meriam3 Zgłoś #21 Napisano 17 Grudnia 2009 No skoro masz problemy z biegami to może być na 70% sprzęgło - ALE - nie koniecznie bo zimny lej i na mrozie coś wolniej i niedokładniej zasprzęgliło puki sie nie rozgrzeje. A może jak maskę podniesiesz będzie lepiej słychac z którego miejsca dochodzi -tak jak u mnie . Ja mam troszkę mocniejszy odgłos aż mnie ciarki czasami przechodzą (jak by ktoś w szprychy coś wrzucił ) dochodzi z prawej strony silnika patrząc od przodu w okolicach -alternator- wiatrak -pompa wspomagania -aż mnie ciarki biora - tuż przed świętami się rozkracza . mam pytanko jak poluzować rolkę napinająca aby zrzucić pasek mile widziane zdjęcie albo konkretna rada lub link z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #22 Napisano 17 Grudnia 2009 Na prawdę zazdroszczę, że potraficie wysłyszeć z nagrania telefonem czy to jest metaliczne czy nie i czy stuka w silniku czy gdzieś pod... Ja rozumiem, że można zgadywać, ale przecież to nie o to chodzi. Myślę, że trzeba ściągnąć jakiegoś mechanika, albo zostawić samochód w warsztacie żeby postał na mrozie i niech usłyszy to ktoś kto się zna - na żywo. Jeśli już mam zgadywać z audio to ja tu słyszę raczej klekot spowodowany brakiem smarowania... potem jak już dojdzie olej to można sobie gasić i zapalać. Nie wiem czy łożysko po zatrzymaniu silnika nie terkotało by znowu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #23 Napisano 17 Grudnia 2009 (edytowane) mam pytanko jak poluzować rolkę napinająca aby zrzucić pasek mile widziane zdjęcie albo konkretna rada lub link płaski klucz 19 zakładasz na napinacz, odginasz i zrzucasz pasek. Niestety aby go zdjąc potrzeba jeszcze zrzucić pasek od klimy. Edytowane 17 Grudnia 2009 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #24 Napisano 17 Grudnia 2009 a jak wyglada stan plynu, nie wiem jak w tych nowszych modelach ,ale jest sprzeglo hydrauliczne i morze malo płynu jest w zbiorniczku ,powietrze poszło a morze podmarzł i tak sie objawia, u mnie przy mrozie trochę ciezej wchodzą biegi ale po rozgrzaniu silnika luzuje sie opór. a co do dzwieku ,to tak jak poprzednicy ,zimny tak klekocze i nie ze na syntetyku, mam mineral i terz tak jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #25 Napisano 17 Grudnia 2009 (edytowane) Ja osobiście bardziej ten niepokojący dźwięk słyszę gdy ja odpalam auto tzn wewnątrz auta co nie oznacza że nie słyszę go wtedy gdy np kumpel odpala auto a ja stoję przed autem otworzoną maską...Mnie osobiście zastanawia odgłos pomiędzy 12 a 14 sek w pierwszym nagraniu taka jakby zmiana dźwięku silnika z wysokiego na niski chodzi mi o kulturę pracy.. Edytowane 17 Grudnia 2009 przez Jaszczur Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #26 Napisano 17 Grudnia 2009 slychac jak cos napier.dala - miedzy 7 a 12 sekunda slychac to najbardziej i napewno nie sa to popychacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anrzej30 Zgłoś #27 Napisano 17 Grudnia 2009 Witam ja uważam ze to popychacze padniete są.u mnie jak wyjąłem popychacze po 250tys przebiegu to były kapcie schodzi z nich olej i dlatego tak grzechocza a do tego ich szorstka powierzchnia zdziera wałek rożrzadu który mało nie kosztuje.proponuje wymiane popychaczy i nie poznasz silnika bedzie o połowe cichszy.popychacze firmy INA to koszt około 200 zł za komplet ---------- Post added at 00:20 ---------- Previous post was at 00:16 ---------- Panowie popychacze nie są wieczne i powinno sie je wymieniac co 150tys około ,nikt tego nie robi dopóki nie padnie nic innego np uszczelka pod głowica.słychac ewidentnie klekotanie luznych popychaczy dopóki pompa nie napompuje w nie oleju.ja po wyjeciu swoich reką je sobie naciskałem a nowe trzeba w imadle wyciskac to o czym tu wogóle gadac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #28 Napisano 17 Grudnia 2009 No ciekawe jeden twierdzi że to na pewno nie popychacze drugie że popychacze. Ja osobiście uważam że ten dźwięk nie dochodzi z silnika to jest takie jakby telepanie luźnej części która pod wpływem drgań wchodzi na swoje miejsce i się wycisza tak jakby jakieś ( łożysko, grzechotka coś w tym stylu na pewno nie żaden plastik). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #29 Napisano 17 Grudnia 2009 poszukaj silnik posiada metalowe oslonki przy turbinie na silniku by najmniej u mnie jest ,brzeczala, podkladki, dokrecona i nie brzeczy ,objaw przy odpalaniu i zimnym silniku, potem cisza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #30 Napisano 18 Grudnia 2009 slychac jak cos napier.dala - miedzy 7 a 12 sekunda slychac to najbardziej i napewno nie sa to popychacze Teraz faktycznie to usłyszałem Dźwięk ma mniejszą częstotliwość niż klepanie silnika.. proponuje wziąć długą rurę i osłuchać okolice sprzęgła.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #31 Napisano 18 Grudnia 2009 Teraz faktycznie to usłyszałem Dźwięk ma mniejszą częstotliwość niż klepanie silnika.. proponuje wziąć długą rurę i osłuchać okolice sprzęgła.. Jaszczur jedz do Marewela on Ci to ogarnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #32 Napisano 18 Grudnia 2009 Też o tym myślałem tylko żeby on to miał wyczaić musiałbym kimać gdzieś w Chełmie bo to jest tylko przy rannym odpalaniu po długim postoju... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #33 Napisano 18 Grudnia 2009 Dzięki kol. detambor takie to proste a ja od dwóch dni lustruję jak to rozkręcić OK już poluzowałem , zdjąłem pasek i - o Boże - łożysko na którym kręci się wiatrak z wiskozą lata w tuleji jak żyd po pustym sklepie . delikatnie dojeżdze do poniedziałąku i odstawiam do mechanika Pozdrawiam i dzęki za pomoc - takie to proste a ja na to nie wpadłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PacoRamires Zgłoś #34 Napisano 18 Grudnia 2009 Jaszczur, najlepszym i najpewniejszym rozwiązaniem Twojego problemu będzie wyjęcie skrzyni w wtedy powinno się wszystko wyjaśnić, bo tak prawdę mówiąc to ciężko jednoznacznie określić przyczynę po słuchaniu nagrania, sam widzisz że odpowiedzi są różne i różniste i każdy będzie się upierał przy swoim, także wyjęcie skrzyni chyba Cię nie ominie dla świętego spokoju a tak na marginesie to ja bym się oparł na łożysku i sprzęgle Pozdrawiam i życzę szybkiego i taniego rozwiązania problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #35 Napisano 18 Grudnia 2009 jaszczur, najlepszym i najpewniejszym rozwiązaniem twojego problemu będzie wyjęcie skrzyni w wtedy powinno się wszystko wyjaśnić, bo tak prawdę mówiąc to ciężko jednoznacznie określić przyczynę po słuchaniu nagrania, sam widzisz że odpowiedzi są różne i różniste i każdy będzie się upierał przy swoim, także wyjęcie skrzyni chyba cię nie ominie dla świętego spokoju a tak na marginesie to ja bym się oparł na łożysku i sprzęglepozdrawiam i życzę szybkiego i taniego rozwiązania problemu :d:d:d:d:d:d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PacoRamires Zgłoś #36 Napisano 19 Grudnia 2009 :d:d:d:d:d:d co tak Cię rozbawiło ? ? ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #37 Napisano 20 Grudnia 2009 (edytowane) to: jaszczur, najlepszym i najpewniejszym rozwiązaniem twojego problemu będzie wyjęcie skrzyni to: ciężko jednoznacznie określić przyczynę po słuchaniu nagrania to: także wyjęcie skrzyni chyba cię nie ominie dla świętego spokoju a moze najlepszym wyjsciem bedzie rozebranie motoru - tak dla świętego spokoju. Czasami jak slucham niektorych to brak mi słów - słychać ewidentnie że cos jest nie tak - dobra rada to taka żeby pojechać do kogoś kto ma jakieś doświadczenie mechaniczne żeby posłuchał to na żywo a nie radzić dla świetego spokoju wyjęcie skrzyni, ktos inny wymiane popychaczy a co jeśli po tym dalej bedzie ten sam problem - ręce umyjecie? Równie dobrze może stukać to tłok w tulei czy pompowtrysk. Najpewniejszy sposób to wyjąć skrzynie wtedy sie wszystko wyjaśni - co sie wyjaśni? ze silnik? ze sprzęgło?ze skrzynia? dajmy na to wyjmie skrzynie wymieni sprzęgło złoży i bedzie to samo to co mu powiesz ze silnik czy może skrzynia? Jesli trafisz ze to sprzeglo to fajnie a co jesli nie? to nie sa zabawy za 20zl wiec dla swietego spokoju trzeba sie nad tym zastanowic Edytowane 20 Grudnia 2009 przez jozko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #38 Napisano 20 Grudnia 2009 toscie zgrzali Pawla doktorku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PacoRamires Zgłoś #39 Napisano 20 Grudnia 2009 Czasami jak slucham niektorych to brak mi słów - słychać ewidentnie że cos jest nie tak - dobra rada to taka żeby pojechać do kogoś kto ma jakieś doświadczenie mechaniczne żeby posłuchał to na żywo a nie radzić dla świetego spokoju wyjęcie skrzyni, ktos inny wymiane popychaczy a co jeśli po tym dalej bedzie ten sam problem - ręce umyjecie? Równie dobrze może stukać to tłok w tulei czy pompowtrysk. Najpewniejszy sposób to wyjąć skrzynie wtedy sie wszystko wyjaśni - co sie wyjaśni? ze silnik? ze sprzęgło?ze skrzynia? dajmy na to wyjmie skrzynie wymieni sprzęgło złoży i bedzie to samo to co mu powiesz ze silnik czy może skrzynia? Jesli trafisz ze to sprzeglo to fajnie a co jesli nie? to nie sa zabawy za 20zl wiec dla swietego spokoju trzeba sie nad tym zastanowic weź Ty sobie przeczytaj wszystko powolutku od początku bo widzę że czytanie ze zrozumieniem tekstu to dla Ciebie prawdziwe wyzwanie, przecież chłopak piszę że ma też problemy z wchodzeniem biegów - to raczej trudno żeby przyczyną był pompo-wtrysk, czy tłok w tulei, poza tym ja opisałem swoje objawy i to co było przyczyną tych objawów jak nie chcesz żeby chłopakowi nie zamknęli wątku, to niema co tu dyskutować niepotrzebnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #40 Napisano 20 Grudnia 2009 kolego TY - nie spinaj sie tak mocno przy tej klawiaturze bo problem z czytaniem i rozumieniem słowa pisanego masz najwyraźniej TY - może mam pisać specjalnie dla Ciebie dużymi literami żebyś zrozumiał sens każdej prostej wypowiedzi - po Twoim spieciu widac ze wychwycenie sensu zdania jest bardzo trudne a niemoznosc zrozumienia tego co proste i banalne skutkuje atakiem. Do Twojej wiadomosci - z Jaszczurem o tym problemie rozmawialem osobiscie na ostatnim spocie w Lublinie - zarowno ja jak i inni w tym Marewell. Raz jeszcze napisze specjalnie dla Ciebie to co chcialem przekazac a co jak widac nie udało mi sie wogole - nie neguje Twoich percepcji sluchowych - jesli po takim nagraniu oraz kojarzeniu nie wchodzacego biegu stwierdzasz ze to skrzynia to wielki szacun dla Twoich zdolonosci. Problemem jest to ze jak kazdy zacznie mowic zrob to czy tamto dla swietego spokoju to niedlugo wymienicie mu caly silnik za jego ciezko zarobione pieniazki - Jaszczur nie wiem czy ciezko ale ładnie to brzmi - a problem moze nie zniknac. Na marginesie piszesz tak - najpewniejsze rozwiazanie to wyjecie skrzyni , potem ze ciezko okreslic po dzwieku co to moze byc, a na koniec ale wyjmij skrzynie dla swietego spokoju. Gdyby mi tak powiedzial ktos kto ma sie zajmowac moim autem uslyszal by tylko trzask zamykanych drzwi i odjezdzajace auto. Nie spinaj sie juz tak Świeta idą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach