radas Zgłoś #1 Napisano 21 Marca 2010 Hi Ostatnio coś zaczęło mi chrobotać w okolicach silnika (?)... Zdjąłem pasek wielorowkowy i po uruchomieniu silnika chrobotania nie ma ,czyli chyba jakieś łożyska. A może nie ? Kolega po "wsłuchaniu się" stwierdził , że to łożyska w alternatorze: BOSH 0123310002 KC->14V40-70A Chciałem kupić te łożyska , ale sprzedawca co do jednego był pewien , a co do drugiego , nie. Stąd moje pytanie: Jakie tam maja być łożyska ? A jeśli to nie to , co jeszcze może być najbardziej prawdopodobne do wymiany ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 21 Marca 2010 Wiskoza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #3 Napisano 22 Marca 2010 czyli ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzywyy82 Zgłoś #4 Napisano 22 Marca 2010 wentylator! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #5 Napisano 22 Marca 2010 czyli ? Machnij wentylatorem to powinieneś usłyszeć...Bo to na 99% wisko niestety. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #6 Napisano 22 Marca 2010 no i właśnie z tego co pamiętam to wentylator był machany , i nic. Generalnie to wszystkie rolki , napinacz były machane i nic bez obciążenia nie rzęźiło . Co innego jak pasek był założony , od razu trzaski. i jak tu dojść co ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #7 Napisano 22 Marca 2010 no i właśnie z tego co pamiętam to wentylator był machany , i nic. Generalnie to wszystkie rolki , napinacz były machane i nic bez obciążenia nie rzęźiło . Co innego jak pasek był założony , od razu trzaski. i jak tu dojść co ? Zakręć jeszzce wentylatorem na zimnym silniku a później na ciepłym i zobacz czy jest jakaś różnica,czy jest jakiś dziwny dźwięk i czy opór toczenia się zmienia. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #8 Napisano 22 Marca 2010 radas - nie wiesz jak wisko wygląda? Moge ci fotę wrzucić. No i przy zdjętym pasku, to mało co można wyczaić, bo właśnie pod obciążeniem najczęściej rzęzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #9 Napisano 22 Marca 2010 @Danek75 zawsze pomocny jesteś Już wiem jak to wygląda (prędzej jakieś numery do ADR), mam tylko obawy czy kupować (koszta) a jak to nie to ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 22 Marca 2010 Załóż z powrotem pasek, odpal silnik i słuchaj. Przecież będzie słychać - skąd dźwięk dochodzi. Albo łożysko alternatora, albo wiskoza, albo napinacz paska klimy, albo napinacz paska wielorowkowego. Może tez być wina samej sprężarki od klimy. Ja za wiskozę dałem 230 zeta - ORI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #11 Napisano 22 Marca 2010 klimy u mnie brak :dupablada a jak maskę podniosę to na dziesięć sztuk uszu nic nie wysłuchaliśmy , nawet kij przykładaliśmy do wszystkich rolek i do ucha przykładaliśmy i ... wszystko rzęzi Danek , a jak zmieniałeś tą całą wiskozę w ADR , to faktycznie zderzak trzeba odwalać aby dostęp zrobić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 22 Marca 2010 klimy u mnie brak :dupabladaa jak maskę podniosę to na dziesięć sztuk uszu nic nie wysłuchaliśmy , nawet kij przykładaliśmy do wszystkich rolek i do ucha przykładaliśmy i ... wszystko rzęzi Danek , a jak zmieniałeś tą całą wiskozę w ADR , to faktycznie zderzak trzeba odwalać aby dostęp zrobić ? ciekawa metoda a czy to nie prościej podjechać na stacje diagnostyczną i powiedzieć co i jak i niech ci zbadają czymś w rodzaju stetoskopu co to rzęźi wg to łożysko altka lub napinacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #13 Napisano 22 Marca 2010 stetoskopem też sprawdzałem , ale szum się nakłada , zresztą ciężko to wytrzymać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #14 Napisano 22 Marca 2010 Ja z kumplem mechanikiem - namierzyliśmy to stetoskopem właśnie. Na jego koncu była wstawiona rurka, która się przykładało do kazego elementu, który nas interesował. A co do demontażu przodu, to NIE. Nie ściągaliśmy zderzaka. Trzeba sie tylko trochę pogimnastykowac z odkreceniem 4 srub od wentylatora - ale uwierz - że może pomimo wcześniejszych oględzin, ze się nie da - to jest to WYKONALNE :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
13jurek13 Zgłoś #15 Napisano 22 Marca 2010 chłopaki a u mnie piszczy na wolnych to taki jednostalny wysoki pisk takie srednio głosny ale nosi sie mocno,czy to alternator? dodam ze np jade stanę z trasy jest ok postoje w celu ochłodzenia turbiny i nagle zaczyna gwizdac po 2 min postoju ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arcir2d2 Zgłoś #16 Napisano 22 Marca 2010 sprawdz czy nie stoi sprzęgiełko alternatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #17 Napisano 23 Marca 2010 To ja się dołączę, ja mam takie objawy. Jak odpalam to zarzęzi coś koło alternatora, czasem tylko piśnie. Jak już silnik jest odpalony to sobie delikatnie świergoli. Co to może być? łożysko na alternatorze? Ile taka "przyjemność" wynosi? Czy przy okazji wymienić pasek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
13jurek13 Zgłoś #18 Napisano 23 Marca 2010 arcir2d2 jak mam to sprawdzic metoda domowa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #19 Napisano 3 Maja 2010 Winien jestem dokończenia opisu usterki. Okazało się ,że to pompa wody. Mechanik od razu poznał. Robota miała kosztować 130 zł pompa+ 80 zł wymiana. Okazało się ,że w ADR pompa nie jest na rozrządzie , ale jest nim częściowo przysłonięta , więc... Trzeba zdejmować rozrząd !!! Czyli zderzak na bok , chłodnica na bok ... Kupa roboty. Całość kosztowała mnie 460 zł - robota+pompa. Teraz już nie chrobocze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurekjp Zgłoś #20 Napisano 3 Maja 2010 Czy przy opisywanych przez Ciebie objawach miałeś ubytki płynu chłodzącego?Bo ja mam podobne chrobotanie ale też ubywa płynu w zbiorniczku.Pompa jeszcze fabryka a na blacie 225 tys.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach