barni5 Zgłoś #1 Napisano 27 Stycznia 2010 Witam. "Przeleciałem" raptem 22 strony w tym dziale i nie znalzłem odpowiedzi na ten problem. Szukajka też nic nie pomogła:) Problem tego typu iż po gwałtownym dodaniu gazu z wolnych obrotów występuje dziura, silnik nie wkręca się odrazu tylko przymula i dopiero. Na wyższych obrotach objaw nie występuje. To raz Po dwa na PB95 nie ma wogóle tego problemu. Po trzy gdy odepne przepływomierz to problem znika i jest wszystko OK! No ale taka jazda na dłuższa mete nie jest rozw. Silnik 1.6 AHL stag4 magic-jet scorpion mini Gazownik stwierdził, że winna jest przepływka (na wykresie co ustawia się mnożnik/mapy, po gwałtownym dodaniu gazu ten kursor co tam sobie miga odrazu "wystrzela" poza skale i to jest niby to)-->przepływka zawyża wartości i zalewa wtryski gazowe. No ale jest zawsze ale przepływka koszt nie mały więc zrobilem podmianke ze znajomym i to samo.Na wagu błąd sondy lambda i przepłwyki sie pokazał.... Co myślicie? Czekam na odp. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nord Zgłoś #2 Napisano 27 Stycznia 2010 Cześć, mam ten sam silnik i ten sam problem.. Instalacje gazową mam tej pierwszej generacji, czyli tą pośrodku patrząc na klasę. Takie dziury nie zawsze mi się przytrafiają ale jednak są. Raz zapytałem co to może być, a oni powiedzieli, że to chyba tak jest przy takim gazie, odpala mi na benzynie a gdy wrzucę 2 i wskoczy powyżej 2 000 to przełącza się na gaz i to powoduje tą dziurę. Może na sekwencji nie ma takich problemów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #3 Napisano 27 Stycznia 2010 Witam. "Przeleciałem" raptem 22 strony w tym dziale i nie znalzłem odpowiedzi na ten problem. Szukajka też nic nie pomogła:) Problem tego typu iż po gwałtownym dodaniu gazu z wolnych obrotów występuje dziura, silnik nie wkręca się odrazu tylko przymula i dopiero. Na wyższych obrotach objaw nie występuje. To raz Po dwa na PB95 nie ma wogóle tego problemu. Po trzy gdy odepne przepływomierz to problem znika i jest wszystko OK! No ale taka jazda na dłuższa mete nie jest rozw. Silnik 1.6 AHL stag4 magic-jet scorpion mini Gazownik stwierdził, że winna jest przepływka (na wykresie co ustawia się mnożnik/mapy, po gwałtownym dodaniu gazu ten kursor co tam sobie miga odrazu "wystrzela" poza skale i to jest niby to)-->przepływka zawyża wartości i zalewa wtryski gazowe. No ale jest zawsze ale przepływka koszt nie mały więc zrobilem podmianke ze znajomym i to samo.Na wagu błąd sondy lambda i przepłwyki sie pokazał.... Co myślicie? Czekam na odp. Pozdrawiam wymień przepływkę i sprawdź sondę (opór) nic innego tu nie wymyślisz skoro po odłączeniu przepływki jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barni5 Zgłoś #4 Napisano 27 Stycznia 2010 (edytowane) wymień przepływkę i sprawdź sondę (opór) nic innego tu nie wymyślisz skoro po odłączeniu przepływki jest ok Sonda jest nowa Bosha założona w sierpniu przed instalacją LPG. A co do przepływki to juz sam nie wiem czy kupować nową i jak będzie to samo i co wtedy? Wołać o pomste do Boga? W piątek jade na Krk na studia, zobacze jakie będzie spalanie-jesli wyjdzie pozagranice 13-14 litrów to wymienie przepływke a jeśli nie i samochód nie będzie mulił to zostaje i będzie trzeba szukac przyczyny gdzie indziej, tymbardziej ze zakłądałęm 2 inne przepływki i efekt ten sam. Czekam co na to Karol powie Edytowane 27 Stycznia 2010 przez barni5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 27 Stycznia 2010 to sprawdź samą wiązkę od przepływki może gdzieś robi zwarcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikrus25 Zgłoś #6 Napisano 27 Stycznia 2010 Kolego spokojnie z tą przepływką, nic nie wymieniaj tylko jedź najpierw do serwiisu vw i tam niech podepna do auta kompa. Mam dokładnie ten sam problem i ten sam silnik. jestem po wymianie przepływki i nic:(. Powiedz jeszcze jak wygląda sprawa na zimnym silniku? Wyczyść przepustnice i zobacz co będzie. Może to być potencjometr przepustnicy. Koniecznie napisz co się dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barni5 Zgłoś #7 Napisano 27 Stycznia 2010 Kolego spokojnie z tą przepływką, nic nie wymieniaj tylko jedź najpierw do serwiisu vw i tam niech podepna do auta kompa. Mam dokładnie ten sam problem i ten sam silnik. jestem po wymianie przepływki i nic. Powiedz jeszcze jak wygląda sprawa na zimnym silniku? Wyczyść przepustnice i zobacz co będzie. Może to być potencjometr przepustnicy. Koniecznie napisz co się dzieje. Witaj. Do żadnego ASO nie jade:) VAG po przejechaniu 8 tys km na odpiętej przepływce pokazał bląd sondy lambda i przepływki. Przepustnice wyczyściłem jakies 3 tygodnie temu tylko dlatego ze zaczeły falowac obroty i teraz jest OK-na zimnym silniku czasem spadną ale ten typ juz chyba tak ma i sie nie przejmuje, grunt że nie gaśnie:) Co do zimnego silnika i LPG: przełączanie na gaz przy temp 35 st C ale czasem na zimnym silniku póki na blacie sie nie podniesie choć minimalnie wskazówka od temp to przy niższych obrotach, zmianie biegu i dodaniu gazu szarpnie. Ale to nie problem idzie to obejść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muzi0601 Zgłoś #8 Napisano 27 Stycznia 2010 barni5 proponuje Ci sprawdzić szczelność przepustnicy od dołu.. w moim ostatnio nie chciał wogólw z małych obrotów sie rozpędzić.. poniżej 2 tys nie było mowy o przyszpieszeniu... wymieniłem sonde i to samo.. wkońcu doszedłem do tego ze rozerwało mi przepływke od dołu była szczelina i łapał powietrze lewe i go mulił strasznie na małych obrotach.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikrus25 Zgłoś #9 Napisano 28 Stycznia 2010 (edytowane) Daj foty tego co masz pod maską, i jakie ma ciśnienie sprężąnia? Mnie na lpg forum powiedzieli, że jeśli po odpięciu przepływki nie dławi się to znaczy, że mieszanka jest bogatsza. Pozdrawiam. Edytowane 28 Stycznia 2010 przez mikrus25 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barni5 Zgłoś #10 Napisano 28 Stycznia 2010 (edytowane) Tak się składa że tez jestem na lpg forum! Dzieki bo po twoim nicku znalazłem wątki których jesteś autorem. Ciekawa sprawa. Pojade do niego nie w tym tygodniu lecz następnym dopiero. Póki co zbieram informacje a twoje tematy założone na lpg forum bardzo mi pomogły. Ja mam stag4, magic jet, scorpion mini. Cisnienie wydaje mi sie ze 1,3 a dysze rozwiercone na 2mm ale nie jestem pewien Edytowane 28 Stycznia 2010 przez barni5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikrus25 Zgłoś #11 Napisano 28 Stycznia 2010 Mniew dzisiaj cos tknęło i rozebrałewm dolot do przepustnicy. I tu ciekawostka, po zdjęciu cienkiego przewodu który łączy się z odmą ( trójnik, który łączy się z przepustnicą) podciśnienie wzrosło do 0,63 i dławienia ustały. tylko weolne obroty zaczęły trochę falować (trzęsło silnikiem). Wężyk ten łączy się z przepustnicą i zaworem podciśnienia paliwa. Napisz gdzie masz podłączone podciśnienie reduktora. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 30 Stycznia 2010 Dziura przy gwałtownym dodaniu gazu to albo przytkany filtr powietrza i wszystko z dawkowaniem powietrza układ ssący musi być w igła stanie ,więc każda nieszczelność (lewe powietrze-tylko gdy wolne obroty się podnoszą...) niweluje tą przypadłość, inne powody są zależne od generacji instalacji LPG. No może jeszcze wartość wyprzedzania zapłonu jak zbyt późne to będzie dziura... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djkokot Zgłoś #13 Napisano 1 Lutego 2010 A ile ci pali tego gazu,może masz za małą dawke ustawioną! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikrus25 Zgłoś #14 Napisano 2 Lutego 2010 Wężyk, ten jest za przepustnicą, czyli teoretycznie podciśnienie powinno spaść ( lewe). A tutaj taki numer:639:. Czekam na wakuometr i bede mierzył podciśnienie. A zapłon ustawia komp na podstawie czujników. My tu nie mamy nic do gadania niestety. Jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #15 Napisano 2 Lutego 2010 Może zalewa ci go gazem bo za duża dawka i dlatego go muli? Tak gdybam to co Lebow napisał pasuje do 2 generacji przy sekwencji nie tak wielkiego znaczenia. Napisałeś że masz rozwiercone wtryski w jakim to celu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikrus25 Zgłoś #16 Napisano 17 Lutego 2010 Daj zdjęcia tej instalki, gość na innym forum też walczył z błendem sondy i poradzili mu wymianę wtryskiwaczy na matrix. Podobno pomogło. Zrób tak- po jakieś godzinie lub trzech od zgaszenia silnika odkręć wąż zasilający listwę wtryskową. Jeśli nie poleci gaz to znaczy, że się ulotnił ( prawdopodobnie do kolektora ssącego przez nieszczelne wtryskiwacze) Jak znam ten model, auto zalewa na wolnych i nie może przepalić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #17 Napisano 27 Lutego 2010 czytam to forum i nie ktorzy pisza takie bzdury że szok !!!!! problem z dziura przy gwałtownym dodawaniu !! jakie sa długie wężyki od listwy wtryskowej do kolektora gdzie wkręcone są nyple?? widze ze ktoś tam na zdjeciu mial prawie pół metra !!! jak to ma reagować na gaz od razu !!!! czym krótsze wężyki tym lepiej !!! krótsza reakcja na gaz !!! i nie trzeba zakładać listw typu matrix bo spokojnie valtek sobie z tym poradzi !!! Auto Gaz Serwis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach