Skocz do zawartości
radas

ADR - wymiana łożysk alternatora , czy coś innego ?

Rekomendowane odpowiedzi

Hi

Ostatnio coś zaczęło mi chrobotać w okolicach silnika (?)...

Zdjąłem pasek wielorowkowy i po uruchomieniu silnika chrobotania nie ma ,czyli chyba jakieś łożyska. A może nie ?

Kolega po "wsłuchaniu się" stwierdził , że to łożyska w alternatorze:

BOSH 0123310002 KC->14V40-70A

Chciałem kupić te łożyska , ale sprzedawca co do jednego był pewien , a co do drugiego , nie. Stąd moje pytanie: Jakie tam maja być łożyska ?

A jeśli to nie to , co jeszcze może być najbardziej prawdopodobne do wymiany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiskoza :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wentylator!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli ?

 

Machnij wentylatorem to powinieneś usłyszeć...Bo to na 99% wisko niestety.

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i właśnie z tego co pamiętam to wentylator był machany , i nic. Generalnie to wszystkie rolki , napinacz były machane i nic bez obciążenia nie rzęźiło . Co innego jak pasek był założony , od razu trzaski. i jak tu dojść co ?:niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i właśnie z tego co pamiętam to wentylator był machany , i nic. Generalnie to wszystkie rolki , napinacz były machane i nic bez obciążenia nie rzęźiło . Co innego jak pasek był założony , od razu trzaski. i jak tu dojść co ?:niekumam

 

Zakręć jeszzce wentylatorem na zimnym silniku a później na ciepłym i zobacz czy jest jakaś różnica,czy jest jakiś dziwny dźwięk i czy opór toczenia się zmienia.

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

radas - nie wiesz jak wisko wygląda? Moge ci fotę wrzucić. No i przy zdjętym pasku, to mało co można wyczaić, bo właśnie pod obciążeniem najczęściej rzęzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Danek75 zawsze pomocny jesteś

 

Już wiem jak to wygląda (prędzej jakieś numery do ADR), mam tylko obawy czy kupować (koszta) a jak to nie to ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załóż z powrotem pasek, odpal silnik i słuchaj. Przecież będzie słychać - skąd dźwięk dochodzi. Albo łożysko alternatora, albo wiskoza, albo napinacz paska klimy, albo napinacz paska wielorowkowego. Może tez być wina samej sprężarki od klimy. Ja za wiskozę dałem 230 zeta - ORI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klimy u mnie brak :dupablada

a jak maskę podniosę to na dziesięć sztuk uszu nic nie wysłuchaliśmy , nawet kij przykładaliśmy do wszystkich rolek i do ucha przykładaliśmy i ... wszystko rzęzi ;-)

Danek , a jak zmieniałeś tą całą wiskozę w ADR , to faktycznie zderzak trzeba odwalać aby dostęp zrobić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klimy u mnie brak :dupablada

a jak maskę podniosę to na dziesięć sztuk uszu nic nie wysłuchaliśmy , nawet kij przykładaliśmy do wszystkich rolek i do ucha przykładaliśmy i ... wszystko rzęzi ;-)

Danek , a jak zmieniałeś tą całą wiskozę w ADR , to faktycznie zderzak trzeba odwalać aby dostęp zrobić ?

ciekawa metoda ;) a czy to nie prościej podjechać na stacje diagnostyczną i powiedzieć co i jak i niech ci zbadają czymś w rodzaju stetoskopu co to rzęźi

wg to łożysko altka lub napinacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stetoskopem też sprawdzałem , ale szum się nakłada , zresztą ciężko to wytrzymać :zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z kumplem mechanikiem - namierzyliśmy to stetoskopem właśnie. Na jego koncu była wstawiona rurka, która się przykładało do kazego elementu, który nas interesował.

A co do demontażu przodu, to NIE. Nie ściągaliśmy zderzaka. Trzeba sie tylko trochę pogimnastykowac z odkreceniem 4 srub od wentylatora - ale uwierz - że może pomimo wcześniejszych oględzin, ze się nie da - to jest to WYKONALNE :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłopaki a u mnie piszczy na wolnych to taki jednostalny wysoki pisk takie srednio głosny ale nosi sie mocno,czy to alternator? dodam ze np jade stanę z trasy jest ok postoje w celu ochłodzenia turbiny i nagle zaczyna gwizdac po 2 min postoju ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy nie stoi sprzęgiełko alternatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja się dołączę, ja mam takie objawy. Jak odpalam to zarzęzi coś koło alternatora, czasem tylko piśnie. Jak już silnik jest odpalony to sobie delikatnie świergoli. Co to może być? łożysko na alternatorze? Ile taka "przyjemność" wynosi? Czy przy okazji wymienić pasek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Winien jestem dokończenia opisu usterki.

Okazało się ,że to pompa wody.

Mechanik od razu poznał.

Robota miała kosztować 130 zł pompa+ 80 zł wymiana.

Okazało się ,że w ADR pompa nie jest na rozrządzie , ale jest nim częściowo przysłonięta , więc...

Trzeba zdejmować rozrząd !!!

Czyli zderzak na bok , chłodnica na bok ... Kupa roboty.

Całość kosztowała mnie 460 zł - robota+pompa.

Teraz już nie chrobocze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy przy opisywanych przez Ciebie objawach miałeś ubytki płynu chłodzącego?Bo ja mam podobne chrobotanie ale też ubywa płynu w zbiorniczku.Pompa jeszcze fabryka a na blacie 225 tys.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności