Gość maras Zgłoś #1 Napisano 16 Stycznia 2006 Jak wymienic filtr powietrza w pasku 1.9 TDI 96r.Próbowałem ale cos nieszło za dobrze ,boję sie coś spierdzielic jak wiecie to napiszcie co mam zdejmowac pokolei Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 16 Stycznia 2006 masz tam czery zapinki,odpinasz i masz filtr na wierzchu. podmieniasz filtr i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maras Zgłoś #3 Napisano 16 Stycznia 2006 odpiąłem ale dalej nie chce zejść przeszkadz rura i przewód paliwowy nad nim i jest długi wchodzi az pod nadkole a także sa do niego podłączone jakieś kable Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 16 Stycznia 2006 odpiąłem ale dalej nie chce zejść przeszkadz rura i przewód paliwowy nad nim i jest długi wchodzi az pod nadkole a także sa do niego podłączone jakieś kable paliwowy??? a moze od klimy?nie jestem pewny jak jest w TDI ale moze rozepnij kolo przeplywomierza, tam chyba jest laczenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maras Zgłoś #5 Napisano 17 Stycznia 2006 nie dałem rady to jest jakiś obłęd klimy nie mam nad rura zakończoną jakims czujnikiem przykreconym dwiema śrubami do górnej kopuły filtra są przewody paliwowe napewno cholera próbowałem odpiąć rure od kopuły górnej ale cholernie cieżko siedzi i jest zapięta zapinka spreżynowa może odkrecic te dwie sruby ?nic się nie stanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shade_ Zgłoś #6 Napisano 17 Stycznia 2006 nie wiem jak u Ciebie w TDI, ale u mnie w VR6 zeby wyciagnac puszke filtra to musze wykonac nastepujace czynnosci: - odpinam zapinki na obudowie filtra - odpinam przeplywomierz - wyciagam listwe z dwoma przewodami podcisnienia (to one przeszkadzaja w wyciagnieciu puszki) - wyciagam puszke Tez mam klime wiec utrudnione jest troche wymienienie filtra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maras Zgłoś #7 Napisano 17 Stycznia 2006 jak wyglada przepływomierz?to jest taka kostka przykrecona dwiema śrubami do obudowy górnej [ Dodano: Sro Sty 18, 2006 14:06 ] :DUdało mi sie wymienic filtr ale nie jest tak łatwo troszke sie pomeczyłem nawet z pomoca kolesia.zapłaciłem 20 zł .Autko śmiga dużo lepiej słyszałem, że jak sie nie wymienia filtra to może paść przepływomierz a to kosztuje! najtańszy 300. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartizu Zgłoś #8 Napisano 21 Marca 2006 Wątek stary, ale problem ten sam. Dzisiaj naszło mnie na wyciągnięcie filtra powietrza. Odpiąłem zapinki, obudowę filtra da się lekko podnieść, tak, że widać filtr, ale nie da się jej sciągnąć, bo przeszkadza gruba rura biegnąca nad nią. Maras, pochwal się, jak udało Ci się to obejść, co trzeba odpiąć, odłączyć, itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77 Zgłoś #9 Napisano 22 Marca 2006 Wątek stary, ale problem ten sam.Dzisiaj naszło mnie na wyciągnięcie filtra powietrza. Odpiąłem zapinki, obudowę filtra da się lekko podnieść, tak, że widać filtr, ale nie da się jej sciągnąć, bo przeszkadza gruba rura biegnąca nad nią. Maras, pochwal się, jak udało Ci się to obejść, co trzeba odpiąć, odłączyć, itp Witam Nie odkręcaj przepływomierza,wysuń z niego wtyczkę,przy osłonie rozrządu wypnij z uchwytów przewody paliwowe,rozłącz wąz powietrzny za przepływomierzem.Rozepnij spinki obudowy filtra,zdejmij jego górna część razem z przepływką.Przy okazji wymiany filtra dobrze jest także wyjąć dolna cześć obudowy,bo tam zbiera się piasek itp.W tym celu z prawej strony obudowy zdejmij czarny o-ring trzymajacy,unies ją do góry i wysuń w prawo- cały filtr masz wymontowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartizu Zgłoś #10 Napisano 22 Marca 2006 Operacja zakończona sukcesem w 80% Przewody paliwowe odpiąłem, wtyczkę przepływomierza też, następnie zapinki obudowy filtra. Dalej chciałem zdjąć wąż powietrzny za przepływomierzem, ale obejma jest tak twarda, a sam wąż tak zassany, że ani rusz Liczyłem, że uda mi się to zdjąć, żeby wyczyścić przepływomierz, ale nic. Wykręciłem go od strony obudowy filtra po czym ją (obudowę) zdjąłem. Dolej części nie zdejmowałem - było tam parę much, trochę piasku i paprochy, ale dało się to wydmuchać i jest git. Stary filtr był ostro szary w porównaniu nowym. Przepływomierz wyczyściłem tylko od strony obudowy filtra (trochę syfu tam też było). Wszystko udało sie poskładać do kupy, auto jest żwawsze a o to mi chodziło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maras Zgłoś #11 Napisano 22 Marca 2006 Hej ja się nagimnastykowałem z wymianą raczej polecam Ci poprosic o pomoc druga osobę odpinasz zapinki i odłączasz rurę zacisnięta metalową klamrą taka obejma cholernie mocno trzyma.polużnijobejmę kombinerkami i odłącz rure plastikową od przepływki zejdzie ale bardzo cięzko siedzi z boku jest guma która trzyma cała obudowe zdejmij ja i wysuń cała obudowe.Polecam całkowicie zdjąc (odkrecic przepływkę i ją oczyścić mokra szmatką te metalowe siatki chyba że są czyste.U mnie były zalepione syfem i autko ledwo jeżdziło a teraz nie poznaje autka i oczywiście mniej pali.Może widziałes juz zdjęcie jakie zamieściłem jak wyglądała moja przepływka.Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartizu Zgłoś #12 Napisano 22 Marca 2006 ...taka obejma cholernie mocno trzyma.polużnijobejmę kombinerkami i odłącz rure plastikową od przepływki zejdzie ale bardzo cięzko siedzi z boku jest guma która trzyma cała obudowe zdejmij ja i wysuń cała obudowe.Polecam całkowicie zdjąc (odkrecic przepływkę i ją oczyścić mokra szmatką te metalowe siatki chyba że są czyste.U mnie były zalepione syfem i autko ledwo jeżdziło a teraz nie poznaje autka i oczywiście mniej pali.Może widziałes juz zdjęcie jakie zamieściłem jak wyglądała moja przepływka.Pozdro. Z tą obejmą to trochę przesadzili. Jest tak mocna, że ho ho Zdjęcie Twojej przepływki widziałem - bałem się, że u mnie będzie tak samo. Od strony filtra było trochę syfu powbijanego w siateczkę, ale nie dużo. Do drugiej strony się nie dostałem. Przerobię temat jeszcze raz, jak się zrobi cieplej, z kimś do pomocy. Może nawet to opstrykam dla innych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BAREEEK Zgłoś #13 Napisano 24 Maja 2008 Hmm właśnie zamierzam wymienić i ja swój stary filtr ale mam pewne obawy co i w jakim miejscu odłączyć. Może ktoś kto już sam wymieniał zrobił by jedno zdjęcie i zaznaczył np kółeczkiem w którym to miejscu najbezpieczniej odłączyć tak żeby móc już bez problemu wymienić sam filtr powietrza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #14 Napisano 24 Maja 2008 A może by tak od razu wymienić też filtr paliwa? Nikt o tym nie pomyślał? Wtedy wszystko bajecznie wychodzi. Wystarczy pamiętać co gdzie było podpięte (a jak nie jesteś w stanie zapamiętać to karteczki "post it" pomogą, tak kiedyś robiłem przy zabawach z elektryką). Lub jakieś inne oznaczenie. Przewodów paliwowych nie pomylisz bo są różnej grubości i odpowiednio skierowane. Od przepływomierza odpinasz wtyczkę, jest tylko jedna. Obejmę z rury najlepiej moim zdaniem zdjąć od strony dolotu. Potrzeba jakiś klucz typu "żabka" lub "francuz". Ja u siebie komplet filtrów wymieniam co 15 tys km, czyli co 3-4 miesiące, i nie potrzebowałem pomocy drugiej osoby. Waż klimy wystarczy podnieść lekko do góry. Pozdrawiam, Sławek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #15 Napisano 24 Maja 2008 je też sobie radzę łatwo nie jest (też mam klimę, wkurza mnie ta gąbka za i nad obudowa, w błotniku ), mógłby być lepszy dostęp ale się da zrobić, odpinam wtyczkę przepływomierza, zdejmuję rurę karbowaną dolotu powietrza z przepływomierza (mam przyjemność posiadania takiego klucza: http://www.allegro.pl/item370619469_knipex_nr_kat_85_01_250_nowy_.html , idzie jak w masło, można czymś podobnym, kiedyś robiłem to zwykłymi większymi kombinerkami czy obcegami na dwa razy), i z wyczuciem podnosimy i wyciągamy pokrywę filtra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #16 Napisano 13 Lipca 2009 a co ile sie wymienia filt? powietrza? gdzies to widziałem na forum ale niemoge znaleźć tego wątku;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #17 Napisano 13 Lipca 2009 a co ile sie wymienia filt? powietrza? gdzies to widziałem na forum ale niemoge znaleźć tego wątku;p generalnie zależy w jakim terenie się poruszasz. Ja po roku od założenia sprawdzam stan filtra. Jak dobry to tylko przeczyszcze sprężarką i dalej na nim jeżdże. Wymieniam co 1,5 roku średnio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #18 Napisano 13 Lipca 2009 a co ile sie wymienia filt? powietrza? gdzies to widziałem na forum ale niemoge znaleźć tego wątku;p W dieslu i "zapylonym" terenie co wymianę oleju. Ja wymieniam w benzyniaku co 20 tys czyli dwie wymiany oleju lub raz w roku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nikos Zgłoś #19 Napisano 14 Lipca 2009 (edytowane) Filt powietrza nie kosztuje tyle żeby trzeba bylo na nim oszczedzać. Jak by nie patrzec od jego stanu zależy bardzo wiele rzeczy : spalanie, przyspieszenie, obroty !!! i jescze kilka mniej istotnych. W każdym bądź razie nie polecam również filtrów marki filtron i tym podonych, widziałem jak sie kończy takie oszczedzanie tym że trzeba rozbierac cały dolot (przepływke) żeby wyjąc to co zostało z taniego chłamu. Osobiscie polecam i uzywac Mann lub Bosh. Edytowane 25 Kwietnia 2010 przez Nikos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #20 Napisano 14 Lipca 2009 (edytowane) dzieki:) aa pozwolicie ze jeszcze zapytam w jaki sposób najłatwiej ten filtr wymienic? dodam ze przeszkadza mi rura od klimatyzacji;/ Edytowane 14 Lipca 2009 przez Krynio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach