cysiokysio Zgłoś #41 Napisano 27 Stycznia 2010 (edytowane) Czy jet możliwe aby nowy termostat nie działał?? tak, przed założeniem nowego warto go sprawdzić sprawdzić. Często trafiają się wadliwe.Czy górny wąż do chłodnicy może być ciepły mimo tego że mam niedogrzany silnik ?? tak Edytowane 27 Stycznia 2010 przez cysiokysio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabeł_ Zgłoś #42 Napisano 27 Stycznia 2010 wiem, że można powiedzieć, że to dobre do malucha, ale to pomaga. Hej, Jeżeli chodzi o 126p to nie ma w nim chłodnicy pozdrawiam Andrzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki_1978 Zgłoś #43 Napisano 27 Stycznia 2010 Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Jednak chce się upewnić. Wczoraj zrobiłem tak: 1. Dojechałem do domu i temp zatrzymała się gdzieś na 2 kresce 2. Na postoju lekko pogazowałem no i po jakimś czasie (około 10 min) wszedł na 90 st 3. Dopiero wtedy poleciało ciepłe powietrze z nagrzewnicy 4. Na postoju trzymał te 90 st. Jestem po wymianie termostatu. 1. Czy to wina termostatu? 2. Może coś jest z pompą wodną? 3. Czy niedogrzanie silnika może być związane z uszczelką pod głowicą? 4. Czy uszkodzony czujnik temp może mieć wpływ na powietrze w kabinie? 5. Czy może to być wina zapowietrzonego układu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #44 Napisano 27 Stycznia 2010 Jestem po wymianie termostatu.1. Czy to wina termostatu? 2. Może coś jest z pompą wodną? 3. Czy niedogrzanie silnika może być związane z uszczelką pod głowicą? 4. Czy uszkodzony czujnik temp może mieć wpływ na powietrze w kabinie? 5. Czy może to być wina zapowietrzonego układu? kurde stary uparty jesteś. ad1 tak ad2.nie ad3.nie ad4.nie ad5. tak jezeli byś miał problem tylko z zimnym powietrzem z nawiewu, poza tym gdyby układ był zapowietrzony to na postoju też byś nie miał ciepłego powietrza z nawiewów. Sytułacja którą opisujesz ewidentnie wskazuje że masz termostat cały czas otwarty (czyli jest uszkodzony) obieg idzie cały czas przez chłodnicę a powinien iść tylko jak temperatura silnika przekroczy 90*C. Na postoju nic nie schładza cieczy w chłodnicy więc dlatego temperatura wzrasta co tylko upewnia nas przytym że trafił ci się doopny termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki_1978 Zgłoś #45 Napisano 27 Stycznia 2010 Dzięki cysiokysio za odpowiedź. Nie jestem uparty ale aż nie wierzę w to że nówka termostat może być walnięty. Cóż znowu muszę wrócić pod samochód i go wyciągnąć i wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #46 Napisano 27 Stycznia 2010 nowy przed założeniem sprawdź w garnku najlepiej z termometrem. Sprawdź czy otwiera zamyka się prawidłowo czy się czasem nie zawiesza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki_1978 Zgłoś #47 Napisano 27 Stycznia 2010 ok tym razem tak zrobię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #48 Napisano 27 Stycznia 2010 U mnie to jest szalenstwo. Przy 120km/h trzyma wg wskaznika...100 st. Termostat wymieniany byl w zeszlym roku (mial byc Wahler ale Bog wie co Oni tam wlozyli). Urwal mi sie hokej od zderzaka (jednio z najglupszych rozwiazan w tym aucie-plastikowa czesc a odpowiada za chlodzenie ), to sobie dorobilem z blachy i cos tam wdmuchuje... Jest wogole mozliwa taka temperatura bez hokeja na takim mrozie? Bo nie wydaje mi sie...W miescie dochodzila do 105 stopni... Aha, i ogrzewanie chodzi naprawde dobrze, wlasnie przy 100 stopniach, przy 90 to cieple powietrze leci, a powinno byc gorace(kilka msc temu wymieniona nagrzewnica).Jak wylacze swiatla to wskaznik pokazuje przy cieplym powietrzu niecale 90 stopni na wolnych obrotach;). Teraz cos dla ogolu moze...Jak jest dobry termostat i auto dogrzane to nie ma bata-musi byc 90st. i gorace powietrze. Mialem poprzednio Golfa II i dopilnowalem zeby zalozyli Wahlera. Na postoju z wlaczona dmuchawa w srodku mial moze 80 stopni-wiadomo-odprowadzala cieple powietrze. Ale w trakcie jazdy to czy bylo 0 stopni czy -20 zawsze mial 88 st(wg wskaznika). I powietrze lecialo gorace z nawiewow. Teoretycznie Passat B3 powinien lepiej grzac i szybciej sie nagrzewac bo jest ciezszy, stawia wiekszy opor a co za tym idzie ma gorsze chlodzenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #49 Napisano 27 Stycznia 2010 Wsadź termometr w wyrównawczy, bo widzę że to równie wskaźnik może głupoty pokazywać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #50 Napisano 27 Stycznia 2010 No niestety...Glupie uczucie jak ma sie wydac 40zl (tanszego nie widzialem z taka skala) na termometr, po to zeby sprawdzic temperature w zbiorniczku... Mus to mus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #51 Napisano 27 Stycznia 2010 Pożycz ewentualnie, podjedź gdzieś na warsztat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #52 Napisano 27 Stycznia 2010 czujnik temp. od zegarow bo taka temp. za duza, dawno by Ci uszczelke wydmuchało. jak w jettcie czujnik mi padł to wskazywał podczas trasy w zime ponad 90*C .. a jak stało auto to poniżej 90*C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach