Skocz do zawartości
vento9

Uszkodzona pompa vacum AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Podłączę się do tematu, ponieważ szukam, ale nikt nie pisze o takich objawach.

Mam miękki pedał, ale co za zauważyłem to podnosi się stan płynu hamulcowego nawet jak odciągnę strzykawką po przejechaniu kilkunastu kilometrów widać, że stan się podniósł.

Drugi objaw to w środku zaolejone przewody z pompy vacum do serwa, mechanik powiedział że pompa siada i to może być przyczyna miękkiego pedału i trzeba ją wymienić żeby nie uszkodziła pompy hamulcowej. CZY KTOŚ MIAŁ TAKIE OBJAWY????? Dodam że samochód ciągnie normalnie zapala bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Witam

Mam problem z wężem vacum pompy. Wąż ten ma na środku rozgałęzienie do wężyka o bardzo małej średnicy. Umnie on się wypiął i jest wyciek podciśnienia (głośny ssyk, spadek mocy). Pytanie moje dotyczy jak on jest montowany do głównego węża od vacum pompy - na stałe czy jakoś wciskany w jakiś króciec gdyż u mnie wystaje mały króciec ale nie mogę na niego założyć wężyka.

Edytowane przez maxdg
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

kolego mam ten sam problem poniewaz byłem wczoraj u mechanika w celu sprawdzenia czujnik temperatury i mechanik wypiął ten maly wężyk i i uszkodził ten mały króciec. Próbował go jakoś skleić chwilowo ale po chwili okazało sie ze turbina przestała domagać po kolejnej probie było jeszcze gorzej bo hamulec stal sie twardy dopiero po podgazowaniu było wszystko ok i kolejna diagnoza ze to pompa Vacum słabe ciśnienie daje. Samochód zostawiłem i dziś mam odebrać zobaczymy co wymyśli i czy udało mu sie to naprawić. Moje pytanie jest takie czy mozna dokupic ten wąż z tym małym krótcem lub ewentualnie jak to naprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponoś niektórzy prewencyjnie ten króciec oklejeją poxiliną żeby się nie połamał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest w silnikach PD ale VP na pompie wtryskowej można dokupić sam dekielek pompy vacuum z króćcem (nowy w ASO).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem jest taki ze on juz jest ułamany wiec prewncyjnie juz nic nie zorbie. No a bez turbawki i hamulców daleko nie zajadę :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
problem jest taki ze on juz jest ułamany wiec prewncyjnie juz nic nie zorbie. No a bez turbawki i hamulców daleko nie zajadę :(

 

Kurcze, ostatnio miałem podobnie ale okazało się że przewód ciśnieniowy luźno siedział i po kłopocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompy w PD nie posiadają części oryginalnie zamiennych wg ETKI (np. dekielka) - musisz poszukać używki pompy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda nastepująco mechanik skleił króciec przy pompie vacum i skleił na sztywno ten mały wężyk,w tej chwili turbawka działa no i hamulce tez sie pojawiły. Tylko teraz mam małe pytanie odnosnie tych hamulców poniewaz przy szybkim kilkukrotnym wciśnięciu np. za 3-4 razem hamulec robi sie twardy tak jakby ta pompa nie dawała odpowiedniego ciśnienia czy tak ma być czy szukac już nowej pompy? Dodam tylko ze mam samochód w automacie wiec na hamulcu muszę polegać. Nie wiem już sam czy jestem teraz przewrażliwiony a nie mam możliwości sprawdzenia tego w innym pasku, autko hamuje w miare dobrze tylko przy kilkukrotnym do hamowywaniu może pojawić się problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widać za mało ciśnienia daje jeżeli pedał szybko nie mięknie. Przy prawidłowo działającej pompie po chwili powinno być już normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze wszystko powinno byc chyba OK. Po kilku dniach jazdy wcześniejszy "mały feler" chyba samo sie wyeliminowała, możliwe ze klej bardziej stwardniał i teraz nie jest az tak zuwazalny ten sztywny pedał przy 3-4 razie. Musze to jeszcze poobserwować bo w obecnej sytuacji chyba zmiana pompy mija sie z celem jesli wszystko jest prawie OK???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, lekko odgrzeje kotleta...

Powiedzcie mi jak mocno musi ruszać się ten króciec aby stwierdzić że to faktycznie jego wina?

Gdy chwytam za wąż w miejscu tego króćca to mogę nim poruszać ale w małym stopniu (nie jest to jakiś niesamowity wychył)

Dodam iż pedał hamulca przy kilku naciśnięciach twardnieje oraz tylko podczas jazdy na 3biegu na duuużych obrotach blokuje się gruszka a na każdym innym biegu mogę ciągnąć obroty do oporu...

Jeżeli okaże się to ten króciec ma ktoś zdjęcie gdzie i jak go okleił? oraz czym najlepiej to zrobić?

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że się rusza i po zawodach.

Proponuję kupić używki Bosha pozbawione tej wady. Wolałbym sprawną pompę niż prowizoryczne naprawy.

Ja kupiłem za 150zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam passata B5 1.9 TDI AJM 1999r.

 

Z tego co wiem siedzi tam oryginalnie Pompa Vacum LUK. Czy kupno Pompy Vacum BOSCH np. http://allegro.pl/pompa-vacum-038145209c-vw-passat-b5-fl-1-9-tdi-i6829245330.html#thumb/1

 

będzie ok? Pasuje do tego modelu? Bo według katalogu nie ma tam mojego silnika.

 

 

Od dłuższego czasu jakby więcej palił, czasami po rozgrzaniu zdarzały się lekkie drgania obrotów na postoju oraz ostatnio siadły hamulce.

 

Coś syczy pod maską i jestem w stanie zahamować raz z jakąs normalną siłą i musze poczekać kilka sekund przynajmniej by można zahamowac drugi raz.

 

Czy te objawy mogą wskazywać na Pompe Vacum oraz czy lepiej kleić to co jest czy kupić BOSCHA? Nie wiem czy pasuje.

 

 

 

Pozdrawiam i dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz, czy nie masz luźnego króca podciśnienia, wycieków wokół pompy. Podana pompa pasuje jak najbardziej. Najlepiej poszukaj z końcówką M lub najlepiej Q, bo są "młodsze" od tych z końcówką C. Tu masz opis wymiany: http://turbodiesel.hswg.pl/wymiana-pompy-tandemowej-podcisnienia-i-paliwa/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro coś syczy to jest nieszczelność i być może wystarczy to rozwiązać bo pompa jest dobra.

Prześledź cały układ od pompy po serwo bo możesz mieć nieszczelność i to jest wina słabego hamowania.

 

Próbowałeś zlokalizować syk? Gumowe łączniki mogły się wyrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności