Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

A ja mam takie pytanko;

Co świadczy o tym że przez odmę dostaje się olej przed turbo?

Dodam że po każdej zimie czyszczę całe odpowietrzenie i nie ma smalcu bo leje dobry olej, ale olej przed turbo jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli olej jest przed turbo to tylko z odmy. Dla testu odłącz odmę i załóż dłuższy wąż skierowany do jakiejś puszki (z otworem, żeby ciśnienie uchodziło) a otwór przed turbo zaślep. Pojeździj tak trochę i sprawdź czy dalej będzie olej przed turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli olej jest przed turbo to tylko z odmy. Dla testu odłącz odmę i załóż dłuższy wąż skierowany do jakiejś puszki (z otworem, żeby ciśnienie uchodziło) a otwór przed turbo zaślep. Pojeździj tak trochę i sprawdź czy dalej będzie olej przed turbo.

 

No tak, wszystko wiem, ale ja pytałem co tym co świadczy bądź jest jego przyczyną że olej jest przy turbo?

na pewno śladowe ilości zawsze będą ale co znaczy jeśli jest dużo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to kolega Ci napisał - bierze się z odmy. Pada separator oleju w pokrywie zaworów i poprzez odmę olej dostaje się w okolice turbiny.

A jeśli chcesz spytać co świadczy? (skąd wiemy, że przez odmę?, bo nie do końca rozumiem pytanie) to stąd, że najnormalniej poza turbiną i odmą olej nie ma jak się do dolotu dostać, a skoro jest przed turbiną no to wyklucza ją i zostaje odma.

Mam nadzieję, że teraz już wszystko jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to kolega Ci napisał - bierze się z odmy. Pada separator oleju w pokrywie zaworów i poprzez odmę olej dostaje się w okolice turbiny.

A jeśli chcesz spytać co świadczy? (skąd wiemy, że przez odmę?, bo nie do końca rozumiem pytanie) to stąd, że najnormalniej poza turbiną i odmą olej nie ma jak się do dolotu dostać, a skoro jest przed turbiną no to wyklucza ją i zostaje odma.

Mam nadzieję, że teraz już wszystko jasne.

 

Dzięki za wyjaśnienie, chodziło mi właśnie co jest przyczyną że olej tam jest (tzn przed turbo) napisałeś że separator oleju w pokrywie się kończy - o taką odpowiedź mi chodziło.

A może jeszcze jakieś przedmuchy pod klawiaturą do tego się dokładają (bo wiadomo auto już nie nowe) czy to raczej odpada?

Dzięki

 

A jeszcze zapytam ten separator to można wyczyścić wymienić czy on występuję razem z pokrywą?

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze zapytam ten separator to można wyczyścić wymienić czy on występuję razem z pokrywą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jeszcze zapytam ten separator to można wyczyścić wymienić czy on występuję razem z pokrywą?

Występuje razem z pokrywą. Wymienasz z pokrywą.

Lepsze rozwiązanie to OCT.

Poczytaj tutaj: http://forum.vw-passat.pl/threads/66618-Oil-catch-tank-OCT-przer%C3%B3bka-odmy-w-PD-%28DIY%29?highlight=oct

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Występuje razem z pokrywą. Wymienasz z pokrywą.

Lepsze rozwiązanie to OCT.

Poczytaj tutaj: http://forum.vw-passat.pl/threads/66618-Oil-catch-tank-OCT-przer%C3%B3bka-odmy-w-PD-%28DIY%29?highlight=oct

 

Dzięki za odp, tak też myślałem że jest razem z deklem......a co do OCT to raczej nie mam ochoty się w to bawić, poza tym kiedyś czytałem ten temat i sporo osób ma mnóstwo różnorakich problemów z tym ustrojstwem, poszukam jakiejś używki może trafi się że będzie ok.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używka pokrywa to loteria, wolałbym OCT, mniej zabawy i pewniejszy efekt, nie wiem też za bardzo jakie problemy masz na myśli, pewnie, że czasem trzeba do tego zajrzeć, ale pokrywa używka nawet jeśli w danym momencie będzie ok, to za parę tygodni może paść... i wtedy nie wiem z czym będzie "więcej zabawy" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Używka pokrywa to loteria, wolałbym OCT, mniej zabawy i pewniejszy efekt, nie wiem też za bardzo jakie problemy masz na myśli, pewnie, że czasem trzeba do tego zajrzeć, ale pokrywa używka nawet jeśli w danym momencie będzie ok, to za parę tygodni może paść... i wtedy nie wiem z czym będzie "więcej zabawy" :)

 

Olej w dolocie to problem zwłaszcza dla klekotów.... PD i ten EGR

A coś się stanie jak nie wyeliminuję tego oleju zbierającego się przed turbo, zaszkodzi jej/ czy się tym nie przejmować?

Dzięki

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No na pewno będziesz miał gorsze spaliny z racji spalanego oleju. Turbina nie powinna zbytnio ucierpieć, za to nieszczelny egr będzie miał czym cieknąć. Tragedii nie ma, póki wyciek oleju nie jest wielki to raczej estetyka, bo jeśli już szłoby tego sporo to wiadomo, dolewać oleju trzeba, często czyścić bo olej zalega itp.

Dlatego też jeśli nie ma tego dużo i nie chcesz ładować się w koszty - zostaw.

Jeśli jednak lubisz mieć tip top - pokrywa lub OCT plus ogarnąć wspomniany EGR.

 

Tak czy inaczej, nie jest to wielki problem klekotów z PD - dużo większym postrachem w niektórych modelach są padające głowice...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedy czyszczę zawsze po zimie całą odmę i ściągam zawór ciśnienia doładowania (ten grzybek na dolocie przed turbo) wkładam w jego miejsce palec to zawsze jest tam mokro od leju ale nie ma tego dużo, on działa też jako separator oleju,

smalcu w nim nie ma bo leje dobry olej, jest też trochę wody ale to norma.

Generalnie przed przepustnicą jest sucho, świece są lekko szare (nie czarne i bez nagaru czy nalotu ) co świadczyło by o spalaniu jakiejś większej ilości oleju, spalanie w normie 1L do 1,5L oleju na 10kkm, więc niem ma co na razie wariować.

Dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

mam takie pytanko oddałem mojego avb do mechanika i stwierdził że mam padnięte turbo ale brak widocznych oznak jak

-kopcenie z rury

-spadku mocy

-zacinania turbiny (silnik nie przechodzi w tryb awaryjny)

jak ruszam i jadę na 2 to słychać świszczenie turbiny a po puszczeniu gazu zanika tak powinno być? to mój pierwszy tdi więc nie mam pojęcia

powiedział mi że jest dużo oleju w kolektorze oraz w przewodach gumowych ,i że mam do wymiany uszczelkę pod pokrywą, dodam również że troszku mi ubyło oleju bo dolałem jakieś 200 ml i ponadto kapie mi z rury pod podwoziem od str kierowcy czy oby na pewno mogę mieć turbo do roboty czy to może jakaś inna przyczyna -*******

spalanie mam dosyć duże bo średnie to ok 8l a jeżdżę głównie po mieście w trasie bierze 5.5 do 6l

Edytowane przez SAMMAEL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kapie Ci spod Intercoolera. Tak jest jak oleum sie dostaje albo z turbo albo z pokrywy zaworów a dokladniw z separatora w pokrywie. Zdemontuj, wyczysc zaloz OCT ( oil catch tank) bądź chwilowo rure i rzuć pod samochód i obserwuj. Będziesz wowczaa wiedział czy turbo leje.

Spalanie masz normalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli wymienić najpierw uszczelkę i zobaczyć czy dalej jest olej cały, bok silnika od str kierowcy mam w oleju , a nie chciał bym być naciągnięty na regenerację turbiny . co do spalania to znajomym spala do 7 l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności