Skocz do zawartości
siwica

dziwne odgłosy przy wciśniętym sprzęgle

Rekomendowane odpowiedzi

Wiatam może ktos miał taki przypadek .Mianowicie przy zapalonym silniku na biegu jałowym jest wszystko ok ,natomiast gdy wcisnę sprzęgło to słychac jakby szum (łożyska ?),dodam iż biegi wchodzą bez problemu ,autko jażdzi płynnie i bez żadnych wibracji .Czy to coś powaznego ,czy mozna z tym jeżdzić , wiele się naczytałem na temat sprzęgła itp:dolamam ,ale nikt nie opisywał takiej sytuacji. Z góry dziekuje za podpowiedzi .Pozdrawiam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakby szum (łożyska ?)
łożysko może tak.A co do jeżdzenia pojeżdzisz może i 1km albo tyś km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiatam może ktos miał taki przypadek .Mianowicie przy zapalonym silniku na biegu jałowym jest wszystko ok ,natomiast gdy wcisnę sprzęgło to słychac jakby szum (łożyska ?),dodam iż biegi wchodzą bez problemu ,autko jażdzi płynnie i bez żadnych wibracji .Czy to coś powaznego ,czy mozna z tym jeżdzić , wiele się naczytałem na temat sprzęgła itp:dolamam ,ale nikt nie opisywał takiej sytuacji. Z góry dziekuje za podpowiedzi .Pozdrawiam .
padlo ci lozysko oporowe sprzegla ktore jak naciskasz pedal sprzegla opiera sie o tak zwane sloneczko i zaczyna sie krecic gdy masz puszczony pedal sprzegla te lozysko jest w stanie spoczynku nie pracuje wiec kolego czeka cie jego wymiana jesli jest to cichy szum to nie masz sie jeszcze czym przejmowac jak zacznie wyc musisz wymieniac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie szumi cicho ,czyli czekać na głośniejsze objawy ,czy wymieniać od razu , no i sprawa koła dwumasowego oraz sprzęgła (to się okaże przy rozebraniu skrzyni ), tylko jak można się zorientować czy są do wymiany ? . Wiecie jak to bywa w niektórych warsztatach ,powiedzą że do wymiany i tyle .Co otym sądzicie . Pozdrawiam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na razie szumi cicho ,czyli czekać na głośniejsze objawy ,czy wymieniać od razu , no i sprawa koła dwumasowego oraz sprzęgła (to się okaże przy rozebraniu skrzyni ), tylko jak można się zorientować czy są do wymiany ? . Wiecie jak to bywa w niektórych warsztatach ,powiedzą że do wymiany i tyle .Co otym sądzicie . Pozdrawiam .
Jeśli cię stać na dość spory wydatek [koszt usługi trzeba oddzielić skrzynię od silnika ]to wymieniaj teraz będzie spokój . Co do dwu masy wzrokowo można ocenić czy ma bicie na boki lub drgania na karoseri.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak ale czy te łożysko może sobie w takim stanie pracować nadal , czy jest to jakies ryzyko uszkodzenia pozostałych elementów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak ale czy te łożysko może sobie w takim stanie pracować nadal , czy jest to jakies ryzyko uszkodzenia pozostałych elementów ?
ryzyko zawsze jest ogolnie jak juz bedzie koniec lozyska to uslyszysz bardzo ! zbieraj kase lub kup lozysko i wyciagaj skrzynie drogie nie jest a przy okazji sprzeglo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki .No to zbieram do skarbonki .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie , postanowiłem dołączyć się do istniejacego tematu i prosić o radę. W moim aucie Seat toledo 1.9 tdi 105 KM wystepuje dokładnie ten sam objaw ,to znaczy jak wciskam sprzegło słyszę delikatny szum i bardzo lekie drgania na pedale sprzegła, natomiast kiedy podniosę obroty silnika do 2000 i etwdy wcisne sprzęgło delikatny szum zamienia sie w głośne wycie. Jeżeli jadę samochodem i wcisne sprzęgło do zmiany biegu słychać to wycie (szum, może tarcie) i cichnie wraz z spadaniem obrotów. Po zmianie biegu i przyspieszaniu nic nie słychać. Analizując wszystkie fakty i konsultując sie z mechanikiem ustaliliśmy ze to łozysko wyciskowe. Postanowiłem zmienić łożysko jak i sprzęgło ( tarcza docisk) .Łożysko okazało się dość mocno uszkodzone , tarcza i docisk jeszcze troche by wytrzymały ,ale i tak zostały wymienione na nowe Sachs.

Niestety na jeździe próbnej okazało sie że sprzęgło chodzi idealnie ( tak jak przed wymianą), niema już chrobotania i drgania na sprzegle ale cichutki szum po wciśnięciu sprzegła pozostał. Niebyłoby w tym nic dziwnego tylko że wraz z podniesieniem obrotów silnika szum zmienia sie w głosne wycie . Czyli jak jadę jedynka rozpędzam auto wciskam sprzęgło do zmiany i wycie , dwujka rozpedzam sprżegło i wycie, troche słabiej jest to słyszalne na wyższych biegach ale to jest uwarónkowane obrotami silnika.

Panowie co jeszcze może szumieć( trzeć) po wciśnieciu sprzegła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam serdecznie , postanowiłem dołączyć się do istniejacego tematu i prosić o radę. W moim aucie Seat toledo 1.9 tdi 105 KM wystepuje dokładnie ten sam objaw ,to znaczy jak wciskam sprzegło słyszę delikatny szum i bardzo lekie drgania na pedale sprzegła, natomiast kiedy podniosę obroty silnika do 2000 i etwdy wcisne sprzęgło delikatny szum zamienia sie w głośne wycie. Jeżeli jadę samochodem i wcisne sprzęgło do zmiany biegu słychać to wycie (szum, może tarcie) i cichnie wraz z spadaniem obrotów. Po zmianie biegu i przyspieszaniu nic nie słychać. Analizując wszystkie fakty i konsultując sie z mechanikiem ustaliliśmy ze to łozysko wyciskowe. Postanowiłem zmienić łożysko jak i sprzęgło ( tarcza docisk) .Łożysko okazało się dość mocno uszkodzone , tarcza i docisk jeszcze troche by wytrzymały ,ale i tak zostały wymienione na nowe Sachs.

Niestety na jeździe próbnej okazało sie że sprzęgło chodzi idealnie ( tak jak przed wymianą), niema już chrobotania i drgania na sprzegle ale cichutki szum po wciśnięciu sprzegła pozostał. Niebyłoby w tym nic dziwnego tylko że wraz z podniesieniem obrotów silnika szum zmienia sie w głosne wycie . Czyli jak jadę jedynka rozpędzam auto wciskam sprzęgło do zmiany i wycie , dwujka rozpedzam sprżegło i wycie, troche słabiej jest to słyszalne na wyższych biegach ale to jest uwarónkowane obrotami silnika.

Panowie co jeszcze może szumieć( trzeć) po wciśnieciu sprzegła

jak nie ma innych objawów niż trochę zmiana dzwięku, to olejcie sprawe,

szkoda kasy.

jak się ma coś urwać to się urwie.

za 20.000 km za 80.000 km jak wypadnie tak będzie.

nie szukajcie dziury w całym!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ten dźwiek był słabo słyszalny to moze bym sobie głowy nie zawracał ale to jest dość hałasliwy szum (przypominający hamowanie na zuzytych klockach) i odbiera mi przyjemność z jazdy. Skoro sprzęgło jest wcisnięte to skrzynia niepracuje kręci sie tylko koło zamachowe i w momencie wciskania sprzegła cos trze czy moze to być tarcza sprzegła - raczej niemożliwe ale pytam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdyby ten dźwiek był słabo słyszalny to moze bym sobie głowy nie zawracał ale to jest dość hałasliwy szum (przypominający hamowanie na zuzytych klockach) i odbiera mi przyjemność z jazdy. Skoro sprzęgło jest wcisnięte to skrzynia niepracuje kręci sie tylko koło zamachowe i w momencie wciskania sprzegła cos trze czy moze to być tarcza sprzegła - raczej niemożliwe ale pytam?
docisk lub łożysko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tez tak pomyslałem i wymieniłem całe sprzegło ( bez koła dwumasowego ) lecz problem pozostał. Czy koło dwumasowe może szumieć przy wcisniętym sprzęgle.?

Zauważyłem jeszcze że jak wcisne sprzegło jest cicho nic nie słychać ale jak na wciśnietym sprzęgle podniose obroty do 2000 to wtedy szumi jak diabli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dokładnie tez tak pomyslałem i wymieniłem całe sprzegło ( bez koła dwumasowego ) lecz problem pozostał. Czy koło dwumasowe może szumieć przy wcisniętym sprzęgle.?

Zauważyłem jeszcze że jak wcisne sprzegło jest cicho nic nie słychać ale jak na wciśnietym sprzęgle podniose obroty do 2000 to wtedy szumi jak diabli.

a auto drga na jałowym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie drga na biegu jałowym , czuć że silnik chodzi ale nic nie drży . Również przy gaszeniu i zapalaniu nic nie trzepie. Chociaż jak raz mój znajomy go zapalał to zauważył ze coś drga ale on nie jeździł nigdy dieslem. Ja naprawde nic nie czuje. A to drganie to ma być łatwo wyczówalne czy raczej delikatne jak mrowienie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej nie drga na biegu jałowym , czuć że silnik chodzi ale nic nie drży . Również przy gaszeniu i zapalaniu nic nie trzepie. Chociaż jak raz mój znajomy go zapalał to zauważył ze coś drga ale on nie jeździł nigdy dieslem. Ja naprawde nic nie czuje. A to drganie to ma być łatwo wyczówalne czy raczej delikatne jak mrowienie?
sprawdź łącznik wydechu i poduszki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki sprawdze ale niejestem przekonany czy to może miec zwiazek , bo dżwiek tarcia o którym mówie wystepuje tylko i wyłacznie podczas wciśnietego sprzęgła i w czasie wciskania sprzęgła. :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak samo.Wymieniłem sprzęgło i wysprzęglik w ASO.Objawy te same co u Ciebie.Prasownik ASO powiedział mi że ten typ tak ma.Sprzęgło SACHS.Ale cały czas zastanawiam się czy tego nie reklamować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam tak samo.Wymieniłem sprzęgło i wysprzęglik w ASO.Objawy te same co u Ciebie.Prasownik ASO powiedział mi że ten typ tak ma.Sprzęgło SACHS.Ale cały czas zastanawiam się czy tego nie reklamować?
tu nie ma nad czym się zastanawiać skoro po wymianie nie usuneli usterki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może i tak ale wymieniałem sprzęgło ponieważ się ślizgało,a objawy które wymieniłem występowały również wcześniej.Dodam tylko że auto kupiłem 3 miesiące temu.Te wszystkie stuki i gwizdy już były.Myślałem że wymiana kpl sprzęgła to zmieni.Gość z ASO mówił mi że te sprzęgła tak mają i że producent w tym przypadku SACHS dopuszcza taka pracę sprzęgła.Czytałem gdzieś na forum że to norma.Mimo wszystko będę próbował bo jazda paskiem to przyjemność ale praca tego sprzęgła to koszmar.Miałem wiele aut ale czegoś takiego nigdy nie miałem :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności