adamdevil Zgłoś #41 Napisano 4 Czerwca 2013 to pizz...a w szafie :rozpacz nie da rady tego inaczej zrobić np. vag can pro http://obd2.pl/index.php?p73,vcp-k-line-2-x-usb-can-k-obd2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy_lis Zgłoś #42 Napisano 4 Czerwca 2013 opis tego przedmiotu wyraznie mowi ze "Produkt VCP+K przeznaczony jest do diagnostyki" .... nie znam tego fejsu osobiscie ale z opisu wynika ze jest to klon VCDS-a a tym to korekty na pewno nie zrobisz. vcds sluzy do diagnostyki nie do odczytu pamieci w ktorej jest zapisany przebieg. pomijajac legalnosc korekty radze udac sie do ludzi ktorzy sie tym zajmuja zawodowo i odpuscic sobie pozorne oszczednosci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Galeon Zgłoś #43 Napisano 3 Maja 2014 Zakupiłem Vag Commander 3.6 i okazało sie ze łączy się z zegarami odczytuje Eeprom, pin, potrafi zmienić przebieg a niestety nie czyta Eepromu silnika niby łaczy się z silnikiem bo identyfikuje sterownik ale nic poza tym gdzie szukać przyczyny? sterownik silnikaEDC 15P 038906019ER a zegary to VDO V06 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubazibizy Zgłoś #44 Napisano 15 Września 2014 (edytowane) Mam podobny problem jak GALEON , tyle że w mojej Ibizie 2001r commander 3.6 nie łączy się z licznikiem (6K0 920 801E) po can tylko po kline i odczytując eeprom pokazuje straszne bzdury. wiem już że ogólnie w aucie komunikacja jest po kline, lecz vcds akurat w licznik wchodzi po can i mam pełen zakres możliwości na tym programie. Dodam tylko że commander z ecu silnika łaczy się po k-line lecz nie wykonuje żadnych czynności. Jeśli ktoś ma doświadczenie i wie jak ustanowić połaczenie po can z licznikiem proszę o prv lub tutaj. Chciałbym odczytać wsad licznika, pin, odometer... Edytowane 15 Września 2014 przez kubazibizy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #45 Napisano 16 Września 2014 lecz vcds akurat w licznik wchodzi po can Na jakiej podstawie tak twierdzisz?? Jeśli ktoś ma doświadczenie i wie jak ustanowić połaczenie po can z licznikiem proszę o prv lub tutaj.Chciałbym odczytać wsad licznika, pin, odometer... Napisałem wczoraj w tamtym temacie co masz powiedzieć jak oczekujesz jakiejś pomocy. Jak nie potrafisz odpowiadać na zadane pytania to i niestety nie licz na nie wiadomo jaką pomoc bo jak widzisz jest tu wiele pytań bez odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubazibizy Zgłoś #46 Napisano 16 Września 2014 (edytowane) Grucha - nie traktuje uwagi Ryszarda JAKO USZCZYPLIWOŚCI bo się sam przeniosłem, jeśli raczysz zauważyć, do najbardziej, w/g mnie, pasującego tematu, jeśli uważasz inaczej - proszę o następne wskazówki. Także nie siedzę całodobowo na forum, ponieważ mam parę innych jeszcze obowiązków w życiu ale nie o tym miałem pisać.... to że vcds wchodzi po can do licznika widzę po komunikacie w górnym lewym rogu okna, gdzie wyświetlają się informacje o inicjowanym połączeniu. W commanderze po odpaleniu programu i podłączeniu kabla, stacyjka na ON, klikam na okienko połącz pod 07 kombi, poniżej jest okienko typ połaczenia - dopiero kiedy przestawię z "2.0 hispeed can protocol" na "k-line" łączy się , jeśli próbuję na innych can protocol wywala komunikat że nie może ustanowić połączenia. następnie klikam na okno "instrument/immo", wyskakuje drugie okno w którym pokazuje typ licznika, immo numer oraz kilkanaście rzędów zer, klikam READ i czekam około 2 minuty, następnie wyświetla mi to co opisałem w poprzednim temacie, czyli półtora linijki zer i odometer 1 058 489 km, pinu nie wyświetla. Postępuję zgodnie z instrukcją która otrzymałem wraz z kablem, zastanawia mnie jeszcze czy mam odpowiedni sterownik, na płycie są wszystkie commandery, toole itp ale sterownik jest jeden 2.0.0.0, według sprzedawcy kabel jest dedykowany tylko do 3.6, więc odpalam tylko ten. - - - - - aktualizacja - - - - - Marek napisałeś że "okazało się"... czyżbyś uwierzył w obiecanki sprzedającego kabel że odczyta eprom ecu silnika? nie przejmuj się, ja też się zawiodłem, więcej, mój commander nie robi nawet tego co powinien. Do czytania ecu musisz mieć galleto lub mpps Edytowane 16 Września 2014 przez kubazibizy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #47 Napisano 16 Września 2014 to że vcds wchodzi po can do licznika Co to za VCDS?? Zrób fotę komunikatu robiąc testu interfejsu. czyżbyś uwierzył w obiecanki sprzedającego kabel że odczyta eprom ecu silnika? Oczywiście, że Eeprom odczyta zarówno z EDC-15 jak i ME 7. Do odczytania flasha potrzeba Galetto lub MPPS. Co prawda dla mnie Commander przy licznikach VDO jest zbędny ponieważ prościej i szybciej robi się je KKL-em, ale mam Commandera w wersji 2.5 i nie ma z nim najmniejszych problemów. A Ty nie jesteś pierwszą osobą, która uskarża się na wer. 3,6. w którym pokazuje typ licznika, I jaki typ licznika wybierasz?? immo numer ??? Zrób fotę tego okna bo w starszych chyba jest inaczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubazibizy Zgłoś #48 Napisano 16 Września 2014 mam Vcds bodajże 10.3 lub 10.6 pl. Zrobie screeny jutro rano i powrzucam później bo obecnie jestem w pracy.... w commanderze wybieram typ VO55,VO66 - (jeśli poprawnie pamiętam, pisze z pamięci bo nie mogę teraz odpalić lapka), z resztą ten typ wyskakuje "automatycznie", pozostałe typy liczników, z tej rozwijanej listy nie "podchodzą" na logikę. Co prawda próbowałem z innym, chyba z vw sharan i nie łączyło w ogóle. Jutro foty jak odpalę lapka. Co do Marka - domniemam że zamysłem kupna commandera było flashowanie ecu. Do czego ma służyć sam "read" eepromu , sprawdzeniem przebiegu w ecu? vin? immo? kodowanie? Co można zdziałać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #49 Napisano 17 Września 2014 Do czego ma służyć sam "read" eepromu Do skręcenia przebiegu w ECU.... I tylko i wyłącznie po to ludzie kupują i polecają Commandera: korekta przebiegu... Do flashowania jeszcze nie widziałem żeby ktoś polecał i mówił, że próbował takie coś. Co do eepromu EDC-15 to normalne, że Commander nie we wszystkich go odczyta. Jak nie czyta Commander to i VCDS w tym ECU nie pokaże przebiegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubazibizy Zgłoś #50 Napisano 17 Września 2014 (edytowane) odpaliłem jeszcze raz vcds żeby sprawdzić - inicjuje połaczenie z licznikiem po can lecz finalnie łączy się po kline, myliłem się. Co nie zmienia faktu że vcds 10.6.3 pl działa. kombinowałem dalej z commanderem i nic... fotki ekranu: https://plus.google.com/photos/114765588839188475028/albums/6060063884255937521?authkey=CPD2z-GfwZ3uywE wybierałem z listy rozwijanej prawie wszystkie typy i także nie zrobiło "read", czuje że to oznacza zakup innego kabla. odpalałem na tym kablu vag tacho 2.5 z płytki - wogóle nie łaczy się, wyświetla komunikat " nie nawiązano połaczenia kline" Edytowane 17 Września 2014 przez kubazibizy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #51 Napisano 17 Września 2014 myliłem się. Jak na moje to jest coś nie tak z kablem. Nie miałem do czynienia z tą wersją, ale widzę opcjami to się nie różni od 1.4 czy 2.5 Masz kabel KKL?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubazibizy Zgłoś #52 Napisano 18 Września 2014 Masz kabel KKL?? jeśli chodzi o kabel do zwykłego vag-com to nie posiadam.Będę kontaktował się ze sprzedawca, może on coś zdziała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach