passatb5 Zgłoś #21 Napisano 20 Lutego 2010 Passat B5 czym różnią się części w AAA i ABV o których mówisz - które jak mówisz ciężko dostać a które nie pasują od AAA? Chodzi mi tutaj głównie o rynek wtórny - daj np tłoki, głowica, blok (załóżmy, że puścił rozrząd, przeskoczył o kilka ząbków, puścił napinacz, pękły ślizgi i tłoki dotknęły głowicy - ostatnio coraz częstszy przypadek użytkowników ślepo wierzących w swój mały przebieg) - tak w skrajnym przypadku no to niestety jesteśmy załamani ale większość części owszem pasuje P&P z AAA.. Nie chce mi się szukać w ETCE ale znając życie znalazło by się jeszcze kilka jakiś drobiazgów (pewnie bzdetne czujniki).. Co do masy? jaka to różnica? 5,10kg czy więcej? Musi być odczuwalna skoro B4 AAA w manualu ma 8,8s a B4 w manualu ABV ma 9,2s.. 60-80kg na pewno - 1480kg waży ABV.. Automat w ABV to już w ogóle będzie miał 10s do 100.. Porównując to do 1320kg w B3 to jest spora różnica - stąd uzasadnione opinie, że B4 VR6 w stosunku do B3 VR6 pali a nie jedzie.. co do części eksploatacyjnych jak wspomniał kolega Tomek - Vr6 nie jest jednak aż tak wybredny - z torbami Cie nie pości - na tańszych tez jeździć będzie bez żadnego problemu. Wiem to z doświadczenia. Puścić nie puści, bo części są już w normalnych cenach ale mimo wszystko też mam kilka doświadczeń. Sonda tylko BOSCH - innej nie toleruje, palec i kopułka na jakimś zamienniku włoskim chodzi tragicznie.. Założyłem komplet BOSCH-owski - nie ten samochód.. Czujniki temp wody, położenia wału tylko oryginalne, zamienniki Topranowskie wymieniałem stokroć i cały czas to samo.. I wiele innych rzeczy, których nie chce mi się wymieniać.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr 22 Zgłoś #22 Napisano 20 Lutego 2010 Cuda piszesz kolego i powiedz ile zrobiłeś kilosów że tak dużo części przetestowałeś.Ja z racji tego że testuje róże części to wiem że na dobrym zamienniku też będzie jeździł i tak samo jak na orginale a choćby świece które już drugi raz założyłem to nasze poczciwe iskry bo pierwsze wyzionęły duch na gazie po 50 tkm i teraz też na takich śmigam i nawet gazownik się dziwił że tyle wytrzymały a polecał je Kuczi bo też takiego klamota powoził.O sondzie nie wspomnę bo przez małą pomyłkę mechanika też zamieniłem na używkę denso i spoko loko a czujniki można śmiało zakładać epc i będzie śmigać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #23 Napisano 20 Lutego 2010 wiem że na dobrym zamienniku też będzie jeździł i tak samo jak na orginale Jeśli zamiennik byłby tak samo dobry jak oryginał to nie widzę sensu produkcji oryginałów.. Zamiennik z przeznaczenia miał być tańszym substytutem danej części o zbliżonej jakości/wykonaniu.. Z resztą jak ktoś chce oszczędzać, niech oszczędza.. Jego sprawa i finanse.. Ja tylko pisałem jakie ja miałem cyrki na innym palcu i kopułce i nieoryginalnych czujnikach.. Z resztą nie tylko ja.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #24 Napisano 20 Lutego 2010 Generalnie VR6 nie lubi tanich instalacji, bo motor ma mocno zaawansowaną elektronikę sterowania kątów wyprzedzania zapłonu i inne pierdy jak osobny dla każdego cylindra system regulacji sprężania także związany z wyprzedzaniem zapłonu.. A co takiego zaawansowanego jest w aaa czego nie ma w każdej innej V6? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #25 Napisano 20 Lutego 2010 A co takiego zaawansowanego jest w aaa czego nie ma w każdej innej V6? A kto porównuje VR6 do V6? I kto mówi, że ma coś czego nie mają V6-tki? Nie kminie.. Porównanie jest do mechanicznego Digi.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #26 Napisano 20 Lutego 2010 (edytowane) Źle zadałem pytanie: co takiego zaawansowanego elektronicznie jest vr6 że nie lubi tanich instalacji lpg, czego nie ma w pozostałych v-kach które lubią lpg Edytowane 21 Lutego 2010 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #27 Napisano 20 Lutego 2010 ja bym wolał b3 16v Ja też + digi II + przepływkę masową + wtryski od G60 jeżeli lpg to jakąś tanią sekwencję żeby nie zmniejszać dolotu. Zrobiłem 9A jakieś 120 tkm spalanie w mieści max 12,5 trasa około 8,5 lpg oczywiście. Po zmianie wtrysku na digi (to powoli robię i wróci do paska) silnik praktycznie bezawaryjny i tani w eksploatacji (rozrząd). To co mówię KOXI potwierdzi choć jeszcze na mechanicznym śmiga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkaz1250 Zgłoś #28 Napisano 20 Lutego 2010 (edytowane) Różnica jest niewielka ale gruntownie rzecz biorąc to vr6 2.8,2.9 to model ohc dlatego że to niby vidlak a ma dwa wałki rozrządu ale że są w jednej głowicy to napisali dohc i tak się przyjęło inaczej ma się to w nowszym modelu który ma 204 km-tam są cztery wałki rozrządu i to jest prawdziwy dohc OHC to skrót z języka agielskiego Over Head Camshaft, czyli wałek rozrządu w głowicy. Natomiast DOHC oznacza Duble Over Head Camshaft czyli Dwa wałki rozrządu w głowicy. Czyli Vr6 to na 100% DOCH tylko, że niestety 12-sto zaworowy. Jeden wałek obsługuje zawory ssące, a drugi wydechowe. Oczywiście polecam VR6.:637: Edytowane 20 Lutego 2010 przez darkaz1250 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #29 Napisano 21 Lutego 2010 chcialbym sprostowac ze 204 konne VR6 nie maja 4-ech wałków tylko dalej 2 tak jak 12v mają dolozone dzwigienki ktore obslugują dodatkowe 2 zawory na cylinder.\\ co do roznic w osiagach b3 a b4 to moj b3 wazy 1290kg tyle wyszlo na wadze jak kupowalem ost wegiel:) w b4 w dowodzie mialem wbite 1475 chyba wiec roznica jest znaczna. 2 walki na jednej glowicy to dohc wiec vr6 jest dohc. co do cen to tez nie ma tragedii mnie sonda boscha kosztowala 185zł w IC, niektore czesci sa faktycznie drogie porownujac do innych silnikow ale tragedii nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #30 Napisano 21 Lutego 2010 Czyli Vr6 to na 100% DOCH tylko, że niestety 12-sto zaworowy. Jeden wałek obsługuje zawory ssące, a drugi wydechowe Mylisz się, w vr6 jeden wałek steruje zaworami ssącymi i wydechowymi. Są 2 wałki bo ma 2 rzędy cylindrów i jedną głowicę i tylko temu przyjęło się że to dohc a tak naprawdę to zwykłe ohc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzyb Zgłoś #31 Napisano 21 Lutego 2010 Cytat:Musi być odczuwalna skoro B4 AAA w manualu ma 8,8s a B4 w manualu ABV ma 9,2s.. 60-80kg na pewno - 1480kg waży ABV Różnica pewnie wynika tylko z napędu na 4 koła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr 22 Zgłoś #32 Napisano 21 Lutego 2010 204 konne VR6 nie maja 4-ech wałków tylko dalej 2 tak jak 12v mają dolozone dzwigienki ktore obslugują dodatkowe 2 zawory na cylinder.\\ Przepraszam pomyliłem się ale dalej podtrzymuje że vr6 to silnik OHC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #33 Napisano 21 Lutego 2010 Z tym czy VR6 12V jest DOHC to jest fajna sprawa.. Niby DOHC to rozwiązanie gdzie znajdują się dwa wałki rozrządu w jednej głowicy gdzie jeden ma sterować zaworami ssącymi a jeden wydechowymi.. No i trzeba przyznać, że tak jest ale inna sprawa jest taka, iż też powszechnie się niestety przyjęło, że w DOHC te 2 wałki przypadają na jeden rząd cylindrów z racji masowo spopularyzowanych R4 16-zaworowych.. Mniejsza o to.. Dopóki nie wyszedł VR6 24V starego VR-a można było nazwać DOHC i tak w tamtych czasach zrobił wówczas VW.. Porównując go do "prawdziwego" VR6 24V DOHC stary 12 zaworowy silnik jest OHC/SOHC... Z resztą inna sprawa jest taka, że nie do końca można nazwać VR6 silnikiem widlastym, bo tam cylindry nie są rozchylone jak w typowych V-kach tylko rozsunięte.. I taki misz masz.. Poplątanie z pomieszaniem ale VR ma jedną niepowtarzalną zaletę którą V6 Czy R6 może mu pozazdrościć - silnik jest kompaktowy dzięki czemu mieści się de facto wszędzie i bez problemu można go uturbiać, bo jest tyle miejsca... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koxi30 Zgłoś #34 Napisano 21 Lutego 2010 Każda sroczka swój ogonek chwali więc i ja też 2.0 16V+digi II już nie długo i wtedy z jakimś VR na kreskę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #35 Napisano 21 Lutego 2010 nikt nie powiedzial ze 2.0 16V jest slabszy czy wolniejszy, na bank vr6 ze zdrowym np abf'em dostanie w dupe. ja swoim corrado 9a porobionym na ok 160-170KM robilem vr6,g60 bez problemu. co do klotni czy vr6 to dohc czy nie to dla mnie jest bezsensowna bo jesli dohc to nie znaczy ze fajniej niz sohc to tylko nazwa. punkt myslenia zalezy od punktu siedzenia, jesli vr6 to silnik widlasty do nie jest to dohc jesli vr6 to silnik rzedowy to jest to dohc. a jak wiadomo nie jest to ani widlasty ani rzedowy to po prostu VR czyli polaczenie zalet tych dwóch silników. wszystko w tym temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach