kat825 Zgłoś #1 Napisano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam. Mam na oku VW T4 2.0i z silnikiem o oznaczeniu AAC i chyba wtrysku typu Digifant. Mam pytanko jak można podnieść moc tego silnika z 85KM na te ok115KM które są silnikach ABA,ACE...?? Czemu ten silnik w T4 ma taką małą moc? Da się to w miarę możliwości podnieść POWERa?? Czy silniki o ww oznaczeniach są na wzajem wymienne lub czy można osprzęt z tych silników 115KM zastosować w biednym silniku AAC tak aby wzmocnić go?? Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez kat825 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 16 Kwietnia 2010 ABF Ten silnik ma troszkę więcej mocy ABF ma 150 KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #3 Napisano 16 Kwietnia 2010 to można go nie liczyć zaraz poprawie:) jest ot realne i żeby nie kosztowało to furmanki PLNów?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #4 Napisano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) AAC ma stopień sprężania 8,5 2.0 115KM mają 10,4 - przełożenie gratów bez głowicy nic nie da. Jest to zrobione po to, żeby silnik był mniej wysilony i wytrzymywał dłuższe przebiegi. Jest też mniejsze ryzyko wystąpienia spalania stukowego jak się go pałuje pod górę z toną na pace. Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #5 Napisano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) A da radę przełożenie całego silnika 115KM, sporo tego jest i za w miarę normalne pieniądze?? Czy to wiąże się z jakimiś dużymi kłopotami? Czy AAC i ten 115KM są prawie takie same?? Przekładka by była całego silnika z elektryką PS te sprężanie dobre pod TURBO:) nie trzeba odprężać Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez kat825 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #6 Napisano 16 Kwietnia 2010 Myślę, że można - musiał byś porównać czy blok silnika ma mocowanie łap pod poduszki w tym samym miejscu i jak wygląda połączenie ze skrzynią biegów. Ale moim zdaniem nie ma to sensu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #7 Napisano 16 Kwietnia 2010 115KM i 166NM, a 85KM i 144NM wiadomo pewnie przy wyższych obrotach ale i tak by auto szło pod LPG, według mnie to jest już różnica PS. Tuning tego ORI silnika pewnie by polegał na planie głowicy, kanałów ssących i wydechowych, przeróbka wydechu (tak myślę 2.5i chyba większą przepustowość+jakiś sportowy tłumiczek) oraz wystrojenie tego elektronicznie. Dało by to przyrost do chociaż 110KM? ---------- Post added at 21:55 ---------- Previous post was at 20:00 ---------- Tak sobie szukałem na VW Golf klub i znalazłem takie coś - "silnik 2.0 z transportera T4, dość nietypowy bo pojemność 2.0 uzyskana jest przez zwiększenie skoku tłoka silnika 1.8(ta sama średnica cylindra co w 1.8- motory 2.0 typu 2E,ADY,AGG był zarówno większy skok jak i średnica cylindra)" - może to Ktoś potwierdzić? i czy teraz to da rade jakoś wzmocnić ten silnik, nie ukrywam że mam plan takie autko sobie zakupić (niestety z przyczyn finansowych-brak pracy a takim VW T4 można zawsze sobie dorobić do b.skromnego kuronia) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #8 Napisano 17 Kwietnia 2010 (edytowane) Te 144Nm będzie miał właśnie przy mniejszych obrotach niż silnik 115KM. Kombinujesz jak koń pod górę... Jeśli już bardzo się naparłeś to kup 2.0 115KM z gratami i wiązką z kompem i go zamontuj. Tak będzie najprościej. W żadne "tjuningi" się nie baw, chyba że masz kupę kasy. Wszelkie garażowe "rzeźby" będą miały prędzej czy później przykre konsekwencje, a tego chyba nie chcesz. Ten samochód dobrze radzi sobie z tym silnikiem co ma fabrycznie. Po Niemcu nie poprawiaj... Edytowane 17 Kwietnia 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek230290 Zgłoś #9 Napisano 12 Października 2010 mam pytanie jak ustawic rarzod w t4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach