Skocz do zawartości
kris22bln

samopoziomowanie ,poziomowanie xenonow passat 3bg

Rekomendowane odpowiedzi

Serdecznie dziękuje za stronę, troszkę to mi rozjaśniło sytuacje.

 

Co do wiązki, to chyba nie będzie tak jak napisał skwaru, będzie to wiązka o innej ilości kabli i innym złączu pod sterownik.

 

Kabelek będę chciał wykonać zapewne sam, bo koszt tego kabeka z KUFATEC jest "ciut" przesadzony. Kostki (nr muszę poszukać, chyba ze ktoś posiada) kupie w ASO

 

 

Mr. X gdzie w tym wątku pisałeś ze posiadasz tylna blachę mocująca do 4motion, a jak to się będzie miało do syncro 3B i czy posiadasz nadal ta blachę? Ponad to widziałem iż miałeś pięknie rozpisane piny do 3BG, posiadasz możne takie cudo do 3B?

 

Czy przy samo poziomowaniu występują jakieś różnice pomiędzy syncro a pozostałymi egzemplarzami ?

 

Sterownik będę chciał najprawdopodobniej umiejscowić tak jak to w tym wątku opisali koledzy, tzn obok bezpieczników (mniej kabli i sprawniej).

 

Mam już na oku sterownik i przedni kompletny czujnik, zobaczymy jak z reszta.

 

Nie wiem czy gdzieś w tym wątku było opisane, lecz silniczki będące w ksenonach w 3B niczym się nie różnią od pozostałych silniczków od 3B, te same oznaczenia.

 

Duzo tego, ale myślę ze warto, przydało by się opisać to samo dla 3B, zostanie dla potomnych...

 

 

---------------------------------------------------------

EDYCJA

Przed momentem stałem się szczęśliwym posiadaczem sterownika LWR 4B0 907 357 i tylnego, kompletnego czujnika dla napędu na 4 kola !!

Teraz tylko przedni czujnik i zabieramy się za wiązkę.

Złącze pod sterownik jest takie samo: 8E0 972 420

http://www.passatplus.de/umbauteile/stecker/8E0972420.jpg

obadzasz jedynie 17 pinów a nie jak w 3BG 19.

Wtyczka pod czujnik:7M0 973 119 (ja kupiłem je w ASO)

http://www.passatplus.de/umbauteile/stecker/7M0973119.jpg

Mocownie w Synchro (tylnego czyjnika) chyba będzie takie samo jak 4motion (ale to sprawdzenia - nie jestem pewien na 100%).

Pisałem że w 3B silniczki są "zwykłe" a ktoś wcześniej zapodał że nie trzeba ich zmieniać ;-).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to kwestia złączy wyjaśniona.

 

obadzasz jedynie 17 pinów a nie jak w 3BG 19.

To których to pinów nie "ciągnąc" ?

Bo szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia.

 

A ja tu jeszcze z jednym, myślę bardzo istotnym zapytaniem

Czy któryś z was nie myślał wpiąć się w oryginalne kable sterowania silniczkami gdzieś pod kierownica a nie ciągnąć specjalnie kabelki ?

 

Dysponował by ktoś schematem takiej instalacji (pod standardowe silniczki)?

Tak właśnie sobie pomyślałem, ile by to wtedy uprościło.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mr. X gdzie w tym wątku pisałeś ze posiadasz tylna blachę mocująca do 4motion, a jak to się będzie miało do syncro 3B

 

blachę mam nadal ale nie mam pojęcia czy 4motion to to samo co synchro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
EDYCJA

Przed momentem stałem się szczęśliwym posiadaczem sterownika LWR 4B0 907 357 i tylnego, kompletnego czujnika dla napędu na 4 kola !!

Teraz tylko przedni czujnik i zabieramy się za wiązkę.

 

Post #240, ale dziękuje za chęci, zobaczymy jak to będzie pasować....

 

Jak tam Panowie, ktoś posiada schematy, a może wie, czy i gdzie można rozpiąć oryginalną instalacje pod kierownicą i podpiąć samopoziomowanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To których to pinów nie "ciągnąc" ?

Bo szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia.

 

A ja tu jeszcze z jednym, myślę bardzo istotnym zapytaniem

Czy któryś z was nie myślał wpiąć się w oryginalne kable sterowania silniczkami gdzieś pod kierownica a nie ciągnąć specjalnie kabelki ?

 

Dysponował by ktoś schematem takiej instalacji (pod standardowe silniczki)?

Tak właśnie sobie pomyślałem, ile by to wtedy uprościło.....

 

Schemat jest tutaj:

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=829842&postcount=1

i trzeba zaadoptować go do 3B. Zamiast czterech przewodów do każdej lampy ciągniesz trzy. I właśnie tych nie trzeba ciągnąć do lampy (trzeba dorwać schemat - może jutro poszukam - jak coś znajdę to wrzucę).

Ja zostawiłem oryginalną instalację i w każdej chwili mogę wrócić do oryginału (H7) bez problemu, więc nie kombinowałem we wpięcia do przewodów. Nawet nie wpadło mi to głowy gdyż ze sterownika idą bezpośrednio przewody do lamp (cztery a nie trzy więc i tak jeden trzeba było ciągnąć).

Bardzo łatwo jest je schować (Bartek gdzieś w tym wątku to opisał).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem ciągnięcia 4 przewodu odpada, stąd ten pomysł wykorzystania starych przewodów.

Jak by się to dało zrobić to by było lux :)

 

Jak możesz, poszukaj schematu, jak znajdziesz, wrzuć dla potomnych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak tam Panowie, pomoże ktoś?

Chodzi o te kabelki do silniczków, pod które piny się wpiąć, do 3BG mamy (a tam jest 4 kabelki), pasowało by podać dla 3B

Brakuje mi tylko przedniego czujnika i chciał bym się zabierać za montaż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No jak tam Panowie, pomoże ktoś?

Chodzi o te kabelki do silniczków, pod które piny się wpiąć, do 3BG mamy (a tam jest 4 kabelki), pasowało by podać dla 3B

Brakuje mi tylko przedniego czujnika i chciał bym się zabierać za montaż.

Szukałem schematu dedykowanego do 3B ale nie znalazłem.

Myślę jednak, że wielkiego problemu nie będzie (bo jest ten sam silniczek w lampach przy ręcznej regulacji i przy samopoziomowaniu). Potrzebny będzie tylko miernik - musisz zobaczyć na których zaciskach pojawia się napięcie (przy ręcznej regulacji - opuszczając i podnosząc światła) i jak ono się zmienia. Wyniki te nalezy zaadoptować do strownika, tzn. z miernikiem zobaczyć jak zmienia się napięcie przy wychylaniu ramienia przedniego czujnika i na których zaciskach. Chyba nie namotałem ;-). Myślę że sam do tego dojdziesz bez problemu :-).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No jak tam Panowie, pomoże ktoś?

Chodzi o te kabelki do silniczków, pod które piny się wpiąć, do 3BG mamy (a tam jest 4 kabelki), pasowało by podać dla 3B

 

podaj maila to wyślę Ci schemat do 3B

do silniczków w 3B wychodzą 3 przewody a nie jak w 3BG 4 kable

najlepiej wymontować reflektor i prześledzić wzrokowo lub jak napisał Wojtek z miernikiem prześledzić, z których pinów wtyczki lampy kable idą do silniczków

 

a tak wyglądać powinna wiązka do 3B

 

514_0.jpg

 

a tu, źródło skąd pochodzi ta fotka: kunset.de

Edytowane przez Mr. X

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam przejrzałem cały wątek dotyczący montażu samopoziomowania xenonów jednak nie bardzo mogę znaleźć szkicu lub zdjęcia jak powinien być zamontowany tylny czujnik w przypadku 4motion lub jak kto woli 4x4.

Z góry dziękuję za ewentualną pomoc ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam przejrzałem cały wątek dotyczący montażu samopoziomowania xenonów jednak nie bardzo mogę znaleźć szkicu lub zdjęcia jak powinien być zamontowany tylny czujnik w przypadku 4motion lub jak kto woli 4x4.

 

raczej nie znajdziesz takiego szkicu ale zapewne nie ma w tym filozofii, jak byś potrzebował blachę do montażu czujnika tylnego 4motion to mam jakby coś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, takie dwa błędy:

01539 - Headlights Not Adjusted

35-00 - -

00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)

31-00 - Open or Short to Ground

 

I oczywiście nie działa samopoziomowanie oraz nie można przeprowadzić adaptacji (error).

Napięcia wyglądają tak:

Log (11 - 002)

Przyczyny szukać tylko w przednim czujniku czy może gdzieś jeszcze?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez tomyart

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)

31-00 - Open or Short to Ground

Przyczyny szukać tylko w przednim czujniku czy może gdzieś jeszcze?

 

najpierw sprawdź czy jest przejście na kablu od czujnika przedniego do sterownika (piny 15, 19 i 20) i jeśli nie ma na każdym z pinów między czujnikiem a sterownikiem zwarcia lub przerwy to podmień przedni czujnik, dopóki vag pokazuje przerwę lub zwarcie to nie masz szans na adaptację samopoziomowania ani na działania tej funkcji

Edytowane przez Mr. X

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale z logów widać że z tylnym też coś nie chalo bo ma napiecie 0,8V tak mi się tylko wydaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale z logów widać że z tylnym też coś nie chalo bo ma napiecie 0,8V tak mi się tylko wydaje

no właśnie, ten tylni też chyba podejrzany?

znając życie pewnie po zrobieniu przedniego wywali błąd tylnego ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no właśnie, ten tylni też chyba podejrzany?

znając życie pewnie po zrobieniu przedniego wywali błąd tylnego ;)

Nie koniecznie - czasami, po wymianie wadliwego czujnika wszystko wraca do normy. Okazuje się, że wariował (przez jeden z czujnków) sterownik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki. Popróbuje i napisze jakie efekty ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Siwy przewód DIAGNOSESTECKER PIN7 Zlącze OBD

Podłaczamy się w pin 7 we wtyczce diagnostycznej

 

Jako ,że szykuję się do samopoziomowania to mam pytanko do tych którzy już to zrobili a mianowicie wpięcia się w pin nr7 w kostce diagnostyczne,u mnie ten pin jest obsadzony ,to tylko mam się do niego podpiąć,czy tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanko do tych którzy już to zrobili a mianowicie wpięcia się w pin nr7 w kostce diagnostyczne,u mnie ten pin jest obsadzony ,to tylko mam się do niego podpiąć,czy tak?

 

tak dokładnie dolutuj się do kabla z pina 7 gniazda OBDII

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Bartosz o to mi chodziło ,bo już się martwiłem skąd mam wziąć taki pin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności