buncol Zgłoś #41 Napisano 20 Grudnia 2009 u mnie po nocy na mrozie klekocze jak by klos mlotem w kowadło napi...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #42 Napisano 20 Grudnia 2009 (edytowane) u mnie po nocy na mrozie klekocze jak by klos mlotem w kowadło napi...... Hahahahah to do kowala go!!! Coś będę działa z autem poza tym czeka mnie chyba wymiana świec jutro jadę do mechanika żeby je sprawdził itd od razu podłączy pod kompa bo go delikatnie zaczęło rzucać przy rozruchu tak na samym początku jakieś 3 sek to trwa (dławi się nierówno pracuje). Trosze zimniej się zrobiło i już coś nie domaga...Tak jak napisał Józko na razie jeszcze poczekam jak zaczną się większe problemy z tym niepokojącym dźwiękiem odwiedzę chyba Marewela żeby tego posłuchał... ale dzięki wszystkim za wskazówki...Poza tym Józko ma racje muszę być pewny rzeczy która niedomaga bo sprawdzać najpierw to później następną rzecz to troszkę kasy bym popłynął. Może to sprzęgło może popychacze itd bez pewności nic nie będę rozbierał bo koszty są niemałe... Edytowane 20 Grudnia 2009 przez Jaszczur Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PacoRamires Zgłoś #43 Napisano 20 Grudnia 2009 Ty naprawdę masz problemy z czytaniem post #7 u mnie jak padło to łożysko to na zimnym silniku odgłos podobny, a później problemy z włożeniem pierwszego i czwartego biegu, na koniec problemy z włożeniem każdego biegu, pomagało czasami nawet 10 - 15 krotne wysprzęglanie post #39 poza tym ja opisałem swoje objawy i to co było przyczyną tych objawów post #40 jesli po takim nagraniu oraz kojarzeniu nie wchodzacego biegu stwierdzasz ze to skrzynia to wielki szacun dla Twoich zdolonosci. Problemem jest to ze jak kazdy zacznie mowic zrob to czy odpowiedź patrz post #7 i post #39 już jaśniej tego nie potrafię Ci wytłumaczyć, i masz rację " Nie spinaj sie juz tak Świeta idą " Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
homer1 Zgłoś #44 Napisano 20 Grudnia 2009 mam kompletne nowe sprzeglo wlozone i mam problemyz biegami tak jak wy.wiec to cos innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #45 Napisano 20 Grudnia 2009 mam kompletne nowe sprzeglo wlozone i mam problemyz biegami tak jak wy.wiec to cos innego. Powodów może być 100, każdy napisze coś od siebie i wiadomo gdzie można zajrzeć i co sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #46 Napisano 21 Grudnia 2009 (edytowane) Ty naprawdę masz problemy z czytaniempost #7 post #39 post #40 odpowiedź patrz post #7 i post #39 już jaśniej tego nie potrafię Ci wytłumaczyć, i masz rację " Nie spinaj sie juz tak Świeta idą " ja p.dole gosciu - napisac Ci to drukowanymi? CHODZI O TO JAKICH SLOW UZYLES - najpewniejsze rozwiazanie to wyjecie skrzyni , potem ze ciezko okreslic po dzwieku co to moze byc, a na koniec ale wyjmij skrzynie dla swietego spokoju. Gdyby mi tak powiedzial ktos kto ma sie zajmowac moim autem uslyszal by tylko trzask zamykanych drzwi i odjezdzajace auto. (Te słowa o ktore mi chodzilo zaznaczylem Ci grubsza czcionka.) Jesli dalej nie rozumiesz a pewnie tak jest - napisze raz jeszcze - nie neguje Twoich doswiadczen zyciowych - chodzi o rady jakie dajesz - przyczyn moze byc mnostwo a TY każesz rozbierać skrzynie dla świetego spokoju. Konczac czytac poprzednie zdanie dalej nie wiesz o co mi chodzi wiec powtórzę sie po raz kolejny tym razem większymi literami: WYJAC SKRZYNIE MOZNA DLA SWIETEGO SPOKOJU JAK STWIERDZI TO KTOŚ KTO MA JAKĄŚ TAM POWIEDZMY WIEDZĘ W TYM TEMACIE. I na sam koniec bo pewnie jesteś tak skołowany tym co napisałem klepnę coś jeszcze: To ze TY miałeś taki przypadek nie oznacza ze Jaszczur ma ta sama usterkę - może być to samo ale nie musi. Nie było by tej całej rozmowy gdybyś użył trochę innego sformułowania - po prostu tym mnie urzekłeś - na samym początku podałeś swój przykład - tylko po co od razu gadać najlepiej to wyjmij skrzynie będziesz miał święty spokój. Gdybym słuchał takich jak ty to kosztów napraw miałbym 2x więcej - przykład odemnie. Silnik taki jak Twój w aucie coś klepie - znawcy mówią popychacze -a okazuje się ze tłok klepie o zawór. I co wydać na popychacze ponad 300zl bo komuś się wydaje ze to bedzie to bo u niego bylo "podobnie". Najpierw poprawna diagnoza potem mozna wymieniac. Co do spinania - Twoja 2 wypowiedz mnie rozśmieszyła co spowodowało spięcie u Ciebie tylnej części ciala zwanej potocznie d.. Podałem CI co dokładnie spowodowało u mnie taki dobry humor - zacząłeś pyskówkę - wiec masz co chciałeś. Jaszczur wyjmij ta skrzynie dla świętego spokoju mojego i PacoRamireza to moze w ramach zapomnienia pojdziemy z Pakiem na piwo jak bede w LU Slay - o to właśnie chodzi zajrzeć sprawdzić- ukierunkowac- a nie na hurrraa wyrywać skrzynie bo ja tak miałem to ty tez tak masz - wiec rwij będziesz miał spokój ze sprawdziłeś czy to to. Edytowane 21 Grudnia 2009 przez jozko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PacoRamires Zgłoś #47 Napisano 21 Grudnia 2009 Szanowny kolego Jozko, strasznie łapiesz mnie za słówka (w dosłownym tego znaczeniu) uwierz mi że ja wcale się nie upieram że: " To ze TY miałeś taki przypadek nie oznacza ze Jaszczur ma ta sama usterkę " opisałem tylko swój przypadek, poza tym nie każę mu i nie zmuszam go do wyciągania skrzyni a pisząc: " najpewniejsze rozwiązanie to wyjecie skrzyni " chciałem przez to powiedzieć że większość mechaników z doświadczeniem podejrzewam że i w tym Marewel, ciężko będzie im postawić 100 % diagnozę na podstawie osłuchu dźwięku i tego że nie wchodzi I i W bieg, mogę się mylić ale nie oznacza to że zaraz trzeba to negować i czepiać się słów. Z drugiej strony logicznie rzecz biorąc usterka z biegami kolegi Jaszczura może mieć wiele przyczyn chociażby docisk, tarcza, łożysko dociskowe, łożysko oporowe, choinka w skrzyni gdzie I i W jest na jednym wałku, i.t.p. które wymagają demontażu skrzyni biegów, ale przyczyną mogą być również inne rzeczy i ja absolutnie nie upieram się przy swoim i tutaj zacytuje: Powodów może być 100, każdy napisze coś od siebie i wiadomo gdzie można zajrzeć i co sprawdzić pisząc: " wyjmij skrzynie dla świętego spokoju " fakt moja wina, nie odzwierciedliłem tego co chciałem powiedzieć, poza tym czytając wszystkie posty w tym jaki i innych wątkach można się w sumie czepić się większości postów chociażby za złe nazewnictwo części samochodowych ( nie będę cytował, bo po prostu nie chcę się tego czepiać ) ale to nie jest powód żeby kogoś wyśmiewać i obrażać tym bardziej że nie wiadomo kim ta osoba jest i czym się w życiu zajmuje A tak na marginesie, to też byłem na ostatnim spocie w Lublinie i też rozmawiałem o tym problemie z kolegą Jaszczurem P.S. Poza tym większość forumowiczów wypowiada się na temat dziwnego odgłosu i próbuje określić przyczyny, a zapomina o niewchodzących biegach I i W Co do Twojej wizyty w Lublinie i wypiciu piwa w ramach zapomnienia i rozwiania wszelkich wątpliwości, jestem jak najbardziej za, tylko obawiam się że dopiero czas pozwoli na to na najbliższym spocie w LU, bo z tego co się orientuję to jesteś częstym bywalcem Tak czy owak jestem ciekawy przyczyn rozwiązania problemu Jaszczura i mam nadzieję że okaże się to jakiś bzdet za 20 zł , myślę że kolega Jaszczur opisze to jak sprawa się wyjaśni Reasumują: podejrzewam że w tym poście też znalazłeś coś co mógłbyś odpowiednio skomentować ale mam nadzieję że zachowasz to dla siebie WESOŁYCH ŚWIĄT DLA CIEBIE I RESZTY FORUMOWICZÓW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blody Zgłoś #48 Napisano 21 Grudnia 2009 (edytowane) To ja podam Ci 5 możliwość co się mogło stać ja mam bardzo podobny odgłos silnika ale tylko czasami a teraz jak jest zima to częściej wiadomo GUMA się kurczy można powiedzieć ze napina. U mnie powodem tego klekotania jest wąż od powietrza idący do silnika ( duży gruby waz z prawej strony jak otworzysz maskę kształt można powiedzieć litery "S" ) i po prostu ten wąż po odpaleniu samochodu drży (wiadoma sprawa) ale te jego drżenie uderza mi o osłonę od silnika. Proste jak możesz to sprawdzić czy to jest to ?? Po prostu otwórz maskę i wąż jak wchodzi pod osłonę (patrząc na silnik od prawej strony) to weź go naduś - naciągnij w dół do ziemi tak by nie dotykał osłony - powinieneś zauważyć różnicę od razu. Nagranie dobre ale jednak co ucho przy masce to ucho więc ja mam podobny wręcz bardzo podobny odgłos ale mówię mi on ustał jak ten wąż opaską naciągnąłem w dół. Oby u Ciebie było to samo Chciałem jeszcze dopisać że jeżeli to co wyzej napisalem sie nie sprawdzi to moze faktycznie koledzy maja racje ze zima, ze moze teraz ten halas sie wzmorzyl i dlatego o neigo pytasz itp itd Ale słuchałem pierwszego linka jak kolega mowi "no dobra dawaj" chyba z 20 razy fragmentu jak odpalasz i to jak silnik chodzi po odpaleniu i powiem ci ze im czesciej slucham tym bardziej jestem przekonany ze klocze u ciebie tak jak kiedys u mnie przez ten waz cholerny daj znac czy posluchales moje jrady i czy to bylo to jak nie , to bedziemy myslec dalej Edytowane 21 Grudnia 2009 przez Blody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #49 Napisano 21 Grudnia 2009 Proste jak możesz to sprawdzić czy to jest to ?? Po prostu otwórz maskę i wąż jak wchodzi pod osłonę (patrząc na silnik od prawej strony) to weź go naduś - naciągnij w dół do ziemi tak by nie dotykał osłony - powinieneś zauważyć różnicę od razu. Ten wąż idzie od intercoulera i to on hałasuje prawdopodobnie.. intercouler siedzi na takich gumkach w swojej ramie, u mnie też nieźle hałasował, ale jedna opaska zaciskowa załatwiła sprawę i silnik chodzi jak nowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blody Zgłoś #50 Napisano 22 Grudnia 2009 no tez o tym mówię tylko nie wiedziałem jak to profesjonalnie nazwac (miejsce do którego wchodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #51 Napisano 23 Grudnia 2009 Ok sprawdzę ta rurę od intercoolera może to ona rzeczywiście ale w między czasie mechanik podłączył mi auto przy porannym rozruchu żeby sprawdzić pompowtryskiwacze i co się okazało że jedna pompka jest padnięta wyszły takie parametry: 1. 1,04 mg/cykl 2. -188,24 ug/cykl 3. -2,07 mg/cykl 4. 1,18 mg/cykl mechanik powiedział mi że 3 pompka jest padnięta bo oprócz tego co pisałem wcześniej tzn tego niepokojącego dźwięku występującego przy porannym rozruchu doszło jeszcze drganie silnika dławienie się nierówna praca przez jakieś 3-4 sek wtedy jak jest na zewnątrz około -10 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anrzej30 Zgłoś #52 Napisano 23 Grudnia 2009 Witam nie wiem czy do końca pompka jest padnieta.wymień najpierw gumki na pompowtryskiwaczach wszystkich koszt komplety na jeden cylinder wynosi około 25 zł w boschu.Tylko niech zrobi to ktoś kto ma o tym pojecie i suwmiarke elektroniczna .pompka to ostateczność.a i koniecznie nowe śtuby do pompowtryskiwaczy po 10 zł w serwisie sa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #53 Napisano 24 Grudnia 2009 Ok wezmę pod uwagę twoja poradę ale jeszcze poczekam co inni napiszą. wymiana gumek na pewno tańsza niż regeneracja pompki albo kupno nowej.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfik Zgłoś #54 Napisano 24 Grudnia 2009 (edytowane) mi tez ostatnio na mrozie dużym nierowno odpalał - ale słyszałem że korekcje na pompowtryskach sprawdza się ja silnik osiągnie min. 80oC ... narazie po poczytaniu forum zalałem STP do czyszczenia wtryskiwaczy - wersja dla diesel oraz zalałem najdroższy ON w swoim zyciu z syntetyczną formułą GTL (sokolwiek by to nie miało być) na shellu po 4,23 za litr - przejechałem ~150 km i odpala o niebo lepiej ... korekcje zczytałem vagiem były od -0,8 do +1,2 ale na ciepłym silniku, ale poniżej 80C bo mam termostat wywalony ... po spaleniu baku i wymianie termostatu znów sprawdze korekcje Edytowane 24 Grudnia 2009 przez wolfik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #55 Napisano 24 Grudnia 2009 Mi korekty kumpel sprawdzał ale na zimnym silniku po nocnym postoju i takie wyszły jak podałem wyżej też właśnie zamierzam zalać tego STP tylko jak wyjeżdżę resztkę paliwa wtedy wrzucę STP i bak pod korek zobaczymy jak się będzie sprawował.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #56 Napisano 24 Grudnia 2009 wyjeżdżę resztkę paliwa Nie musisz do końca. Do tego co masz dolej najpierw butle stp a potem dotankuj do pełna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #57 Napisano 24 Grudnia 2009 Nie musisz do końca. Do tego co masz dolej najpierw butle stp a potem dotankuj do pełna. ok jutro jak coś to wleje....chyba ten tak??? http://www.allegro.pl/item836768297_stp_formula_do_czyszczenia_wtryskiwaczy_diesla.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anrzej30 Zgłoś #58 Napisano 24 Grudnia 2009 Ja uważam że nic to nie pomoże jeśli chodzi o odpalanie na zimnnym silniku .gumki pompek po nocy nie trzymaja szczelnosci i dlatego układ sie zapowietrza .po kilku sekundach jak paliwo dojdzie do wszystkich pompek auto zaczyna normalnie pracować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #59 Napisano 24 Grudnia 2009 chyba ten tak??? Tak. Czy pomoże zobaczymy. Na pewno nie zaszkodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #60 Napisano 26 Grudnia 2009 STP zalany + cały bak Diesla Supra Gold zobaczymy jakie będą dawki pompek po wyjeżdżeniu.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach