Tom69 Zgłoś #21 Napisano 23 Grudnia 2009 Filtr + podgrzewacz wymienione. Brak powietrza w przewodach, pali od strzała:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek88_5 Zgłoś #22 Napisano 23 Grudnia 2009 wymieniłem podgrzewacz ,filtr,wężyki, wstawiłem zaworek i już nie wiem co jeszcze mam zrobić??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #23 Napisano 24 Grudnia 2009 Tomku też wymieniłem podgrzewacz+oring nic mi to nie dało,filtr z podgrzewaczem poszedł w kosz kupiłem zwykły za 12-16zł.Odłącz przewód i zaślep filtr na powrocie...gdzieś to powietrze się wciska że paliwo ucieka z pompy.Jak przez te kilka godzin postoju paliwo zwieje to nieszczelność jest filtr-pompa-przewody przelewowe.Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek88_5 Zgłoś #24 Napisano 26 Grudnia 2009 dzięki Sławku u mnie problem tkwił w miedzianych podkładkach na przewodach przykręcanych do pompy wymieniłem je i jest ok. na razie jak nie ma mrozów a pózniej się okaże czy pomogło skutecznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #25 Napisano 27 Grudnia 2009 Jak ON nie ucieka to przy mrozach też będzie spoko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekbed Zgłoś #26 Napisano 12 Lutego 2012 Witam wszystkich na forum. Myślę że podpinam się pod odpowiedni temat. U mnie sprawa wygląda tak: Mam Passata b4 1,9 td 1994 rok. Niedawno zauważyłem że przy porannym odpalaniu w przewodzie od filtra do pompy jest pusto a jak zapali to paliwo kotłuje się razem z powietrzem. Po około minucie idzie już tylko paliwo ( chociaż na pełnych obrotach pomimo że nie wyczuwalny jest spadek mocy to też idą bombelki powietrza ) Posprawdzałem opaski na przewodach, wymieniłem nowy filtr , sprawdzałem oring przy podgrzewaczu na filtrze, dalej to samo. Założyłem zaworek zwrotny przed filtrem paliwa, i różnica jest taka że teraz nawet po dłuższym postoju np rano w przewodzię między filtrem a pompą jest cały czas paliwo ale po zapaleniu nadal idzie paliwo razem z powietrzem i skutkuje to trochę nierówną pracą silnika na początku. Czytałem gdzieś na tym forum że często zbierają się jakieś zanieczyszczenia na smoku (chyba tak się nazywa to co jest w zbiorniku paliwa) I tu jest moje pytanie: Czy aby przeczyścić smoka bez wyjmowania ze zbiornika można: zdjąć przewód dochodzący od zbiornika do filtra paliwa i pchnąć powietrze sprężarką , jeśli tak to jakim max ciśnieniem aby nie uszkodzić czegoś? Wiem że to rozwiązanie byłoby tymczasowe, bo i tak zanieczyszczenia pozostaną w zbiorniku a później zaśsie je smok ale chciałbym się upewnić czy chociaż na chwilę to pomogło i warto wyjmować smoka z zbiornika? Byłbym wdzięczny za wszelkie podpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kEru Zgłoś #27 Napisano 12 Lutego 2012 Podobnie miałem i wymiana przewodów pomogła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekbed Zgłoś #28 Napisano 12 Lutego 2012 Tych pod spodem które idą do zbiornika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kEru Zgłoś #29 Napisano 12 Lutego 2012 Tak, bynajmniej tak u mnie było. Jeżeli mocno zanieczyszczony jest zbiornik to bym go zdemontował i przepłukał parę razy. Dmuchnięcie sprężonym powietrzem nie da zbyt dużych efektów, wręcz mizerne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekbed Zgłoś #30 Napisano 12 Lutego 2012 Czy aby przekonać się że coś nie tak jest na odcinku zbiornik-smok-przewody do filtra, można by było podłączyć na chwilę paliwo przewodem bezpośrednio np. z kanistra z paliwem do filtra paliwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emt81 Zgłoś #31 Napisano 15 Lutego 2012 Piszę w imieniu Kolegi, który też ma podobny problem. U niego w Toledo 1.9 td auto chodzi tylko kiedy przewody połączone są z ominięciem filtra. Po założeniu przewodów na filtr chwile pracuje i zaraz gaśnie. Filtry były podmieniane (2 nowe)i za każdym razem zalane do pełna. Czy tu też może być klasyczna nieszczelność na przewodach? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekbed Zgłoś #32 Napisano 16 Lutego 2012 Jedyne co mi przychodzi na myśl to to, że pompa "nie daje rady" ciągnąć paliwa przez filtr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #33 Napisano 16 Lutego 2012 Piszę w imieniu Kolegi, który też ma podobny problem. U niego w Toledo 1.9 td auto chodzi tylko kiedy przewody połączone są z ominięciem filtra. Po założeniu przewodów na filtr chwile pracuje i zaraz gaśnie. Filtry były podmieniane (2 nowe)i za każdym razem zalane do pełna. Czy tu też może być klasyczna nieszczelność na przewodach?Pozdrawiam A dawaliście nowy oring na ten pseudo podgrzewacz przy wymianie fitrów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekbed Zgłoś #34 Napisano 17 Lutego 2012 (edytowane) Przy wymianie filtra nie trzeba zmieniać oringa bo nowy filtr ma już założony oring ( chyba że nie wszystkie filtry ). Często wymiana na nowy filtr z oringiem nie likwiduje nieszczelności - sam się ostatnio o tym przekonałem, dopiero gdy zmieniłem na nowy podgrzewacz - skończyło się powietrze w przewodach, po prostu powierzchnia w podgrzewaczu do której przylega oring też się jakby "ściera" i nawet nowy oring nie przylega do niej w stu procentach. I jeszcze taka mała ciekawostka co do tego " niby podgrzewacza" Gdy w filtrze jest paliwo ciepłe podgrzewacz kieruje paliwo z nadmiaru bezpośrednio do zbiornika a gdy jest zimne ( bodajże od + 15 stopni w dół ) paliwo z nadmiaru wędruje do filtra. Edytowane 17 Lutego 2012 przez jacekbed Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #35 Napisano 17 Lutego 2012 Gdy w filtrze jest paliwo ciepłe podgrzewacz kieruje paliwo z nadmiaru bezpośrednio do zbiornika a gdy jest zimne ( bodajże od + 15 stopni w dół ) paliwo z nadmiaru wędruje do filtra.To co sprężynka reagująca na temperaturę? Przecież tam jest tylko mały śrut podtrzymywany sprężynką, bardziej działający jako zawór zwrotny. Do tego wygląda to tak, że sprężynka działa na podciśnienie powodowane przez pompę. Czyli jak pompa ma większe zapotrzebowanie na paliwo niż nadąża ono lecieć z wężyka idącego z baku to podciśnienie powoduje że śrut na sprężynce opada i paliwo z "powrotu" zamiast iść do baku przelewa się do filtra i wraca do pompy. Bo normalnie śrut blokuje spływanie do filtra paliwa z "powrotu" tylko kieruje go do baku. A przynajmniej tak to wygląda z moich obserwacji jak 2 zimy temu miałem z tym cholerstwem problemy.PozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emt81 Zgłoś #36 Napisano 17 Lutego 2012 dzięki za odp. przekażę koledze i zamelduje o efektach:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach