animalx Zgłoś #1 Napisano 18 Marca 2010 Witam.Mam pytanie,czy podczas pracy silnika na lpg wciąż pracuje pompa paliwa i jest ciśnienie na listwie wtryskowej benzyny?Sekwencja KME.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #2 Napisano 18 Marca 2010 Witam Tak jest - dlatego zaleca się mieć zawsze trochę wachy w baku aby chłodzić i smarować pompę paliwa. Pozdrawiam - kosiad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #3 Napisano 18 Marca 2010 Pompa paliwa pracuje. Ja mam zawsze minimum pół zbiornika benzyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papencjusz Zgłoś #4 Napisano 18 Marca 2010 A zapytam z ciekawości, czy taka pracująca pompa która pompuje paliwo, a nie jest spalane nie robi maźi w baku? Nie da się to jakos wyłączyć w momencie przełączenia na gaz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #5 Napisano 18 Marca 2010 a nie jest spalane nie robi maźi w baku Co przez to rozumiesz?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siuncio Zgłoś #6 Napisano 18 Marca 2010 tak pompka pracuje zaleca się mieć ok 10L paliwka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #7 Napisano 18 Marca 2010 Nie da się to jakos wyłączyć w momencie przełączenia na gaz? Da się. Ale nie ma to najmniejszego sensu. Poza tym o jaką "maź" ci chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papencjusz Zgłoś #8 Napisano 18 Marca 2010 No kiedyś rozmawiałem z chłopakiem z pracy z którym już nie pracuje, mówił mi że pompa która ciągle pracuje, a samochód jedzie na gazie, to że niby coś się wytrąca z benzyny i na dnie robi się takie coś jak błotko:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #9 Napisano 18 Marca 2010 No kiedyś rozmawiałem z chłopakiem z pracy z którym już nie pracuje, mówił mi że pompa która ciągle pracuje, a samochód jedzie na gazie, to że niby coś się wytrąca z benzyny i na dnie robi się takie coś jak błotkoJakieś bzdury, wg mnie. No, chyba że na LPG zapalasz, a benzyna jest w baku, bo była od dawna i tak sobie buja przez 3 lata To czort wie co się tam dzieje Ale jeśli normalnie użytkujesz, to nic się dziać nie będzie. Te, powiedzmy, 10 litrów to na ile - na 2 miesiące wystarczą? I nówki dolewasz Inna sprawa, że jakość paliw bywa różna, różnista ---------- Post added at 23:39 ---------- Previous post was at 23:37 ---------- U Ciebie przy monowtrysku (ABS) można odłączyć pompkę żeby się nie męczyła. Nic to nie zaszkodzi. Tylko musisz pamiętać o jej włączeniu przed odpalaniem Inaczej sprawa się ma przy wielopunkcie - tam wtryskiwacze muszą być chłodzone benzyną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #10 Napisano 19 Marca 2010 Inaczej sprawa się ma przy wielopunkcie - tam wtryskiwacze muszą być chłodzone benzyną. Przy mono też jest dobrze jak to paliwo trochę go chłodzi;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #11 Napisano 19 Marca 2010 Przy mono też jest dobrze jak to paliwo trochę go chłodzi A tego to nie wiedziałem Za uzupełnienie mojej wiedzy - punkcik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #12 Napisano 19 Marca 2010 Przy mono też jest dobrze jak to paliwo trochę go chłodzi U mnie pompa chodzi ciągle i nic jej nie jest, żadna "maź" się nie robi To już trzeci mój samochód na LPG i w żadnym nie było odcięcia pompy paliwa. Co do wyłączników - są nawet na allegro takie "cuda" http://www.allegro.pl/item962400213_wylacznik_pompy_paliwa.html tylko nie sugeruj się opisem aukcji, gdzie nie ma nawet słowa o tym że wtryski benzynowe muszą być chłodzone paliwem, nawet przy jednopunkcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal_p Zgłoś #13 Napisano 19 Marca 2010 Są dwie szkoły, jedna mówi że lepiej chłodzić, druga że pompa pracuje pod większym obciążeniem i szybciej pada. Ale w monowtrysku wtryskiwacz przecież nie jest w głowicy tylko w znacznie zimniejszym dolocie. Ja wolę wyłączać, mam tak od roku i nic się nie dzieje. A kiedy nie wyłączałem padła pompa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #14 Napisano 19 Marca 2010 druga że pompa pracuje pod większym obciążeniem i szybciej pada. Dlaczego tak sądzisz - ciśnienie w przewodach jest takie samo a raczej pompa musi odpowiednie wytworzyć niezależnie czy jedziesz na Pb czy LPG (tak mnie się wydaje;)) Ale w monowtrysku wtryskiwacz przecież nie jest w głowicy tylko w znacznie zimniejszym dolocie niby tak ale: Są dwie szkoły, jedna mówi że lepiej chłodzić, druga że Pozdrawiam - kosiad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #15 Napisano 19 Marca 2010 Dlaczego tak sądzisz - ciśnienie w przewodach jest takie samo a raczej pompa musi odpowiednie wytworzyć niezależnie czy jedziesz na Pb czy LPG (tak mnie się wydaje) Dobrze ci się wydaje Ale w monowtrysku wtryskiwacz przecież nie jest w głowicy tylko w znacznie zimniejszym dolocie. Poza nowoczesnymi silnikami FSI wtryskiwacze benzynowe nie znajdują się w głowicy, tylko w kolektorze ssącym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal_p Zgłoś #16 Napisano 19 Marca 2010 Pompa nie ma regulatora ciśnienia, jak sądzę, czyli jeśli np. zatkamy przewód to dale będzie pracować aż sie spali od przeciążenia. Przy normalnej pracy paliwo idzie rurką do wtrysków, a przy LPG pompa przepycha paliwo do silnika i przewodem powrotnym do baku czyli mniej więcej 2x dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #17 Napisano 19 Marca 2010 (edytowane) Pompa nie ma regulatora, ale regulator jest na listwie wtryskowej. Przy normalnej pracy paliwo idzie rurką do wtrysków, a przy LPG pompa przepycha paliwo do silnika i przewodem powrotnym do baku czyli mniej więcej 2x dalej. Sugerujesz, że podczas pracy na benzynie całość paliwa tłoczonego przez pompę trafia do wtryskiwaczy? Ciekawe założenie... Dodam tylko że pompa ma wydajność ok 150 litrów na godzinę. Zresztą, weź manometr i zmierz ciśnienie na listwie wtryskowej podczas pracy na LPG i na benzynie. Może wtedy zrozumiesz jak działa układ dostarczania paliwa do wtryskiwaczy. Edytowane 19 Marca 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #18 Napisano 15 Lipca 2010 A w jaki sposób podczas pracy na LPG benzyna chłodzi wtryskiwacze?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #19 Napisano 16 Lipca 2010 A w jaki sposób podczas pracy na LPG benzyna chłodzi wtryskiwacze?? Pośrednio przez - listwę wtryskową przy wielopunkcie. Przy monowtrysku paliwo przepływa przez sam wtryskiwacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach