_siwy_ Zgłoś #1 Napisano 31 Marca 2010 Dziś w korku sprzęgło wpadło w podłogę i tak już zostało. Wiem, że w modelu B5 winna najczęściej była pompa sprzęgła. Patrzyłem w ETCE i nie ma tej pozycji dla mojego Passata. W tym miejscu jest odwołanie do łożyska wyciskowego z uruchamianiem hydraulicznym. Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić na trop, co to może być? Może to tylko jakieś zapowietrzenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raab Zgłoś #2 Napisano 31 Marca 2010 ja miałem taki sam problem, tylko że mi jeszcze wystrzeliła sprężyna, jak odciągnął pedał i dostałem w piszczel, trochę bolało. dobra a co do problemu, to zapewne pękł taki plastik, który pękł mi już 2 razy, ale raz jakoś obeszło się bez wymiany siłownika, na zdjęciu pod numerem 17. Swoją drogą mógł by vw sprzedawać same te plastiki, a nie cały siłownik za nie mała kasę trzeba wymieniać. http://img100.imageshack.us/img100/4026/beztytuuao.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_siwy_ Zgłoś #3 Napisano 1 Kwietnia 2010 (edytowane) Pytanie tylko jak stwierdzić czy to akurat ten wysprzęglik a nie co innego? Zajrzałem rano i nie wygląda, żeby cokolwiek pękło. Edytowane 1 Kwietnia 2010 przez _siwy_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
conquer Zgłoś #4 Napisano 1 Kwietnia 2010 Ja miałem podobny temat w Golfie IV 1.9 TDI - sprzęgło czasem wpadało w podłogę i praktycznie brak mozliwości zmiany biegów - okazało się, że winny był docisk wraz ze sprężyną w sprzęgle. (kupiłem w komplecie z tarczą). Pare razy sprzęgło mi wpadło zanim wymieniłem docisk, a dokładnie wbiłem kiedyś wsteczny i już sprzęgło zostało na stałe w podłodze. Po wymianie był spokój. Dodam, że po wpadnięciu, sprzęgło można było ponieść i wskakiwało na swoje miejsce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_siwy_ Zgłoś #5 Napisano 1 Kwietnia 2010 U mnie też można podnieść, tak jakby wkakuje do górnej pozycji, ale jak tylko nacisnę to klik i wpada w podłogę... sprężynka trzyma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
conquer Zgłoś #6 Napisano 1 Kwietnia 2010 To podobna sprawa - nie wiem czy u ciebie coś "klika" - u mnie było tak, że wcisnąłem sprzęgło po czym je zwalniam a pedał nie powracał - jak podważyłem nogą to powracało - często się tak działo w korku, jak sprzęgło się często dociska. Nie było to regularne - można powiedzieć, że działo się tak raz na 30 wciśnięć lub rzadziej. Nie występowało podczas zmiany biegów w trakcie jazdy. Tylko w jeździe 1-2 bieg. Aż do momentu jak sprzęgł nie dało się już podnieść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_siwy_ Zgłoś #7 Napisano 1 Kwietnia 2010 Rano na chwilę się lekko obniżyło a po południu całkiem się zapadło, właśnie czasie jazdy w korku. No nic, mechanik będzie musiał zajrzeć ale to i tak dopiero po świętach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
conquer Zgłoś #8 Napisano 1 Kwietnia 2010 Działaj i daj znać co to było u Ciebie. Pogadaj z mechanikiem i zapytaj go czy to może być docisk. Jak tak to części nie są drogie - tylko pracy dużo (jak masz duży przebieg -więcej niż 180 tyś to warto wymienić również tarczę + koło zamachowe tz. dwumas) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_siwy_ Zgłoś #9 Napisano 1 Kwietnia 2010 No to mamy wyciek. Pasek stoi od wczoraj na ulicy i mamy kałuże pod silnikiem. Mechanik mówi, że to łożysko wyciskowe które jest zintegrowane z wysprzęgnikiem i siedzi w środku. Żeby to wymienić trzeba ściągać skrzynię. Pytanie tylko, czy jeśli to jest w środku to powinien być wyciek na zewnątrz? Może to coś na połączeniu juz na zewnątrz puściło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #10 Napisano 1 Kwietnia 2010 (edytowane) Jak masz płyn pod autem to pękł wysprzęglik zintegrowany z łożyskiem oporowym i wyciekł płyn hamulcowy. Także do wymiany Tarcza docisk + łożysko oprowe Tak wyciek będzie ponieważ między skrzynią a silnikiem nie ma uszczelnienia(pracuje tam koło zamachowe+kompletne sprzęgło.Płyn z wysprzęglika scieka po wewnętrznej ściance obudowy i wycieka na zewnątrz Edytowane 1 Kwietnia 2010 przez Angelus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbignieww1 Zgłoś #11 Napisano 26 Września 2010 Witam. Miałem taki przypadek, że po wciśnięciu sprzęgła pedał nie wrócił do górnej pozycji. Okazało się, że puścił uszczelniacz "oring" w wysprzęgliku i wyciekał płyn. Wymieniłem uszczelniacz i jest spokój. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #12 Napisano 11 Stycznia 2011 U mnie wystąpiła taka sytuacja (sporadycznie), że parę razy miałem trudność z wyjęciem wstecznego biegu i wrzuceniem jedynki (wystąpiło to może z 4razy; i wsteczny "brał" już przy samym dole) i raz po postoju, gdy chciałem ruszyć sprzęgło zostało w podłodze po ręczny podniesieniu pedału do dzisiaj wszystko wróciło do normy... co o tym sądzicie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukc80 Zgłoś #13 Napisano 15 Stycznia 2011 Mialem to samo, sprzeglo zostalo w podlodze i wyciek plyny pod autem. Wtedy juz tylko assitance i do mechanika. Konieczny byl demontaz skrzyni biegow + wymiana chyba docisku czy czegos co kosztuje w oryg 260zl + naprawa drugie tyle. Myslalem, ze to pompka ale jednak nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #14 Napisano 15 Stycznia 2011 U mnie było to samo, rano zapadło się do połowy, wieczorem jadę i pedał miękki, nie da rady zmienić biegów, dobrze ,że ruchu nie było to 2 bieg i przez miasto się przetoczyłem jakoś , kompletne sprzęgło + dwumasa do wymiany była. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #15 Napisano 15 Stycznia 2011 a u mnie to w ogóle dziwna sytuacja. Sprzęgło zachowuje się bardzo dziwnie tylko w temperaturach minusowych i tylko gdy jakiś kawałek drogi ok 10 km jade powyżej np. 130 km/h wtedy pedła sprzegła robi się miękki do ponad połowy albo dalej taki luźny jakby brał przy podłodze. stanę na parkingu zgaszę poczekam chwilę odpalam i wszystko w normie. znów pełny gwizdek 140 km/h 150 km/h i robi sie miękki, ale nie wpada i cały czas odbija tyle ze łapie coraz bardziej przy podłodze. teraz gdy mamy temperatury dodatnie, sprzęgło chodzi idealnie bez wzgledu na prędkość. ja już tego pojąć nie mogę... pięknie łapie powyżej połowy jest dość miękkie biegi super wchodzą... i o co kaman? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Carll Zgłoś #16 Napisano 16 Stycznia 2011 Tu pytanie do posiadaczy Passata B5 98r. 1,9TDI 110KM 190tys. Jak zachowuje się u was sprzęgło? Bierze na końcu czy w połowie? Mam audi z tym samym motorem i jest różnica ;| Tylko nie straszcie ze DWUMAS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #17 Napisano 16 Stycznia 2011 pięknie łapie powyżej połowy jest dość miękkie biegi super wchodzą...i o co kaman? Przeprowadź się na południe Włoch kolego, nie dość ,że ładniej to i Passat będzie Ci poprawnie działał. Irlandii ogólnie wysp nie polecam bo jak złapie tam minusowa temperatura to leżysz , a jeszcze mokro i brzydko A na poważnie jak nic się nie dzieje to nie ruszaj, jak się spieprzy to będzie klops(gorzej jakby to było na trasie np. do tych Włoch, jakby nie było Alpy musisz minąć ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszn Zgłoś #18 Napisano 19 Stycznia 2014 Witam, podłącze się do tematu posiadam Passata B6 2006 rok, ostatnio przez przypadek zahaczyłem butem o pedał sprzęgła i wyskoczyła sprzężna oznaczona 1K0721403. Mam pytanie do użytkowników jak powinna być skierowana sprężyna w pedale sprzęgła ? Czy może ktoś zrobić zdjęcie ułożenia tejże sprężyny ? Rozpatrywałem rysunki techniczne i wszystko wskazuje na to, że powinna być umieszczona płaską częścią z wyżłobieniem przy pedale sprzęgła a ujmijmy to wypukłym elementem "cypkiem" ku silnikowi ? A skąd moje zdziwienie i pytanie ? Otóż po zdjęciu pedału sprężyna była odwrotnie czyli "cypkiem" w stronę pedału co zaprzecza rysunkowi technicznemu. Wszelkie problemy rozwiązałoby zdjęcie za, które z góry dziękuję ! Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #19 Napisano 19 Stycznia 2014 Witam, podłącze się do tematu posiadam Passata B6 2006 rok, ostatnio przez przypadek zahaczyłem butem o pedał sprzęgła i wyskoczyła sprzężna oznaczona 1K0721403. Mam pytanie do użytkowników jak powinna być skierowana sprężyna w pedale sprzęgła ? Czy może ktoś zrobić zdjęcie ułożenia tejże sprężyny ? Rozpatrywałem rysunki techniczne i wszystko wskazuje na to, że powinna być umieszczona płaską częścią z wyżłobieniem przy pedale sprzęgła a ujmijmy to wypukłym elementem "cypkiem" ku silnikowi ? A skąd moje zdziwienie i pytanie ? Otóż po zdjęciu pedału sprężyna była odwrotnie czyli "cypkiem" w stronę pedału co zaprzecza rysunkowi technicznemu. Wszelkie problemy rozwiązałoby zdjęcie za, które z góry dziękuję ! Pozdrawiam Janusz znalazłem rysunek techniczny na którym widoczne jest umiejscowienie sprężyny. http://autopartmaster.com/en/?action=catalog_show&cat=vw&t_id=44898&added_=VOLKSWAGEN%20Golf/Variant/4Motion%202004 http://www.partsbase.org/vw/cc-cc-eu-2012-3c-c-700-001-72125-clutch-pedal-mechanism/ Ale jeśli to nic Ci nie mówi to mogę pójść do samochodu i zrobię zdjęcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszn Zgłoś #20 Napisano 19 Stycznia 2014 Janusz znalazłem rysunek techniczny na którym widoczne jest umiejscowienie sprężyny. http://autopartmaster.com/en/?action=catalog_show&cat=vw&t_id=44898&added_=VOLKSWAGEN%20Golf/Variant/4Motion%202004 http://www.partsbase.org/vw/cc-cc-eu-2012-3c-c-700-001-72125-clutch-pedal-mechanism/ Ale jeśli to nic Ci nie mówi to mogę pójść do samochodu i zrobię zdjęcie. Dziękuje ślicznie za schematy ! Jak dla mnie sytuacja jasna, ale strasznie zastanawiający jest temat dlaczego po zdjęciu pedału sprężyna była odwrócona ? Nie wydaje mi się żeby było tam miejsce i podczas "wystrzału"obróciła się o 180 stopni. Jeśli nie będzie to problem to mogę prosić o zdjęcie ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach