Skocz do zawartości
boss_krosno

Problemy przy skręcaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zauważyłem dziś dość dziwny problem z moim passatem. Mianowicie jak skręcam kierownicą w prawo w pewnym momencie czuje opór i jest takie jakby przeskakiwanie. Co ciekawe skręcając w lewo nie ma takiego zachowania. Dodam ze posiadam wspomaganie kierownicy. W zbiorniczku czarny płyn:P, ale go nie ubywa więc wycieków nie mam. Jesli ktos mial taki problem to prosze o wskazowke co to może być żebym pół auto nie wymienił niepotrzebnie:)

 

Z góry wielkie dzięki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może przegub sie kończy ? :) albo łożysko z górnego mocowania amortyzatora ;) ktos ma inne pomysły ? :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej przekładnia dziękuje za współprace. Możesz spróbować jeszcze przepłukać układ świeżym płynem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może przegub sie kończy ? :) albo łożysko z górnego mocowania amortyzatora ;) ktos ma inne pomysły ? :]

wyglada na przekladnie tylko pytanie dlaczego w jedna strone masz problem ? przegub raczej odpada przy skreconych kolach bys stuki slyszal ale nie bylo by problemu z skrecaniem zobacz na lozyska amortyzatorow http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2876&highlight=lozysko+amortyzatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mianowicie jak skręcam kierownicą w prawo w pewnym momencie czuje opór i jest takie jakby przeskakiwanie.

A jakie masz "laczki" ?

Jak na postoju to pewnie pasek sie ślizga i tyle.

U mnie na zimówkach było okej a na letnich 205/50 jak skrecam na postoju to przyszarpuje i słychać pisk paska-noale ja mam paski klinowe a nie szerokie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

paska-noale ja mam paski klinowe a nie szerokie... ? tylko on czuje opor nie szarpanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko on czuje opor nie szarpanie

Jeden czort, opór + przeskakiwanie to dla mnie szarpanie..

kolega szotek87 może też dobrze dedukować że łożysko na zwrotnicy się rozsypało...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sorki, że się podepnę pod temat, ale w szukajce nie było nic, a nowych nie mogę zakładać :/ Mam b3 1.9. Problem mój polega na tym, że zmieniłem prawego mc persona. Na diagnostyce nie byłem. Jeździłem wtedy na oponach zimowych 185/65/14. nie działo się nic złego. Po zdjęciu zimówek zastąpiłem je letnimi 195/55/15 i się zaczęło: coś jakby huczało łożysko prawe (do prędkości 60 wyraźnie to słychać, potem robi się cicho), strasznie szarpie kierownicą podczas jazdy po nierównościach, zupełnie jakbym jechał po torach (!). Na zimowych oponach nie było żadnych szarpań czy hałasów. Oponom się przyjrzałem, ale nie widać, żeby działo się z nimi coś złego. Może to być wina kąta pochylenia koła o kilka stopni? Jakie inne sugestie? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oponom się przyjrzałem, ale nie widać, żeby działo się z nimi coś złego. Może to być wina kąta pochylenia koła o kilka stopni?

Po wymianie MPSa trzeba ustawić geometrię i zbieżność. A przed tym sprawdzić, czy zawieszenie nie ma luzów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zobacz na lozyska amortyzatorow

i to też bym najbardziej obstawial :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to się stało po zmianie kół to jednak przyjrzałbym się dokładniej oponom ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podpinam się pod temat.

Passat b4 1.9 tdi, Jak skręcam w lewo jest ok. A jak w prawo w pewnym momencie czuć opór i do końca nie można skręcić koła. W porównaniu ze skręcaniem w lewo to o pół obrotu kierownicą. O co kaman? Do tej pory wszystko było ok. Pasek od pompy wspomagania się nie ślizga. Proszę o jakieś pomysły żebym nie wymieniał pół samochodu;)

 

---------- Post added at 21:35 ---------- Previous post was at 21:33 ----------

 

Dodam że opony standard 185/65 R14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przelalem uklad dzis swiezym plynem okazalo sie ze wczesniej jakis magik zalal go przepalonym olejem najprawdopodobniej...po zalaniu swiezego plynu pompa zaczela bardziej jojczec...problem pojawia sie juz przy skrecaniu w lewo ale w mniejszym stopniu...zawieszenie ok dzis bylem na stacji diagnostycznej go kompleksowo sprawdzic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jdarek

prawdopodobnie jest zacięty zawór kierunkowy w maglownicy ,w zaworze jest kulka która się przykleiła trzeba to rozebrać i wyczyścić ,można też spróbować płukania układu wspomagania należy jednak sprawdzić czy przewody metalowe idące z pompy wspomagania nie zostały nienaturalnie wykrzywione [uderzone],gdyż to również może powodować blokowanie koła kierownicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maglownnica juz chyba odmawia posłuszeństa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
juz chyba

A kolega co ? ... dyplomata? ...to chyba? czy już?

A może potwierdzisz jakimś przykładem swoje przypuszczenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.ja mialem tak ze przy skrecie w prawo byl przeskok i przycinanie sie ale tylko jak alto bylo zimne jak sie zagrzal bylo ok.wymienilem maglownice bo tamta juz lala trafilem na podobna tylko bez wyciekow i teraz sie przycina w lewa strone ale jak sie rozgrzeje jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I problem rozwiązany!!

Okazało się że osłona drążka kierowniczego z prawej strony pękła w połowie i blokowała pełny skręt koła w prawo!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

W pasku 1.9 td ze wspomaganiem, gdy jeszcze silnik zimny to przy skrecaniu w lewo badz w prawo czuje opor, szarpanie i straszne piski, ale generalnie ciezko bo ciezko ale skrecici mozna. Z czasem gdy jade coraz dluzej problem ustaje, sprawia to wrazenie ze zalezy od cieploty silnika, jak silnik zimny to piszczy i szarpie a jak cieply to fajnie smiga, co to moze byc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zimny diesel "ciężej chodzi" dlatego bardziej czuć, jak bym postawil na pasek klinowy skoro piszczy, ten zwykły klinowy, ten mniejszy poniżej. slizga się dlatego piszczy i szarpie, dlaczego ciężej się kręci? napisałem powyżej :)

to jest moje zdanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności