Skocz do zawartości
1robert

stukanie wtrysków i różnice pomiędzy 1z i AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

I wiadomo już co z tym stukaniem u kolegów??

 

U mnie coś zaczęło stukać. Na początku myślałem ze to któryś popychacz, ale dzisiaj osłuchałem silnik stetoskopem i wyszło mi że stuka 3. wtrysk (sterujący :dolamam)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a więc ja przerzuciłem 1 wtrysk na 4 i przestało stukać... jeżdżę tak do dziś i na razie nie szukam wrażeń

spróbuj zmienić stację benzynową - może coś od paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pracującym silniku wystarczy poluzować nakrętkę mocującą rurkę wys. ciśnienia przy wtryskiwaczu i już wiadomo który wtrysk puka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki ormowiec za podpowiedź.

 

Potwierdziło się :dolamam stuka trzeci wtrysk, sterujący :rozpacz.

 

Więc się wybrałem do pompiarza i powiedział tak:

"Nie sprawdzę jego na przyrządzie bo mam tylko do normalnych a mój jest dwustopniowy (szacun za grę fer, inny by wziął skasował za diagnozę i powiedział ze do d...). Stukanie jest niewielkie wiec może spróbuj dolać trochę mixolu do paliwa i jest jeszcze szansa że się ułoży i się go uratuje (w końcu i tak stuka). Mogę wymienić końcówkę na nową ale one są Made in Italia lub Turkey i pochodzą krócej niż ten twój stukający oryginał. Jeżeli mixol nie pomoże to szukaj używanego z pewnego źródła i zmienimy:hmm."

co wy na to?

chyba jutro zacznę kurację mixolem, zaszkodzić nie zaszkodzi a może kto wie .... (odpukać w niemalowane.....:kciuczki) Ile tego wlać na zbiornik???

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no gratulacje ze trafileś na fachowca

mi jeden "fachowiec" poprawił dwa wtryski na normalnym sprzęcie do zwykłych wtrysków. o dziwo nawet nie najgorzej chodzą do dziś.... nie wiem tylko czemu po zamianie o której pisałem wcześniej jest lepiej..

i tak oficjalnie szukam jakiejś okazji na wtryski od AFN ale nie chcę w to utopić za dużo kasy bo nie spodziewam się dużych różnic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no gratulacje ze trafileś na fachowca

mi jeden "fachowiec" poprawił dwa wtryski na normalnym sprzęcie do zwykłych wtrysków. o dziwo nawet nie najgorzej chodzą do dziś.... nie wiem tylko czemu po zamianie o której pisałem wcześniej jest lepiej..

bo taką maszynką też się ustawia 2 sprężynowe
nie wiem tylko czemu po zamianie o której pisałem wcześniej jest lepiej..
podkładki pod wtryskami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem ze da sie tylko ten mój fachowiec nie wsadzał tam dystansu tak jak się powinno przy 2 sprężynowych - raczej ustawił tylko jedno ciśnienie...

o czym myślisz mówiąc o podkładkach... myślisz że to może robić różnicę - miałem nowe podkładki (uszczelki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiem ze da sie tylko ten mój fachowiec nie wsadzał tam dystansu tak jak się powinno przy 2 sprężynowych - raczej ustawił tylko jedno ciśnienie...
a wiesz czym się reguluje ciśnienie , który element odpowiada za 2 stopień i gdzie się wkłada ,,dystans ''?
o czym myślisz mówiąc o podkładkach... myślisz że to może robić różnicę - miałem nowe podkładki (uszczelki)
podkładki pod wtryskami dają taki efekt lub źle dokręcone stopki Edytowane przez level

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie uważam się za specjalistę ale wiem że przy ustawianiu gość patrzył tylko na niższe cisnienie bo byłem przy tym

budowę wtrysku pokazuje rysunek:

http://www.myturbodiesel.com/forum/showthread.php?t=794

 

nie mam głębszego doświadczenia ale z tego co czytałem zamiast sprężyny 1 stopnia instaluje się "dystans" ale nie drążyłem tematu głębiej bo sam i tak tego nie ustawię a nie ma co kombinować samemu bo można spartolić wtrysk.

co do podkładek (uszczelek)to pytałem bo już słyszałem ze coś mogą mieć wspólnego z stukaniem lecz nikt nie mógł wytłumaczyć dlaczego.

dodam że miałem nowe uszczelki założone a stukało.

później tylko wyżarzyłem uszczelki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1robert przekrój się zgadza ale nic więcej w tym temacie , błędnie opisane względem instrukcji bosch

Edytowane przez level

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może Pawle.. nie wiem. mnie interesowała ogólnie zasada działania czyli że jest dawka pilotująca i ze są dwa ciśnienia. Moim zdaniem opis przy przekrojach wygląda logicznie. Być może jest inaczej ale nie mam innego mądrzejszego opisu. Jeśli masz dostęp do dokumentacji BOSCH to czapki z głów i pozostaje pozazdrościć dostępu do informacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności