Skocz do zawartości
ratmed

Rozrząd a dymienie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wczoraj w ASO w Rybniku wymienili mi kompletny rozrząd i termostat. Wszystko ładnie, pięknie chodzi tylko zauważyłem że Pasek zaczął strasznie kopcić. Nie ważne czy silnik zimny czy ciepły kopci takim białym dymem. Nie śmierdzi ten dym jakoś specjalnie. Ale chmura dymu zostaje. Czy to ma jakikolwiek związek z rozrządem czy po prosty zbieg okoliczności?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a płynu nie ubywa ?

może rozrząd przestawiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na razie wszystko tak jak powinno być. Auto przyspiesza, nic nie szarpie. nic się nie dzieje. Tylko ten dym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze jakieś sugestie? Dzisiaj byłem u jednego mechanika i stwierdził, że może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica. Jednak dziwne było dla niego to, że nie ubywa ani płynu ani oleju. I powiedział, że trzeba rozebrać żeby wiedzieć więcej. Cóż to może być?

Edytowane przez ratmed

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prawie dwóch tygodniach sprawa wygląda tak, że: silnik nadal dymi, zaczęło ubywać oleju (aby temu zapobiec dolałem REGENERATOR silnika firmy STP i ubywa wolniej). , płynu chłodzącego nie ubywa. Mechanik twierdzi, że to nie koniecznie uszczelka. Być może uszczelniacze na zaworach lub coś takiego, w najgorszym przypadku pierścienie. Pasek ma przejechane 140tkm. Z jakieś 50tkm na gazie. Żadnych problemów do tej pory nie było. Nadal nie wiem czy to może mieć jakikolwiek związek z rozrządem. Dowiem się we wtorek jadę do eksperta od głowic itp. Ciekawe ile po kasie pojedzie???

Edytowane przez ratmed

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozrząd mozesz sprawdzic na vagu <silnik -bloki pomiarowe-grupa 004>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jeżeli chodzi właśnie o rozrząd i temat dymienia. Od pół roku jak mam swojego paska co jakiś czas lubił sobie ładnie przykopcić (szczególnie jeżeli chodzi o dodawanie gazu np przy szybszym ruszaniu albo przy zbieraniu się do wyprzedzania... itp). Jakieś 2 tygodnie temu wymieniałem rozrząd i mam wrażenie, że problem jak ręką odjął. Czy możliwe jest, że po wymianie rozrządu i lekkim jego przestawieniu problem zniknął? Dziś rozmawiałem z moim mechanikiem i powiedział, że rzeczywiście rozrząd był lekko przestawiony (ok 5 mm na kole) i go poprawił...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to możliwe. W Twoim silniku po wymianie rozrządu każdy szanujący się mechanik powinien sprawdzić vag-iem wartości na silniku w grupa 004. Generalnie czym bliżej zera tym lepiej. Zakres -3 do 3.

Regulacji dokonuje się na kole rozrządu poluzowując 3 śruby i wtedy jest możliwość delikatnej korekty (prawo ,lewo) ale to dosłownie w mm.

Zaskakujące jest to jak bardzo po tej regulacji poprawia się kultura pracy silnika i spalania.

Zapewne u Ciebie to pomogło. Jak masz dostęp do Vag-a zobacz jakie masz wartości.

p/s: znajomy ma podobny problem, podobno mechanik po wymianie rorządu nie miał czasu ustawić koła:niekumam Sprawdziliśmy vagiem i ma wartości

5.6 do -0.6 , kosmos. Objawy: trzęsie budą, lekkie kopcenie, twarda praca silnika, pewnie i osiągi nie takie jak trzeba. Jeździć da się ,ale po co jak można to poprawić:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam czy przez źle ustawiony rozrząd auto moze dymić i mieć gryzące spaliny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to masz poprawnie, ja u siebie mam +2.8 do +3.3 i też chodzi bez problemu.

Czasami bywa tak że jak ustawisz bliżej zero to traci na mocy, przynajmniej tak na forum pisali.

Edytowane przez rafalgg91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na forum wiele razy chłopaki potwierdzili, że 0 nie oznacza najlepszego ustawienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to co radzicie zrobić z tym rozrządem, zeby nie dymił??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze wymienic rozrząd i ustawić od nowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności