davidd90 Zgłoś #1 Napisano 21 Grudnia 2009 Problem polega na tym, że świeci kontrolka od ładowania ale alternator wytwarza 14.44V Kostka na alternatorze jest dwupinowa, jedno wzbudzenie na którym jest 12V a druga od kontrolki na którym jest 6V. Pytanie brzmi: Czy coś w alternatorze się zepsuło? Jeśli tak to co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 21 Grudnia 2009 Jak by się popsuło to by wcale nie świeciła , ta od kontrolki to chyba powinna masę podaje na kontrolkę , masz albo przetarty przewód albo zwarę gdzieś przy śrubce do której jest dokręcony niebieski kabelek, no bo chyba wielkiej różnicy między benzyną a dieslem w alternatorach nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #3 Napisano 21 Grudnia 2009 A mi się wydaje, że uszkodzona jest jedna z trzech diod wzbudzenia..... Jednak jeśli masz tam 6V to tylko potwierdza to moje przypuszczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 21 Grudnia 2009 A mi się wydaje, że uszkodzona jest jedna z trzech diod wzbudzenia..... JAFO ale chyba to właśnie wtedy by się nie zapalała po przekręceniu stacyjki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #5 Napisano 21 Grudnia 2009 (edytowane) Kiedyś w Poldku miałem taki objaw.... Naprawiałem to w nim dwukrotnie. Żarówka przy 6V może się nie zapalić bądź tylko żarzyc, ale LED........ Uzwojenie generuje 3 fazy. Jeśli jest symetria, brak napięcia kiedy alternator nie ładuje, to w punkcie wspólnym nie ma napięcia i LED świeci pełnym światłem. Jeśli jest ładowanie, to w punkcie wspólnym jest identyczne napięcie, jak na akumulatorze przez co nie ma różnicy potencjałów na LEDzie. W przypadku, gdy jedna bądź dwie diody wzbudzenia ulegną uszkodzeniu, to występuje taki właśnie objaw -asymetria. W punkcie wspólnym jest niepełne napięcie. Jest wartość szczytowa, ale napięcie skuteczne jest dużo niższe.... To tyle teorii..... Chyba, że jakimś cudem diody wzbudzenia przeniosły się do...... regulatora napięcia Tyle, że nie mogły, bo konstrukcja alternatora temu przeczy..... . Edytowane 21 Grudnia 2009 przez JAFO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
davidd90 Zgłoś #6 Napisano 21 Grudnia 2009 Regulator napięcia z szczotkami wymieniłem ale dalej to samo Po włączeniu zapłonu dioda świeci mocno, po odpaleniu silnika troszeczkę słabiej. Można dokupić same takie diody? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #7 Napisano 21 Grudnia 2009 Można dokupić same takie diody? Całą płytkę z diodami i do elektryka aby wymienił, no chyba że sam się tego podejmiesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
davidd90 Zgłoś #8 Napisano 21 Grudnia 2009 Czyli diody wzbudzenia są w regulatorze napięcia razem ze szczotkami? Czy gdzieś dalej w alternatorze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #9 Napisano 21 Grudnia 2009 Czyli diody wzbudzenia są w regulatorze napięcia razem ze szczotkami? Czy gdzieś dalej w alternatorze? Spisz numer alternatora i do sklepu tam Ci pokażą jak wyglądają te diody (płytka przy tylnej ściance z tej płytki wychodzą śruby do podłączenia grubego kabla i tego na kontrolkę), dodam tylko że aby to wymienić to trochę trzeba mieć pojecia o elektryce no i oczywiście rozbebeszyć altka na pół. Masz Boscha ,czy tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
davidd90 Zgłoś #10 Napisano 21 Grudnia 2009 Tak Bosch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #11 Napisano 21 Grudnia 2009 Ale wstrzymaj się z kupnem tylko wymontuj altka i zawieź do elektryka , on Ci dokładnie zdiagnozuje, bo może wystarczy tylko luty na płytce poprawić. Może być też taka sytuacja że tylne łożysko jest wybite i wirnik trze o stojan ...ale wtedy są raczej inne objawy. Jedź do elektryka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #12 Napisano 23 Grudnia 2009 (edytowane) JEDNA DIODA DO WYMIANY. Tylko nie jedna z tych 6-ciu większych diód mocy wprasowanych w płytkę ale ta, jedna z trzech małych. Mała, obojętny symbol. Ważne, by była to dioda prostownicza, krzemowa...... Na pewno nie szklana. A znajduje się ona na module prostowniczym. Edytowane 23 Grudnia 2009 przez JAFO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misio557 Zgłoś #13 Napisano 23 Grudnia 2009 Sprawdź czy prawidłowo wpięte są wszystkie kostki z tyłu skrzynki bezpieczników. U mnie także paliła się kontrolka od ładowania i naprawa alternatora nie pomogła. Myślałem że jakiś kabel jest przetarty i grzebałem się przy skrzynce i znalazłem kostkę która nie była do końca wciśnięta docisnąłem i kontrolka gaśnie po zapaleniu silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukpc1 Zgłoś #14 Napisano 18 Grudnia 2011 Witam mam ten sam problem, kontrolka świeci ale ładowanie jest!!!, mam pytanie szczególnie do autora postu, jak sobie z tym poradził co było przyczyną świecenia??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #15 Napisano 18 Grudnia 2011 Witam mam ten sam problem, kontrolka świeci ale ładowanie jest!!!, mam pytanie szczególnie do autora postu, jak sobie z tym poradził co było przyczyną świecenia??? rok na forum i nie dość że kotlety odgrzewasz to jeszcze w złym dziale... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukpc1 Zgłoś #16 Napisano 18 Grudnia 2011 sorka, ale nie mam uprawnień by samemu rozpocząć nowy temat, dlatego odgrzebałem ten. Proszę Administratora o ewentualne przeniesienie mojego postu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #17 Napisano 18 Grudnia 2011 sorka, ale nie mam uprawnień by samemu rozpocząć nowy temat, dlatego odgrzebałem ten. Proszę Administratora o ewentualne przeniesienie mojego postu. to nie o to chodzi by zakładać nowy temat.. popatrz jaką masz lekturę na wieczór: http://forum.vw-passat.pl/search.php?searchid=192702 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukpc1 Zgłoś #18 Napisano 18 Grudnia 2011 niestety nie działa link, myślę że ktoś pomoże mimo mojego błędu w umieszczeniu postu. Czekam na konkretne podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 18 Grudnia 2011 co było przyczyną świeceniamostek prostowniczy w alternatorze lub przewody przetarte/przerwane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukpc1 Zgłoś #20 Napisano 18 Grudnia 2011 (edytowane) które te przewody te dwa jeden od wzbudzenia drugi od obrotomierza ??? czy przy braku wzbudzenia ładował by alternator ??? więc nie sądzę by był przetarty przewód. przy odpalonym silniku kontrolka świeci się ale tak nie do końca świeci pełną mocą tak żarzy się dobrze widoczna. Edytowane 18 Grudnia 2011 przez lukpc1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach