rudi1983 Zgłoś #21 Napisano 25 Czerwca 2011 Witam wszystkich. Podłączę się do tematu, ponieważ szukam, ale nikt nie pisze o takich objawach. Mam miękki pedał, ale co za zauważyłem to podnosi się stan płynu hamulcowego nawet jak odciągnę strzykawką po przejechaniu kilkunastu kilometrów widać, że stan się podniósł. Drugi objaw to w środku zaolejone przewody z pompy vacum do serwa, mechanik powiedział że pompa siada i to może być przyczyna miękkiego pedału i trzeba ją wymienić żeby nie uszkodziła pompy hamulcowej. CZY KTOŚ MIAŁ TAKIE OBJAWY????? Dodam że samochód ciągnie normalnie zapala bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdg Zgłoś #22 Napisano 21 Czerwca 2013 (edytowane) Witam Mam problem z wężem vacum pompy. Wąż ten ma na środku rozgałęzienie do wężyka o bardzo małej średnicy. Umnie on się wypiął i jest wyciek podciśnienia (głośny ssyk, spadek mocy). Pytanie moje dotyczy jak on jest montowany do głównego węża od vacum pompy - na stałe czy jakoś wciskany w jakiś króciec gdyż u mnie wystaje mały króciec ale nie mogę na niego założyć wężyka. Edytowane 21 Czerwca 2013 przez maxdg 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob1552 Zgłoś #23 Napisano 24 Lipca 2013 Witam, kolego mam ten sam problem poniewaz byłem wczoraj u mechanika w celu sprawdzenia czujnik temperatury i mechanik wypiął ten maly wężyk i i uszkodził ten mały króciec. Próbował go jakoś skleić chwilowo ale po chwili okazało sie ze turbina przestała domagać po kolejnej probie było jeszcze gorzej bo hamulec stal sie twardy dopiero po podgazowaniu było wszystko ok i kolejna diagnoza ze to pompa Vacum słabe ciśnienie daje. Samochód zostawiłem i dziś mam odebrać zobaczymy co wymyśli i czy udało mu sie to naprawić. Moje pytanie jest takie czy mozna dokupic ten wąż z tym małym krótcem lub ewentualnie jak to naprawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek R Zgłoś #24 Napisano 24 Lipca 2013 Ponoś niektórzy prewencyjnie ten króciec oklejeją poxiliną żeby się nie połamał... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #25 Napisano 24 Lipca 2013 nie wiem jak jest w silnikach PD ale VP na pompie wtryskowej można dokupić sam dekielek pompy vacuum z króćcem (nowy w ASO). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob1552 Zgłoś #26 Napisano 24 Lipca 2013 problem jest taki ze on juz jest ułamany wiec prewncyjnie juz nic nie zorbie. No a bez turbawki i hamulców daleko nie zajadę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek R Zgłoś #27 Napisano 24 Lipca 2013 problem jest taki ze on juz jest ułamany wiec prewncyjnie juz nic nie zorbie. No a bez turbawki i hamulców daleko nie zajadę Kurcze, ostatnio miałem podobnie ale okazało się że przewód ciśnieniowy luźno siedział i po kłopocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #28 Napisano 24 Lipca 2013 pompy w PD nie posiadają części oryginalnie zamiennych wg ETKI (np. dekielka) - musisz poszukać używki pompy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob1552 Zgłoś #29 Napisano 25 Lipca 2013 Sprawa wygląda nastepująco mechanik skleił króciec przy pompie vacum i skleił na sztywno ten mały wężyk,w tej chwili turbawka działa no i hamulce tez sie pojawiły. Tylko teraz mam małe pytanie odnosnie tych hamulców poniewaz przy szybkim kilkukrotnym wciśnięciu np. za 3-4 razem hamulec robi sie twardy tak jakby ta pompa nie dawała odpowiedniego ciśnienia czy tak ma być czy szukac już nowej pompy? Dodam tylko ze mam samochód w automacie wiec na hamulcu muszę polegać. Nie wiem już sam czy jestem teraz przewrażliwiony a nie mam możliwości sprawdzenia tego w innym pasku, autko hamuje w miare dobrze tylko przy kilkukrotnym do hamowywaniu może pojawić się problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek R Zgłoś #30 Napisano 25 Lipca 2013 Widać za mało ciśnienia daje jeżeli pedał szybko nie mięknie. Przy prawidłowo działającej pompie po chwili powinno być już normalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob1552 Zgłoś #31 Napisano 26 Lipca 2013 Wydaje mi sie ze wszystko powinno byc chyba OK. Po kilku dniach jazdy wcześniejszy "mały feler" chyba samo sie wyeliminowała, możliwe ze klej bardziej stwardniał i teraz nie jest az tak zuwazalny ten sztywny pedał przy 3-4 razie. Musze to jeszcze poobserwować bo w obecnej sytuacji chyba zmiana pompy mija sie z celem jesli wszystko jest prawie OK??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomekLsr Zgłoś #32 Napisano 22 Kwietnia 2016 Witam, lekko odgrzeje kotleta... Powiedzcie mi jak mocno musi ruszać się ten króciec aby stwierdzić że to faktycznie jego wina? Gdy chwytam za wąż w miejscu tego króćca to mogę nim poruszać ale w małym stopniu (nie jest to jakiś niesamowity wychył) Dodam iż pedał hamulca przy kilku naciśnięciach twardnieje oraz tylko podczas jazdy na 3biegu na duuużych obrotach blokuje się gruszka a na każdym innym biegu mogę ciągnąć obroty do oporu... Jeżeli okaże się to ten króciec ma ktoś zdjęcie gdzie i jak go okleił? oraz czym najlepiej to zrobić? Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #33 Napisano 22 Kwietnia 2016 Wystarczy, że się rusza i po zawodach. Proponuję kupić używki Bosha pozbawione tej wady. Wolałbym sprawną pompę niż prowizoryczne naprawy. Ja kupiłem za 150zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
domek Zgłoś #34 Napisano 22 Maja 2017 Witam. Mam passata B5 1.9 TDI AJM 1999r. Z tego co wiem siedzi tam oryginalnie Pompa Vacum LUK. Czy kupno Pompy Vacum BOSCH np. http://allegro.pl/pompa-vacum-038145209c-vw-passat-b5-fl-1-9-tdi-i6829245330.html#thumb/1 będzie ok? Pasuje do tego modelu? Bo według katalogu nie ma tam mojego silnika. Od dłuższego czasu jakby więcej palił, czasami po rozgrzaniu zdarzały się lekkie drgania obrotów na postoju oraz ostatnio siadły hamulce. Coś syczy pod maską i jestem w stanie zahamować raz z jakąs normalną siłą i musze poczekać kilka sekund przynajmniej by można zahamowac drugi raz. Czy te objawy mogą wskazywać na Pompe Vacum oraz czy lepiej kleić to co jest czy kupić BOSCHA? Nie wiem czy pasuje. Pozdrawiam i dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel_maroco Zgłoś #35 Napisano 22 Maja 2017 Zobacz, czy nie masz luźnego króca podciśnienia, wycieków wokół pompy. Podana pompa pasuje jak najbardziej. Najlepiej poszukaj z końcówką M lub najlepiej Q, bo są "młodsze" od tych z końcówką C. Tu masz opis wymiany: http://turbodiesel.hswg.pl/wymiana-pompy-tandemowej-podcisnienia-i-paliwa/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #36 Napisano 22 Maja 2017 Skoro coś syczy to jest nieszczelność i być może wystarczy to rozwiązać bo pompa jest dobra. Prześledź cały układ od pompy po serwo bo możesz mieć nieszczelność i to jest wina słabego hamowania. Próbowałeś zlokalizować syk? Gumowe łączniki mogły się wyrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach