bialek Zgłoś #21 Napisano 7 Marca 2010 (edytowane) To nie koniecznie musi sie odrazu obijawiac spadkiem mocy lub jakimis utratami osiagow autka, tak jak juz wczesniej pisalem moje dziwne brzeczenie trwalo ponad rok bez zadnych skutkow ubocznych jezeli chodzi o autko, ale jednego dnia przestalo stukac i widac na zdjeciach co sie stalo. tak jak wspominalem tez stawialem na katalizator a wrecz bylem tego pewny i sie rozczarowalem. A propo slyszalnosci tego trzepiacego sie zaworu lub sloneczka w turbo ( jak kto woli ) to wlasnie bedzie sie wydobywalo juz poza turbina bo jest on w koncowej czesci turbiny , ktora sie laczy z katem i dlatego dzwiek sie przenosi, Dlatego moim zludzeniem a raczej 100% przekonaniem bylo stawianie na padniety katalizator i malo tego moj kolega mechanik tez tak satwial, a tu lipa bo jednak turbo sie posypalo . Jak bym uslyszal to bym ci powiedzial co to jest he , pozdrawiam. Edytowane 7 Marca 2010 przez bialek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #22 Napisano 7 Marca 2010 Dzięki, to na pewno cenna uwaga. Czy turbo w diesel'u także ma taki zawór? Czy da się sprawdzić i naprawić ten zawór w chwili gdy on okaże się winnny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sej34 Zgłoś #23 Napisano 7 Marca 2010 u mnie dziwny dzwięk wydobywał sie gdy miałem dziurę w łączniku gumowym łączący przewody miedzy kolektorem a intecoolerem. warto wiec najpierw sprawdzić wszelkie przewody gumowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialek Zgłoś #24 Napisano 8 Marca 2010 ja moje doswiadczenia opieram tylko na silniku benzynowym i turbiny do niego przeznaczonej, nie mam pojecia jak to sie odnosi do silnika diesla chociaz mam sporo doswiadczenia. moze lepiej niech sie jeszcze wypowiedza koledzy z forum. Widomo ze jak wiecej glow to da sie cos wiecej wymyslec he he. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #25 Napisano 10 Marca 2010 obawiam sie ze mam to samo u siebie i mialem podobnie w A3, oba przyapdki TDI. U mnie pojawia sie to w granicach 1,5-2tys pozniej juz slychac turbinke. Jest to troche irytujace ale narazie zostawiam to, i poczekam co koledzy jeszcze powiedza, a moze znajda jeszcze jakas odpowiedz na nasz problem. Dodam jeszcze, ze w obu autach wszystko jezdzilo i jezdzi dobrze, zadnych spadkow mocy itd. wiec moze to jakas dziurka w gumowych rurach, lub gdzies na wydechu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #26 Napisano 10 Marca 2010 (edytowane) Dziś osłuchaliśmy z kolegą Łukaszem z forum (przy okazji dzięki za pomoc) i dźwięk dochodzi spod maskownicy filtra powietrza. Jak będzie chwila to po rozbiórce napiszę co to za myszy tam siedzą... Edytowane 11 Marca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_82 Zgłoś #27 Napisano 11 Marca 2010 (edytowane) co to za myszy tam siedzą... Jeżeli okaże się ,że to one to ja już je załatwię Edytowane 12 Marca 2010 przez wojtek_82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skniwasserball Zgłoś #28 Napisano 12 Marca 2010 Można spróbować zdjąć maskownicę i zobaczyć czy nie ma dziury lub nieszczelności, a może się opaska zaciskowa poluzowała... Rzeczywiście niby nic... a upierdliwe... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #29 Napisano 14 Marca 2010 Czy chodzi Wam koledzy o ten świst przy zmianie biegów z 1 na 2, z 2 na 3? U mnie tak śwista jak zmieniam w przedziale do 2000 obr/min. Powyżej jakoś tego nie słychać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz83 Zgłoś #30 Napisano 19 Marca 2010 Witam wszystkich mam podobny problem z moim AWX, te metaliczne-syczenie słychać tylko w granicach 1700-2000obr. przy duzym obciążeniu i jadac pod górę, nie słychać tego kompletnie na biegu jałowym przy dodawaniu gazu( na ręcznym też probowalem dociązyć ). Dodam ze mam passka już 2 lata i jest tak od początku, nie wpływa to w zadnym wypadku na dynamikę jazdy. Moj mechanior przypuszcza ze to cos z turbinką, ale zeby byc pewnym trzeba by bylo ją kupic( co nienależy do tanich ) bąć jak mi sie uda to podmienić z innego sprawnego passka. A bym zapomniał na postoju z zaciągniętym ręcznym gdy kolega dodawał gazu ja uniosłem maskownice od filtra powietrza i tylko w tedy gdy turbo zasysał powietrze to dzwiek był bardzo podobny. To tyle moich spostrzezen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BlackJack Zgłoś #31 Napisano 19 Marca 2010 U mnie nigdy nie było żadnych świstów ani szmerów aż tu nagle się coś pojawiło. Szybkie oględziny i okazało zię że gumowy łacznik między rurą od IC a kolektorem ssącym (na wysokości EGR) przetarł się od metelowej opaski zaciskowej. U mnie to było przyczyna świstu pod maską. W ASO za ten łącznikkrzyczą sobie ok 100zł. Ja znalazłem taką gumową rure (odporną na działanie oleju i Ciśnienia) w sklepie z artykułami do maszyn...30zł za pół metra takiego gumowego węża i jeżdże bez problemów i świstów:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #32 Napisano 19 Marca 2010 Problem polega na to że to nie są świsty. Gdyby to był świst to jasne by było że to dziura w dolocie... To jest szmer i dochodzi spod pokrywy filtra powietrza. Mechanik powiedział, że wie co to jest i zajmie się tym. Dam znać jak będę znał odpowiedź co to jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #33 Napisano 31 Marca 2010 i jak, wiadomo cos dalej w tym temacie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer Zgłoś #34 Napisano 31 Marca 2010 U mnie tez tak niby to swiszczy niby dzwoni/stuka.. dziwny dzwiek. Nie wiem jak u was, ale u mnie dzieje sie tak tylko na zimnym silniku, jak juz sie troche nagrzeje to tego dzwieku nie ma. Troche to irytuje, ale narazie autko chodzi dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joolek Zgłoś #35 Napisano 5 Kwietnia 2010 Hej Wszystkim, Czy ten temat umarł śmiercią naturalną i nikt już nie ma tego "dźwiękowego" problemu? Bo mnie mój doprowadza do "niechęci" jazdy moim autkiem. Dzięki i pozdrawiam Julek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #36 Napisano 17 Kwietnia 2010 Ostatnio zabrałem się za cały wydech.W tłumiku końcowym znalazłem kawałki katalizatora które mi brzęczały, pospawałem tłumik środkowy który przepalil sie na łączeniu rur, wymieniłem łęcznik elastyczny, wywaliłem środek z katalizatora i postawnowiłem wyjąć Turbo i sprawdzić jego stan. Ogólnie turbo posiada minimalne luzy góra, dół ( tak powinno być) i prawie nie wyczówalne tył przód. Ale niestety odkryłem pewne pęknięcie w części gorącej, poniżej zamieszczam fotki. Czy z takim peknięciem da się jeździć, co może z tym się dziać dalej? Przed naprawą wydechu, jeszcze gdy silnik nie był nagrzany- gdy ruszało sie trochę dynamiczniej słychać było jakby takie " pierdzenie czyli taki dzwięk jakby gdzieś byla dziura w tłumiku, lecz po przejechaniu paru km już tego wogóle nie słychać myslałem że to wina dziurawego lącznika elastycznego ale teraz gdy wszystko jest szczelne dalej dzieje się to samo, co może być przyczyna??? Dodam że jesli auto odpale i przegauje tego nie słychać a jesli jedziemy i przyśpieszamy to to słychać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #37 Napisano 17 Kwietnia 2010 (edytowane) Znam już odpowiedź Metaliczny szmer szczególnie słyszalny przy spadku obrotów silnika powodują zanieczyszczone kierownice. Kiedy kierownice w turbo za wolno przymykają się wpadają w rezonans powodując szmery. Zdiagnozowane u mechanika stetoskopem. Zatem dziwne dźwięki w filtrze powietrza to tylko efekt kiepskiej pracy kierownic turbiny. Jak naprawić? Często czyszczenie kierownic przynosi efekt (koszt 400zł) Czasami, gdy kierownice mają już duże luzy trzeba liczyć się z wymianą kierownic. Regenerowana część turbo z kierownicami to koszt ok. 250zł + koszt oczyszczenia i wymiany to 400zł. Doraźne uciszenie szmerów Pomaga skrócenie sztangi o jakieś 2 obroty śruby regulacyjnej. Wtedy zazwyczaj szmer przechodzi, ale za to turbo zbiera się później. Podobno da się jeździć, ale to tylko doraźna naprawa, także nie zmienia faktu, że kierownice są do czyszczenia. Przy okazji dziękuję koledze "moogio", który wskazał rozwiązanie jakim jest skrócenie sztangi o 2 obroty. Pozdrawiam Bartek Edytowane 18 Kwietnia 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weryh Zgłoś #38 Napisano 17 Kwietnia 2010 Półśrodki nie są dobre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość aduski1988 Zgłoś #39 Napisano 17 Kwietnia 2010 Podepnę się pod temat. U mnie w Również w Passacie słychać ten szmer. Naj bardziej to jak go lekko na 4-ce przydławie do 1500 i dodam gazu to przy 2000 to mocno to słychać... A to jest nic..... Turbo jest po regeneracji... Diagnoza u mechanika była postawiona że Turbo na padnięciu... A tu problem nie znikną. Albo to nie turbo albo źle zrobione??? Uporałeś się już z tym ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #40 Napisano 18 Czerwca 2010 W związku z tym, że lubię wiedzieć, że w aucie wszystko jest tak jak należy - oddałem turbinę do czyszczenia bo miała lekkie przycinki w logach (bez przeładowań). Przy okazji chciałem dowiedzieć się czy owy szmer się uciszy. No i niestety - w moim przypadku czyszczenie nic nie dało - szmer został. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach