Skocz do zawartości
Gość Kamil77

Wymiana Wahaczy ! Trudne czy nie ?

Rekomendowane odpowiedzi

Amorki i sprężyny są jeszcze w dobrym stanie :D

Kupiłem auto, jak się okazuje, z wahaczami firmy Made-in-china, które poprzedni właściciel wrzucił chyba tylko po to, żeby nic nie stukało przy sprzedaży... Przejechałem na nich 3 tyś. i walić zaczęły jak głupie...

Będę kupował wszystko w zestawie tylko zastanawiałem się czy wymieniać.

 

Sprężyny i amory mogą dostać po tyłku przez luzy na wahaczach? Bo z mojego punktu widzenia to nie ma związku, ale mogę się mylić :pardon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie ma zadnego zwiazku. Ale opony ci wciagnie momentalnie i moze rozwalic maglownice i lozyska;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego, rozwiałeś moje wątpliwości :)

W sumie to logiczne pod względem mechanicznym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kup w komplecie i wymien w komplecie jak cos to lepiej gwarancja na to patrzy a wiadomo ile na koncówkach polatasz????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I właśnie to zamierzam zrobić ;)

Dzięki za radę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie wiem, że idę na łatwiznę ale pomóżcie auto stoi 2 dzień na kołku i nie mogę sobie poradzić z wymianą "banana"

04072013026.jpg

nie chcę młotkiem rozwalić tych metalowych przewodów co idą obok, a przecież tyle osób już to wymieniało i jakoś im to poszło a ja jestem w du..ie :(((

Edytowane przez arek58

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

doczytałem teraz w tym temacie

http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/32/

 

mały mankament,żeby wymienić tak zwanego banana nie trzeba aż tak się nagimnastykować jak piszesz,wystarczy odkręcić ławę czyli śruba na klucz 18 i te dwie obok na 13 klucz wtedy podważamy praktycznie bez wysiłku i nie musimy wyciągać śruby pod kątem ,bo wychodzi nam swobodnie nie zaczepiając o podłogę

 

robił tak ktoś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra chłopaki zrobiłem tak jak było pod tym linkiem :)) wyszło bez problemu sposób sprawdzony polecam wszystkim którzy będą wymieniać BANANA :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
doczytałem teraz w tym temacie

http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/32/

 

 

 

robił tak ktoś

 

 

Ja tak robie od lat, przeciez to logiczne;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A geometria się nie rozwali? Bo sankami można przecież regulować:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To oczywiste ze przy robieniu wachaczy trzeba zkalibrowac sanki i belke tylna przed zbieznoscia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To oczywiste ze przy robieniu wachaczy trzeba zkalibrowac sanki i belke tylna przed zbieznoscia.

jak zkalibrować sanki i belkę ja mam to zrobić czy diagnosta przy ustawianiu to zrobi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta ci tego nie zrobi bo mu sie nie chce i powie ze sie nic takiego nie robi.

Kalibruje sie belke, sanie i uistawia sie kont polowkowy na koncowkach drazkow, a ponadto odpowiednio naciaga sie gorne mocowania amora.

Kolejno:

-belka rowno jak najdalej w tyl tak ze na poluzowanych srubach nie da sie dalej pociagnac belki do tylu

-sanie maja oczka na przodzie, po zkalibrowaniu lap silnika wzgledem podluznic kalibruje sie tymi oczkami sanie

-koncowki drazkow mozna podniesc lub oposcic gora dol we frezie okolo 6mm a maja byc na srodku wzgledem frezu ale najpierw trzeba uwzglednic czy koncowki sa identyczne

-dokrecic wachacze dolne i gorne w pozycji do jazdy

Po takim zkalibrowaniu zawieszenia mozna zrobic zbieznosc i nie ma takiej opcji zeby zle bralo opony, za duzo palil, lub sciagalo w ktoras ze stron;)

 

Tylko pytanie kto dba o takie drobne szczegoly? Nikt....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Diagnosta ci tego nie zrobi bo mu sie nie chce i powie ze sie nic takiego nie robi.

Kalibruje sie belke, sanie i uistawia sie kont polowkowy na koncowkach drazkow, a ponadto odpowiednio naciaga sie gorne mocowania amora.

Kolejno:

-belka rowno jak najdalej w tyl tak ze na poluzowanych srubach nie da sie dalej pociagnac belki do tylu

-sanie maja oczka na przodzie, po zkalibrowaniu lap silnika wzgledem podluznic kalibruje sie tymi oczkami sanie

-koncowki drazkow mozna podniesc lub oposcic gora dol we frezie okolo 6mm a maja byc na srodku wzgledem frezu ale najpierw trzeba uwzglednic czy koncowki sa identyczne

-dokrecic wachacze dolne i gorne w pozycji do jazdy

Po takim zkalibrowaniu zawieszenia mozna zrobic zbieznosc i nie ma takiej opcji zeby zle bralo opony, za duzo palil, lub sciagalo w ktoras ze stron;)

 

Tylko pytanie kto dba o takie drobne szczegoly? Nikt....

 

i ja mam to zrobić nawet nie wiem jak się do tego zabrać, a jest jakieś foto story do tej operacji :))))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaledwie godzine ci to zajmie.

Sluchaj, nie jestem w stanie zrobic fot, chyba ze na warsztacie zawita jakis VAGowski wielowachacz do wymiany to wtedy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo jestem w stanie zrozumieć tą "instrukcje" byłbym wdzięczny za jakiekolwiek zdjęcia może ktoś na forum jest w posiadaniu takowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na forum napewno nikt tak nie kalibruje bo to tylko forum;) Ja ta metode znam z kursow dla mechanikow organizowanych w VW.

Kolejno:

-luzujesz 3 sruby na mocowaniach obu stron belki tylnej

-wrzucasz bieg lub zaczepiasz przedni hak do czegos co utrzyma auto nieruchomo

-zaczepiasz tylna belke pasami zabezpieczajacymi lub naciagarka do czegos co pozwoli pociagnac belke np. inne auto na biegu i recznym, slup betonowy czy filar ogrodzenia....

-napinasz pasy jak bys chcial wyrwac belke

-bez popuszczania pasow dokrecasz mocowania belki, czynnosc wykonuje sie w pozycji do jazdy czyli auto stoi na wlasnych kolach

 

Przod/zawieszenie przednie:

 

-zdejmujesz wachacze

-gdy auto jest uniesione calym przeodem poluzowujesz sanie na 4ech srubach mocujacych by opadly na okolo 1cm

-poluzowyjesz lape silnika np lewa i ustawiasz ja wzgledem podluznicy

-dokrecasz ja i ustawiasz identycznie przeciwna lape

-teraz masz takie okragle otworki na szczycie obu rogow przednich san

-wprowadzasz w te oczka dluga nasadke (nie pamietam srednicy) tak by przestrzelila/nacentrowala 3 otwory

-to samo po przeciwnej stronie

-dokrecasz belke zaczynajac od przodu i dociagasz maksymalnym momentem czyli jakies 90-110nm bedzie wystarczajaco

-teraz zakladasz zawias i stawiasz auto piastami na podstawkach, pustakach czy co tam posiadasz by osiagnac pozycje zawieszenia ''do jazdy czyli polozenie w roboczym obciazeniu

WAZNE ZEBY NIE BYLO TARCZ, ZACISKOW I KOL BO BEDZIE POTRZEBNY DOSTEP DO SRUB WACHACZY;)

-dokrecasz wachacze

-teraz mierzysz wysokosci koncowek drozkow kierowniczych i porownujesz

-robisz kreski korektorem na srodkach wyzlobien na srube blokujaca

-wprowadzasz konsowki w frezy w zwrotnicy

-ustawiasz kreska na srodku otworu na srube blokujaca i dokrecasz w tej pozycji gorna srubke ustalajaca

-wkladasz i dokrecasz srube blokujaca

-dociagasz srube ustalajaca dorna

-skladasz heble i zakladasz kola

-jedziesz na zbieznosc;)

 

Teraz rozumiesz po kolei co i jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oki dalej jest to dla mnie czarna magia :( jak to mówią jestem wzrokowcem i najpierw musiałbym to zobaczyć, żeby zrobić jakoś będzie musiała starczyć sama zbierzność

 

P.S.

kiedyś na forum widziałem temat o wymianie gum w zawieszeniu tzn. na stabilizatorze itp. może wiecie jaki to był albo jakie jeszcze elementy gumowe są do wymiany w b5 :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko to. Elementy stabilizatora najlatwiej sie wymienia naobciazonym zawieszeniu bo wtedy nie sa napiete i nie trzeba nic naciagac.

Kolejne elementy to tuleje trzymajace belke tylna i to koniec zawieszenia w passacie;)jeslichodzi o elementy gumowe.

 

A ten proces kalibracji jest po to zeby zbieznosc dala jak najlepsze efekty a nie tylko miescila sie w granicy tolerancji;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lenin widzę że ostro ,, ogarniasz" temat, szkoda że tak jak wspomniałeś chlopom z geometrii przeważnie nic się nie chce..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności