Skocz do zawartości
deyna 72

Question climatronic -b5 zerwany pasek klimy

Rekomendowane odpowiedzi

witam :)

 

od niedawna jestem posiadaczem paska 1.9 TDI kombi rok 2000 przed liftem

zgodnie z zleceniami kolegów z forum jeżdzę na ustawionym climatroniku auto 22 st . w garazu ma tp ok 15 - 17 st wiec raz na 10 dni zał clime na LO na kilka minut chłodziło ok . Jednocześnie zauważyłem iz auto głosniej pracuje w trybie auto a cichnie w econ i tak trwało.

Teraz kontrolowałem stan oleju i płynów od wspomagania i chłodniczego ale stwierdziłem iz ma zerwany pasek wieloklinowy od klimy , przed kupnem nowego próbowałem sprawdzić czyli ruszyć koło od strony klimy przy zał auto i econ niestety jest sztywne i nie da sie go obrucić co może być przyczyną

( elektrozawór ? ). :szok: :638: :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zerwał się pasek napędu sprężarki to albo był już stary albo sprężarka ma zatarte łożysko. Kompresor nie uruchomi się też jeśli spalony jest bezpiecznik, który znajduje się wewnątrz deski rozdzielczej. Należy zdjąć osłonę z pod kolumny kierowniczej i odnaleźć bezpiecznik ( koloru żółtego albo pomarańczowego dokładnie nie pamiętam)Odpowiada za uruchomienie wentylatora. Jeśli okaże się że bezpiecznik jest spalony to winę za to ponosi sam wentylator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli wogole nie da sie obrocic szajbki od kompresora to prawdopodobnie zatarlo sie lozysko . Sprawdz czy da sie obrocic te czesc co wystaje poza szajbke-od sprzegielka- jezeli da sie obrocic (moze stawiac dosyc duzy opor)i nie czuc zgrzytow to prawdopodobnie tylko lozysko od szajbki bedzie do wymiany , jezeli nie to kompresor do wymiany/regeneracji.w niektorych wypadkach , jesli lozysko od szjbki sie rozleci to potrafi rowniez zablokowac to sprzegielko,tak wiec jezeli nie da sie obrocic ani jedno ani drugie to jedyna co mozna zrobic to zdjac sprzeglo razem z szajbka i sprobowac obrocic za sam walek od kompresora.Jednak podejrzewalbym ze wysiadlo tylko wlasnie to lozysko od szajbki.

W trybie auto -kompresor jest wlaczany jesli jest to wymagane przez modol , a w trybie econo kompresor jest odlaczony na stale.

Edytowane przez T-Rex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie ostatnio spogladałem pd auto i zauwazyłem ze z sprezarki zwisa kropla oleju ,czystego ,zółtego a sprezarka całe zapocona diagnoza klimatronica i za pomoca vag pokazuje zero błedów, czy to cos powaznego ??? skad ten wyciek ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakiś uszczelniacz puścił to jak przy wale korbowym jak simering puści to też olej leci a tu jest podobnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co wycieka to olej kompresora układu klimatyzacji. Pojemność 250ml. A to co się zatarło to sprzęgło elektromagnetyczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to czyli ??? co ??? moge jezdzic z takim wyciekiem czy juz zaczac szukac nowej sprezarki??? czy jeszcze popyka troszke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw poszukaj oznaczeń uszczelniacza kompresora a jak nie znajdziesz takiego to niestety inny trzeba bedzie co do bezpieczeństwa to nic się nie bój możesz śmigać tylko ze nie będziesz mieć klimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale srodek chłodzacy jeszcze nie spierniczył jest sprawdzałem klimatronik niepokazuje błedow ze go brak no ale ok

powiedz mi gdzie sie ten uszczelniacz znajduje ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ze ze z kompresora zwisa kropla to nie musi znaczyc ze kompresor cieknie ...moze tylko cieknac o-ring na krorejs z rurek dochodzacych do kompresora , no chyba ze widac golym okiem ze cieknie dokladnie z okolic sprzegla...Jedynym sposobem byloby wymycie dokladnie kompresorka i patrzenie z UV lampla i okularkami gdzie dokladnie sie pojawia wyciek-olej sobie podrozuje po calym obwodzie , nie tylko w samym kompresorze (jezeli piszesz ze jest zolty to chyba juz ma barwnik i nie trzeba wiecej dodawac), eewentualnie ze 'snifferkiem' ale to moze byc niezbyt dokladne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale srodek chłodzacy jeszcze nie spierniczył jest sprawdzałem klimatronik niepokazuje błedow ze go brak no ale ok

powiedz mi gdzie sie ten uszczelniacz znajduje ???

 

Sprężarka ma zawór ciśnieniowy który czasami lekko popuszcza na oringach,u mnie po każdym nabiciu klimy lekko sobie upuści czynnika i jest git-klima chodzi idealnie,jest to zawór wysokich ciśnień.Czasami przy nabiciu odczynnika gostek nabije 850gram odczynnika zamiast 700-różne roczniki-różna ilość czynnika. Mi gostek przed nabiciem wyjął ten zawór i wymienił oringi,po nabiciu 800gram ciut i tak sobie upuścił i jest ok.koszt 2oringów 5zł. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności