Bond29 Zgłoś #1 Napisano 16 Marca 2010 Witam mam problem z mojim passacikiem a mianowicie mam prawdopodobnie do roboty panewki bo podczas jazdy na niskich obrotach czasem zapala się kontrolka oleju . I teraz pytanie jak wymontować miske olejową a potem wał korbowy . Chodzi mi o to co trzeba wymontować żeby wał wyszedł z miską olejową . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #2 Napisano 16 Marca 2010 Niewykonalne jest wyjecie walu bez wyjecia silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stachu5311 Zgłoś #3 Napisano 16 Marca 2010 zgadzam sie musisz wyjac silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #4 Napisano 16 Marca 2010 A niewystarczy jak wysune silnik do przodu troche ---------- Post added at 21:27 ---------- Previous post was at 21:24 ---------- A w takiem razie co z miska olejową bo jeszcze biore pod uwagę coś takiego że mogła sie pompa przytkać a do tego chyba wystarczy miske wytargać no i wiadomo wytrzyścić pompe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWMarcin Zgłoś #5 Napisano 16 Marca 2010 Odkręcić samą miskę olejową to raczej żaden problem. Na kanał włazisz pod sód i odkręcasz spokojnie po kolei Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #6 Napisano 16 Marca 2010 odkręcasz spokojnie po kolei zaczynając od tłumika EDIT Bez szlifowania wału - jeżeli by nie był potrzebny ten zabieg to panewki też wymienisz zdejmując samą miskę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #7 Napisano 16 Marca 2010 Witam mam problem z mojim passacikiem a mianowicie mam prawdopodobnie do roboty panewki bo podczas jazdy na niskich obrotach czasem zapala się kontrolka oleju . I teraz pytanie jak wymontować miske olejową a potem wał korbowy . Chodzi mi o to co trzeba wymontować żeby wał wyszedł z miską olejową . przede wszystkim według mnie najpierw sprawdź jakie masz ciśnienie oleju w silniku. Później odkręć miskę olejową i sprawdź stan smoka pompy olejowej i samą pompę.Jeżeli to wszystko zawiedzie wyciągaj silnik .... ---------- Post added at 21:35 ---------- Previous post was at 21:35 ---------- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #8 Napisano 16 Marca 2010 Problem jest taki że cisnienie jest dobre kompresja też a podczas jazdy zapala sie kontrolka oleju a gdy go przegaruje to gaśnie . Temet był już kiedyś poruszany bo jakies 2 miechy temu zatarłem silnik i po 2 tyg. postoju zapalił a nieche kupować silnika bo ten ma niby 278 tyś ale nie pije oleju a pozatym ma gaz a kupują silnik nikt mi nieda 3michy grarancji . A w jaki sposób sprawdzić czy nietrzeba szlifować wału i wystaczy wimina panewek a co do misli to słyszałem że trzbe wyjechać z zawieszenie żeby ją wymontować ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #9 Napisano 16 Marca 2010 (edytowane) A w jaki sposób sprawdzić czy nietrzeba szlifować wału i wystaczy wimina panewek Trzeba oblukać wał czy nie ma "zacięć" czy nie obróciło panewki itp. Panewki nowe są "srebrne" jak zużyte to "miedź" na wierzch wychodzi. EDIT nowe zużyte trochę ciekawostek na temat panewek - montażu, błędów montażowych Edytowane 16 Marca 2010 przez kosiad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #10 Napisano 16 Marca 2010 Problem jest taki że cisnienie jest dobre kompresja też a podczas jazdy zapala sie kontrolka oleju a gdy go przegaruje to gaśnie . to nie rozumie tematu... po co wymieniać panewki skoro silnik trzyma ciśnienie?? Może jest problem z elektryką i dlatego ta kontrolka się zapala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matekvw Zgłoś #11 Napisano 16 Marca 2010 przy odkręcaniu misy możesz się naciąć chyba na łape od sprężarki klimy tak mi coś się pprzypomina bo dwie szpilki dociągaja tąłape pod misa ---------- Post added at 22:04 ---------- Previous post was at 22:03 ---------- jakby kolega potrzebował wrazie wał czy coś to mam taki silniczek na części wrazie co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #12 Napisano 16 Marca 2010 to nie rozumie tematu... po co wymieniać panewki skoro silnik trzyma ciśnienie?? Z tego co się dowiedziałem to może być problem z panewkiami bo zanika ciśnienie a skoro kontrolka oleju się zapala to ktoś ją po coś zamontował dlatego mówie panewki lub pompa oleju się przytyka jakimiś opiłkami. Problem się pojakiwł od momentu gdy stanoł mi silnik z braku olaju po tej całej sytułacji zalałem 2 L oleju i tak sał 2 tyg gdy mineły mrozy chciałem zobaczyć co poszło góra czy dłu silnika okazało się że silnik się rozblokował więc usunąłem wyciek i tak przejeździłem ok 500 km aż tu nagle kontrolka się zapaliła myślałem że to brak oleju ale wszystko było ok i od tego czasu zapala się kontrolka . To cała historia mojego autka i dlatego sądze że trzeba robić panewki a co wyna to . Dodam że na dzień dzisiejszy auto jest ciągłej eksplatacji i zrobiło juz ponad 1000km a w momęcie gdy zapala się kontrolka wyłanczam zapłon i zapalam autko na nowo lub robię redukcje na niższy bieg po to żeby kontrolka zgasła . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #13 Napisano 16 Marca 2010 Z tego co się dowiedziałem to może być problem z panewkiami bo zanika ciśnienie a skoro kontrolka oleju się zapala to ktoś ją po coś zamontował dlatego mówie panewki lub pompa oleju się przytyka jakimiś opiłkami. Problem się pojakiwł od momentu gdy stanoł mi silnik z braku olaju po tej całej sytułacji zalałem 2 L oleju i tak sał 2 tyg gdy mineły mrozy chciałem zobaczyć co poszło góra czy dłu silnika okazało się że silnik się rozblokował więc usunąłem wyciek i tak przejeździłem ok 500 km aż tu nagle kontrolka się zapaliła myślałem że to brak oleju ale wszystko było ok i od tego czasu zapala się kontrolka sprawdź ciśnienie oleju na gorącym silniku może wymień jeszcze olej na nowy plus filtr oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin16 Zgłoś #14 Napisano 17 Marca 2010 jeżeli to według Ciebie panewki to korbowodowe i bez szlifu się nie obędzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #15 Napisano 17 Marca 2010 Problem się pojakiwł od momentu gdy stanoł mi silnik z braku olaju po tej całej sytułacji zalałem Grubsza sprawa. trzeba sprawdzić, ale na moje oko to wał do szlifu. Na początek zorientuj się w cenach jak to wygląda. Kiedyś w renault miałem taki przypadek i taniej wychodziło inny silnik wstawić. Pozdrawiam - kosiad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #16 Napisano 17 Marca 2010 Koledzy ciśnienie było sprawdzone na silniku ok 70 stopni i przez 20 miut był podpięty zegar tak że silnik osiągnoł swoje 90 stopni . A co do ceny wyniany panewek to wygląda tak 1000zł i mam zrobione a silnik znalałem za 800zł ale trzeba kupić komplet uszczelek do tego wymiana silnika u mechnika 7-8 stówek. Jak wiadomo nigdy niema 100% pewności co się kupi a zawsze pewniejszy jest ten silnik który mam w aucie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #17 Napisano 17 Marca 2010 Koledzy ciśnienie było sprawdzone na silniku ok 70 stopni i przez 20 miut był podpięty zegar tak że silnik osiągnoł swoje 90 stopni ale jak jest z tym ciśnieniem w silniku. Jest prawidłowe czy nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #18 Napisano 17 Marca 2010 Tak przez ten czas jaki miałem podpięty zegar było prawidłowe gazowałem gasiłem zapalałem i było ok ale tylko podczas jazdy są takie problemy z kontrolką . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #19 Napisano 17 Marca 2010 Tak przez ten czas jaki miałem podpięty zegar było prawidłowe gazowałem gasiłem zapalałem i było ok ale tylko podczas jazdy są takie problemy z kontrolką . więc ja na 99 % stawiam iż panewki masz ok. zawsze jednak możesz zdjąc miskę i sprawdzić je. Ja jednak szukałbym problemu w elektryce... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #20 Napisano 18 Marca 2010 Miło że kolego mnie pocieszyleś ale niewiem czy słyszałeś coś na ten temat że w tych passkach lubią sie zatykać pompy oleju ???? I własnie tą opcję chciałbym sprawdzić aby wszystko wyeliminować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach