Skocz do zawartości
luki1985

podgrzewanie swiec zarowych

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam taki problem temperatura 7-10 stopni na plusie a swiece żarowe nadal grzeje normalnie łychac jak przekaznik pyka i przygasaja lampki w srodku i grzeje dopiero jak temperatura zewnetrzna jest w granicach 12 stopni nie grzeje wtedy swiec zarowych. Odrazu powiem tak sprawdzony czujnik G62/G2 zczyt z tych czujników temepratuyra wody w jednym i drugim przyoadku +7 stopni, temperatura paliwa 6 stopni, temeperatura powietrza zasysanego +8 stopni temeepratura zewnetrzna 7.5 stopnia.

 

Czytajac forum swiece powinny grzac od +5 stopni w doł i im zimniej tym powinny dluzej grzac zgoda a w moim przypadku dlaczego tak jest?? Czujnik jest srawny bo po odpaleniu wartsc rosnie proporcionalnie na obydwu do danej temeperatury w bloku jaka powinna byc.

 

Koeldzy gdzie moze tkwic problem?? Moge Vagiem zmienic jakos to moze tak jest zaprogramowane zeby przy wyzszych temepraturach tez grzały swieczki??? bo fabrycznie powinno byc inaczej znalazłem tylko jak zmienic CZAS GRZANIA ale to mniejsza z tym i to jest mniej wazne interesuje mnie dlaczego grzeje powyzej 5 stopni majac dobre czujniki. Chyba ze jakis inny jeszcze czujnik za zalaczenie podgrzewania odpowiada.Błedów zadnych nie ma na kompie.Ogolnie z tego co czytałem to przekaznik nie ma na to wplywu przy jakiej temeperaturze grzac on tylko dodstaje sygnał ze sterownika ze temeperatura jest nizsza i zalacza go nic wiecej i albo grzeje albo nie a z nim jest wszystko ok...

 

Koledzy poradzcie gdzie szuakc problemu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomoze ktos z kolegów w problemie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odepnij wtyczkę od czujnika i zobacz wtedy ile czasu grzeją świece.

Druga sprawa przy takiej temperaturze te świece się odpalają pewnie na 2-3 sekundy więc to raczej nie problem że się włączają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak odepne wtyczne od czujnika to grzeja troche dłuzej a teraz gzeja jakies od przekrecena kluczyka na zapłon do cykniecia przekaznika(nie zgaszenia kontrolki swiec zarowych) jakies 5-8 sekund i jak odpale to dogrzewa czyl izałaczaja sie i wyłaczaja i tak kilka razy z 3-4 razy, a problem raczej jest gdzies skoro piszecie na forum ze ponizej 5 stopni one powinny na chwile załaczac sie ok, ale nie przy temperaturze miedzy 6-10 stopni tez grzeja i to jest problem bo obciaza niepotrzebnie kazdego dnia akumulator a tak duzo km az nie robie ... a on spokojnie odpali bez tego nawet podgrzania przy tej temeperaturze.

 

Wiec gdzies musi byc problem pomoze ktos ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwnie się ten przekaźnik zachowuje że włącza i wyłącza jak już zapalisz.

Może być tak że przekaźnik jest zje&& a w świece wcale nie grzeją. Dobrze by było woltomierz mieć podłączony żeby zerkać na spadek napięcia.

Ja bym jednak stawiał na padnięty czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze podlacz żarówkę pod swiece żarowe to bedziesz mial pewnosc czy napewno swiece dogrzewaja bo moze przekaźnik sie wiesza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pewno dogrzewaja bo obciazenie rosnie widze to po lampce wnetrza i w drzwiach przygasaja czyli idzie duzy pobor pradu a swiece sa dobre 4 wiec odbieraja prad w przypadku gdyby swieca była uwalona któras to nawet jesli przekaznik podał by prad na nie to by nie było spadku napiecia tak ze bylo by to wyraznie widoczne na lampkach oswietlajacyh wnetrze... a po drugie widac jak silnik dostaje obciazenia na obrotach i wzrasta chwilowe spalanie czyli musi dogrzewac dogrzewa tak ze 4 razy po odpaleniu... czujnik wykluczam bo sprawdzalem dokladnie vagiem tak jak wyzej pisałem i pokazuje ok nie zaniza temperatury aktualnej cieczy i rosnie dobrze temperatura jak sie nagrzewa proporcionalnie na jednym i drugim...

 

Co do przekaznika czy sie wiesza troche dziwne bo jak by sie wieszał to był by problem z odpaleniem w mrozy a tak jest juz od roku itamta zime dawal rade a ze dogrzewa komory po odpaleniu to normalne bo w sumie tak one maja ale to jak jest temepratura wlasnie ponizej 5 stopni i im nizsza tym dogrzewaja dłuzej na poczatku po odpaleniu a on sie zachowuje w tym przedziale temepraturowym własnie tak a jak jest juz powyzej 10 stopni to nie grzeje wogole swiec i nie dogrzewa, dogrzewa tylk owtedy jak przy zapłonie załczy grzania swiec na odpalenie.

 

Mi to wyglada tak jak by w komputerze mial to jakos zaprogramowane ze grzeje np do 10 stopni na plusie a pozniej nie, moze tak byc?? Bo typowego sterownika do grzania swiec nie maja passaty zgadza sie ?? Chyba ze mozna Vagiem w ECU jakos zmienic temeperature grzania swiec?? Nie zagłebiałem sie tak w ten temat i nie mam pojecia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
można wydłużyć czas grzania dla poszczególnych temperatur vagiem.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=270253

 

czytałem własnie to kolego ale tutaj chodzi o to zeby wyłaczyc calkowicie grzanie przy temperaturze 6 stopni w gore a to nie w tym problem zeby wydłuzyc chyba, bo miało by to wtedy sens jak by np za krótko grzal w mrozy itd wiec to raczej odpada... chyba ze jest tam jakas opcja wyłaczenia grzania np od 6 stopni w góre ale wydaje mi sie ze nie czytajac ten watek...

 

Moze ktos sie jeszcze z kolegów wypowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz wyłączyć jeśli w adaptacji zaczniesz wrzucać wartości mniejsze niż te default.

U Ciebie można by tak zrobić ale co jeśli czujnik się włącza i wyłącza kilka razy i daje fałszywy sygnał do ecu?

Komputer dostaje sygnał że jest -40 i włącza świece a za moment dostaje wartość prawdziwą np. +15 i wyłącza świece.

Sprawdzę Ci jutro czy faktycznie komputer reaguje na takie szybkie zmiany informacji od czujnika bo mam zrobiony wyłącznik czujnika na przycisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a czy możliwe jest że czujnik temperatury cieczy w ogóle nie puści prądu na świece bo słyszałem że jak jest silnik na pompowtryskiwaczach to czujnik cieczy jest jakiś podwójny i prądu nie ma na świecach a jak odepnie się kostkę z czujnika to prąd jest na kablu świecy co wy na to ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem i komputer nie reaguje tak szybko na włączanie i wyłączanie czujnika po odpaleniu.

 

panowie a czy możliwe jest że czujnik temperatury cieczy w ogóle nie puści prądu na świece bo słyszałem że jak jest silnik na pompowtryskiwaczach to czujnik cieczy jest jakiś podwójny i prądu nie ma na świecach a jak odepnie się kostkę z czujnika to prąd jest na kablu świecy co wy na to ??

 

Tak ponieważ komputer steruje grzaniem świec biorąc pod uwagę wskazanie czujnika. Jak masz padnięty czujnik to może pokazywać cały czas np 15 stopni a wtedy się świece nie włączą.

Jak masz odpięty czujnik to komputer bierze wartość -40 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam silnik na pompie (AHU) i u mnie też grzeje świece przy 7-8st (odczyt z klimatronika). Kontrolka świec tylko mignie ale przekaźnik trzyma kilka sekund. Po odpaleniu znów załącza świece i grzeją kilkanaście sekund lub do przekroczenia 2500obr. Mam go ponad 3 lata, zawsze tak grzał ale nie sprawia mi to żadnego problemu i byłem przekonany, że tak ma być. Odczyt z czujnika temp silnika jest OK bo sprawdzałem VAGiem i temperatury po nocy z trzech czujników są bardzo zbliżone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo w teorii nic się nie dzieje.

Ja osobiście mam jeden silnik diesla vw w wózku widłowym i tam świece grzeją zawsze poniżej temp w okolicy 40 stopni płynu chłodniczego.

Świece biorą pewnie koło 15-20 amper na sztukę przez kilka sekund. Porównując rozrusznik ciągnie zazwyczaj dużo więcej.

Jeśli nie ma problemów z ładowaniem i nie robi się po ekstremalnie małych dystansów to grzanie świec w takich temperaturach nie ma żadnego negatywnego wpływu a na pewno pomagają w rozruchu.

No chyba że ktoś patrzy na to w kategoriach że będzie musiał częściej wymienić świece na nowe bo są bardziej eksploatowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli ogolnie wychodzi na to ze to NIE PRAWDA ze powyzej 5 stopni swiece w tych silnikach nie grzeja... Wiec gdzies tu jest cos niedopracowane kazdy inaczej pisze :) Mi do praktycznie 10 stopni na plusie chwile ale grzeje i po odpaleniu dogrzewa chwile po kolei komory dogrzewa i przestaje. Im zimniej tym dluzsze grzanie i dłuzsze dogrzewanie komory taki wniosek z tego :) Ja tam na swiecach nie oszczedzam zakłądalem 4 nowe w tamtym roku Beru chyba wszystkie działaja :) nie sprawdzałem :) bo po roku by tak szybko nie padła:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności