miniol Zgłoś #1 Napisano 17 Marca 2010 Witam, Może ktoś mi pomoże ustalić kod takiego małego wężyka od systemu EVAP oraz jego dwóch mocujących opasek (zdjęcia poniżej). Od jakiegoś czasu, mniej więcej co drugi dzień zapala mi się w czasie jazdy (po rozgrzaniu silnika) kontrolka "Check Engine" i po podłączeniu VAG mam zawsze ten sam błąd: 16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow P0441 - 35-10 - - - Intermittent Wykasowanie pomaga na dwa dni i potem znowu to samo.Podejrzewam ten element, bo jest on częścią systemu odprowadzania oparów benzyny a przy tym jest wyraźnie uszkodzony (ktoś go nawet próbował nieudolnie naprawiać) - podejrzewam mechanika, który ostatnio zmieniał mi olej i filtry. Tak więc potrzebuję to kupić (chyba tylko ASO) ale przydał by się kod abym mógł telefonicznie ustalić czy mają coś takiego. Próbowałem na www.vagcat.com ale jakość zamieszczonych tam rysunków jest na tyle niska, że nie jestem w stanie dojść który to element. Proszę o pomoc, jak ktoś da radę to sprawdzić w inny sposób. Jak się nie uda ustalić kodu, to mogę go ostatecznie wymontować i pokazać w ASO - tylko nie wiem czy to dobrze jechać bez tego wężyka :doh? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #2 Napisano 17 Marca 2010 Jak się nie uda ustalić kodu, Podejrzewam ze chodzi o element nr 9 w pdf poniżej. zbiornik wegla aktywnego.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miniol Zgłoś #3 Napisano 18 Marca 2010 Podejrzewam ze chodzi o element nr 9 w pdf poniżej. Dzięki za szybką odpowiedź. Ja też początkowo tak podejrzewałem na podstawie rysunku z http://www.vagcat.com. Jak widać w załączniku, jest tam mnóstwo drobnych elementów, a ten który Ty zaznaczyłeś to nr 64 czyli 058133784. Mam jednak wątpliwości, bo patrząc na silnik od przodu, po lewej stronie obudowy filtra powietrza jest przymocowana "puszka" do której dochodzą 3 gumowe węże. Jeden z nich rozwidla się (kształt litery Y) i jedno z rozwidleń, poprzez jakiś element (prawdopodobnie zawór zwrotny) przechodzi w mój poszukiwany wężyk. Problem w tym, że na żadnym z rysunków (ani Twoim, ani tym z Vagcat'a) nie mogę zlokalizować tego węża w kształcie "Y" aby mieć pewność co do elementu. Może dasz radę znaleźć jeszcze rysunek obudowy filtra powietrza (lub jakiś inny), na którym dało by się to zlokalizować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikeghost Zgłoś #4 Napisano 18 Marca 2010 (edytowane) Nr 058 133 784 - przewód redukcyjny, tak jak napisał GURAL. Na tym obrazku jest też to rozwidlenie. Edytowane 18 Marca 2010 przez mikeghost Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #5 Napisano 18 Marca 2010 Jeden z nich rozwidla się (kształt litery Y) i jedno z rozwidleń Nr 55 opisane jako "waz kątowy" przechodzi właśnie w ten wężyk którego poszukujesz. Podcisnienia AWT.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miniol Zgłoś #6 Napisano 18 Marca 2010 (edytowane) Nr 058 133 784 - przewód redukcyjny, tak jak napisał GURAL. Na tym obrazku jest też to rozwidlenie. No tak, jest rozwidlenie, ale to nie jest 058 133 784. Nr 55 opisane jako "waz kątowy" przechodzi właśnie w ten wężyk którego poszukujesz. No właśnie! To jest to. A więc z elementu 55 (wąż "Y") wychodzi zawór zwrotny (50) i ten mój nieszczęsny wężyk 58 133 394 F (58 na rysunku). O to mi właśnie chodziło. Wielkie dzięki! Aktualizacja: Kupiłem wężyk i dwie opaski zaciskowe w sumie za niecałe 44zł (ASO), wymiana i wykasowanie błędu 0zł (10min. własnej pracy), satysfakcja z rozwiązania problemu - bezcenna Wszystko teraz działa, żadne błędy nie wyskakują. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Edytowane 29 Marca 2010 przez miniol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcinos Zgłoś #7 Napisano 11 Kwietnia 2010 Witam. Mam takie pytanko. Od pewnego czasu dochodzą mnie dziwne dźwięki z okolic tylnego zderzaka a dokładnie prawej strony gdzie umieszczona jest chyba pompa i kanister systemu EVAP. Dźwięki raczej podobne są do piszczenia a czasami nawet tak jak by tam coś szarpało. Na Vag-u pokazują się błędy < 16825 System kontroli emisji wydechu (EVAP) niewłaściwy przepływ odpowietrzenia A > i < 17544 rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki system za ubogi >. Może nadmienię jeszcze że mój Passat jest z 1999r. i jest to wersja ze Stanów Zjednoczonych. Silnik ma oznaczenie AEB 1.8T 150km. Z góry dzięki za jakiekolwiek informacje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miniol Zgłoś #8 Napisano 11 Kwietnia 2010 Witam. Mam takie pytanko. Od pewnego czasu dochodzą mnie dziwne dźwięki z okolic tylnego zderzaka Sądząc z dalszej części wypowiedzi to chyba miałeś na myśli przedni zderzak :doh ? < 16825 System kontroli emisji wydechu (EVAP) niewłaściwy przepływ odpowietrzenia A > Jeżeli chodzi o ten błąd to musisz sprawdzić zawór opróżniania zbiornika węgla aktywnego < 17544 rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki system za ubogi > Ten błąd może mieć kilka przyczyn: niedpowiednie ciśnienie wtrysku, uszkodzenie przepływomierza, uszkodzenie jednej z dwóch sond lambda oraz awaria zaworu opróżniania zbiornika z węglem aktywnym. Z uwagi na pierwszy błąd, stawiał bym na ten zaworek. Powinien być gdzieś w okolicy obudowy filtra powietrza. Na vagcat.com znalazłem takie rysunki (na pierwszym z nich to prawdopodobnie element 10, a na drugim - element 25). Jego numer katalogowy to prawdopodobnie 058133517 - ale dla pewności niech ktoś to jeszcze potwierdzi bo z uwagi na niską jakość tych obrazków, niewiele na nich widać. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcinos Zgłoś #9 Napisano 12 Kwietnia 2010 Sądząc z dalszej części wypowiedzi to chyba miałeś na myśli przedni zderzak :doh ? Jeżeli chodzi o ten błąd to musisz sprawdzić zawór opróżniania zbiornika węgla aktywnego Ten błąd może mieć kilka przyczyn: niedpowiednie ciśnienie wtrysku, uszkodzenie przepływomierza, uszkodzenie jednej z dwóch sond lambda oraz awaria zaworu opróżniania zbiornika z węglem aktywnym. Z uwagi na pierwszy błąd, stawiał bym na ten zaworek. Powinien być gdzieś w okolicy obudowy filtra powietrza. Na vagcat.com znalazłem takie rysunki (na pierwszym z nich to prawdopodobnie element 10, a na drugim - element 25). Jego numer katalogowy to prawdopodobnie 058133517 - ale dla pewności niech ktoś to jeszcze potwierdzi bo z uwagi na niską jakość tych obrazków, niewiele na nich widać. Pozdrawiam Jeżeli chodzi o te dźwięki to na pewno jest to w tylnim zderzaku I z tego co wiem to mam 3 sondy A zapomniałem jeszcze że mam instalację LPG.. Może to mieć jakiś związek ? A tak wogóle to dziękuję Ci Michale za te wszystkie informacje bo z tego co widzę to bardzo mało osób ma o tym pojęcie Pozdrawiam i jeżeli posiadasz jakieś informację to będę wdzięczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miniol Zgłoś #10 Napisano 12 Kwietnia 2010 Jeżeli chodzi o te dźwięki to na pewno jest to w tylnim zderzaku Zbiornik z węglem aktywnym systemu EVAP jest w okolicy prawego przedniego nadkola. Z tyłu idzie od baku wężyk odprowadzający pary benzyny. Nie wiem czy jakiś element systemu EVAP może mieć związek ze słyszanymi przez Ciebie dźwiękami ale nie można tego wykluczyć. Błędy z VAG-a wyraźnie wskazują na problem z tym układem. Może koledzy mający dostęp do ETKI coś więcej pomogą. Ja mogę dalej tylko zgadywać, ale teoretycznie błędy związane z EVAP mogą występować również przy nieszczelności na wejściu układu (przed zbiornikiem z węglem), a więc również w okolicy baku. Ja bym zaczął od sprawdzenia szczelności wszystkich wężyków i dołączeń systemu EVAP. A zapomniałem jeszcze że mam instalację LPG.. Może to mieć jakiś związek ? Jedyne skojarzenie EVAP i LPG jakie mi w tej chwili przychodzi do głowy (nie koniecznie sensowne ) to fakt, że użytkownicy LPG zwykle dużo rzadziej otwierają korek wlewu benzyny i często mają niewiele paliwa w baku... ale to może nie mieć żadnego znaczenia. A tak wogóle to dziękuję Ci Michale za te wszystkie informacje bo z tego co widzę to bardzo mało osób ma o tym pojęcie Moje obserwacje na tym forum są takie, że jest tu sporo ludzi znających się na rzeczy, którzy mi już kilka razy pomogli. Czasami jednak jest tak, że na odpowiedź czeka się długo - co jest zrozumiałe, bo większość ludzi nie siedzi na forum on-line. Niestety czasami trzeba się wykazać odrobiną cierpliwości . Napisz jak uda Ci się rozwiązać problem. Z pewnością to się przyda innym. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #11 Napisano 13 Kwietnia 2010 Michał u Marcina ten zbiornik jest z tyłu pod kołem zapasowym,a nie z przodu w nadkolu. U mnie też tak jest,a to z tego względu,że wersje jakie posiadamy są z USA i zbiornik z węglem aktywnym jest z tyłu samochodu,w wersjach europejskich jest z przodu pod prawym nadkolem,a co ciekawsze mają całkiem inne kształty. Marcin masz 2 sondy lambda,jedna przed katalizatorem,druga za katalizatorem. Jak długo masz gaz w samochodzie? Bo z tego co wiem,żeby założyć butlę w miejsce koła zapasowego w wersjach USA,trzeba pozbyć się zbiornika z węglem aktywnym. Jeśli gazownik wie jak to zrobić,to ok,a jak się uczy na Twoim samochodzie to potem są efekty jak u Ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcinos Zgłoś #12 Napisano 13 Kwietnia 2010 Z tego co wiem i widziałem to ten filtr węglowy na pewno mam w prawym nadkolu z tyłu i wchodzą do niego dwa sztywne przewody.. w zimie musiałem gdzieś zahaczyć i jeden przewód mi spadł.. wtedy miałem błąd nieszczelność systemu EVAP wyciek duży.. Założyłem ten przewód i wszystko było dobrze przez jakiś miesiąc i teraz mam problem jak wyżej opisany Co do sond lambda to jedną mam przed kolektorem, drugą za kolektorem i trzecia za katalizatorem A jeżeli chodzi o gaz to założyłem go rok temu. A wiecie gdzie można zdobyć schemat tego systemu EVAP do wersji US ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcinos Zgłoś #13 Napisano 27 Kwietnia 2010 A ja mam jeszcze jedno pytanie.. Spotkał się ktoś że po zatankowaniu benzyny nie można odpalić auta na stacji ? Trzeba go trochę pomęczyć i odpali.. Tylko jest problem po zatankowaniu i pierwsze uruchomienie silnika.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #14 Napisano 29 Stycznia 2012 Panowie mam problem zapaliłą mi się kontrolka "Check Engine" sprawdziłem błędy i mam parę teraz nie pamiętam wszystkich ale pierwszy z nich to 16825 czytałem troche i w sumie to nie wiem od czego zacząć. Nigdy nie miałem problemów z silnikiem niedawno założyłem gaz i nie wiem czy przypadkiem to nie od tego. gaz od listopada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MSK Zgłoś #15 Napisano 1 Lutego 2012 (edytowane) Panowie mam problem zapaliłą mi się kontrolka "Check Engine" sprawdziłem błędy i mam parę teraz nie pamiętam wszystkich ale pierwszy z nich to 16825 czytałem troche i w sumie to nie wiem od czego zacząć. Nigdy nie miałem problemów z silnikiem niedawno założyłem gaz i nie wiem czy przypadkiem to nie od tego. gaz od listopada. Witam, ja też miałem z tym problem, wyskoczył błąd 16825 i jeszcze (nie pamiętam numeru) błąd przepływomierza. Też palił mi się check engine Pewnego dnia Pasztet przeszedł w stan awaryjny i było już po jeździe Po skasowaniu błędu kontrolka nie paliła się przez około 100km. (Ponoć po każdych ok. 100km jest dokonywany w komputerze pomiar odprowadzania par paliwa). Winowajcą był pewien zawór, zamarzł, padł i był do wymiany Potrzebując szybko samochodu udałem się na naprawę do ASO. Koszt zaworu 300zł, wymiana dokładnie 88,45zł. Masz "wypis" z ETKI Numer 57. (u mnie w AWT) Podejżewam, że u Ciebie w AZM chodzi o numer 37. (drugi pdfik) Aha. Tylko zaznaczam, że nie mam gazu więc przyczyna może także leżeć gdzie indziej. Pozdrawiam. zawór.pdf zawór AZM.pdf Edytowane 1 Lutego 2012 przez MSK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #16 Napisano 1 Lutego 2012 A skąd pewnośc że to ten zawór? Też masz gaz? Możliwe że to od gazu? Ja narazie skasowałem błędy i jest ok ale czasem mam wrażenie że czuć benzyną za bardzo szczególnie jak rano odpalam. Dodam że teraz auto stoi na mrozie przy -16 st.C Odpalam na benzynie potem na gaz przechodzi. Co według Ciebie oznacza po jeździe? bo wybieram sie w góry jutro i zaczynam się martwić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MSK Zgłoś #17 Napisano 1 Lutego 2012 (edytowane) A skąd pewnośc że to ten zawór? Też masz gaz? Możliwe że to od gazu? Aha. Tylko zaznaczam, że nie mam gazu więc przyczyna może także leżeć gdzie indziej. DZIELĘ SIĘ TYLKO WŁASNYMI PRZEŻYCIAMI I DOŚWIADCZENIAMI podobnymi do Twojego problemu Faktycznie, może napisałem poprzedni post w stylu jakbym miał pewność, że to akurat to, mój błąd. Po jeździe, czyli po przejściu w tryb awaryjny komputer odcinał moc przy obrotach 1500-1800. Ja osobiście nie miałem cierpliwości przy takim zakresie obrotów jechać dalej, tymbardziej, że do domu zostało mi 150km I wtedy, kiedy ja miałem ten przypadek temperatura też była poniżej minusowej dyszki. Moim zdaniem jak chcesz wiedzieć czy to od gazu, to przejedź te 100km na samej benzynie, wiem że litr paliwka niską ceną nie grzeszy. Zobacz czy kontrolka się nie zaświeci, jak masz możliwość, podepnij się pod VAGa. A jeśli jutro masz wypad w góry i chcesz być spokojny to pojedź do ASO, niech Cię podłączą do swojego VAGa i będziesz miał odpowiedź Edytowane 1 Lutego 2012 przez MSK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #18 Napisano 1 Lutego 2012 Bartek sprawdź korek paliwa, czy jest ok( w nim jest zaworek zwrotny). Potem sprawdź zawór po lewej stronie(stojąc przodem do auta), między filtrem powietrza a przegrodą silnika. Sprawdź czy cyka podczas pracy silnika. Najprawdopodobniej ten zawór jest przyczyną Twojej usterki. Wygląda tak: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #19 Napisano 1 Lutego 2012 tez mi sie tak wydaje bo kiedyś nawet moze z rok temu zastanawiałem się czemu az tak głośno cyka ten zaworek. A ostatnimi czasy chyba nie słysząłem go i możliwe że macie racje że to może być to ale zastanawiam sie czy moge tak z tym jeździć? Vaga mam i sprawdzić moge narazie po skasowaniu pierwszym razem zero błędów zobaczymy biore vaga ze soba na wyjazd w razie czego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MSK Zgłoś #20 Napisano 1 Lutego 2012 No na wszelki wypadek VAGa weź Tak jak mówię, mi przez to małe ustrojstwo Passek przeszedł na awaryjny Ale widzę że jesteś z Czewy więc aż tak daleko w te góry nie masz Nic się nie powinno stać. Po powrocie zajmij się jednak wymianą zaworka I zobacz jutro po ilu kilometrach zaświeci sie check-engine. (o ile się zaświeci) Może to tylko przypadkowy błąd Pozdrawiam i miłego wypoczynku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach