Skocz do zawartości
r1278

kąt wtrysku 1,9 TDI,1Z

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, panowie mam pytanie i prośbę o pomoc.Wczoraj mechanik wymienił mi rozrząd w moim pasacie b4 silnik 1Z, 90km i wszystko jest niby ok, jeździ fajnie pracuje też normalnie,ale zauważyłem różnicę w odpalaniu, co prawda odpala od strzała ale jak by ciężej niż wcześniej przed wymiana kiedy wystarczyło tylko dotknąć i palił, a teraz jak by trochę dłużej trzeba czekać.Podłączyłem pod Vag i w grupie 000 pozycja 2 wartość się wacha od 45 do 48 na biegu jałowym to chyba trochę za mało ?Czy kąt wtrysku ustawiany pompą jest do poprawki i czy ten który pokazuje vag można w jakiś sposób skorygować programem?Za pomoc piękne dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

można powinien być jak najbliżej 0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Programem nie skorygujesz, jedynie pompą. Rozumiem, że patrzyłeś w Basic Settings w grupie 000 w pozycji 2? Jak wejdziesz w tą grupę to ukaże Ci się przycisk TDI TIMING. Klikasz tam, ukaże Ci się taki wykres:

000bspopk7.png

 

Żółty punkt musi być na niebieskiej kresce lub trochę nad nią. Oczywiście silnik rozgrzany do 90 stopni. 45-48 to trochę poniżej niebieskiej kreski ale źle nie jest i nie powinno mieć to dużego wpływu na odpalanie silnika. Ustawianie trudne nie jest więc popraw to i zobacz czy będzie lepiej. Jeśli nie wtedy być może rozrząd jest źle ustawiony.

Jak ustawiać kąt wtrysku poczytasz tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235 Powodzonka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Narazie piękne dzięki za odpowiedz, jutro jeszcze sprawdzę wykres bo dziś wykresu nie patrzyłem i podjadę do mechanika niech wyreguluje jak należy bo sam nie mam doświadczenia jeżeli chodzi o rozrząd, a eksperymentował nie będę :) Przeczytałem sobie opis regulacji i myślę że dałbym sobie radę, tylko czy pasek rozrządu się nie zluzuje po zluzowaniu śrub od pompy?

Edytowane przez r1278

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A miałeś przy odczycie zablokowane nastawy (BS)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w BS 000 grupa 2 powinno być 51 jednostek na rozgrzanym silniku. Co to za głupota kilka postów wyżej, że powinno być jak najbliżej zera. Kolega shared pięknie Ci wytłumaczył co masz robić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się pod temat. Silnik 1.9 TDI 1Z, wcześniej miałem kąt wtrysku ustawiony na 136 i ładnie palił, i nie dymił. Teraz ustawiony na 51 i pali nie od razu, dymi przy tym (na zimnym tylko). Czujnik temp nowy ori, świece dobre. co jest przyczyną? Dzięki z góry za odp, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływka nawet może być przyczyną ;) Kąt dla 1.9 TDI to najlepiej 49 a 51 a dla 2.5 TDI 55-60. Wystarczy kliknąć TDI TIMING i model silnika i między niebieską a zieloną jest najlepiej ;) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przepływkę mam dobrą, w lutym miałem spr silnik (podpinany pod vag) i byla dobra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności