zlin142 Zgłoś #1 Napisano 14 Stycznia 2010 Szukam odpowiedzi na pytanie dotyczące skrzyni DSG w Passacie 140 i 170 KM. Czy konstrukcyjnie są to te same skrzynie biegów, chociaż różnią się oznaczeniami. Skrznia w 140 KM przenosi 320 momentu, a w 170 KM 350 Nm. Przeczytałem w danych tech. że przełożenia obu skrzyń są takie same . Może różnią się średnicą sprzęgieł wewnętrzych, tak, aby mogły przenieść większy moment. Myślę o podniesieniu mocy w moim 140 KM tak do 350 Nm , ale nasuwa się pytanie o wytrzymałość skrzyni . Moje pytanie skierowane jest do kogoś znającego temat: serwisu VW lub zakładu zajmującego się naprawą DSG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablocbr Zgłoś #2 Napisano 14 Stycznia 2010 to sa takie same skrzynie, poczytaj watki na forum dotyczace DSG a raczej awaryjnosci w 170 konnych passatach, osobiscie odradzam zwiekszanie mocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #3 Napisano 14 Stycznia 2010 Najlepiej podzwonic po warsztatach robiących chipy. Dobry warsztat nie będzie sie bał odradzić chip. Zapytaj czy dadzą gwarancję na to ze skrzynia sie nie rozleci od zwiększenia mocy. Jesli dadzą, to mozesz byc pewien ze nic się nie stanie. Skrzynia i sprzęgło ma na pewno jakis margines bezpieczeństwa. Tyle ze jaki ? http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27689 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #4 Napisano 15 Stycznia 2010 Dopisuje sie do tematu, z tym ze ja mam 170KM a chcialbym koło 200, noi oczywiscie moment takze do gory We wrocławiu w renomowanej firmie powiedzieli ze robili takie silniki, jednak należy to zrobić duzo dokladniej niż w przypadku normalnej skrzyni i niejednokrotnie poprawiac po testach na hamowni. Moment musi być bardzo łagodnie i równomiernie rozwijany aby nie wystepowały żadne szarpnięcia mocy co doprowadzi do szybszego złużycia tarczek. Tak więc sugeruje zrobić ta usługę w dobrej firmie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zlin142 Zgłoś #5 Napisano 15 Stycznia 2010 Może znajdzie się ktoś ,kto miał rozebrane na stole te dwie skrzynie i powie o ew. różnicach. Czy na 100% są takie same? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #6 Napisano 15 Stycznia 2010 Może znajdzie się ktoś ,kto miał rozebrane na stole te dwie skrzynie i powie o ew. różnicach. Czy na 100% są takie same? Wątpię żebyś kogoś takiego znalazł Najprościej niech użytkownicy 140 i 170KM podadzą typ skrzyni i model Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablocbr Zgłoś #7 Napisano 15 Stycznia 2010 Ja się dowiadywałem i obydwie skrzynie są takie same W większości problem z dsg dotyczy passatów 170 koni... czemu??? bo ta skrzynia nie jest do konca przystosowana do takiego momentu obrotowego Nawet przytoczę ci słowa Pana z serwisu... to jest skrzynia od 140 konnego i może nie wytrzymywać... Pamietaj o kosztach naprawy dsg... i kto sie tego podejmie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KAWA Zgłoś #8 Napisano 15 Stycznia 2010 dokładnie tak jak koledzy mówią są to dokładnie te same skrzynie mój dobry kolega ma taką skrzynie w 170KM Passacie i zrobił modyfikacje ma teraz około 200KM i zaczęły się problemy ze skrzynią a przed chipem była już wymieniana skrzynia na gwarancji wiec naprawdę się zastanów przed chipem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusho Zgłoś #9 Napisano 15 Stycznia 2010 Witam, ja mam CR 170 KM DSG z pazdziernika 2008 roku. mam zmieniony program w compsporcie na 195 km i ok. 390 Nm. po zmianie programu zrobilem ok 30 -35 tys i nie ma zadnych problemow ze skrzynia ani motorem. w sumie mam 62 tys przejechane. wszystko chodzi idealnie. z tego co sie dowiadywalem to dsg do 400 nm przenosi bez problemow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zlin142 Zgłoś #10 Napisano 16 Stycznia 2010 Skoro są takie same, to można spróbować zrobić 165 -170 KM i moment podnieść do 350 Nm i będzie jeszcze trochę bezpiecznego zapasu. Może ktoś z użytkowników to już robił i przejechał trochę .Przecież jest trochę tych passatów 140 KM z automatem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość franczesko22 Zgłoś #11 Napisano 13 Sierpnia 2010 Witam. Mimo iz jestem nowy i za granocy zczym na pierwszy zut oka łacza SIE MOJE BŁADY moge w 100% powiedziec ze te skrzynie sa takie same!!! co wiecej w seryjnych skrzyniach 170km skrzynia dsg radzi sobie lepiej niz w 140km, ta skrzynia jest na tyle szybka i dobra ze im wiecej koni tym lepiej,jest tylko lepsza i szybsza skrzynia porchwe/.. pracuje w serwisie vw-skoda -porche juz od 6 lat i naprawde mom swoje zdanie na ten temat, w jakich kolwiek pytaniach moge podac numer tel i wiecej informaci Tyle jak sie ktos niezgadza z moim znadiem natemat dsg to niech lepiej nedzwoini jak sie niezna POLECAM SIE RÓWNIERZ W TEMACIE AUDI PORCHE 11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pathernoster Zgłoś #12 Napisano 14 Sierpnia 2010 i mnie nurtuje to samo pytanie Mam PD 140km i (nowe )DSG. nie chce ponownie ponosić kosztów wymiany skrzyni. Pisałem o tym do kilku firm tuningowych i zdania są strasznie podzielone, część mówi że bez problemów moc i moment przenoszona przez przekładnie nie będzie miała żadnego wpływu a inni że grozi to awarią. Powoli odstępuję od chip-a. Ale z drugiej strony dalej jestem małym chłopcem i marzy mi się więcej kucy. Na pewno będę obserwował i czekał na rozwinięcie tematu. Pozdrawaim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedal Zgłoś #13 Napisano 23 Sierpnia 2010 dee_jay Rozmawiałem z kolegą pracującym w serwisie VW w Norwegii i powiedział mi dokładnie to samo o czym pisze kolega dee_jay. Spotkał sie z BMR-ami z DSG z momentem powyżej 400nM i mocą 210-240 KM (z tym że te 240 nie do końca mógł potwierdzić). Wszystko lata jak należy jeżeli moment jest płynnie rozłożony - bez nagłych skoków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach