Skocz do zawartości
kat825

Silnik AAC a silnik ABA,ABF,ACE?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam na oku VW T4 2.0i z silnikiem o oznaczeniu AAC i chyba wtrysku typu Digifant. Mam pytanko jak można podnieść moc tego silnika z 85KM na te ok115KM które są silnikach ABA,ACE...??

Czemu ten silnik w T4 ma taką małą moc? Da się to w miarę możliwości podnieść POWERa??

Czy silniki o ww oznaczeniach są na wzajem wymienne lub czy można osprzęt z tych silników 115KM zastosować w biednym silniku AAC tak aby wzmocnić go??

Edytowane przez kat825

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ABF

 

Ten silnik ma troszkę więcej mocy ;) ABF ma 150 KM ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to można go nie liczyć zaraz poprawie:)

 

jest ot realne i żeby nie kosztowało to furmanki PLNów??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AAC ma stopień sprężania 8,5

2.0 115KM mają 10,4 - przełożenie gratów bez głowicy nic nie da.

Jest to zrobione po to, żeby silnik był mniej wysilony i wytrzymywał dłuższe przebiegi. Jest też mniejsze ryzyko wystąpienia spalania stukowego jak się go pałuje pod górę z toną na pace.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A da radę przełożenie całego silnika 115KM, sporo tego jest i za w miarę normalne pieniądze??

Czy to wiąże się z jakimiś dużymi kłopotami? Czy AAC i ten 115KM są prawie takie same?? Przekładka by była całego silnika z elektryką

 

PS te sprężanie dobre pod TURBO:) nie trzeba odprężać

Edytowane przez kat825

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że można - musiał byś porównać czy blok silnika ma mocowanie łap pod poduszki w tym samym miejscu i jak wygląda połączenie ze skrzynią biegów. Ale moim zdaniem nie ma to sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

115KM i 166NM, a 85KM i 144NM wiadomo pewnie przy wyższych obrotach ale i tak by auto szło pod LPG, według mnie to jest już różnica

 

PS. Tuning tego ORI silnika pewnie by polegał na planie głowicy, kanałów ssących i wydechowych, przeróbka wydechu (tak myślę 2.5i chyba większą przepustowość+jakiś sportowy tłumiczek) oraz wystrojenie tego elektronicznie. Dało by to przyrost do chociaż 110KM?

 

---------- Post added at 21:55 ---------- Previous post was at 20:00 ----------

 

Tak sobie szukałem na VW Golf klub i znalazłem takie coś - "silnik 2.0 z transportera T4, dość nietypowy bo pojemność 2.0 uzyskana jest przez zwiększenie skoku tłoka silnika 1.8(ta sama średnica cylindra co w 1.8- motory 2.0 typu 2E,ADY,AGG był zarówno większy skok jak i średnica cylindra)" - może to Ktoś potwierdzić? i czy teraz to da rade jakoś wzmocnić ten silnik, nie ukrywam że mam plan takie autko sobie zakupić (niestety z przyczyn finansowych-brak pracy a takim VW T4 można zawsze sobie dorobić do b.skromnego kuronia)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te 144Nm będzie miał właśnie przy mniejszych obrotach niż silnik 115KM.

 

Kombinujesz jak koń pod górę... Jeśli już bardzo się naparłeś to kup 2.0 115KM z gratami i wiązką z kompem i go zamontuj. Tak będzie najprościej. W żadne "tjuningi" się nie baw, chyba że masz kupę kasy. Wszelkie garażowe "rzeźby" będą miały prędzej czy później przykre konsekwencje, a tego chyba nie chcesz.

Ten samochód dobrze radzi sobie z tym silnikiem co ma fabrycznie.

Po Niemcu nie poprawiaj...

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności