Skocz do zawartości
zaba371

odpala i gasnie powietrze w przewodzie

Rekomendowane odpowiedzi

Filtr + podgrzewacz wymienione. Brak powietrza w przewodach, pali od strzała:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymieniłem podgrzewacz ,filtr,wężyki, wstawiłem zaworek i już nie wiem co jeszcze mam zrobić???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomku też wymieniłem podgrzewacz+oring nic mi to nie dało,filtr z podgrzewaczem poszedł w kosz kupiłem zwykły za 12-16zł.Odłącz przewód i zaślep filtr na powrocie...gdzieś to powietrze się wciska że paliwo ucieka z pompy.Jak przez te kilka godzin postoju paliwo zwieje to nieszczelność jest filtr-pompa-przewody przelewowe.Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki Sławku u mnie problem tkwił w miedzianych podkładkach na przewodach przykręcanych do pompy wymieniłem je i jest ok. na razie jak nie ma mrozów a pózniej się okaże czy pomogło skutecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ON nie ucieka to przy mrozach też będzie spoko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich na forum.

Myślę że podpinam się pod odpowiedni temat.

U mnie sprawa wygląda tak:

Mam Passata b4 1,9 td 1994 rok.

Niedawno zauważyłem że przy porannym odpalaniu w przewodzie od filtra do pompy jest pusto a jak zapali to paliwo kotłuje się razem z powietrzem.

Po około minucie idzie już tylko paliwo ( chociaż na pełnych obrotach pomimo że nie wyczuwalny jest spadek mocy to też idą bombelki powietrza )

Posprawdzałem opaski na przewodach, wymieniłem nowy filtr , sprawdzałem oring przy podgrzewaczu na filtrze, dalej to samo.

Założyłem zaworek zwrotny przed filtrem paliwa, i różnica jest taka że teraz nawet po dłuższym postoju np rano w przewodzię między filtrem a pompą jest cały czas paliwo ale po zapaleniu nadal idzie paliwo razem z powietrzem i skutkuje to trochę nierówną pracą silnika na początku.

Czytałem gdzieś na tym forum że często zbierają się jakieś zanieczyszczenia na smoku (chyba tak się nazywa to co jest w zbiorniku paliwa)

I tu jest moje pytanie:

Czy aby przeczyścić smoka bez wyjmowania ze zbiornika można:

zdjąć przewód dochodzący od zbiornika do filtra paliwa i pchnąć powietrze sprężarką , jeśli tak to jakim max ciśnieniem aby nie uszkodzić czegoś?

Wiem że to rozwiązanie byłoby tymczasowe, bo i tak zanieczyszczenia pozostaną w zbiorniku a później zaśsie je smok ale chciałbym się upewnić czy chociaż na chwilę to pomogło i warto wyjmować smoka z zbiornika?

Byłbym wdzięczny za wszelkie podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobnie miałem i wymiana przewodów pomogła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tych pod spodem które idą do zbiornika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, bynajmniej tak u mnie było.

Jeżeli mocno zanieczyszczony jest zbiornik to bym go zdemontował i przepłukał parę razy. Dmuchnięcie sprężonym powietrzem nie da zbyt dużych efektów, wręcz mizerne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy aby przekonać się że coś nie tak jest na odcinku zbiornik-smok-przewody do filtra, można by było podłączyć na chwilę paliwo przewodem bezpośrednio np. z kanistra z paliwem do filtra paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszę w imieniu Kolegi, który też ma podobny problem. U niego w Toledo 1.9 td auto chodzi tylko kiedy przewody połączone są z ominięciem filtra. Po założeniu przewodów na filtr chwile pracuje i zaraz gaśnie. Filtry były podmieniane (2 nowe)i za każdym razem zalane do pełna. Czy tu też może być klasyczna nieszczelność na przewodach?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mi przychodzi na myśl to to, że pompa "nie daje rady" ciągnąć paliwa przez filtr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piszę w imieniu Kolegi, który też ma podobny problem. U niego w Toledo 1.9 td auto chodzi tylko kiedy przewody połączone są z ominięciem filtra. Po założeniu przewodów na filtr chwile pracuje i zaraz gaśnie. Filtry były podmieniane (2 nowe)i za każdym razem zalane do pełna. Czy tu też może być klasyczna nieszczelność na przewodach?

Pozdrawiam

 

A dawaliście nowy oring na ten pseudo podgrzewacz przy wymianie fitrów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie filtra nie trzeba zmieniać oringa bo nowy filtr ma już założony oring ( chyba że nie wszystkie filtry ).

Często wymiana na nowy filtr z oringiem nie likwiduje nieszczelności - sam się ostatnio o tym przekonałem, dopiero gdy zmieniłem na nowy podgrzewacz - skończyło się powietrze w przewodach, po prostu powierzchnia w podgrzewaczu do której przylega oring też się jakby "ściera" i nawet nowy oring nie przylega do niej w stu procentach.

I jeszcze taka mała ciekawostka co do tego " niby podgrzewacza"

Gdy w filtrze jest paliwo ciepłe podgrzewacz kieruje paliwo z nadmiaru bezpośrednio do zbiornika a gdy jest zimne ( bodajże od + 15 stopni w dół ) paliwo z nadmiaru wędruje do filtra.

Edytowane przez jacekbed

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdy w filtrze jest paliwo ciepłe podgrzewacz kieruje paliwo z nadmiaru bezpośrednio do zbiornika a gdy jest zimne ( bodajże od + 15 stopni w dół ) paliwo z nadmiaru wędruje do filtra.
To co sprężynka reagująca na temperaturę? Przecież tam jest tylko mały śrut podtrzymywany sprężynką, bardziej działający jako zawór zwrotny. Do tego wygląda to tak, że sprężynka działa na podciśnienie powodowane przez pompę. Czyli jak pompa ma większe zapotrzebowanie na paliwo niż nadąża ono lecieć z wężyka idącego z baku to podciśnienie powoduje że śrut na sprężynce opada i paliwo z "powrotu" zamiast iść do baku przelewa się do filtra i wraca do pompy. Bo normalnie śrut blokuje spływanie do filtra paliwa z "powrotu" tylko kieruje go do baku. A przynajmniej tak to wygląda z moich obserwacji jak 2 zimy temu miałem z tym cholerstwem problemy.

PozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odp. przekażę koledze i zamelduje o efektach:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności