byry007 Zgłoś #1 Napisano 3 Grudnia 2009 Witam zastanawiam się czy jak auto bierze olej (jak każdy passat) to po podniesieniu mocy przez program auto będzie brało dalej olej taką samą ilość czy na pewno będzie więcej jeszcze łykał ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #2 Napisano 3 Grudnia 2009 Witam zastanawiam się czy jak auto bierze olej (jak każdy passat) to po podniesieniu mocy przez program auto będzie brało dalej olej taką samą ilość czy na pewno będzie więcej jeszcze łykał ?? Oleju więcej nie będzie brał. Co do spalania są trzy programy tak naprawdę. Program ekonomiczny - obniżenie spalania ogólnie silnik powinien lepiej kulturalniej chodzić PRZYROST 5-10KM Program bezpieczny - normalny przyrost (przy 115KM na około 135KM) tzn spalanie zwiększy się o około 0.5 może litr? Taki program z regóły się stosuje aby IC wyrabiał na dłuższych trasach Program "na własną odpowiedzialność" - to jest około 145-150KM?! no ale to wiąże się z wymianą IC ponieważ na autostradzie przy "oporze" silnik może się grzać i tutaj spalanie BD. Czyli przy normalnym programie takim jaki się robi maksymalnie do literka więcej powinien Ci brać ropy a co do oleju nie powinien brać więcej chyba ,że masz zajechany silnik to nie polecam w ogóle zadnych programów pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #3 Napisano 3 Grudnia 2009 kurde oszsukali mnie - mnie zrobili program hardcore nie mowili mi nic ze moge miec lighta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arth Zgłoś #4 Napisano 3 Grudnia 2009 Nie bedyie na pewno bral wiecej, wiecej tez nie bedzie palil, a nawet mniej, a to ye weymie wiecej ropy czy benzyny to tylko przez to, ze jest frajda z jazdy i bedziesz czesciej pociskal hehe:) moj ma o 40% wiecej mocy i oleju nie bierze wogole, a duzo smigam i czesto ponizej 160, 179 kmh przez kilka godzin w Niemcowni nie schodze,,,tak wiec jak bral to bedzie bral ale na pewno nie wiecej:rolleyes: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matadorRS Zgłoś #5 Napisano 3 Grudnia 2009 Co do spalania są trzy programy tak naprawdę. Program ekonomiczny - obniżenie spalania ogólnie silnik powinien lepiej kulturalniej chodzić PRZYROST 5-10KM Program bezpieczny - normalny przyrost (przy 115KM na około 135KM) tzn spalanie zwiększy się o około 0.5 może litr? Taki program z regóły się stosuje aby IC wyrabiał na dłuższych trasach Program "na własną odpowiedzialność" - to jest około 145-150KM?! no ale to wiąże się z wymianą IC ponieważ na autostradzie przy "oporze" silnik może się grzać i tutaj spalanie BD. A kto Ci takich bajek naopowiadal? Wg mnie soft robi sie pod uzytkownika. Jeszcze nie widzialem zeby ktos rozgraniczal softy na "typy". Oczywiscie nie mowie o sprzedawcach na allegro ale u nich rezystor za 10gr daje 30KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #6 Napisano 3 Grudnia 2009 Będzie brał więcej oleju przy dynamicznej jeździe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #7 Napisano 3 Grudnia 2009 tak jak kulczaw napisal przy butowaniu bedzie wiecej lykal ,wiem po sobie jak jade do polski przez niemcy to mozna pocisnac i roznica na bagnecie jest widoczna po przejechaniu 1200km ale to jeszcze zalezy od stanu silnika i turbiny ale ogulnie to nie jest jakies kosmiczne spalanie oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matadorRS Zgłoś #8 Napisano 4 Grudnia 2009 Tak ale chyba chip niema z tym nic wspolnego. Generalnie auta przy butowaniu biora wiecej oleju niz przy normalnej jezdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #9 Napisano 4 Grudnia 2009 W moim AFNie przy jeździe w trasie z utrzymywaniem obr. powyżej 3000 ubytek oleju jest zauważalny. Przy jeździe spokojnej tj. do 3000 obr. oleju raczej nie łyka (między wymianami oleju tj. co 12 tys. km dolewam max 400 ml) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #10 Napisano 4 Grudnia 2009 Odma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #11 Napisano 4 Grudnia 2009 (edytowane) Czyli przy normalnym programie takim jaki się robi maksymalnie do literka więcej powinien Ci brać ropy tu się nie zgodze,tzn po chipie autko przy tym samym stylu jazdy pali mniej:) natomiast zgodze się z Dużym- powyżej 3 tys obrotów następuje zauważalny spadek poziomu oleju na bagnecie. Edytowane 4 Grudnia 2009 przez Mej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #12 Napisano 4 Grudnia 2009 A kto Ci takich bajek naopowiadal? Wg mnie soft robi sie pod uzytkownika. Jeszcze nie widzialem zeby ktos rozgraniczal softy na "typy". Oczywiscie nie mowie o sprzedawcach na allegro ale u nich rezystor za 10gr daje 30KM No oczywiście + indywidualne strojenie. Kiedyś dzwoniłem do jakiegoś zakładu w Warszawie albo Toruniu (profesjonalnego nie jakiejś popierdółki) i tak mi powiedzieli. No może mówili nie prawdę. Aczkolwiek mi zależy na tym ,żeby w miarę nowym samochodzie jaki mam żeby na autobahnie nie grzał mi sie silnik przy "oporze" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arth Zgłoś #13 Napisano 4 Grudnia 2009 (edytowane) Jak nie brał to brał nie bedzie - jak brał to brał bedzie tyle samo, z tymże jeżelei auto ci sie bardziej zbiera - bedziesz czesciej pociskał a wiec ten olej bedzie ci bral, jak dla mnie wypowiedzi typu: bedzie bral wiecej to totalna bzdura, gdyz nie ma to nic wspólnego z chipem, a przede wszystkim ze stanem silnika - jeden bierze (czy z chipem czy nie), drugi nie, i to bez wzg na to czy masz przed soba 600 km autobany i cisniesz 170 caly czas, czy tez startujesz często na krzyzowkach moim zdaniem wypowiedzi typu:"bedzie brał wiecej, bo...." są bezpodstawne, gdyz tak jak wspomnialem.... (ekspertem nie jestem, sugeruje sie tylko i wylacznie praca mojego silnika) Edytowane 4 Grudnia 2009 przez arth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blysk777 Zgłoś #14 Napisano 4 Grudnia 2009 Jak nie brał to brał nie bedzie - jak brał to brał bedzie tyle samoZgadzam się z tym.Mimo wzrostu mocy o około 50% nadal brak zmian w poziomie oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matadorRS Zgłoś #15 Napisano 6 Grudnia 2009 Aczkolwiek mi zależy na tym ,żeby w miarę nowym samochodzie jaki mam żeby na autobahnie nie grzał mi sie silnik przy "oporze" Mysle ze jak wystroi to ktos kto ma pojecie o tym co robi to nic sie nie stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #16 Napisano 6 Grudnia 2009 Znika Ci olej, sprawdź dolot a raczej rury od Turbo do kolektora czy przypadkiem nie są zalane olejem! zauważcie że w większości przypadków powodem ubytku oleju w naszych kochanych TDIkach jest Odma, która nie radzi sobie z odseparowaniem oleju przez co ten zasysany jest przez turbo a następnie trafia do komory spalania! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #17 Napisano 6 Grudnia 2009 Mysle ze jak wystroi to ktos kto ma pojecie o tym co robi to nic sie nie stanie. To jest oczywiste nie zrozumiałeś kontekstu. Chodziło mi oto ,że jeżeli się przesadzi to mogą być problemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #18 Napisano 12 Grudnia 2009 (edytowane) Jak Ci bierze olej to usuń usterkę a potem rób moda;) Mam 2a auta z takimi silnikami z podobnymi przebiegami, w B6ce olej praktycznie nie znika a w altei na 15tyś km dolałem 2l...przyczyną jest umierające turbo...tak więc napraw co zepsute chipuj furaka. p.s pamiętaj że w przypadku pompowtrysków zużycie oleju wzrośnie, szczególnie przy prędkościach autostradowych ale będzie to kilkadziesiąt ml Edytowane 12 Grudnia 2009 przez kmink Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #19 Napisano 12 Grudnia 2009 w altei na 15tyś km dolałem 2l...przyczyną jest umierające turbo.. znikający olej turbo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #20 Napisano 13 Grudnia 2009 znikający olej turbo? hmm nie bardzo zrozumiałem pytanie:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach