r1278 Zgłoś #1 Napisano 16 Marca 2010 Witam wszystkich, panowie mam pytanie i prośbę o pomoc.Wczoraj mechanik wymienił mi rozrząd w moim pasacie b4 silnik 1Z, 90km i wszystko jest niby ok, jeździ fajnie pracuje też normalnie,ale zauważyłem różnicę w odpalaniu, co prawda odpala od strzała ale jak by ciężej niż wcześniej przed wymiana kiedy wystarczyło tylko dotknąć i palił, a teraz jak by trochę dłużej trzeba czekać.Podłączyłem pod Vag i w grupie 000 pozycja 2 wartość się wacha od 45 do 48 na biegu jałowym to chyba trochę za mało ?Czy kąt wtrysku ustawiany pompą jest do poprawki i czy ten który pokazuje vag można w jakiś sposób skorygować programem?Za pomoc piękne dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 16 Marca 2010 można powinien być jak najbliżej 0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #3 Napisano 16 Marca 2010 Programem nie skorygujesz, jedynie pompą. Rozumiem, że patrzyłeś w Basic Settings w grupie 000 w pozycji 2? Jak wejdziesz w tą grupę to ukaże Ci się przycisk TDI TIMING. Klikasz tam, ukaże Ci się taki wykres: Żółty punkt musi być na niebieskiej kresce lub trochę nad nią. Oczywiście silnik rozgrzany do 90 stopni. 45-48 to trochę poniżej niebieskiej kreski ale źle nie jest i nie powinno mieć to dużego wpływu na odpalanie silnika. Ustawianie trudne nie jest więc popraw to i zobacz czy będzie lepiej. Jeśli nie wtedy być może rozrząd jest źle ustawiony. Jak ustawiać kąt wtrysku poczytasz tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235 Powodzonka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1278 Zgłoś #4 Napisano 16 Marca 2010 (edytowane) Narazie piękne dzięki za odpowiedz, jutro jeszcze sprawdzę wykres bo dziś wykresu nie patrzyłem i podjadę do mechanika niech wyreguluje jak należy bo sam nie mam doświadczenia jeżeli chodzi o rozrząd, a eksperymentował nie będę Przeczytałem sobie opis regulacji i myślę że dałbym sobie radę, tylko czy pasek rozrządu się nie zluzuje po zluzowaniu śrub od pompy? Edytowane 16 Marca 2010 przez r1278 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pyton50 Zgłoś #5 Napisano 16 Marca 2010 A miałeś przy odczycie zablokowane nastawy (BS)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujekmarcin Zgłoś #6 Napisano 17 Marca 2010 w BS 000 grupa 2 powinno być 51 jednostek na rozgrzanym silniku. Co to za głupota kilka postów wyżej, że powinno być jak najbliżej zera. Kolega shared pięknie Ci wytłumaczył co masz robić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek.sz7 Zgłoś #7 Napisano 20 Maja 2010 Witam, podepnę się pod temat. Silnik 1.9 TDI 1Z, wcześniej miałem kąt wtrysku ustawiony na 136 i ładnie palił, i nie dymił. Teraz ustawiony na 51 i pali nie od razu, dymi przy tym (na zimnym tylko). Czujnik temp nowy ori, świece dobre. co jest przyczyną? Dzięki z góry za odp, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalB3TD Zgłoś #8 Napisano 20 Maja 2010 Przepływka nawet może być przyczyną Kąt dla 1.9 TDI to najlepiej 49 a 51 a dla 2.5 TDI 55-60. Wystarczy kliknąć TDI TIMING i model silnika i między niebieską a zieloną jest najlepiej Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek.sz7 Zgłoś #9 Napisano 20 Maja 2010 przepływkę mam dobrą, w lutym miałem spr silnik (podpinany pod vag) i byla dobra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach