Skocz do zawartości
1robert

stukanie wtrysków i różnice pomiędzy 1z i AFN

Rekomendowane odpowiedzi

nie znalazłem takiego tematu więc zakładam nowy...

stuka mi jeden wtryskiwacz.. (nie wiem od czego ale auto ma 340 tys km czyli już sporo..)

Od czego w ogóle wtrysk "klepie"? wtryski były sprawdzane około roku temu i ustawione ale nie było odczuwalnej różnicy..

(gość docierał mi stożki i - taki miał na to sposób) miałem podmęczone 1 i 2 a co do wtrysków 3 i 4 stwierdził ze lepiej niż są to nie zrobi...

 

Raczej chciałbym coś zrobić z tym stukotem - jeszcze nie znam się na wtryskach ale nachodzą mnie takie myśli: jak zmieniać coś to czy czasem nie wsadzić np końcówek od AFNa? czy się da czy trzeba całe wtryski? nie znalazłem odpowiedzi ..

nie znalazłem czym wtryski się dokładnie róznią - 1z i AFN? wg tej dokumentacji co mam to obydwa typy otwierają się przy 190 Bar.. błąd w dokumentacji? -myślałem ze afn ma większe ciśnienie..

 

prosze doradźcie coś.. mi nie zależy by zrobić z paska bolid f1 (pakując wartość drugiego auta w modyfikacje) tylko ma fajnie jeździć za rozsądny wkład finansowy

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stuka mi jeden wtryskiwacz..

a który to Ci klepie ? sterujący czy któryś normalny? jak zmieniać a nie stać na nowe to dobre używki kupić:) jeśli te normalne to mam do sprzedania jakby co :) po przebiegu 190kkm ;)

czym wtryski się dokładnie róznią - 1z i AFN?

jak dobrze wiem AFNowskie ładują większe cisnienie, być może jakiś błąd :) albo ja sie mylę :)

zastanawia mnie jaki dźwięk wydaje ten stukający wtrysk :)

ja mam silniczek 1Z przebieg 310kkm i chodzi jak przecinak a napewno był cofany :P

pozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi stuka tak jak hydro-regulator na zaworze - tylko ciszej i trochę niższy dźwiek

stuka pierwszy cylinder. Dla pewności po Świetach chcę przełożyć z 1 na 4 zeby się upewnić czy to jest to.

Wiesz - mi też autko idzie dobrze, nie pali dużo tylko ja mam zboczenie zawodowe i porównanie z paskiem co ma 160 tys przebiegu... uwierz silnik mruczy jak kotek.

Ja mam nadzieję że przy okazji zacznie trochę równiej chodzić.

Vag pokazuje że wtrysk nr 1 ma największą dawkę na wyrównanie biegu jałowego więc myślę że to jest to.

Na dodatek myślę że to docieranie końcówek które zafundował mi gość od wtrysków w zeszłym roku dobiło iglicę (musi być przecież nawęglona na końcówce).

Wtedy jak robiłem wtryski to wtryski nr 3(sterujacy) i 4 były w takim stanie ze gość stwierdził że jak na 300 000 które ma auto to wyglądają SUPER i dla tego nawet ich nie ruszał a nr 1 i 2 były kiepskie to poprawił co mógł

ja wcześniej nie grzebałem nic przy dieslach więc nie wiedziałem za dużo na temat wtrysków - teraz się trochę douczyłem to mi się temat rozświetla ..

 

dlatego też pytam kolegów o zdanie i proszę o pomoc

 

mój pasio ma na liczniku 340 000 i wygląda to dość prawdopodobnie - przy 304 000 przywiozłem go z Niemiec.. resztę się nie dowiem i tak... miał jeszcze orgin. amortyzatory (kiepskie zresztą) i inne rzeczy tak pasujące na około 300 000 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mojej wiedzy (mogę się mylić) różnica pomiędzy tymi wtryskami jest tylko w średnicy otworków, 1Z ma 0,195mm a AFN 0,205mm. Oba wtryskiwacze są dwu-sprężynowe, ciśnienie 190/300 bar.

 

Też mam problem ze stukaniem podobnym do popychaczy, mechanicy obstawiali zawieszający się wtrysk, liczyłem po cichu, że się nie mylą, bo miałem chrapkę na 216stki. Niestety wtryski zamieniłem od sprawnego AFNa i było to samo. Także Robert nie chcę Cię martwić, ale to niekoniecznie muszą być wtryski :) Moje były sprawdzane na stole, są w idealnym stanie. Po świętach silnik będzie rozbierany i będziemy szukać przyczyny stukania.

 

Edit:

 

Możesz mniej więcej sprawdzić czy to wina wtryskiwacza, na biegu jałowym odkręcaj po kolei przewody paliwowe przy wtrysku, jeśli paliwo zacznie uciekać na boki, a stuki ustaną to masz przyczynę.

Edytowane przez shared

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie mylę to w AFN mamy 5 dziurek do w końcówce, a w 1Z są 4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michał daj znać co u Ciebie wyszło.... ze stukaniem... bardzo będę czekał na twoją odpowiedź

Powiedzcie mi jeszcze o co chodzi z tym drugim ciśnienie podawanym po ukośniku??

rozumiem że przy 190 mają się otworzyć ale co dalej z tym 300??

 

ps.

przerzuciłem dziś wtrysk nr1 z nr4 i zobaczymy czy nr1 dalej stuka

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze ciśnienie to ciśnienie wtrysku pilotującego, drugie to ciśnienie wtrysku zasadniczego. Zasadę działania wtryskiwaczy dwu-sprężynowych dobrze opisał Master's. Niestety zdjęcia już zniknęły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Między wtryskami z AFN i 1Z jest tylko różna wielkość otworu rozpylacza tak jak napisał SHARED reszta jest taka sama i ciśnienia też dopiero te od ASV mają tej samej wielkości otwory co AFN z tym że ciśnienie już 220/300 bar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przerzuciłem wtryski tak jak pisałem i stuka inaczej.... nie potrafie dojść na razie skąd dochodzi stukot ale przestało stukać na cylindrze nr 1 - ale nie stuka na nr4.... silnik chodzi jakby ciszej ale może jeszcze za mało po jeździłem... muszę podpiąć kompa i zobacze co z dawkami...

 

doczytałem o co chodzi z tymi ciśnieniami i teraz wiem że skoro gość od wtrysków przeszlifował mi troszeczkę iglicę to pewnie przestawiło się to drugie wyższe ciśnienie...choć ciśnienie pilotujące ustawiał po modyfikacji.

reasumując... jak dowiem się gdzie dokupić dobre i nie za drogie końcówki od AFN i jeszcze gdzie to dobrze po składać do kupy (tak by nie przepałcić) najlepiej gdzieś w mojej okolicy to raczej zrobie sobie hybrydy.. muszę tylko określić koszty tego zabiegu.

może ktoś robił i może coś powiedzieć o kosztach??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupić nowe końcówki i poskładać to u speca to dość droga sprawa zależy ile masz kasy jak nie za dużo to poszukaj używek na allegro, jeśli masz kase na nowe końcówki to za całość szykuj koło 1000zł i w tym wypadku lepiej zgłosić się do cowboya z forum golfa który w podobnej cenie robi tzw. 216 ja u niego kupiłem 230 i jestem bardzo zadowolony.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się czy warto w moje stare auto pakować jeszcze 1000 zł.. teraz dołożyłem mu klimatronik, czekają mnie przednie amortyzatory... szkoda wsadzić kolejne 1000 zł w auto warte może 7000-może 8000 a włąściwie trudno powiedzieć ile...warte choć fajne.. jak kto ma nową furę to zrozumiałe że warto dołożyć ;)

 

ale jak kupie gdzieś używki to też nie wiadomo co kupie... poszukam po znajomych - może z niemcowni da się coś załatwić tylko musiał bym kupić coś z małym przebiegiem zeby miało sens wkładać kaske....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert szukaj wtryskiwaczy z jeżdżącego auta, np. z golfa, tych aut jest jeszcze więcej niż passatów. Druga opcja to dogadanie się ze sprzedawcą, że przed zakupem sprawdzicie wtryski u pompiarza, koszt niewielki, a będziesz wiedział co kupujesz. Używki kupisz za 400zł, hybrydowe za ponad 1000 więc różnica jest, a co kupić musisz zdecydować sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

osobiście wybrałbym hybdrydy autko dostanie kopa do tego delikatne modzenie softu i na luzie masz 130 kucy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hybrydy fajne ale drogie..

powiedzmy że uda mi się załatwić wtryski z jeżdżącego AFN lub ASV z nie dużym prrzebiegiem

- czy muszę coś zmieniać przy sofcie?? np dawka czy coś?

podejrzewam ze będzie lało trochę więcej paliwa więc będzie trochę bardziej kopcił, turbinka dostanie napędu i powinien trochę lepiej jechać.

jak piszą koledzy sopalanie nie powinno mocno pójśc w górę przy zachowaniu normalnego stylu jazdy.

ile koni może mieć taki 1Z z wtryskami od 110? turba nie chce ruszać

jak się nie mylę jak bym założył większe wtryski np 215 to już modyfikacja softu jest konieczna i turbo mogłoby nie wyrabiać. mój silnik z 340 tys km mógłby chyba szybciej się skończyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hybrydy fajne ale drogie..

powiedzmy że uda mi się załatwić wtryski z jeżdżącego AFN lub ASV z nie dużym prrzebiegiem

- czy muszę coś zmieniać przy sofcie?? np dawka czy coś?

podejrzewam ze będzie lało trochę więcej paliwa więc będzie trochę bardziej kopcił, turbinka dostanie napędu i powinien trochę lepiej jechać.

jak piszą koledzy sopalanie nie powinno mocno pójśc w górę przy zachowaniu normalnego stylu jazdy.

 

Jak wsadzisz wtryski od afn to nic nie będziesz musiał ustawiać, kąt wtrysku i dawka powinna pozostać ta sama. Oczywiście, musisz sprawdzić, czy tak będzie. Jak wsadzisz wtryski od ASV ( większe ciśnienia) to kąt i dawka do regulacji.

 

ile koni może mieć taki 1Z z wtryskami od 110?

 

Około 100PS.

 

turba nie chce ruszać

jak się nie mylę jak bym założył większe wtryski np 215 to już modyfikacja softu jest konieczna i turbo mogłoby nie wyrabiać. mój silnik z 340 tys km mógłby chyba szybciej się skończyć

 

Jakbyś założył 216 to czips nie jest konieczny, wyszłoby Ci około 110 koników, po czipsie w granicach 130. Turbinka da sobie z tym radę i silnik też jeśli jest w miarę dobrej kondycji. A czy szybciej by się skończył to tylko zależy od kierownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki Michał za konkretną odpowiedź

kąt wtrysku nie jest problemem - ustawie sam ale nie wiem jak ustawić dawkę (jeśli nie będę musiał to nie chcę mechanicznie ruszać nastawnika - mam Vag ale nie ustawiałem tego jeszcze -nie wiem jak)

po tym co piszesz to straciłem wyczucie dlaczego warto wsadzić wtryski od ASV zamiast AFN

w czym występowały wtryski 216? bo jeśli występowały to może udałoby mi się załatwić używki. nie jestem pewien ale chyba 216 to zwykłe wtryski z końcówkami od 2,5 TDI - prosze poprawcie mnie.

jak zmieniłoby się spalanie na wtryskach 216? zakłądając kierownika z głową ;) - chodzi mi raczej o spokojną jazde ale kilka Nm by się przydało.

ile kosztuje "czipsowanie" silnika bo sam sobie raczej rady nie dam...

 

zależy mi na tym by silnik chodził płynniej w dolnym zakresie obrotów.. i żeby spalanie nie wzrosło za dużo. Nie jestem wyścigowcem

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak założysz większe wtryski od AFN lub ASV o dziurkach 0.205 to będzie lepsze rozpylanie paliwa i tym samym mniej będzie palił (sprawdz sobie w danych katalogowych że 110KM pali mniej) przy takim samym stylu jazdy i przybędzie troszku KM i NM zależy od stanu silnika i wcale nie musisz chipować, koszt to w dobrej firmie ok. od 800-1200zł. Jak chcesz wtryski sprawdzone i wyregulowane to pisz do cowboya z forum golfa czasami ma też sprawdzone używki w cenie ok 400 zł z przesyłką. Twój wybór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

akurat mam okazję sprowadzić z niemiec wtryski za cenę około 200 zł z nie dużym przebiegiem - zależy mi by nie przeinwestować starego auta.

od Cowboya byłoby fajnie kupić starsze wtryski w niższej cenie ale on też sprzedaje w cenach około 600 zł

może ktoś z was chłopaki wie co i jak zrobić z dawką .. z drugiej strony w poniedziałek będę wiedział czy dostanę wtryski z AFN czy ASV więc będę wiedział w którą stronę musze po kombinować.

z tego co napisał wczesniej Michał to jak AFN to może kąt wtrysku będę musiał sprawdzić a jak ASV to będzie trzeba zobaczyć dawkę ale... moze nie ma co teraz was koledzy męczyć skoro nie wiem jeszcze nic na 100%

anyway... thx za pomoc i zainteresowanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z miesiąc temu kupiłem od cowboya ASV-ki wyregulowanie za 450 zł a ostatnio miał AFN-y wyregulowanie za 400zł z przesyłką więc jednak pewny towar http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=198671&postdays=0&postorder=asc&start=1020.

A tu masz z forum golfa jak wyregulować dawkę paliwa http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82825

Jak za 200 zł to brać bo to bardzo dobra cena tylko sprawdź u pompiarza ciśnienia i jak rozpylają bo niewiadomo co się trafi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz sporo się na czytałem o sprawdzeniu wtrysków to się akurat na czytałem przez ostatnie kilka dni i musze po szukać w okolicy jakiegoś gościa co wie o co biega w TDI.

 

Na razie albo nikt ze "znawców" nie chciał zdradzić o co chodzi albo poprostu (najbardziej prawdopodobne) nie wiedzieli ze nie da się tak o na próbniku sprawdzić wtrysków od TDI tylko trza się znać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności