pawelekk Zgłoś #1 Napisano 11 Marca 2010 Witam. Mam passata 1.9 tdi AFN. Powiedzcie mi, czy ten gruby, gumowy przewód który wychodzi z turbo i idzie do intercoolera może mieć wpływ na tryb awaryjny ? Bo słychać u mnie dziwne świszczenie przy dodawaniu gazu i wskakuje mi tryb awaryjny. A czasami świstu nie słychać i notlaufa też nie ma. Szukałem nieszczelności na wszystkich przewadach ale są ok. Został mi jeszcze ten właście gumowy przewód ale nie wiem czy on może mnieć z tym coś wspólnego. A może wiecie co innego może być problemem który siedzi w moim pasku już od kilku tygodni ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
molo Zgłoś #2 Napisano 11 Marca 2010 Witam. No może mieć wpływ jesli jest dziurawy. On chyba najczesciej sie uszkadza . P.S. Mam taki sprawny na sprzedaż. Jak coś to pisz na PM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bochum80 Zgłoś #3 Napisano 11 Marca 2010 Jak najbardziej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szubens Zgłoś #4 Napisano 12 Marca 2010 Miałem ten sam problem, przy przyśpieszaniu zaczynało coś gwizdac i spadała moc oraz świecił się check. Okazało się, że był przetarty przewód o którym mowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #5 Napisano 12 Marca 2010 mam taki wezyk na sprzedaz zajrzyj z tym ze nie jestem pewien czy spasuje http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=74922 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek_wroc Zgłoś #6 Napisano 12 Marca 2010 A może wiecie co innego może być problemem który siedzi w moim pasku już od kilku tygodni ? Wg. mnie mało prawdopodobne jest to żeby była to nieszczelność węża skoro jak mówisz "raz tryb awaryjny łapie, a raz nie". Jak byłby nie szczelny to cały czas miałbyś taki efekt. Przyczyny trybu awaryjnego w tym przypadku bardziej należy szukać w zmiennej geometrii turbiny bo możliwe, że powoli zaczynają podcinać kierownice. Sprawdź czy sztanga od gruchy turbiny porusza się płynnie w pełnym zakresie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtasB5 Zgłoś #7 Napisano 13 Marca 2010 Jeśli Ci syczy to napewno wężyk bo to najczęściej pada... a tryb awaryjny nie musi być koniecznie od tego możliwe że nałożyło Ci się coś jeszcze zmień węża i wtedy daj znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogalik17 Zgłoś #8 Napisano 13 Marca 2010 Zanim zdecydujesz się na wymianę tego węża to ściągnij go i sprawdź czy jest dziurawy bo do tanich on nie należy w ASO do mojego silnika kosztuje około 400pln zamienników z tego co się orientuję nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtasB5 Zgłoś #9 Napisano 13 Marca 2010 Ja kupiłem używkę za 50zł w bardzo dobrym stanie. Nie należą do tanich bo tak jak piszesz niema zamienników i są tylko nowe orginalne albo z demontażu. Próbowałem też kleić swój na kilka sposobów bo dziurka nie była duża ale to i tak nic nie dało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelekk Zgłoś #10 Napisano 13 Marca 2010 Panowie, może opisze bliżej "problem"... Otóż podczas dodawania gazu słuchać "świst" i tylko podczas dodawania gazu. Noga z pedału i świst ucicha. Jak depnę mocniej to jest świst i fura przechodzi w awaryjny. Czasami jednak jak jade i deptam jest "świst" choć zdarza się też tak, że za chwile raptownie ucicha i wtedy mam pewność, że jak depne to nie będzie awaryjnego i go nie ma. NIe wiem o co chodzi. A co najlepsze. Jak zdjąłem wężyk, który idzie do tej gruszki (pod którą jest sztanga) to oczywiście auto nie miało mocy ale ŚWISTU NIE SŁYCHAĆ !! Dodam, że wężyk jest wymieniony na nowy i nie ma dziur... Co jest nie tak ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #11 Napisano 13 Marca 2010 skoro kolego słyszysz wyrazny swist w kabinie to sprawdz 2 łaczniki rury turbo(http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=60388&highlight=%A3%A1CZNIK+GUMOWY+TURBO) jeden łaczy turbine i ta plastikowa rure która idzie w okolicach podszybia i ta bym obstawiał prawdopodobnie jest peknieta od dołu daj znac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogalik17 Zgłoś #12 Napisano 13 Marca 2010 Wjedź na kanał poproś drugą osobę żeby dodawała gazu i szybko zlokalizujesz usterkę. Jak nie masz dostępu do kanału to lewarek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelekk Zgłoś #13 Napisano 13 Marca 2010 (edytowane) Świst słychać tylko podczas obciążenia auta, czyli podczas jazdy. Gazowanie na postoju nic nie daje - nie słychać żadnego świstu @radek77 Te gumowe łaczniki o których mówiłeś sprawdzone - nie ma żadnych nieszczelności Edytowane 13 Marca 2010 przez pawelekk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawek83 Zgłoś #14 Napisano 14 Marca 2010 ja tez podczas przyspieszania słysze ze tak jakby byla nieszczelnosc (świst) lekko na mocy traci ale tryb awaryjny nie łapie. sprawdziłem węże i tak jakby były wszystkie całe.... czy pod podłączeniu pod vaga cos pokaże? nie mam u siebie vaga tylko musze jezdzic do mechanika a tam trzeba płacić jak zresztą wszędzie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 14 Marca 2010 to jak będziesz to niech zrobi logi dynamiczne i wrzuć na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
voltek Zgłoś #16 Napisano 14 Marca 2010 Witam a może to wina elektrozaworu na turbinie i się czasami blokuje ja mam taki sam problem jak ty jak daje mu w gaz to czasami traci moc i wchodzi w tryb awaryjny i może tak jak ja mam prawdopodobnie pękniety przewód od tego zaworu może wystarczy wpryskać troche WD 40 w ten zawór i może przestanie się wieszać.Pozdro>>>>> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelekk Zgłoś #17 Napisano 14 Marca 2010 A gdzie dokładnie jest ten elektrozawór ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #18 Napisano 14 Marca 2010 (edytowane) ale panowie zacinajacy zawór nie powoduje szumu swistu ,kolego sprawdziłes jeszcze raz te przewody intercolera?sam slad oleju na rurach lub sam olej w okolicach silnika powinien cie naprowadzic|(sorki teraz doczytałem ze sprawdziłes),a co do elektrozaworu to poszukaj przy turbinie cienkich wezyków o srednicy ok6 mm one ida od turbo do elektrozaworu (jakby mała buteleczka z trzema wezykami)http://www.allegro.pl/item942562834_zawor_regulacji_turbo_n75_tdi_vw_pierburg.html Edytowane 14 Marca 2010 przez radek777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pyton50 Zgłoś #19 Napisano 14 Marca 2010 Znajduje się z przodu silnika przy kole pasowym przykręcony razem z zasobnikiem podciśnienia do uchwytu nad sprężarką klimatyzacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #20 Napisano 14 Marca 2010 (edytowane) ten elektrozawór to ;n75; ja bedac zupełnie zielony sprawdzałem go tak:wyczytałem ze jest to cewka która dzieki pradowi wydaje tykanie,wiec wyrwałem na szrocie kostke z kabelkiem która idzie do n75 podpiałem bezposrednio minus do akumulatora a plusem dotykatem jak najszybciej mogłem i słuchałem tykania -efekt po 10 styknieciu zacinał sie (wd40 załatwił spraw na jakis czas) ---------- Post added at 20:11 ---------- Previous post was at 19:59 ---------- co do syczenia to mozesz miec przepalona plecionke tzw tłumik drgan ,moze cos przy zaworku :erg:rozczelniona chłodnica spalin czy jak dodajesz gazu na luzie to czujesz drzenie?czujesz spaliny?moze sam intercooler jest nieszczelny?jak przywalisz po gazie to za autem chmura? Edytowane 14 Marca 2010 przez radek777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach