Skocz do zawartości
barni5

Dziura po gwałtownym dodaniu gazu z wolnych obrotówna na LPG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. "Przeleciałem" raptem 22 strony w tym dziale i nie znalzłem odpowiedzi na ten problem. Szukajka też nic nie pomogła:)

 

Problem tego typu iż po gwałtownym dodaniu gazu z wolnych obrotów występuje dziura, silnik nie wkręca się odrazu tylko przymula i dopiero. Na wyższych obrotach objaw nie występuje. To raz

 

Po dwa na PB95 nie ma wogóle tego problemu.

 

Po trzy gdy odepne przepływomierz to problem znika i jest wszystko OK! No ale taka jazda na dłuższa mete nie jest rozw.

 

Silnik 1.6 AHL

stag4

magic-jet

scorpion mini

 

Gazownik stwierdził, że winna jest przepływka (na wykresie co ustawia się mnożnik/mapy, po gwałtownym dodaniu gazu ten kursor co tam sobie miga odrazu "wystrzela" poza skale i to jest niby to)-->przepływka zawyża wartości i zalewa wtryski gazowe.

 

No ale jest zawsze ale przepływka koszt nie mały więc zrobilem podmianke ze znajomym i to samo.Na wagu błąd sondy lambda i przepłwyki sie pokazał....

 

Co myślicie? Czekam na odp. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

mam ten sam silnik i ten sam problem..

Instalacje gazową mam tej pierwszej generacji, czyli tą pośrodku patrząc na klasę. Takie dziury nie zawsze mi się przytrafiają ale jednak są. Raz zapytałem co to może być, a oni powiedzieli, że to chyba tak jest przy takim gazie, odpala mi na benzynie a gdy wrzucę 2 i wskoczy powyżej 2 000 to przełącza się na gaz i to powoduje tą dziurę. Może na sekwencji nie ma takich problemów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. "Przeleciałem" raptem 22 strony w tym dziale i nie znalzłem odpowiedzi na ten problem. Szukajka też nic nie pomogła:)

 

Problem tego typu iż po gwałtownym dodaniu gazu z wolnych obrotów występuje dziura, silnik nie wkręca się odrazu tylko przymula i dopiero. Na wyższych obrotach objaw nie występuje. To raz

 

Po dwa na PB95 nie ma wogóle tego problemu.

 

Po trzy gdy odepne przepływomierz to problem znika i jest wszystko OK! No ale taka jazda na dłuższa mete nie jest rozw.

 

Silnik 1.6 AHL

stag4

magic-jet

scorpion mini

 

Gazownik stwierdził, że winna jest przepływka (na wykresie co ustawia się mnożnik/mapy, po gwałtownym dodaniu gazu ten kursor co tam sobie miga odrazu "wystrzela" poza skale i to jest niby to)-->przepływka zawyża wartości i zalewa wtryski gazowe.

 

No ale jest zawsze ale przepływka koszt nie mały więc zrobilem podmianke ze znajomym i to samo.Na wagu błąd sondy lambda i przepłwyki sie pokazał....

 

Co myślicie? Czekam na odp. Pozdrawiam

wymień przepływkę i sprawdź sondę (opór) nic innego tu nie wymyślisz skoro po odłączeniu przepływki jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymień przepływkę i sprawdź sondę (opór) nic innego tu nie wymyślisz skoro po odłączeniu przepływki jest ok

 

Sonda jest nowa Bosha założona w sierpniu przed instalacją LPG. A co do przepływki to juz sam nie wiem czy kupować nową i jak będzie to samo i co wtedy? Wołać o pomste do Boga? :) W piątek jade na Krk na studia, zobacze jakie będzie spalanie-jesli wyjdzie pozagranice 13-14 litrów to wymienie przepływke a jeśli nie i samochód nie będzie mulił to zostaje i będzie trzeba szukac przyczyny gdzie indziej, tymbardziej ze zakłądałęm 2 inne przepływki i efekt ten sam.

 

Czekam co na to Karol powie :D

Edytowane przez barni5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sprawdź samą wiązkę od przepływki może gdzieś robi zwarcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego spokojnie z tą przepływką, nic nie wymieniaj tylko jedź najpierw do serwiisu vw i tam niech podepna do auta kompa. Mam dokładnie ten sam problem i ten sam silnik. jestem po wymianie przepływki i nic:(.

Powiedz jeszcze jak wygląda sprawa na zimnym silniku?

Wyczyść przepustnice i zobacz co będzie. Może to być potencjometr przepustnicy.

Koniecznie napisz co się dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego spokojnie z tą przepływką, nic nie wymieniaj tylko jedź najpierw do serwiisu vw i tam niech podepna do auta kompa. Mam dokładnie ten sam problem i ten sam silnik. jestem po wymianie przepływki i nic.

Powiedz jeszcze jak wygląda sprawa na zimnym silniku?

Wyczyść przepustnice i zobacz co będzie. Może to być potencjometr przepustnicy.

Koniecznie napisz co się dzieje.

 

Witaj. Do żadnego ASO nie jade:) VAG po przejechaniu 8 tys km na odpiętej przepływce pokazał bląd sondy lambda i przepływki.

 

Przepustnice wyczyściłem jakies 3 tygodnie temu tylko dlatego ze zaczeły falowac obroty i teraz jest OK-na zimnym silniku czasem spadną ale ten typ juz chyba tak ma i sie nie przejmuje, grunt że nie gaśnie:)

 

Co do zimnego silnika i LPG: przełączanie na gaz przy temp 35 st C ale czasem na zimnym silniku póki na blacie sie nie podniesie choć minimalnie wskazówka od temp to przy niższych obrotach, zmianie biegu i dodaniu gazu szarpnie. Ale to nie problem idzie to obejść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

barni5

proponuje Ci sprawdzić szczelność przepustnicy od dołu.. w moim ostatnio nie chciał wogólw z małych obrotów sie rozpędzić.. poniżej 2 tys nie było mowy o przyszpieszeniu... wymieniłem sonde i to samo.. wkońcu doszedłem do tego ze rozerwało mi przepływke od dołu była szczelina i łapał powietrze lewe i go mulił strasznie na małych obrotach..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj foty tego co masz pod maską, i jakie ma ciśnienie sprężąnia?

Mnie na lpg forum powiedzieli, że jeśli po odpięciu przepływki nie dławi się to znaczy, że mieszanka jest bogatsza.

Pozdrawiam.

Edytowane przez mikrus25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa że tez jestem na lpg forum! :)

Dzieki bo po twoim nicku znalazłem wątki których jesteś autorem. Ciekawa sprawa.

 

Pojade do niego nie w tym tygodniu lecz następnym dopiero. Póki co zbieram informacje a twoje tematy założone na lpg forum bardzo mi pomogły.

 

Ja mam stag4, magic jet, scorpion mini. Cisnienie wydaje mi sie ze 1,3 a dysze rozwiercone na 2mm ale nie jestem pewien

Edytowane przez barni5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mniew dzisiaj cos tknęło i rozebrałewm dolot do przepustnicy. I tu ciekawostka, po zdjęciu cienkiego przewodu który łączy się z odmą ( trójnik, który łączy się z przepustnicą) podciśnienie wzrosło do 0,63 i dławienia ustały. tylko weolne obroty zaczęły trochę falować (trzęsło silnikiem). Wężyk ten łączy się z przepustnicą i zaworem podciśnienia paliwa.

Napisz gdzie masz podłączone podciśnienie reduktora. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziura przy gwałtownym dodaniu gazu to albo przytkany filtr powietrza i wszystko z dawkowaniem powietrza układ ssący musi być w igła stanie ,więc każda nieszczelność (lewe powietrze-tylko gdy wolne obroty się podnoszą...) niweluje tą przypadłość, inne powody są zależne od generacji instalacji LPG. No może jeszcze wartość wyprzedzania zapłonu jak zbyt późne to będzie dziura...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ile ci pali tego gazu,może masz za małą dawke ustawioną!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wężyk, ten jest za przepustnicą, czyli teoretycznie podciśnienie powinno spaść ( lewe). A tutaj taki numer:639:. Czekam na wakuometr i bede mierzył podciśnienie. A zapłon ustawia komp na podstawie czujników. My tu nie mamy nic do gadania niestety.

Jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może zalewa ci go gazem bo za duża dawka i dlatego go muli? Tak gdybam to co Lebow napisał pasuje do 2 generacji przy sekwencji nie tak wielkiego znaczenia. Napisałeś że masz rozwiercone wtryski w jakim to celu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj zdjęcia tej instalki, gość na innym forum też walczył z błendem sondy i poradzili mu wymianę wtryskiwaczy na matrix. Podobno pomogło.

Zrób tak- po jakieś godzinie lub trzech od zgaszenia silnika odkręć wąż zasilający listwę wtryskową. Jeśli nie poleci gaz to znaczy, że się ulotnił ( prawdopodobnie do kolektora ssącego przez nieszczelne wtryskiwacze)

Jak znam ten model, auto zalewa na wolnych i nie może przepalić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytam to forum i nie ktorzy pisza takie bzdury że szok !!!!! problem z dziura przy gwałtownym dodawaniu !! jakie sa długie wężyki od listwy wtryskowej do kolektora gdzie wkręcone są nyple?? widze ze ktoś tam na zdjeciu mial prawie pół metra !!! jak to ma reagować na gaz od razu !!!! czym krótsze wężyki tym lepiej !!! krótsza reakcja na gaz !!! i nie trzeba zakładać listw typu matrix bo spokojnie valtek sobie z tym poradzi !!! Auto Gaz Serwis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności