ukasz Zgłoś #1 Napisano 9 Marca 2010 (edytowane) Witam, Niestety zima zaskoczyła znowu drogowców i mnie co doprowadziło mojego paska do wywrotki. Leżałałem ok 1 godziny na dachu i zastanawiam sie co z silnikiem. Mam opory żeby go odpalić, jak sprawdzić czy można? Prosiłbym o poradę. Olej na bagnecie w normie. Nie widać wycieków. jedynie kilka plamek ale to może po bagnecie poszło. Olej był wymieniony tydzień przed. Troche piachu na paskach. Hmm, nie wiem na co jeszcze zwrócić uwagę. Uderzenie nie doszło do silnika. Kurcze nie wiem czy mogło coś pozalewać, czy sprzęgło nie pękło ale to sprawdzę jak silnik uruchomię. Silnik 110KM z 97'. http://img691.imageshack.us/i/14616040.jpg/ http://img97.imageshack.us/i/89505238.jpg/ http://img123.imageshack.us/i/93515085.jpg/ Edytowane 9 Marca 2010 przez ukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #2 Napisano 9 Marca 2010 Troche piachu na paskach. Ja bym przedmuchał sprężonym powietrzem i odpalał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #3 Napisano 9 Marca 2010 Ja bym przedmuchał sprężonym powietrzem i odpalał. filter powietrza bedzie zalany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #4 Napisano 9 Marca 2010 No patrząc na fotki, może sprawdzić to nic nie kosztuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #5 Napisano 9 Marca 2010 Trochę go bolało.Kiedyś dachowałem fordem i nic mu się nie stało ale paliłem go po dwóch dniach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ukasz Zgłoś #6 Napisano 9 Marca 2010 Dzwoniłem do warsztatu i usłyszałem że olej może sie przedostać w takim silniku wszędzie , i z racji tego że to obieg zamknięty nie zobaczę tego. Powiedzieli że np. intercooler może być zalany Że trzeba umiejętnie odpalać... Teraz nie wiem czy chodzi o to żebym oddał odpłatnie na warsztat czy prawde mówił.. :dupablada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #7 Napisano 9 Marca 2010 No to to co możesz sam sprawdź. Odkręć zderzak to tylko parę śrub i zobacz jak icek wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #8 Napisano 9 Marca 2010 Sprawdź olej i odpalaj.. jak usłyszysz dziwne odgłosy to zgaś go, jak coś ma się zepsuć to i tak się zepsuje. Silnik chodził jak samochód leżał na dachu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ukasz Zgłoś #9 Napisano 9 Marca 2010 (edytowane) Chwile tak, dopóki ja osobiście nie doszedłem do pionu. W sumie to już nie pamiętam czy sam zgasł, ale wydaje mi się że wszystko działało przez chwile. Edytowane 9 Marca 2010 przez ukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #10 Napisano 10 Marca 2010 kolego, jeśli olej dostał sie do intercoolera to możesz załapać w aucie samozaplon i trudno Ci go będzie zgasić... rozkręć IC i filtr powietrza i zobacz czy nie są od oleju... poźniej ew. odpalaj... bez sprawdzenia w IC nie odpalaj, a przynajmniej nie wkręcaj go na obroty, żeby nie zassało oleju, bo może być jeszcze gorzej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej 77 Zgłoś #11 Napisano 10 Marca 2010 W ekstremalnym przypadku olej dostaje sie przez pierscienie na tłoki ...przy odpaleniu wyginają się korbowody albo uszkadzają panewki.Piszesz że miałes "nowy " olej moze pierścienie przytrzymały My przy takich akcjach wykręcaliśmy wtryskiwacze i pare razy rozrusznikiem do pewnosci Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #12 Napisano 11 Marca 2010 Maciej77 jak olej dostanie mu sie "na tłok" a będzie go b.dużo, to wydaje mi się że rozrusznik nie da rady przekręcić wałem, a z drugiej strony nie powinien się przy tym korbowód zgiąć (też mają swoją wytrzymałość, ale...). W benzyniaku wykręcaliśmy świece i autko na 3 i powoli go ruszaliśmy... żygało olejem na 1-2m. W AFN'ie mamy wtrysk bezpośreni, wiec świece żąrowe powinny być w komorze spalania... wiec może warto je wykręcić i sprawdzić czy zakręci autko wałem (zeby nie rozrusznikiem), to na bieg (wyższy, np. 3) i powoli bujać autem... W każdym razie ja bym postąpił tak: 1. sprawdzenie poziomu oleju, 2. sprawdzenie intercoolera, 3. sprawdzenie filtra powietrza, 4. wykręciłbym świece i próbował przepchnąc, 5. jeśli nie widać nigdzie oleju, po wykręceniu świec nie żyga olejem, zakręciłbym, jeszcze raz probował przepchnąć, (jeśli da rade, to bym próbował palić), tyle ode mnie... daj znać jak poszło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #13 Napisano 11 Marca 2010 Kiedyś po awarii turbiny dostał mi się olej da IC. Powymianie turba ja durny jełop zapomniałem o oleju w IC, odpaliłem, na wolnych obrotach było OK, lecz jak dodałem lekko gazu zrobił się kipisz. Samozapłon oleju, już myślałem, że silnik z ramki wyskoczy takich obrotów dostał. Przytomnie wiedziałem jak go zagasić, lecz po tem nie wiedziałem co dalej robić. Więc po chwili namysłu: 1 czyszczenie całego układu dolotowego, było sporo tego oleju 2 wykręcenie świec żarowych i przedmuchanie garków 3 poskładanie i jazda próbna a za samochodem siwyyyyy dyyyymmm, jeszcze kilka dni mi kopcił i pluł olejem z wydechu. Po kilku dniach gadałem z mechanikiem, mówił, ze bez przedmuchania mogły by być szopki z zaworami albo korbami. Dla :ukasz: powiem, ze wyczyściłbym dolot od filtra po ostatni element tego układu, uzupełnił oliwe, posprawdzałbym chłodzenie(wiatraki) czy nie ocierają, oględziny okablowania, poduszki skszyni- bo jedna jast bardzo wrażliwa na takie wstrząsy, pęka. Ponadto płyn chamulcowy sprawdzić poziom, a możne układ zapowietrzony po przewrotce? Aku nie wylany? Zanim odpalisz przemyśl co robisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Potek Zgłoś #14 Napisano 28 Marca 2010 i co z tym Twoim passkiem? Odpalił ten silnik chodzi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach