Skocz do zawartości
marcin007

Problem z odpaleniem vr6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,borykam sie problemem odpalania silnika a mianowicie silnik jak jest ciepły musi chwile pokrecic zanim zapali(rano na zimnym pali normalnie) i na wolnych obrotach szarpie silnikiem zarowno na benzynie jak i LPG,problem pojawił sie gdy wymieniałem obudowe termostatu i wtedy wymieniłem czujnik temperatury komputera(niebieski) przez chwile chodził normalnie tylko komputer zaczoł pokazywac dziwne spalanie,i tu moje pytanie czy te wszystkie objawy nie sa spowodowane przez ten czujnik.

Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie przepływomierza czy warto kupic nowy na allegro

http://moto.allegro.pl/item914015390_przeplywomierz_vw_golf_sharan_vento_t4_2_8_vr6.html

czy kupic uzywany bo na VAGU od jakis kilku miesiecy wywala bład(zwarcie do masy)

Z gory dziekuje za porady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz to chińczyk, podobno daje inne wskazania niż ori i nie działa zbyt długo. A jakiej firmy czujnik temperatury kupowałeś? Możesz mieć coś nie tak z kablami, nie koniecznie musi byc nie sprawna przepływka, lubią pekać przy samej kostce, może sie tam sykają, pozatym przepływke sprawdź ją miernikiem, było opisane na forum jak to sie robi.

Edytowane przez Polak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie niewiem jakiej marki kupiłem bo na nim nic nie pisało i kosztował niewiele,jutro udaje sie do ASO i kupie orginał,co do sprawdzenia przepływomierza to przeszukalem forum i nic nie znalazłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepływke sprawdź na tzw DIODĘ czyli czy ma przejscie czy nie jest zasyfiała i czy kostki są ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mielkie moglbys przyblizyc tez mam to samo co Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepływka swoja droga, ale skoro nie pali na ciepłym to napewno cos z czujnikiem temp, a dlaczego go wymieniłes???

 

niebieski jest od pomiaru temp co podaje sygnał do ECU, to takze najpierw cos bym od tego zaczoł, ale przepływka jak najbardziej mozna sprawdzic czy działa :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja obstawiam jeszcze inna rzecz zapala sie na benzynie a zawsze cos tam w dolocie zostaje gazu i jest wlasnie problem bo go zalewa a czasem zawor puszcza przy parowniku to gaz wlasnie zostaje w dolocie a przez noc zawsze gdzies tam sie wymiesza inaczej z powietrzem niz cieplu, ucieknie itp

ja np zauwazylem ze jak zgasze na cieplym na benzynie to bez problemu zapale choc przeplywke tez mi vag wskazuje juz kupilem nowa ale nie mam motywacji zeby ja zalozyc, chyba poczeka do przyszlego roku jak skoncze studia i zaczne pracowac to wywale gaz calkowicie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chyba poczeka do przyszlego roku jak skoncze studia i zaczne pracowac to wywale gaz calkowicie
Widzę że nie tylko ja mam takie zyciowe plany hehe! Chociaż ja nie przełączam na gaz ale ni moge sie zebrac zeby go całkowicie wywalić. Mi sie wydaje że to wina czujnika, był tani to i nie podziałał za długo, jak będzie ori będzie git ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymienilem bo były problemy na zimnym silniku po odpaleniu chwile chodził poczym obroty zaczynaly spadac tak ze niekiedy zgasl po wymianie problem zniknoł i powstał nowy, a byla okazja do wymiany bo miałem peknieta obudowe termostatu i wymieniałem całosc

Jutro udaje sie do ASO po czujnik jak kupie i wymienie to sie odezwe czy pomogło

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na wolnych obrotach szarpie silnikiem zarowno na benzynie jak i LPG
komputer zaczoł pokazywac dziwne spalanie

Może wężyk spadł od podciśnienia co idzie na MFA.

No chyba że w VR6 jest inne rozwiązanie.

A słabe odpalanie na ciepłym silniku to opary paliwa-gazu może z wężykiem od filtra węgla aktywnego też coś nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja obstawiam ze to czujnik temp, te chinskie badziewia to o kant ... rozbic, takie zeczy to tylko ori!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,czujnik wymieniony na orginalny i kicha dalej to samo,jedyne co zaobserwowałem jak podpiołem sie pod instalacje gazowa(STAG 300)to mapa benzyny jest zupełnie inna niz była przed wymiana czujnika,czyby komputer sie konczyl ,rece opadaja, jakies pomysły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wgraj jeszcze raz mapę benzyny i wtedy dowiesz się czy jest jakiś efekt czy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ponownie,czujnik wymieniony na orginalny i kicha dalej to samo,jedyne co zaobserwowałem jak podpiołem sie pod instalacje gazowa(STAG 300)to mapa benzyny jest zupełnie inna niz była przed wymiana czujnika,czyby komputer sie konczyl ,rece opadaja, jakies pomysły

 

Zmapuj go na nowo na benzynie i podjedź do gazowników. Jak czytał mapę na złym czujniku temperatury to teraz po wymianie na dobry wszystko się mogło pozmieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mape juz kasowałem i zbierałem na nowo i wyszła do bani,sprobuje jeszcze zresetowac kompa i zobacze co wtedy ewentualnie mam skopiowane mapy z stycznia

 

Zresetowałem kompa i przez chwile odpalał od kopa i chodził normalnie przez kilka minut a potem znowu zaczoł szarpac i przy odpalaniu trzeba długo krecic

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ciag dalszy walki z problemem, nowa mapa benzyny+gazu ustawiona a problem nadal istnieje, z kolega obstawiamy pompe paliwa a to dlatego ze zaraz po zgaszeniu silnika ponowne odpalenie bez problemu natomiast gdy po zgaszeniu chwile postoi(10-15min) to juz musi dłuzsza chwile krecic, zastanawia mnie jedna rzecz ze przy odpalaniu awaryjnym gdy silnik odrazu startuje na gazie tez musi długo kreci.

Wszelakie pomysły mile widziane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie tylko gdzie szukac tej pompy dawkujacej i filtra bo niemam pojecia

Pompa tez niedługo do wymiany jak nie teraz bo zaczeła gwizdac

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności