobne objawy, mimo że jestem świeżo po wymianie sprzegła i dwumasy Sachs.Zdecydowałem się na wymianę tych części po uprzednich wizytach u mechaników, bo: słyszałem chrobotanie na zewnątrz auta przy silniku od strony kierowcy,buda lekko drżała,biło sprzęgło po lekkim wciśnięciu, a przy wyciskaniu słychać było lekki szum, będąc w srodku i "nachylając ucho" w stronę skrzyni słyszałem tarcie, a na 1 i 2 biegu samochód "mułowato się zbierał",po odpaleniu a następnie wyjeżdaniu z garażu słyszalne pohukiwanie a sprzęgło biło jak opętane. I co? Po wymianie sprzęgła i dwumasy sprzęgło chodzi lepiej i samochód żywszy(chociaż nie rozumiem jak to może mieć wpływ na "zbieranie" się auta,a problem jest bo róznica odczuwalna diametralnie(i nie sugerujcie turbiny bo sprawdzona i nic jej nie dolega).Teraz nie słychać tak "chrobotania" na zewnątrz ale najbardziej wkurza mnie wciąż: -po odpalenie na zimnym wciąż przez jakiś czas dosyc mocno bije i pohukiwanie przy wyjeżdzaniu -szum przy wyciskaniu(praktycznie po wciśnięciu sprzęgła przy samej podłodze- jest to słyszalne) -drżenie budy -słychać tarcie przy skrzyni Nadmieniam że wg. "zdobytych" informacji skrzynia była wymieniana w serwisie przy 44tyś km(Belgia) teraz ma 165 tyś. Nie lubię jak w moim aucie jak coś nie "hula", tym bardziej że to auto dosyć poważne i gadanie "że ten typ tak ma"do mnie nie trafia.A co ja k......a kupiłem- Volkswagena czy Fiata(z całym szacunkiem)???!!Teraz moje pytanie brzmi do Was drodzy koledzy-Co może byc przyczyną jeszcze, jeśli sprzęgło i dwumas nowe?Czy to może być coś ze skrzynią(łożyska)?Może poduszki,może olej w skrzyni(w to wszystko szczerze wątpię).Co myślicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrzemasVWB6 Zgłoś #39 Napisano 13 Kwietnia 2011 Ja mam podobnie jak mkosa81, wymieniłem dwumasę ze sprzegłem, a jednak nadal jest sprzegło głośne, słychać lekki szum(gwizd) przy wciskaniu. Byłem u dwóch mechaników i ostatecznie obstawili na łożysko oporowe, podobno mogło się "nie ułożyć" po wymianie. Więc nie wiem czy oni coś spartaczyli czy samo łożysko się wadliwe trafiło. Mam zestaw Sachsa. W poniedziałek wstawiam auto więc bede wiedział coś więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkosa81 Zgłoś #40 Napisano 16 Kwietnia 2011 Daj znać Przemas po wizycie u mechanika co stwierdzi, bo i mi może to w jakiś sposób pomóc.pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach