gm2008ail Zgłoś #1 Napisano 20 Lutego 2010 (edytowane) Witam zamierzam kupić paska b3 lub b4 no i mam dwa autka na oku b3 2.0 16v (136km) w zwykłym gazie full opcja skóra itd. i b4 vr6 tu jest założony gaz sekwencyjny. Co lepiej wybrać ?? Jakie będą różnice w spalaniu, bo słyszałem że nie wielkie no i sekwencja jeszcze robi swoje. Dodam że b3 ma 330tyś przebiegu a b4 209tyś. Oba podobnie się cenią więc tu nie ma problemu. Koledzy proszę o pomoc bo jutro chciałbym po któreś jechać. Z góry dziękuję za pomoc. Dla moderatorów szukałem tych informacji ale niestety nie znalazłem. Edytowane 20 Lutego 2010 przez gm2008ail Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #2 Napisano 20 Lutego 2010 9A ma wtrysk mechaniczny i zwykła gazownia nie bardzo daje tam radę... Sam nie wiem co bym zrobił na twoim miejscu, musisz porównać stan techniczny a jeżeli oba są w podobnym stanie to chyba jednak vr6-z sekwencją jest to auto godne uwagi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gm2008ail Zgłoś #3 Napisano 20 Lutego 2010 (edytowane) No właśnie w b3 odpada lakier z maski więc dostał w przód ale wiem to tylko z relacji sprzedającego, i nie wiem czy jest sens jechać prawie 300km, b4 lakier ma ładniejszy no i to vr6 . Coraz bardziej skłaniam się ku vr6 bo już jednego oszczędnego paszteta mam, w sumie napaliłem się na b4 ale boję się o spalanie. Kolego a wiesz może jak wygląda spalanie w tych silnikach na gazie ?? No i jeszcze jedno pytanko do Ciebie lepsze vr6 2.9 czy 2.8 ?? Edytowane 20 Lutego 2010 przez gm2008ail Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamrogowski Zgłoś #4 Napisano 20 Lutego 2010 Ja polecam VR6 na prawde cudowne auto a jezeli kupisz B3 z mechanicznym wtryskiem to na rozdzielacze paliwa troszke kasy wydasz bo po strzale w kolektor dolotowy potrafi uszkodzic rozdzielacz a tego ciezko zdobyc jezeli juz znajdziesz to troche kasy kosztuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #5 Napisano 20 Lutego 2010 Ja co prawda jeżdżę B3 16V(podtlenku brak), ale gdybym miał taki wybór jak Ty, to bym się nie zastanawiał -- VR6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gm2008ail Zgłoś #6 Napisano 20 Lutego 2010 A który lepszy 2.8 czy 2.9 i jak z części do 2.9 ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #7 Napisano 20 Lutego 2010 A który lepszy 2.8 czy 2.9 i jak z części do 2.9 ?? żadna różnica praktycznie 5Nm jest tylko między 2,8 a 2,9 i do tego jeden ma 174KM,a drugi 190KM,ale ja nie odczułem jakiejś różnicy jak jechałem obydwoma... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gm2008ail Zgłoś #8 Napisano 20 Lutego 2010 No to jednak jadę obejrzeć jutro b4 2.9 4x4. Mam do przejechania 370km . Tylko nie wiem jak sprawdzić napędy, może ma ktoś jakieś doświadczenia ?? No i co jeszcze by należałoby sprawdzić ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #9 Napisano 20 Lutego 2010 ja bym wolał b3 16v Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #10 Napisano 20 Lutego 2010 Dobry według mnie wybór:) Co 6garów to 6 a nie 4:), dźwięk, kultura pracy no i masz sekwensje. 2.7 (chyba nie było silników 2.8) jest 12 zaworowy a 2.9 ma 24 zawory. Co do sprawdzania to skrzynia biegów i napęd 4x4 obczaj dobrze, czy się załącza. Ogólnie taki passek kombi 2.9 VR6 4x4 to taki wilk w owczej skórze, z zewnątrz zwykł kombi ale jak depnie to nie jednemu pewnie szczęka opadnie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #11 Napisano 20 Lutego 2010 Dobry według mnie wybór Co 6garów to 6 a nie 4, dźwięk, kultura pracy no i masz sekwensje. 2.7 (chyba nie było silników 2.8) jest 12 zaworowy a 2.9 ma 24 zawory. Co do sprawdzania to skrzynia biegów i napęd 4x4 obczaj dobrze, czy się załącza.Ogólnie taki passek kombi 2.9 VR6 4x4 to taki wilk w owczej skórze, z zewnątrz zwykł kombi ale jak depnie to nie jednemu pewnie szczęka opadnie po pierwsze 2,8 ,bo 2,7 nie było ,a po drugie jak stać Cię na synchro to dobrze,bo ostrzegam,że naprawa tego napędu nie należy do najtańszych,a czasem lubią się zepsuć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #12 Napisano 20 Lutego 2010 racja nie 2.7 tylko 2.8 Sorki mój błąd;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #13 Napisano 20 Lutego 2010 po 1 jesli syncro to 2.9 po 2 jesli b4 syncro 2.9 to nie 190 a 184KM. po 3 jesli 2.9 to wcale nie 24v a 12v Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #14 Napisano 20 Lutego 2010 Lol, myślałem że 2.9 ma 24zawory, to czym się różni oprócz pojemność od 2.8? PS: 2.8 to OHC a 2.9 DOHC, to jest ta róznica? Ciekawe po co zmniejszyli moc, 190 by lepiej wyglądało:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #15 Napisano 20 Lutego 2010 po 2 jesli b4 syncro 2.9 to nie 190 a 184KM. a skąd 184????kumpel ma golfa MKIII synchro i na hamownii wyszło 192KM po remoncie silnika... ---------- Post added at 15:08 ---------- Previous post was at 15:02 ---------- Tutaj jest dokładniejsze info o tych silnikach,bo długo będziemy się rozpisaywać http://www.auto-plus.pl/vwaudi/VW_Corrado/silnik.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #16 Napisano 20 Lutego 2010 golf właśnie miał 190KM, passat miał mniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr 22 Zgłoś #17 Napisano 20 Lutego 2010 2.8 to OHC a 2.9 DOHC,Różnica jest niewielka ale gruntownie rzecz biorąc to vr6 2.8,2.9 to model ohc dlatego że to niby vidlak a ma dwa wałki rozrządu ale że są w jednej głowicy to napisali dohc i tak się przyjęło inaczej ma się to w nowszym modelu który ma 204 km-tam są cztery wałki rozrządu i to jest prawdziwy dohc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #18 Napisano 20 Lutego 2010 gm2008ail 6 garów zawsze będzie więcej paliło od 4 to po pierwsze. Następna sprawa, że i tak wziąłbym VR-a bo 9A w B3 to żadna rewelacja w osiągach a ten silnik lubi wysokie obroty z resztą jak każdy 4-cylindrowy wolnossący motor z 4 zaworami na cylinder.. Spalanie w VR6 na gazie w okolicach 11-16l/100km normalnie jeżdżąc... Inna sprawa to taka, że nie wierzyłbym w przebieg 209 tys w VR6 bo takich nie ma na rynku wtórnym.. A nawet jeśli ma to przebieg zbliża się do pierwszej wymiany rozrządu a to już jest koszt mniej więcej połowy ceny zakupu auta na dobrych markowych częściach z robocizną.. Kolejna sprawa to taka, że do ABV dostać części na rynku wtórnym to horror.. choć dużo jest takich samych jak w AAA.. Poza tym B4 z AAA ma lepsze osiągi niż ABV z racji tego, że ma mniejszą masę.. Swoją drogą jeśli coś będzie nie tak z 4x4 to cię trochę pociągnie po kieszeni... Jeśli chodzi o części w silniku pamiętaj, że VR6 nie lubi kompromisów - wpakuj coś taniego to się zemści i będziesz musiał włożyć dużo więcej.. Generalnie VR6 nie lubi tanich instalacji, bo motor ma mocno zaawansowaną elektronikę sterowania kątów wyprzedzania zapłonu i inne pierdy jak osobny dla każdego cylindra system regulacji sprężania także związany z wyprzedzaniem zapłonu.. To tak w skrócie.. Na temat 9A się nie wypowiem ale podejrzewam, że to coś podobnego do KR-a.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #19 Napisano 20 Lutego 2010 Passat B5 czym różnią się części w AAA i ABV o których mówisz - które jak mówisz ciężko dostać a które nie pasują od AAA? Co do masy? jaka to różnica? 5,10kg czy więcej? tak z ciekawości pytam bo jeździłem takim i takim i zawsze zastanawiałem się gdzie jest różnica. Z tego co wiem to różnica tkwi w pojemności - jak wiadomo rozwiercony jest bo tłoki różnią się średnica no i kolektor i przepustnica są inne. co do części eksploatacyjnych jak wspomniał kolega Tomek - Vr6 nie jest jednak aż tak wybredny - z torbami Cie nie pości - na tańszych tez jeździć będzie bez żadnego problemu. Wiem to z doświadczenia. Co do gazu - miałem sekwencje za 2000zl założona w styczniu 2008. - nic się nie działo z silnikiem - jedyne co lałem to olej i gaz Tak ze na temat instalacji nie dołożyłbym 1000zl na firmowa kosztem psychicznego spokoju ze jest lepsza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gm2008ail Zgłoś #20 Napisano 20 Lutego 2010 No i jednak się zmieniło z 2.9 daję sobie spokój bo nie ma klimy, no cóż wybredny jestem znalazłem ładnego vr'a 2.8 bliżej i chyba na niego się skuszę jeśli będzie wszystko ok. W sumie to nie wiem po co mi kolejne auto ale jeden passat to dla mnie za mało. Tak więc koledzy proszę o pomoc co sprawdzić w b4 2.8 przy kupnie bo tak jak o B5FL już coś wiem to o b4 nie bardzo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach