Skocz do zawartości
Gość lukaszgda

chmura białego dymu z wydechu - serwis VW rozkłada ręce!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lukaszgda

Witam!

mam paska 1,9 tdi '99 115 KM i problem. Ostatnio w serwisie aso VW wymieniłem rozrząd i olej, od tego czasu ( nie wiem czy to ma cos z tym wspólnego) auto strasznie dymi białym dymem z wydechu, zostawia za sobą wręcz zasłone dymną. Z pewnościa nie jest to para, strasznie śmierdzi spalinami ale dym jest biały.

Wszystkie mozliwości zostały w serwisie zbadane, podpiety do wds'a nie wykazał zadnego błędu. Sprawdzili rozrzad ( raz jeszcze), swiece, filtr paliwa, nawet paliwo spusciliśmy z podejrzeniem że jakies lipne było. Pompowtryskiwacze są ok, turbina działa sucha jak pieprz - bez znaku oleju, intercooler ok, odpinaliśmy po kolei przepływomierz powietrza bez zmian nadal dymi jak wcześniej, przejechałem od wymiany rozrządu jakieś 500 km nie ma ubytku mocy, nie ma ubytku płynu chłodzącego nie bierze oleju. W serwisie twierdzą ze wszystko jest niby ok ale tak sie nie da jeździć, wszyscy trąbią bo wygląda jak by sie cos paliło.

czy ktoś sie z czymś podobym spotkał?

W autoryzowanym serwisie szanowne gremium rozłożyło ręce nie są w stanie zdiagnozować usterki - bardzo proszę o pomoc... :padam::padam::padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W autoryzowanym serwisie szanowne gremium rozłożyło ręce nie są w stanie zdiagnozować usterki
Zamurowalo mnie :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedź do innego serwisu. Weź dokumentacje, ze u nich robiłes (może się przydac) i jedź do innego ASO. Skoro przed wymianą tego nie było ( a teraz jest), to ewidentnie coś spie.....yli. No i mogą sie nie przyznawać do tego. No bo co to za serwis, co usterki nie moze zdiagnozować :mur::przestraszony::krzeslem:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pierwszy raz ASO VW nie wie co sie dzieje z samochodem, jeżeli przed wymianą rozrządu nie było takich objawów a po wymianie tak się zachowuje to tylko i wylacznie ich wina ... coś źle zrobili, a teraz chcą Ciebie odesłać z kwitkiem że nie wiedzą co jest (wolą zajmować się przeglądami technicznymi - łatwa kasa - niż głowić się nad Twoim samochodem - taka niestety jest prawada). A co wykazuje diagnoza spalin ??, spełnia normy takie jak powinien spełniać? nie ździw się jak przy najbliższym badaniu samochod nie przejdzie przeglądu, przepisy się zaostrzają coraz bardziej. Jedź do najbliższego zakladu gdzie robia chiptuning, serwis boscha lub warsztat specjalizujacy sie w silnikach TDI. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kokosz4

sprawdź ciśnienie na cylindrach na zimno- może to być skrzywiony korbowód albo wieszające się szklanki na zaworach.Daj znać jak zdiagnozujesz. Czy na rozgrzanym masz to samo czy tylko na zimnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja pomimo tego, ze mam benzyniaka, to sadzę,że wiem co boli twojego "paska" :evil: Wymieniałeś rozrząd, no nie? Więc goście w serwisie przestawili ci pompę paliwową. Pompa jest napędzana paskiem rozrządu. No i dlatego dymi, bo ma zwiększoną dawkę paliwa. Sprawdź to. A jak się okaze, ze miałem arcję to walnę za ciebie "browara" :evil::P;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba serwis chce cię przewalić - odwalili kichę , a teraz nie chcą się przyznać partacze :krzeslem: . Ciekawe , czy dobrze nałożyli pasek bo mogli przesunąć o ząbek i lipa....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kokosz4

Danel75 nie wiem czy zauważyłeś ale kolega ma Passka 1,9TDI115KM, a co za tym idzie to nie ma pompy wtryskowej tylko PD- czyli pompowtryskiwacze, ale myślę że to tylko twoje małe przeoczenie.Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę miłego dnia.

:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jkeca

Chlopie od razu spradz sobie rozrzad. Objawy so takie jakby pompa wtryskowa byla przestawiona moze byc o jeden zabek w ta czy ta. Ciesz sie ze nie spotkaly ci sie jeszcze tloki z zaworami, bo wtedy pare talkow nie twoje. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Chlopie od razu spradz sobie rozrzad. Objawy so takie jakby pompa wtryskowa byla przestawiona moze byc o jeden zabek w ta czy ta. Ciesz sie ze nie spotkaly ci sie jeszcze tloki z zaworami, bo wtedy pare talkow nie twoje. Pozdrawiam.

 

W silnikach PD przestawienie rozrządu o 1 ząbek powoduje to, że silnik od razu przestaje pracować. Nie ma awarii ale silnik nie zaskoczy.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj może tutaj . Ponoć zasyfiony katalizator może dawać takie efekty, ale możliwości z tego co wyczytałem jest kilka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jak naprawiłeś gdzieś czy mam ci naprawić - bo VAG tego nie wykaże tak łatwo.

:cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukaszgda

I tematu ciag dalszy - i znowu spotkalem sie z mechanikami z vw czego efektem bylo po raz drugi regulacja kata ustawienia kola pasowego. Na pytanie czemu dymi - nie wiemy. Wyjechalem z serwisu samochod jak nagrzany pali super, po przejechaniu kilkuset kilometrow z jakiegos nieznanego powodu przestal dymic ale...

Samochod przestal noc i rano nie zapalil. Po przekreceniu silnika pieknie lapie na ok. sekunde i gasnie. Zeby mogl zapalic musze go krecic 5-7 sekund az z wielkim bolem rozpedzajac sie zapala. Przejade jakis odcinek, samochod sie nagrzeje, stane wylacze zaplon i na gorocym chwyta bez wiekszych problemow - ale z pewnym charakterystycznym szarpnieciem. Postoi noc - ten sam schemat.

Oto co w trakcie ostatnich 2 tygodni w samochodzie zrobiono: 2 razy przestawiano rozrzad, zatankowalem do pelna samochod, przejechalem 500 km, wymienilem filtr paliwa, komputer jak nic nie wykazywal, nie wykazuje. Jak nie palil tak nie pali, PRZESTAL DYMIC W TRASIE PO PRZEJECHANIU 300-400 KM OD OSTATNIEJ WIZYTY W VW.

I wazny jak sadze fakt - samochod przez caly czas byl i jest tankowany w tym samym miejscu!!!

W poniedzialek o godzinie 14 vw podejmuje trzecia runde nierownej walki...

Po nastepnej wizycie jesli nie da efektu wstawie samochod do drugiego aso vw zrobia rozrzad jeszcze raz i wtedy pozostanie mi walka!!!

A moze ktos z szanownych Kolegow w ramach eksperymentu zechcialby sie podjac naprawy mojego cacka hehe :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 10-go listopada jestem umówiony u mojego mechanika w Koszalinie. Opowiem mu o Twoim problemie. Jezeli będzie mieć jakiś pomysł, a Ty do tego czasu nie załatwisz sprawy, to może zdecydujesz sie machnąć 200 km w jedną stronę.

Jak na razie koledzy, którym polecałem "mojego" fachowca byli zadowoleni (Syki - Szczecin -150 km do Koszalina, daniel1544 - Słupsk - 70 km do K-lina)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kokosz4

I jak tam sprawa z Passkiem już awaria usunięta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności