mjuka Zgłoś #1 Napisano 28 Marca 2010 (edytowane) we wtorek przymierzam sie do sprawdzenia dla czego moj wiatrak nie ma I biegu i chce sie teoretycznie przygotowac, bezpieczniki i przekaźnik wydaje mi sie ze bez problemu zlokalizuje i ocenie ich sprawnosc, gorzej z opornica, czy ktos moze ma rozpiske styków, wartości rezystancji, i dla ewentualnej naprawy moce jakie sie tam wydzielaja. kazda sugestia, podpowiedz jest bardzo mile widziana. Edytowane 20 Czerwca 2011 przez mjuka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #2 Napisano 28 Marca 2010 (edytowane) witam bardzo mnie zainteresował twój temat powiedz mi co znaczy nie ma 1 biegu ? bo widze ze mój wiatraczek od klimy kreci sie bardzo szybko już od włączenia czy to znaczy ze jest coś nei tak ? powinien mieć 2 biegi ? no i gdzie znajduje sie ta opornica ? można samemu ja sprawdzić wymienić ? Edytowane 28 Marca 2010 przez falla_x Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #3 Napisano 28 Marca 2010 no znaczy sie tak. jak masz klimatronik i na dworze jest wiecej niz 5 stopni, to w momencie kiedy wlaczasz "auto" wiatrak startuje (przez to po 3- 4 latach jego szczotki sa do wymiany, poruszany temat wiele razy). jezeli cisnienie w ukladzie wzrasta wiatrak wlacza sie na 2 bieg i dziala mniej wiecej jak odkurzacz (slychac go bardzo dobitnie) u mnie nie wlacza sie w ogole jak dam auto, ale za to po chwilce na postoju wlacza sie 2 bieg i za chwil kilka wylacz. klimka chłodzi bez zastrzeżeńm. musze szukac, a) przekaźniki b) opornica na ktorej odklada sie część mocy, dzięki czemu wiatrak kreci sie sporo wolniej. znajduje sie ona pod lewa podłużnicą dostępna po zrzuceniu dolnej osłony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #4 Napisano 28 Marca 2010 a u mnie jest tak ze jak włacze na auto to od razu klima sie włącza ale juz wiatrak chodzi jak odkurzacz i nie wiem czy tak musi byc czy to jest 1 bieg bo kreci się naprawde ostro i i bardzo mocno dmucha powietrzem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #5 Napisano 28 Marca 2010 kreci się naprawde ostro i i bardzo wielce prawdopodobne, że masz padnięta opornicę i magik jakichś ją obszedł i u Ciebie działa to na zaszadzie on/off bez wartości pośredniej, dla wiatraka to bardzo kiepskie i jak na dworze bedzie tak do 10 stopni to wolniej Ci sie bedzie silnik grzal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #6 Napisano 28 Marca 2010 jak na dworze bedzie tak do 10 stopni to wolniej Ci sie bedzie silnik grzal i dokładnie tak jest a gdzie to mogło zostać zmostkowane ? przy opornicy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #7 Napisano 28 Marca 2010 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2243&highlight=czujnik+wentylatora&page=2 Przeczytajcie post michael_13.U mnie wymiana opornicy nawet nie pomogła tylko czujnika F18. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #8 Napisano 28 Marca 2010 U mnie wymiana opornicy nawet nie pomogła tylko czujnika F18. czyli jest taka możliwość ze jeśli działa mi wentylator cały czas z jedna max prędkością to moze być uwalony ten czujnik f18 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #9 Napisano 29 Marca 2010 Panowie,nikt nic nie pomoże, może jakaś mądra głowa spojrzy i powie co i jak, może ktoś ma wyjeta taka opornice i może przemierzyc styki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #10 Napisano 29 Marca 2010 N kolego mjuka poczytaj ten wątek z mojego postu 46 ale możesz zacząć od postu 26 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=65924&page=3 tu jest napisane jak sprawdzić opornice a wogule to jest tam sam drut oporowy , który w moim przypadku przegrzał się i była przerwa a wiatrak hulał na maxa Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #11 Napisano 29 Marca 2010 a mam pytanie czy opornica z passata b5 99 podejdzie do passata 2002 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #12 Napisano 29 Marca 2010 No tego na pewno to nie wiem -ale myślę że tak lifting w brew pozorom był bardziej wizualny a te elementy pzostały w dużej mierze takie same - powinno to pasować .Ale sam musisz się przekonać , w tym nie ma żadnej elektroniki sterującej (wierz mi rozbierałem to ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #13 Napisano 29 Marca 2010 czyli jest taka możliwość ze jeśli działa mi wentylator cały czas z jedna max prędkością to moze być uwalony ten czujnik f18 ? Może,może,ale również przekaźnik mógł się zgrzać na stykach i podaje cały czas-zobacz jakie grube kable masz do wiatraka,duży bezpiecznik bo pobór prądu ostry. Poszukaj na forum nr.przekaźnika bo już nie pamiętam-jest pod kierą-jak go znajdziesz to złap go ręką i przekręć stacyjkę jak kliknie to powinien być ok-ja swój rozebrałem i przeciściłem styki-potem zdejmij wtyczkę z czujnika f18(obok termostatu)wiatrak u mnie stanął więc wymieniłem czujnik i git.A opornicę sprawdź jak napisał meriam3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #14 Napisano 30 Marca 2010 Tu w poście 39 masz świetnie wytłumaczony czujnik E18 i G2/G62 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2243&highlight=czujnik+wentylatora&page=2 Myślę że jak wypniesz wtyczkę z F18 to wentylator powinien zmienić prędkość lub sie całkowicie wyłączyć -znaczyło by to że zwarły mu styki i podaje sygnał przegrzania cieczy . Tylko jest jedno ale jeśli masz uwalony ten E18 jak sie go czepiłeś już to wentylator powinien ci hulać nawet na wyłączonym climatroniku .Poniewaz podaje on sygnał do chłodzenia cieczy silnika . Takie jest moje rozumowanie Sprawdz i napisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #15 Napisano 30 Marca 2010 czyli namierzyć przekaźnik od wentylatora klimy i sprawdzić czy klika po przekręceniu zapłonu dwa na włączonej klimie i odpalonym aucie wyciągnąć wtyczkę z f18 i sprawdzić czy wentylator zmniejszy obroty lub sie wyłączy jesli tak to znaczy ze do wymiany ? jeśli dalej bedize mial takie same obroty znaczy że jest ok a winy trzeba szukać już w tej opornicy ? dobrze to wszystko zrozumiałem ? kolega tutaj z forum od serwisu klimy powiedział ze winę za chodzenie wentylatora na 2 biegu też moze mieć za wysokie ciśnienie w obiegu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #16 Napisano 30 Marca 2010 No dokładnie tak jak napisałeś trzeba klego popróbować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #17 Napisano 30 Marca 2010 meriam3 a powiedz mi czy jest jakiś efekt uboczny działania caly czas na 2 biegu ? czy może nei ma sensu sobie gitary tym zawracać ? bo gozej jak by si kręcił cały czas na pierwszym i nie chłodził dobrze w gorące dni albo w ogóle nie działał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #18 Napisano 30 Marca 2010 (edytowane) Słuchaj W poprzednim linku , który ci podesłałem jest o tym napisane więc - wiatrak chodzący na maxa jest sterowalny albo za pomocą czujnika F18 i to d schładzania sieczy chłodzącej silnik -a jak jest sklejony ten czujnik to cały czas chodzi i silnik nie może osiągnąć temperatury -w lecie OK ale w chłodne dni - przepala paliwko - wiatrak chodzący na maxa i wyłączający się od czasu do czasu jest sterowalny przez czujnik ciśnie cieczy chłodzącej klime ( sprężarka pracuje nn stop i nabija ciśnienie i z tąd te krańcowe okresy pracy) Oba te przypadki są dozwolone ale po przekroczeniu pewnych wartości krytycznych - jest to pewien spósb zabezpieczenia pracy urządzeń Normalna praca urządzenia to po włączeniu climatronika na AUTO załączenie wietraka na wolny bieg i praca w tym biegu , dopiero jak sytuacja wymaga - wysoka temperatura w środku ,lub na zewnątrz i trzeba mocniej schłodzić kabinę wówczas załącza drugi bieg ( np. na postoju w korkach gdzie skwar na zewnątrz a tu klima nie nadąża rozprężać gaz i po to jest ten drugi bieg ) dodatkowo silnik się grzeje w korku i potrzeba schłodzić ciecz więc czujnik F18 załacza styk i wali wiatrak na maxa . Od tak wiatrak ten funkcjonuje A czy mu sie coś stanie przy tej pracy - tak szybciej zużyje szczotki na komutatorze i kicha , wówczas będziesz miał kłopot z szczotkami wentylatora i kolejny post co tu zrobić Więc jak jesteś w temacie to posprawdzaj w/w czuujnik F18 , albo wcześniej opornicę - w tym celu weź gruby przewód ok.2.5mm/2 i na załączonym silniku i klimie na AUTO połącz styki opornicy normalnie palcami między tym z podwójnum przewodami i tym ostatnim z pojedynczym -jeśli wiatrak zwolni obroty a to słyczać to masz uwalona opornicę Powodzenia Edytowane 30 Marca 2010 przez meriam3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #19 Napisano 30 Marca 2010 w tym celu weź gruby przewód ok.2.5mm/2 i na załączonym silniku i klimie na AUTO połącz styki opornicy normalnie palcami między tym z podwójnum przewodami i tym ostatnim z pojedynczym -jeśli wiatrak zwolni obroty a to słyczać to masz uwalona opornicę ok zrobie tak jak piszesz w piatek bede miał dostęp do kanału i zobaczę co i jak, wystarczy przewód od kabla siłowego ? bo nie wiem czy on ma 1,5mm czy właśnie 2,5mm , nic nie spale w ten sposób i nie pogorszę sytuacji ? no to bedize chyba najszybszy sposób sprawdzenia tej opornicy , jesli nie zwolni to wtedy spróbuje wypiąć wtyczkę z f18 a co sadzisz o tym co powiedział mechnik od klimy że to moze być winna wysokiego ciśnienia w układzie ze cały czas chodzi na max ale nie zdradzi co i jak bo to tajemnica zawodowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #20 Napisano 30 Marca 2010 (edytowane) a w ogóle to jest tam sam drut oporowy Dzięki kolego za pomoc jeste nieoceniona, tam jest shemat elektryczny opornicy i barrdzo mi to wszzytko wyjasnilo 2 biego chodzi w ogole z pominieciem opornicy, pierwszy ieg natomiast wchodzi pierwszym stykiem i wychodzi drugim stykiem, juz wiem ze mam na pewno walnieta opornice bo dzis ja przemierzylem i miala rezystancje około 96kohmów. przy takiej wartosci oporu i 12 v to lecialy by mikro ampery na wiatrak. prosze rozszyfrój mi kolory ro/sw ro/ws i br( to chyba brązowy) w tym celu weź gruby przewód ok.2.5mm/2 i na załączonym silniku i klimie na AUTO połącz styki opornicy normalnie palcami między tym z podwójnum przewodami i tym ostatnim z pojedynczym -jeśli wiatrak zwolni obroty a to słyczać to masz uwalona opornicę to nie ma sensu, w ten sposob w ogole omijasz oprnice i dajesz pelne 12V. ale podopowiedziales mi co zrobic, wystarczy wziac zarówkę taką od stopów i wpiąć ja tak jak podajesz jeżeli w moim przypadku wlaczy sie pierwszy bieg to oporcnia kaput jezeli sie nie wlaczy 1 bieg to przekaznik, bezpiecznik i przekaźnik 2 biegu są ok poniewaz 2 bieg wlacza sie normalnie Edytowane 30 Marca 2010 przez mjuka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach