walus501 Zgłoś #21 Napisano 16 Stycznia 2010 a da sie tą sonde przywrócic jakos do zycia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześB3 Zgłoś #22 Napisano 16 Stycznia 2010 jezeli jest uszkodzona to zapomnij. jedynie wymiana na nowa pomoze,no ale sprawdz najpierw kabelki,polaczenia itp... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #23 Napisano 16 Stycznia 2010 oki. a jak sie sprawuje sonda z jednym kabelkiem zamiast 4?? ---------- Post added at 16:19 ---------- Previous post was at 15:46 ---------- i jak najlepiej sprawdzic czy sonda na szrocie jest dobra?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marlena1166 Zgłoś #24 Napisano 16 Stycznia 2010 wymień sonde na nową i nie baw się z używkami.....u mnie było to samo,gazownik stwierdził,wymieniono-ustawił dawkę gazu i chodzi jak rakieta.....czuć zmianę!!! no i wymienił dyszy 4szt. na nowe..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #25 Napisano 16 Stycznia 2010 chciałbym ale mienie stać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #26 Napisano 16 Stycznia 2010 Sorki, jak Ciebie nie stac to musisz zmienić auto, jak się kupuje auto, trzeba też brać pod uwagę eksploatację. Nie obrażaj się i nie miej żalu czy coś takiego, po prostu jak kupujesz auto musisz kalkulować że stać się na rzeczy eksploatacyjne, sonda w końcu nie jest taka droga i może warto odżałować (zrezygnować z piwka z kumplami np) bo kupować używaną to jak kupować używane klocki hamulcowe. Kupujesz używane klocki hamulcowe? A może na wymianę wlewasz przepracowany olej silnikowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #27 Napisano 16 Stycznia 2010 (edytowane) Vag-com 311 i POlski Vag 4,9 ten błąd oznacza przerwany kabel czy zużyta sondę? I da sie jakos ja naprawic albo wyczyscic? 525-- -------Oxygen sensor (G39) Short to Ground , czyli sonda lambda - zwarcie do masy, albo padnięta sonda bądź emulator sondy nie działa prawidłowo lub naprawdę przewód sygnałowy sondy jest gdzieś przetarty i dowiera do masy. "525 zwarcie do masy" to normalne przy instalacji gazowej II generacji z ustawioną emulacją na masę sterownika LPG. Edytowane 16 Stycznia 2010 przez Jotes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześB3 Zgłoś #28 Napisano 16 Stycznia 2010 akurat w tym wypadku sie nie zgodze, chyba ze tylko nowka DOBREJ firmy.Mialem nowa bosala i musialem po 2 miechach kupic za przyslowiowe piwo uzywke bosha, i latam do dzis, przyjdzie czas na doinwestowanie to wtedy nowa sie zalozy, poki co wszystko dziala wiec nie widze problemu w zalozeniu uzywki NA JAKIS CZAS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #29 Napisano 16 Stycznia 2010 (edytowane) Posłuchaj, kolego walus501, znajdź sygnałowy przewód sondy lambda (najczęściej czarny kolor) najbliżej sondy (u ciebie sonda chyba jest wkręcona w katalizator) i sprawdź napięcie na nim w czasie pracy silnika na benzynie i na gazie (oczywiście na ciepłym silniku i przy różnych prędkościach obrotowych). Jeżeli napięcie będzie się zmieniało od ok. 0,1 V do ok. 0,8-9 V i odwrotnie z częstotliwością ok. 1 Hz (1 zmiana na sek.), sonda jest dobra. Ale jeśli sonda okaże się dobra, to nie znaczy to, że wszystko będzie OK - mogą być jeszcze przerwy w jej obwodzie sygnałowym. W takim przypadku trzeba dokładnie sprawdzić przejście elektryczne obwodu sygnałowego sondy o od samej sondy poprzez jej wtyczkę, sterownik LPG i dalej ze sterownika LPG do ECU. Nie słuchaj doradców, którzy ci od razu radzą wymieniać sondę, bo ciebie z torbami puszczą - tylko dokładnie sprawdź swoją sondę lambda (jeśli sam nie będziesz umiał tego zrobić, to jedź do fachowca, tylko dobrego). Powodzenia. Pozdrawiam. Edytowane 16 Stycznia 2010 przez Jotes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #30 Napisano 17 Stycznia 2010 (edytowane) Witam zaloze sie ze masz emulacje otwarta.W tym przypadku podczas jazdy na gazie bingo rozwiera przewod sygnalowy sondy i sterownik lapie blad.Przy takim ustawieniu emulacji ten blad zawsze wyskoczy.Nic z tym nie zrobisz.Jesli po skasowaniu bledu i jezdzie tylko na benzynie blad nie wyskoczy to wszystko jest w porzadku.Aczkolwiek sonda zuzyta wolniej chodzi i moze powodowac objawy mulenia silnika. Edytowane 17 Stycznia 2010 przez cristof Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość oscarex Zgłoś #31 Napisano 17 Stycznia 2010 Witam. Mam Passata B3 1,8 G60 1990r. z instalacją gazową BRC. Ostatnio z dnia na dzień mam pojawil się problem z odpalaniem. Na zaciąg pali od razu jak tylko puszczę sprzęgło. Jak się nagrzeje, też pali normalnie. Na zimno można zajechać akumulator i nie zapali.Rzadko się zdarza by silnik na zimno na rozrusznik zaskoczył. Znajomy coś mówił, że jakiś czujnik temperatury mógł siąść i komputer źle analizuje dawkę wstępną paliwa, lub jej wogle nie podaje. Proszę o wypowiedź na ten temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #32 Napisano 17 Stycznia 2010 Ja w swoim 9A kiedyś miałem podobny problem. Urwał się przewodzik od wtryskiwacza rozruchowego i jak był zimny to nie dało się zapalić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #33 Napisano 17 Stycznia 2010 Witam. Mam Passata B3 1,8 G60 1990r. z instalacją gazową BRC. Ostatnio z dnia na dzień mam pojawil się problem z odpalaniem. Na zaciąg pali od razu jak tylko puszczę sprzęgło. Jak się nagrzeje, też pali normalnie. Na zimno można zajechać akumulator i nie zapali.Rzadko się zdarza by silnik na zimno na rozrusznik zaskoczył. Znajomy coś mówił, że jakiś czujnik temperatury mógł siąść i komputer źle analizuje dawkę wstępną paliwa, lub jej wogle nie podaje. Proszę o wypowiedź na ten temat. Może też być taka przyczyna, że rozrusznik na zimnym silniku pobiera zbyt dużo prądu i nie starcza go w wystarczającej ilości na zapłon. Kiedy uruchamiasz na zaciąg, rozrusznik nie zabiera prądu i lepiej zapala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #34 Napisano 19 Stycznia 2010 coś tam mierzyłem i wartości się zmieniały <mirnikiem cyfrowym> tylko ze jedne biały od sondy był połączony z czerwono-białym a drugi biały z brązowo-czarnym w instalacji- i na tych dwóch się zmieniały wartości. były jeszcze żółty i biały w instalacji ale nie mogłem ich znając w wiązce. a np jak by była sonda do du*y to po jakim czasie od usunięcia błędu pokazał by się ponownie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MsKondri Zgłoś #35 Napisano 19 Stycznia 2010 a np jak by była sonda do du*y to po jakim czasie od usunięcia błędu pokazał by się ponownie?? dwie dosyć dynamiczne przejażdżki na nagrzanym, hamowanie silnikiem itd., w tym 2 odpalenia w trakcie i błąd będzie spowrotem na liście. Tak miałem z źle podłączoną sondą. Nie ma nigdzie w sprzedaży tańszego(najzwyklejszego) wskaźnika do sondy, żeby pokazywał jaka mieszanka jest ? A może ktoś ma taki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #36 Napisano 20 Stycznia 2010 (edytowane) Nie ma nigdzie w sprzedaży tańszego(najzwyklejszego) wskaźnika do sondy, żeby pokazywał jaka mieszanka jest ? http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=891144218 http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=885952433 Edytowane 20 Stycznia 2010 przez Jotes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #37 Napisano 20 Stycznia 2010 http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=885952433 Mam z tej aukcji i polecam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #38 Napisano 21 Stycznia 2010 Taką jedno-diodową wpakowałbym w wolne miejsce w zegary, miałem w poldku całą linijkę i fajna sprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #39 Napisano 15 Sierpnia 2016 A ja mam taki problem,otóż jakieś dwa tygodnie temu podczas jazdy do pracy przy wyjeździe z bocznej drogi silnik nagle zaczął szarpać jakby nie dostawał paliwa lub brakowało mu prądu. Przygazowałem go trochę i ciężko wchodził na obroty,zarówno na gazie jak i na PB,krótkimi skokami jakoś dojechałem .Po kilku minutach znów przygazówka na na postoju i powoli wszystko wróciło do normy,z tym że auto zrobiło się trochę mułowate,daję gazu podczas jazdy ale jest takie uczucie jakby coś nie dawało dać pełnej mocy.Miałem zakupione w domu nowe kable ,świece zapłonowe kopułkę,palec rozdzielacza(już była pora wymiany tylko brak czasu) i cewkę zapłonową bo moja się skończyła i jeździłem na pożyczonej.Wjazd do garażu,wymiana na nowe części i jazda próbna -inny samochód,po jakim czasie znowu znowu ,jazda expresówką i coś jest z mocą wciskam pedał a auto stopniowo powoli się rozpędza.Czy walnięta może być sonda(gdzie ona się znajduje ),czy czujnik temperatury szwankuje,bo i takie opinie czytałem,co jest grane ,odpala ładnie ,w miarę równo chodzi zarówno na gazie jak i na Pb.Wymieniony jeszcze parę dni temu filtr powietrza i gazu wraz z regulacją.Gdzie u mnie w ogóle jest gniazdo żeby podłączyć komputer i sprawdzić błędy (czy są kody błyskowe i jak),bo czytam na forum od wczoraj wszystko co związane jest z sondą ,spadkiem mocy i diagnostyką i powiem szczerze że głowa może od tego rozboleć .Proszę Pomocy! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach