emcom Zgłoś #1 Napisano 17 Kwietnia 2010 Jako że w moim Myśliwcu zamek tylnej klapy chyba nie istnieje :dupablada pomyślałem o zamontowaniu jakiegoś siłownika i otwierania go przyciskiem, z wnętrza samochodu. Fabrycznego centralnego zamka w nim nie ma. Nie mam tylko pomysłu jak to zrobić. Może opiszę jak mój zamek działa w tej chwili : - jak otwór kluczyka jest w położeniu poziomym, można bagażnik otworzyć wciskając zamek, - jak otwór kluczyka jest w położeniu pionowym - nie można go otworzyć wciskając Problem tylko w tym że przekręcić z jednego położenia w drugie można... czymkolwiek. Nawet paznokciem. :wstyd Co z tym zrobić ?... Wciąż się stresuję że kiedyś ktoś się może "kapnąć" że ten zamek jest niesprawny, a szkoda byłoby pożegnać zawartość... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diabelski66 Zgłoś #2 Napisano 17 Kwietnia 2010 Wymień zamek, bedzie taniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emcom Zgłoś #3 Napisano 17 Kwietnia 2010 Wymień zamek, bedzie taniej No ale kurcze, miałbym jeden kluczyk do odpalania, kolejny do drzwi i kolejny do klapy ?... Godzina szukania po ciemku którym otwierać... Stąd pomysł z przyciskiem. Patrzę po Allegro, są siłowniki do otwierania klapy bagażnika za 45PLN - o dużym uciągu. Za 45 PLN nie kupię sprawnego zamka... Głównie chodzi mi o to, za co miałby ciągnąć ten siłownik w zamku i co zrobić żeby po kręceniu zamkiem z zewnątrz tak czy inaczej się nie otwierał (a dopiero żeby po wciśnięciu przycisku uruchamiającego siłownik dało się go otworzyć wciskając normalnie zamek) Czyli : Klapa zamknięta - możemy sobie kręcić, wciskać - zamknięta i już. A jak naciśniemy przycisk od siłownika, to wtedy można wcisnąć zamek i otworzyć klapę. Tylko nie potrafię sobie chwilowo wyobrazić jak mogłoby to działać żeby po zatrzaśnięciu klapy znów było wszystko zamknięte. Mam nadzieję że za bardzo nie zamotałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris_2000 Zgłoś #4 Napisano 17 Kwietnia 2010 Musisz kupić elektryczny siłowniczek np. z centralnego zamka i po prostu go podłączyć pod prąd razem z włącznikiem a cięgno od zamka pod siłowniczek. A i zapomniał bym musisz sobie założyć sprężynki na takie gumowe bolce w klapie one opierają się zaraz nad lampą żeby ci odpychały klapę jak ją otworzysz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emcom Zgłoś #5 Napisano 17 Kwietnia 2010 A i zapomniał bym musisz sobie założyć sprężynki na takie gumowe bolce w klapie one opierają się zaraz nad lampą żeby ci odpychały klapę jak ją otworzysz. To jakieś fabryczne elementy ? Jak to jest rozwiązane w fabrycznym centralnym zamku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #6 Napisano 17 Kwietnia 2010 Po pierwsze to musisz założyć zamek. Jeśli chcesz otwierać klapę guzikiem ze środka samochodu, załóż coś takiego: http://www.allegro.pl/item987881148_silownik_tylnej_klapy_bagaznika_bardzo_mocny.html Podjedź na szrot po zamek i zobaczysz przy okazji o jakich elementach pisze Kris_2000, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emcom Zgłoś #7 Napisano 17 Kwietnia 2010 Podjedź na szrot po zamek Czyli jednak muszę mieć działający normalnie zamek ? Szkoda... myślałem że będę mógł go jakoś "zabetonować" i po sprawie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milus09 Zgłoś #8 Napisano 17 Kwietnia 2010 Witam Prawdopodobnie możesz klapę otworzyć wszystkim, bo się pozapiekały zapadki w zamku (miałem to samo u siebie). Trzeba wyjąć zamek z zamka wyjąć wkładkę i pewnie młotkiem i śrubokrętem powybijać z wkładki zapadki, wszystko wyczyścić, przesmarować i poskładać z powrotem, tylko nie można pomylić kolejności zapadek i uwaga na sprężynki pod nimi. Generalnie po włożeniu kluczyka wszystkie zapadki powinny się schować na równo z wkładką. Po za tym też miałem problem z wieloma kluczykami, bo miałem jeden do stacyjki, osobny do lewych drzwi jeszcze jeden do prawych drzwi, a do klapy nie miałem w ogóle. Więc poprzekładałem zapadki w klamkach pod swój kluczyk do stacyjki i teraz mam jeden do wszystkiego. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weryh Zgłoś #9 Napisano 17 Kwietnia 2010 Albo powymieniaj wkłady na nowe, takie same. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #10 Napisano 17 Kwietnia 2010 WitamPrawdopodobnie możesz klapę otworzyć wszystkim, bo się pozapiekały zapadki w zamku (miałem to samo u siebie). Trzeba wyjąć zamek z zamka wyjąć wkładkę i pewnie młotkiem i śrubokrętem powybijać z wkładki zapadki, wszystko wyczyścić, przesmarować i poskładać z powrotem, tylko nie można pomylić kolejności zapadek i uwaga na sprężynki pod nimi. Generalnie po włożeniu kluczyka wszystkie zapadki powinny się schować na równo z wkładką. Po za tym też miałem problem z wieloma kluczykami, bo miałem jeden do stacyjki, osobny do lewych drzwi jeszcze jeden do prawych drzwi, a do klapy nie miałem w ogóle. Więc poprzekładałem zapadki w klamkach pod swój kluczyk do stacyjki i teraz mam jeden do wszystkiego. Pozdrawiam. I tego sie trzymać... Dodam że kluczyk w zamku w klapie powinien działać w trzech płaszczyznach-zamknięta przez centralny-zamknięta na stałe-i otwieranie mimo zamknięcia przez centralny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #11 Napisano 18 Kwietnia 2010 Czyli jednak muszę mieć działający normalnie zamek ? Szkoda... myślałem że będę mógł go jakoś "zabetonować" i po sprawie... Źle cię zrozumiałem. Dla mnie "zamek" to jest element który odpowiada za ryglowanie klapy - ten który łapie na dole zaczep przy nadwoziu. A Tobie chodzi o sam wkład zamka - bębenek. Kup nowy poustawiaj sobie zapadki pod swój kluczyk tak jak pisali koledzy. A siłownik do otwierania ze środka zawsze możesz założyć, jednakże nie powinna być to jedyna możliwość otwarcia klapy bo przy rozładowanym aku nie dostaniesz się do bagażnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adi Zgłoś #12 Napisano 18 Kwietnia 2010 (edytowane) Ja mam założony silownik w klapie. Siłownik kupiłem za 15zł, od niego puściłem kabel 2 żyłowy przez ramę klapy (kabel przymocowałem to linki hamulcowej od roweru którą wcześniej przewlekłem zaczynając od góry klapy przez otwór jakim przechodza kable od wycieraczki) Jedną żyłe puściłem do schowka lewego w bagażiku i tam podłączyłem pod masę do nakretki a drugą puscilem do przodu rogiem dachu do deski rozdzielczej gdzie założyłem włącznik typu dzwonek, następnie gniazdo z bezpiecznikiem i do miejsca z którego jest +. Jak nie chesz przebijac się przez ścianę grodziową do aku to mozesz wpiąć się pod jakiś bezpiecznik na tablicy np od radia ale to sposob troche druciarski. Orginalny zamek w klapie zostawilem jedynie rozpiąłem cięgno między nim a mechanizmem na środku klapy. Cięgno między mechanizmem a siłownikiem wykonałem ze szprychy rowerowej. Pozdrawiam. Edytowane 18 Kwietnia 2010 przez adi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach