Skocz do zawartości
azymut38

Passat AVB, rezonans na biegu jałowym,bardzo irytujące,pomożecie?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moje auto to Passat 1.9 TDI z 2003 roku. Silnik AVB po chiptuningu.

Zanim jednak zrobiłem chiptuning miałem już pewien problem z samochodem, po zachipowaniu problem nie zniknął ani się nie nasilił, po prostu jest.

 

Na biegu jałowym coś wpada w samochodzie w rezonans. Mowa o przedziale obrotów od 850 do 1000. Powyżej 1000 jest cicho.

Byłem już w 3 warsztatach z tym problemem, unikałem jak na razie ASO.

 

Nie mam pojęcia co to może być. Już przykręcali mi pokrywę, sprawdzali różne części, dalej nic.

 

W tym wszystkim najdziwniejsze jest to, że przydźwięk nie pojawia się zawsze. Występuje przeważnie w zimne poranki.

 

Postaram się nagrać ten dźwięk jak tylko dorwę dyktafon (próbowałem komórką ale wychodzi za cicho).

 

Generalnie to chyba mam dwa źródła hałasu:

1) jedno to ten rezonans - między 850 a 1000 obrotów

2) skrzypienie, lekkie warczenie gdzieś za schowkiem pasażera, jak np. jadę z otwartym schowkiem mniej jarmoli ale ten drugi hałas to pikuś, występuje tylko na kiepskiej nawierzchni

 

Czy można przestawić obroty biegu jałowego powyżej 1000? Czy to ma sens? Pytam bo już 3 niby super mechaników nie potrafi zdiagnozować źródła "jarmolenia".

Może znacie jakiś dobry warsztat w Lublinie lub okolicach?

Może sugerujecie bym udał się z tym do ASO? - boję się o koszty jakie mogą mi policzyć.

Może zetknęliście się już z takim brzęczeniem na biegu jałowym?

 

P.S. Przydźwięk który ja nazywam po lubelsku jarmoleniem pojawia się także w sytuacji jak np. dojeżdżam do skrzyżowania i zrzucam bieg.

 

Dziękuję z góry za pomoc.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podniesienie obrotow mija sie z celem

 

obstawiam ze to katalizator ktory juz nie dziala, czy to jest taki metaliczny dzwiek tak jak by lkawalek blachy wirowal? ja tak mam i czytalem sporo postow na temat niesprawnego kata i bede go wycinal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim AVB również występuje takie "jarmolenie" :)

Tak jak u Ciebie próbowałem już przykręcać wszystkie plastiki w komorze silnika i po dokładnym przykręceniu pokrywy jakby troszkę ustało ale nadal coś słychać.

Udaje, że tego nie słyszę :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem to w swoim AWX-sie do niedawna, parę dni temu przestało charczeć obroty na biegu jałowym, dodałem gazu lekko i przestało, dzwięki dochodzące z okolic schowka pasażera, w głębi deski,

powód? sam nie wiem, przestało tak jarmolić jak padła mi pompa wody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pasek12

Witam, mam podobny problem w swoim AWX-sie z 2002 roku. Na biegu jałowym (ok. 800 obr) w kabinie wyraźnie słychać dziwny odgłos jakby coś "buczało". Nie występuje to zawsze, raz jest raz nie ma, nie wiem od czego to jest uzależnione. Mam również wrażenie jakby drgania przenosiły się na kabinę. Jakby kolegom udało się coś ustalić proszę o zamieszczenie odpowiedzi. Na pewno nie są to poduszki - wymieniłem, raczej nie będzie to też łącznik elastyczny (plecionka) - wymieniłem. Po wymianie obu rzeczy może troszkę lepiej jednak nie ustępiło. Wkurza mnie to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręćcie rurę dolotową do filtra powietrza. U mnie pomogło, teraz cisza i spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też coś ciągle skrzypi w okolicy deski i schowka,coś tam wibruje,ale już się do tego przyzwyczaiłem i Tobie tez tak radze:) Nie szukaj nić na siłe, podgłoś muze i do przodu:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie propozycje. Pojutrze będę na warsztacie to może coś magicy wymyślą.

Zobaczę z tą rurą dolotową od filtra powietrza.

Nie odpuszczę tej sprawy o tak sobie. Pasior nie powinien jarmolić i już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odkręćcie rurę dolotową do filtra powietrza. U mnie pomogło, teraz cisza i spokój.

 

u mnie była dokładnie ta sama przyczyna wibracji... własnie wibrowała rura dolotowa do filtra powietrza... nagrzałem ja opalarką podoginałem wszedzie zeby siedziała na sztywno i problem zniknął...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mówisz o tej pierwszej rurze biegnącej od przodu maski?? Czy można ją bezpiecznie wyjąć? Nie jest jej zadaniem transport zimnego powietrza do filtra?

Dziś byłem na warsztacie. Okazało się, że pękło takie mocowanie co trzyma rurę od wydechu (nie wiem jak to się nazywa więc się nie śmiejcie)

W każdym razie gość dosztukował nowe z kawałka stali i przykręcił.

Przed:

 

przedg.jpg

 

 

Po:

 

34620687.jpg

 

Rezonans przeniósł się na dolną granicę obrotów biegu jałowego ale jest lepiej.

Pomyślę jeszcze czy nie wywalić rury od filtra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam AVF-a i mam podobny problem. U mnie odgłos burczenia słychać raczej pod autem, to chyba rura od filtra odpada. Wymieniałem rok temu wydech od katalizatora do końca więc te części raczej nie, dlatego obstawiałbym katalizator (jeśli to burczenie z wydechu) napiszcie jak ktoś wywalił katalizator i to pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie gdzieś wyczytałem, że rezonans powoduje rąbnięty katalizator.

Póki co u mnie usunięcie wody z grodzi podszybia (pisałem o tym w innym wątku) oraz przymocowanie wieszaka wydechu pomogło w 80%.

Jeśli rezonans znów się nasili, wytnę w pi**u katalizator, mam już zrobione ponad 150 tys. więc i tak pewnie nie spełnia swojej funkcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy ja zmienilem siatke w tłumiku i rezonans znikł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy to mocowanie wydechu do skrzyni to jest standardowe

rozwiązanie czy własny pomysł?

 

Pytam bo chciałbym się dowiedzieć czy takie rozwiązanie jest

także w przypadku wydechu silnika AVF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co proponujecie wstawić zamiast kata może złącze elastyczne ?,a w miejsce oryginalnego rurę lub zostawić dwa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co proponujecie wstawić zamiast kata może złącze elastyczne ?,a w miejsce oryginalnego rurę lub zostawić dwa ?

 

 

Wymień łącznik a zamiast kata wspawaj rurę odpowiedniej średnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytam bo chciałbym się dowiedzieć czy takie rozwiązanie jest

także w przypadku wydechu silnika AVF.

 

U mnie w AVF nic takiego nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siema! mam pytanko czy ktoś spotkał się z określeniem filtra tłumiącego drgania montowanego w dolocie powietrza? byłem niedawno na przeglądzie i koleś powiedzial mi, że pasio ma troche dziwny głos przy ruszaniu i że może to być spowodowane brakiem takiego "filtra".szczerze mowiąc ja nic takiego nie zauważyłem.koledzy macie jakąś wiedzę na ten temat?pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dolocie powietrza? czy moze chodzi o plecionke w wydechu?:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
siema! mam pytanko czy ktoś spotkał się z określeniem filtra tłumiącego drgania montowanego w dolocie powietrza

 

Jest coś takiego w nowszych modelach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności