Skocz do zawartości
kat825

Silnik SDI+TURBO+IC da się?

Rekomendowane odpowiedzi

Od dłuższego czasu zastanawiam się czy do silnika SDI np 1.9sdi można dodać osprzęt, tj Turbo+IC+resztę gratów z silnika 1Z??

Silnik Sdi to chyba podobny silnik jak TDI tylko bez Turbo, IC i paru innych dupereli??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedys mialem taki silnik w VW Polo 6N, z tego co sie orientowalem to gra nie warta świeczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warta, nie warta. Ale czy da się?

W sumie to bardziej od 1.9sdi chodzi mi o 1.7sdi w Seacie Arosa, silnik niby podobny co do 1.9sdi tylko ma mniejszy skok tłoków.

W takim Seacie nie ma za dużo miejsca na 1.9tdi 1z a autko z 1.7sdi można w miarę tanio kupić i to dość młode. Taka mała popierdułka jak by miała ok 90KM to całkiem nieźle dawała radę:->>>'>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SDI są robione inaczej i elementy mają najogólniej rzecz biorąc inaczej obliczone parametry więc to nie jest tak, że kupując SDI i wrzucając trochę osprzętu uzyskamy TDI. Gra tak jak już poprzednicy napisali, nie jest uzasadniona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie coś na temat silnika sdi i przeróbkę go na tdi http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=46537&sid=6ab06b0605cd8634130d3cb8f41d8105

Według tego co piszą i co mi się wydaje to silnik sdi to wersja silnika tdi ale bez turba i IC, wtrysków wydajniejszych oraz paru dupereli, nawet komp niby podobny tylko czeba go dostroić. Co o tym myślicie? Osprzęt na szrocie można w miarę tanio dostać i to sprawny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty pytasz innych o zdanie które już masz dawno wyrobione i już dawno stwierdziłeś że "da się", więc jeśli mimo postów kolejnych osób które piszą że gra niewarta jest świeczki dalej wrzucasz jakieś materiały które potwierdzają że "da się", to po co zakładasz temat?

 

Po co - skoro Ty już zakodowałeś w swojej głowie odpowiedź twierdzącą? : )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, może masz racje ale pogadać o tym można zawsze mogę zmienić zdanie;)

Mi chodzi tylko czy to się da-jeden artykuł nie czynie z tego że to można zrobić może to wizja jakiegoś dzieciaka itp. A o koszta to wiadomo że się nie opłaca, tylko że do takiego Lupo/Arosa bez ostrego cięcia elementów w komorze silnika, silnik 1.9tdi nie wejdzie, a poco ciąć jak już jest silnik 1.7sdi do którego teoretycznie wszystkie podzespoły z silnika 1Z powinny podejść (wiadomo z małymi przeróbkami), tylko czy te podzespoły zmieszczą się?

Ja tak gdybam ponieważ mój ojciec planuje kupić sobie na starość jakieś małe autko, ekonomiczne itp, a ja sobie tak gdybam żeby ten silniczek sdi podrasować, wiadomo że tdi mniej spali od sdi, a i powera ma większego:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiesz, może masz racje ale pogadać o tym można zawsze mogę zmienić zdanie;)

Mi chodzi tylko czy to się da-jeden artykuł nie czynie z tego że to można zrobić może to wizja jakiegoś dzieciaka itp. A o koszta to wiadomo że się nie opłaca, tylko że do takiego Lupo/Arosa bez ostrego cięcia elementów w komorze silnika, silnik 1.9tdi nie wejdzie, a poco ciąć jak już jest silnik 1.7sdi do którego teoretycznie wszystkie podzespoły z silnika 1Z powinny podejść (wiadomo z małymi przeróbkami), tylko czy te podzespoły zmieszczą się?

Ja tak gdybam ponieważ mój ojciec planuje kupić sobie na starość jakieś małe autko, ekonomiczne itp, a ja sobie tak gdybam żeby ten silniczek sdi podrasować, wiadomo że tdi mniej spali od sdi, a i powera ma większego:)

 

Kłócił bym się..

TDI pali więcej od SDI , i oczywiste jest że TDI ma większego powera od lichego SDI bez turbiawki.. ;)

A jeśli chcesz małą rakietę , to po co inwestować w SDI skoro możesz kupić 1.4 TDI i go troszkę podrasować?

Edytowane przez Mate0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeźba będzie zawsze bardziej upierdliwa niż włożony kompletny silnik z do niego przeznaczonym osprzętem : )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, ze sie da. Tylko ze wydasz tyle kasy a efekt bedzie mizerny. Lepiej dolozyc i kupic nawet najslabszego 1Zta, ale wkladajac mu wtryski z ASV`a robi sie juz prawie 110tka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TDI a SDI róznice :

"-Przy identycznej metodzie wtrysku bezpośredniego silnik 1,9 SDI pracuje bez turbodoładowania i bez chłodnicy powitrza zasysanego

-Krzywki wału rozrzadu silnika 1,9 SDI otwierają na dłuzej zarówno zawory dolotowe jak i wylotowe

-w silniku 1,9 SDI trzonki zaworów są grubsze (7mm)

-w SDI w denkach tłoków są wgłebienia

-w SDI został zoptymalizowany układ filtrowania zasysanego powietrza tak,aby ograniczyć pulsacje i zmniejszyć hałas :)

-W SDI inny układ wylotowy

-W silniku 1,9 SDI jest inny typ zaworu mechanicznego AGR(w ukladzie recyrkulacji spalin ),który pracuje dwustopniowo i jest sterowamy z pamieci elektonicznego urządziena sterujacego

-W SDI pompa wtryskowa daje wyzsze cisnienie wtrysku

-SDI rozpylacze wtryskiwaczy mają mniejsze otwory ,a tym samym zmniejszoną o 5 % ilości wtryskiwanego paliwa

-w 1,9 SDI inne ECU :)

-W silniku SDI 1,9 jest czujnik temp zewnetrznej powietrza w ukladzie dolotowym

-w SDI przepustnica w kolektorze dolotowym zmienia w obszarze średnich obciązeń silnika proporcje ciśnienia zasysanego powietrza tak,aby nastąpiło wyrównanie proporcji cisnienia dla wtórnego doprowadzenia spalin "

Takie coć znalazłem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolektor wydech i dolot, turbo, IC, dawka w góre i ładnie by to jechało. Byle by turbo weszło - ECU mogło by zostać to co masz, wysterował byś turbo (opcja raczej tylko z west gate) MBC, nawet własnej roboty mógłbyś zrobić taki kontroler ciśnienia. Ciśnienie dowolne byś ustawił, dawka większa. Wtryski większe wsadzić, całkiem ciekawe auto by się zrobiło, tylko ciekawe jak z wytrzymałością części z SDI.

Ogólnie da się zrobić i nie wcale jakimś super kosztem, chyba że chciałbyś profesjonalnie do tego podejść, oddać do warsztatu - wtedy nie opłacalne całkowicie.

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wedlug mnie to stracisz pieniadze a to itak nie pojedzie, bo to wkoncu sdi - jednostka napedowa nastawiona na oszczednosc :) Uturbic silnik to nie tylko wlozyc turbine i jechac....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności