marcin007 Zgłoś #1 Napisano 10 Lutego 2010 Witam,borykam sie problemem odpalania silnika a mianowicie silnik jak jest ciepły musi chwile pokrecic zanim zapali(rano na zimnym pali normalnie) i na wolnych obrotach szarpie silnikiem zarowno na benzynie jak i LPG,problem pojawił sie gdy wymieniałem obudowe termostatu i wtedy wymieniłem czujnik temperatury komputera(niebieski) przez chwile chodził normalnie tylko komputer zaczoł pokazywac dziwne spalanie,i tu moje pytanie czy te wszystkie objawy nie sa spowodowane przez ten czujnik. Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie przepływomierza czy warto kupic nowy na allegro http://moto.allegro.pl/item914015390_przeplywomierz_vw_golf_sharan_vento_t4_2_8_vr6.html czy kupic uzywany bo na VAGU od jakis kilku miesiecy wywala bład(zwarcie do masy) Z gory dziekuje za porady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak Zgłoś #2 Napisano 10 Lutego 2010 (edytowane) Przepływomierz to chińczyk, podobno daje inne wskazania niż ori i nie działa zbyt długo. A jakiej firmy czujnik temperatury kupowałeś? Możesz mieć coś nie tak z kablami, nie koniecznie musi byc nie sprawna przepływka, lubią pekać przy samej kostce, może sie tam sykają, pozatym przepływke sprawdź ją miernikiem, było opisane na forum jak to sie robi. Edytowane 10 Lutego 2010 przez Polak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #3 Napisano 10 Lutego 2010 Dokładnie niewiem jakiej marki kupiłem bo na nim nic nie pisało i kosztował niewiele,jutro udaje sie do ASO i kupie orginał,co do sprawdzenia przepływomierza to przeszukalem forum i nic nie znalazłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 10 Lutego 2010 przepływke sprawdź na tzw DIODĘ czyli czy ma przejscie czy nie jest zasyfiała i czy kostki są ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #5 Napisano 10 Lutego 2010 mielkie moglbys przyblizyc tez mam to samo co Marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #6 Napisano 10 Lutego 2010 http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=9620.0 http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=97931&postcount=7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak Zgłoś #7 Napisano 10 Lutego 2010 http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=11&Itemid=13 cos takiego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #8 Napisano 10 Lutego 2010 przepływka swoja droga, ale skoro nie pali na ciepłym to napewno cos z czujnikiem temp, a dlaczego go wymieniłes??? niebieski jest od pomiaru temp co podaje sygnał do ECU, to takze najpierw cos bym od tego zaczoł, ale przepływka jak najbardziej mozna sprawdzic czy działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #9 Napisano 10 Lutego 2010 ja obstawiam jeszcze inna rzecz zapala sie na benzynie a zawsze cos tam w dolocie zostaje gazu i jest wlasnie problem bo go zalewa a czasem zawor puszcza przy parowniku to gaz wlasnie zostaje w dolocie a przez noc zawsze gdzies tam sie wymiesza inaczej z powietrzem niz cieplu, ucieknie itp ja np zauwazylem ze jak zgasze na cieplym na benzynie to bez problemu zapale choc przeplywke tez mi vag wskazuje juz kupilem nowa ale nie mam motywacji zeby ja zalozyc, chyba poczeka do przyszlego roku jak skoncze studia i zaczne pracowac to wywale gaz calkowicie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak Zgłoś #10 Napisano 10 Lutego 2010 chyba poczeka do przyszlego roku jak skoncze studia i zaczne pracowac to wywale gaz calkowicie Widzę że nie tylko ja mam takie zyciowe plany hehe! Chociaż ja nie przełączam na gaz ale ni moge sie zebrac zeby go całkowicie wywalić. Mi sie wydaje że to wina czujnika, był tani to i nie podziałał za długo, jak będzie ori będzie git Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #11 Napisano 10 Lutego 2010 (edytowane) Czujnik wymienilem bo były problemy na zimnym silniku po odpaleniu chwile chodził poczym obroty zaczynaly spadac tak ze niekiedy zgasl po wymianie problem zniknoł i powstał nowy, a byla okazja do wymiany bo miałem peknieta obudowe termostatu i wymieniałem całosc Jutro udaje sie do ASO po czujnik jak kupie i wymienie to sie odezwe czy pomogło Edytowane 10 Lutego 2010 przez marcin007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 10 Lutego 2010 na wolnych obrotach szarpie silnikiem zarowno na benzynie jak i LPG komputer zaczoł pokazywac dziwne spalanie Może wężyk spadł od podciśnienia co idzie na MFA. No chyba że w VR6 jest inne rozwiązanie. A słabe odpalanie na ciepłym silniku to opary paliwa-gazu może z wężykiem od filtra węgla aktywnego też coś nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #13 Napisano 10 Lutego 2010 ja obstawiam ze to czujnik temp, te chinskie badziewia to o kant ... rozbic, takie zeczy to tylko ori!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #14 Napisano 12 Lutego 2010 Witam ponownie,czujnik wymieniony na orginalny i kicha dalej to samo,jedyne co zaobserwowałem jak podpiołem sie pod instalacje gazowa(STAG 300)to mapa benzyny jest zupełnie inna niz była przed wymiana czujnika,czyby komputer sie konczyl ,rece opadaja, jakies pomysły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 12 Lutego 2010 wgraj jeszcze raz mapę benzyny i wtedy dowiesz się czy jest jakiś efekt czy nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #16 Napisano 12 Lutego 2010 Witam ponownie,czujnik wymieniony na orginalny i kicha dalej to samo,jedyne co zaobserwowałem jak podpiołem sie pod instalacje gazowa(STAG 300)to mapa benzyny jest zupełnie inna niz była przed wymiana czujnika,czyby komputer sie konczyl ,rece opadaja, jakies pomysły Zmapuj go na nowo na benzynie i podjedź do gazowników. Jak czytał mapę na złym czujniku temperatury to teraz po wymianie na dobry wszystko się mogło pozmieniać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #17 Napisano 12 Lutego 2010 (edytowane) Mape juz kasowałem i zbierałem na nowo i wyszła do bani,sprobuje jeszcze zresetowac kompa i zobacze co wtedy ewentualnie mam skopiowane mapy z stycznia Zresetowałem kompa i przez chwile odpalał od kopa i chodził normalnie przez kilka minut a potem znowu zaczoł szarpac i przy odpalaniu trzeba długo krecic Edytowane 13 Lutego 2010 przez marcin007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #18 Napisano 13 Lutego 2010 Dzisiaj ciag dalszy walki z problemem, nowa mapa benzyny+gazu ustawiona a problem nadal istnieje, z kolega obstawiamy pompe paliwa a to dlatego ze zaraz po zgaszeniu silnika ponowne odpalenie bez problemu natomiast gdy po zgaszeniu chwile postoi(10-15min) to juz musi dłuzsza chwile krecic, zastanawia mnie jedna rzecz ze przy odpalaniu awaryjnym gdy silnik odrazu startuje na gazie tez musi długo kreci. Wszelakie pomysły mile widziane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 13 Lutego 2010 a jak zbiornik węgla aktywnego lub http://img211.imageshack.us/img211/4471/pompa.jpg lub http://img98.imageshack.us/img98/4779/pompapaliwa.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #20 Napisano 13 Lutego 2010 (edytowane) Wszystko fajnie tylko gdzie szukac tej pompy dawkujacej i filtra bo niemam pojecia Pompa tez niedługo do wymiany jak nie teraz bo zaczeła gwizdac Edytowane 13 Lutego 2010 przez marcin007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach